A hagyományos formátum sokszínűsége

Statisztika készítéséhez kérjük a segítségeteket.

A januári Beholderes verseny profi kategóriája szerintem sok játékosnak igazán megdöbbentő volt, ugyanis talán az Istenek vidala idejében láttunk ennyire egyszínű, már talán unalmasnak nevezhető metát, ami szerintem talán a legkevésbé élvezhető időszaka volt a játéknak, és tök jó lenne ha nem ismétlődne meg még egyszer. Nyilván egy verseny nagyon kicsi minta ahhoz, hogy bármi messzemenőt levonjunk, de szeretnénk egy kis felmérést szeretnénk készíteni, így a segítségetek kérjük, ha részt szeretnétek venni benne, akkor hozzászólás formájában válaszoljatok majd.

A kérdés megválaszolásához nektek is kell egy minimális kutatást végeznetek, vagy inkább visszaemlékeznetek: Az elmúlt egy évben hányféle paklival indultál a versenyeken?

Első körben a hagyományos és a hagyományos közeli versenyekre (pl. hagyományos pörgős formátum) szeretnénk szorítkozni. Amennyiben tételesen fel tudjátok sorolni a játszott koncepciókat az a legszuperebb, sokkal jobb statisztika készíthető belőle, mint a „3-4 paklival játszottam” válaszokból. Arra is kitérhettek a válaszotokban, hogy mennyire fontos az számotokra, hogy sokféle koncepció játszható hagyományos környezetben, ha pedig csak egy-két paklival szerettek játszani megírhatjátok azt is, hogy miért (és melyek ezek).

Köszi a segítséget,

Dév bácsi

Reklámok

31 thoughts on “A hagyományos formátum sokszínűsége

  1. Hali! Szerintem én rossz statisztika alap leszek, mert sok ideig tolok 1 decket, de azért leírom mikre emlékszem:

    Rox szinte az összes alkalommal
    Teki (Sheran követő hagyin, pároson mező)
    Járj-gólem
    Sör kaller (beszűkült format, de nem az 5. forduló)

    Ez bár nem sok, de nem a hagyi format esélyeseinek táborához tartoznak (nekem ilyen a sokszín, életenergia good stuff, böri), melyek főleg a múlt évet dominálták.

  2. A következőkkel játszottam kb:
    Bilincs(kontroll), Csatamező(tárgy), Börtön(good stuff), Korlátozás(homokóra), Járj+Átkozott(farkas), Változó+Antiraksi(tűz), Villámháború(manó).
    Szerintem akkor izgalmas a játék, ha sokféle koncepció kerül az asztalokra.

  3. Kb 7 félét próbáltam ki, tárgy (mezős és követős)-bilincs-börtön-sokszín (kedvenc, sok féle lapot lehet forgatni)-életenergia-dal-krigis

    Meg egyszer ligán 7törzs, de nem tudom, hogy a ligát belevonni mennyire jó ötlet, ott rengetegszer valami poén paklit próbál ki az ember. Bár a dalt és a krigist is csak ott, de ezeket legalább többször (3+). Illetve szintén ligán 1x harangmester. Talán amit egyszer, azt ki lehetne hagyni a statisztikából.

    Természetesen fontos a diverzitás, szomorú volt a januári, de ez egy alkalom, nem feltétlen lenne ugyanez következőleg.

    Amit sose vinnék: gyűjtőgen (max egyetlen egyszer kirpóbálásra élesben, itt inkább a pörgőssel van gond, de utána is be kell húzni a semmizéseket…még annyira se interaktív mint a dal, azt legalább egy 5 lapos kezdés elég stabilan veri), csapda (ezt még 1x se, imba még mindig a követője)

    Amit kipróbálnék és eléggé eltűnt: 5követős paklik (nem feltétlen avatá–> döbótőr vagy bármi más. érdekesnek tartom, hogy döntés elé állítja az ellenfelet, hogy mit lőjön be, ha egyáltalán megtegye).

  4. Beldian, Együgyű, Korlátozás. Jellemzően ezeket erőltettem a hagyományos és ahhoz közeli formátumokon.

  5. Én motyogózom általában, néha kontrollosabb, gyakrabban gyűjtőgenesre rakom össze.
    Amivel még játszottam Tharr követős kontroll és ősi rúnás 1-es pakli(bűbájokkal,direktsebzéssel)
    Üdv. István

  6. Én mindig valami egyedi paklival próbálok minden versenyen szerepelni.
    Nerub combo igaz kihalt dolog de örök kedvenc. (pörgős)
    Óriás járj koncepció igaz hagyományoson nem igazán tud jól szerepelni de bizonyos korlátozós versenyeken erős.
    Gólemek igen sok erősítést kaptak járj vonalban és követővel is lehet produkálni minden verseny tud szerepelni.
    Motyogó 3 módon bármikor elő kerül versenyen játékosok ízlés szerint változtatják.
    Én is 5 követős decken gondolkodom de egyenlő re csak pörgős formátumban.
    Amit igazán hiányolok goblin sajnos nem igazán tudják magukat megvédeni és ütni egyedi ölés úgy nincs nekik.

  7. Ami Hagyományos vagy a közeli versenyen volt:

    – Legendák völgye – Hegymélyi keltető
    – Morq Fan Gor
    – Kötelék morf pakli
    – Timera deck (ez látókör 1. forduló volt, belátásotokra bízom)
    – Sokszínűség (Nemzeti)
    – Épületes Börtön (Nymo-i)
    – Ganüidpakli Bilinccsel (mostanság) ill. Krigishsel (tavaly év közepén)

    A hagyományosok kb. ezek voltak.

  8. – Rúnás dal
    – Lassan járj- Átkozott óriás
    – Lassan járj- Harangmester kontroll
    – Molluszk kontroll
    – Életenergia mentális
    – Lépéselőny kontroll
    – Hegymélyi quwargok

  9. 5 követős raia gólem
    5 követős tokozós Raia
    *1 követős gólem-kontroll (aka csapjunk össze 30 countert meg 15 gólemet, ez rosszul szerepelt hagyin, de pörgősön nem rosszul, amatőr ligában lettem vele 2.)
    *Törpe-gnóm (AM+épületek vonal) a fenti recepttel, ez se ment
    *Raia deck KM megjelenésekor (nem az igazi)
    *Őshangya egyszínűn és hagyin is
    Keltetős őshangya (fúúúj)
    Keltetős gnóm (fúúúj)
    Mostani jellemeken keltető+kaller életjelzős deckkel játszom és ez az egyetlen amit úgy érzek, van esélye nyerni. Az összes többi versenyen éreztem hogy elrontottam a decket. Szóval feladtam az eddigi koncepcióim és inkább a keltetőt fejlesztgetem inkább. Mondjuk ez inkább egyéni probléma, még nem vagyok olyan jó játékos hogy több deckkel is tudjak menni, szóval mostantól csak keltetőzöm egy ideig.

    ui.: a csillaggal jelölt deckek nagy része kölcsön volt.

  10. Huh amennyire emlékszem az elmúlt 1 év paklijaimra:

    – Kragoru (szűk esztendőkkel – blokkoló, lassan járj – horda)
    – Arochos
    – Vízió pakli börtönnel
    – Járj kaller
    – Főparancsnokkal horda
    – Dobótőr pakli
    – Bilincs kontroll
    – Rúnás manafonalas kontroll (igen, Asztrális hullámmal :))

    Számomra fontos, hogy ne legyen gyors kimenetelű parti (bye 1. kör nyertem), ezért mostanában a Lassan járjat forgatom, vagy ha nem azt, akkor inkább bilincs felé hajlok.
    Szerintem elég sok most az Életenergiás “hoki”, na meg a tárgy pasziánsz, ami már kezd uncsivá válni számomra.

  11. Amikkel többször is mentem:
    Bilincs
    Ősi bölcsesség
    Tárgyas mező

    Amiket inkább csak kipróbáltam:
    Tharr pakli
    Good stuff mező
    Ősi rúna
    5 követős gólem
    7 törzs
    Ében ijász
    5 követős repülő fatty 🙂
    Teki mező

    Én annak örülnék, ha legalább annyi követővel lehetne találkozni hagyományos környezetben, mint szabálylappal.

  12. Fókuszkristály
    Bilincs
    Íjász
    Életes 7 törzs
    Lényes kontroll 7 törzs különböző színösszetételekkel (zöld-piros-fekete-kék-lila- sárga különböző variációkkal)
    Tekis 7 törzs
    Lépéselőnyös moás dolog
    Korlátos gyűjtőgen ( óra)
    Börtönös farkas
    Motyogók
    Barna követős kontroll
    Sheran követős hoki
    Járj + Kaller
    Keltetős legendás ( látókör 2 )
    avatár ( látókör 3)

    Soha nem szoktam good-stuff dekkekkel játszani, pl.: még életemben nem sokszíneztem. Ezen kívül én szerelmes vagyok a 7 törzs-Zarknod bilincse párosba, ezeket szeretem variálgatni, de szívesen játszom szinte bármilyen koncepciózus lényes/ tárgyas dekkel, kifejezetten örülök a sokszínű metának, ami pl a a januári behóson volt, az borzasztó.

  13. Hagyományos versenyek:
    -Egérút
    -Gyógyulós-kombó
    -Börtön-kontroll
    -Tizennegyedikes gyűjtőgen-kombó
    -Rúna kontroll
    -Mező

  14. Huh hát ez nem egyszerű hisz max 2 versenyre viszem el ugyanazt,
    De amik eszembe jutnak:
    5 követő raia
    good stuff mező
    köd mező
    köd böri
    mentális böri
    sima böri kontrol
    böri farkas
    ősi bölcsis teki deck
    Ősi bölcsi manó
    Főparancsnok manó
    életenergia+harang kontrol
    krigish kontrol
    együgyű kontrol

  15. Amennyire emlékszem:
    – dobótőr alvilág urával
    – fókuszkrisztály mező
    – bilincs kontroll
    – szirén bilincs
    – nem gyűjtőgen, börtön
    – átkozott követős kontroll

  16. Általában ezek:
    Csapda
    Sokszínűség
    Őshangya
    Beldian kontroll
    Szűk esztendők kontroll
    Ősi rúna (kontroll, Fókuszkristály, méreg)
    Tárgykövető fókuszkristály
    Krigis

  17. Nem túl régóta játszom, de nagyrészt Teremtő raksival vagy Ősi rúnával támogatott tárgypaklival próbálkozom…
    Egyéb paklik (1-2 meccs erejéig)
    – Raia követős horda
    – 5 követős (Molluszk, Chd követő, Harangmester, Anitmágikus raksi) Repülő fattyas

  18. Alapprobléma: Ha sokfajta, hasonló erősségű deck van, akkor az a baj, hogy nincs meta, ha meg egyféle pakli dominál, akkor az a baj. Dönteni kell! 🙂

    Én személy szerint sokkal jobban szerettem a korábbi gazdag metát, mint a Dave által is említett IV-s korszakot.

  19. Én jobban szeretem a kontroll metát és jobban szeretek azokal is játszani amit gyakran pörgetek és hozzám igazodik:
    Életenergia(good stuff)
    Sokszinüség
    Zarknod billincse(good stuff+mindenféle színel kipróbáltam :D)
    Semleges csatamező (good stuff+szintén mindenféle színel kipróbáltam :D)
    5 követös dobótőr
    5 követös avatár
    Alvilág ura( dobótőr)
    Rúnás dobótőr
    Lassan járj + harangmester (good stuff)
    Lassan járj + Átkozott követő (good stuff)
    még amikor elkezdtem akkor meg: Vámpir deck (good stuff- horda féle :D)
    Meg most tesztelgettem az Edrát vagyis Dani 😀

  20. Csak a FACE, no meg a kontrollok 😀

    TŰZ
    Gyógyulós
    7törzs
    Mező (több féle)
    Leah horda
    Korlátozás
    Harangmester
    Lassan járj+ kaller
    Lépéselőny kontroll
    Kreátor követői- Sárkány- Kragoru
    Chd követő
    Clerebald kontroll

  21. Motyogó
    Motyogó 2.0
    Motyogó 3.0 😛 Motyogó mindenütt.
    Meg volt azért gyűjtőgen, Kallerek, Fairlight deck, Járjas sárkány, sima járj, éjfattyak, gólemek,
    És még Motyogók.

  22. Hali!

    Elmúlt egy éven:
    Legendás keltető
    Legendás kreátor (legendák völgye és Főparancsnok)
    Orglingok Változó környezettel
    Életjelzős pakli Harangmesterrel
    Gyűjtőgen Börtönnel
    Bilincses Good Stuff
    Mező Good Stuff
    Köd pakli korláttal
    Ganüidek Bilincsel
    Ganüidek Ganüid nagymesterrel
    Ganüidek korlátozással
    Troggos kombó pakli Harangmesterrel

    Személy szerint szeretem, ha sokféle koncepció van a játékban, minél változatosabb a játék. Utálom a mirror mecsápokat, és ha 2-3 alkalommal kell hasonló pakli ellen játszanom. Én szeretek maximum 2-3 paklival játszani többet, néha-néha kitekintve kicsit más paklik felé. Főként azért mert még amatőrként szeretném egy adott koncepcióba fektetni az energiám nagy részét, másrészt pedig a lapkészletemet nem igazán bővítem, így ez kizár sok paklit. (kölcsönkérni nem szívesen szoktam) A paklikra amiket többet játszok pedig azért esik a választásom általában, mert nem játszik vele túl sok ember, nem méjnsztrímek.

  23. Ében íjász
    Bilincs
    Járj kaller
    Kipróbálás szinten(max 1 verseny):
    Rox
    Gyűjtőgen
    Blokkoló pakli korlátozással/harangmesterrel
    Tárgy mezővel/követővel
    Dobótőr követővel

  24. Hmm, jó kérdés.

    Amik eszembe jutnak, komolyabb hagyiközeli versenyekről és top 5-be/10-be kerültem velük:

    Fairlight követő, kontroll
    Tharr követő, kontroll
    Életenergia, kontroll
    Zarknod bilincse, kontroll
    Az első vámpír, horda-kontroll
    Lassan járj+Kalandozók védőszentje, horda-kontroll
    Raia követője, horda-kontroll
    Legfőbb követős avatár, horda
    Az alvilág ura, direktsebző-kontroll
    Lépéselőny+Kragoru familiárisa, blokkoló-horda (R.I.P.)
    Lassan Járj + Sárkány úrnő, horda

    Üdv: Kyb

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

