Retro Challenge #7

Kalandok a Barcraftban.

Február utolsó napja sem volt HKK-tól mentes, hiszen ekkor rendezték a Barcraft havi versenyét, amely ismét sima hagyományos pörgős volt. Útra keltem tehát, hogy megpróbáljak kisajtolni némi eredményt a Börtönömből, amely aktuális állapotában így nézett ki.

szabálylap: Zarknod börtönében

borton3 Gregor, a mahinátor
3 Nagyobb kineport
3 Alattomos orgling
3 Koncentrált bűzsugár
3 A háború véres lovasa
3 Szárnyaló halál
1 Rémálom
1 A hallucináció börtöne
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Büntető motyogó
3 Motyogó hírnök
3 Gyógyító motyogó
3 Anyamotyogó
3 Vajákos
3 Öntörvényű krabber
3 Morf mágia
1 Dérfarkas
1 Magdaléna, a pusztító
1 Az élet földje

50 lap

Igazán komoly változtatásokat nem eszközöltem a decken. Új lapként bekerült egy Rémálom, ami igazi spoiler a Börtönbe, egyébként a legutóbbi cikkben már bemutatott lapkészlet adta a mozgásteret. Az egyszínű versenyen bizonyított Motyogó hírnök most a hagyományos deckbe is bekerült, köszönhető az Anyamotyogó elképesztő erejének.

Lássuk, hogyan alakult maga a verseny!

1. forduló | Német Zoltán, Sheran követője (teknős)
anyamotyogoAz előbb említett Anyamotyogó ismét bizonyított: lejött a második körben és gyönyörűen kontrollálta a játékot. Miután Zoli is inkább countereket húzott, ezért lassú meccs volt, így azonban szépen le tudtam égetni a deckjét. Nála pedig hiába volt már kint többek között egy Jagumir is, a Gyógyító motyogó tartotta a frontot, az Alattomos orgling által termelt kártevők pedig megették hátulról. 1:0

2. forduló | Mikulás Ádám, Thormedor, vadászmester (csapda)
A változatosság kedvéért itt is egy Anyamotyogó jött a második körben. Innentől igazából csak arra koncentráltam, hogy semmiképp se tudja megoldani a motyit, egy Az élet földjével is bestabilizáltam a biztonság kedvéért. De nem is húzott túl sok tápot Ádám, ami pedig jó lett volna, azt lecountereltem. A kölykök szép lassan leütögették. 1:0

3. forduló | Klujber Balázs, Zarknod börtönében (vérfarkas)
Nagy játék volt. Ő kezdett, passzolt, jöttem én, passzoltam. A második körben ő kijátszott egy Lidércurat, amire nyomtam egy Koncentrált bűzsugarat, erre volt egy Totyogó motyogója. Nekem több beleszólásom nem volt 0 manából, ő pedig innen kipörgött és meg is haltam még a körben. 0:1

4. forduló | Varga-Tóth Tamás, Zarknod bilincse (kontroll)
Tomi itt sajnos közel tökéletesen húzott, nekem pedig nem igazán volt szerencsém, úgyhogy nem sok esélyem volt. Ő kezdett, a második körben jött nála egy Drakolder obligátor (kezem: 2 Büntető motyogó, Nagyobb kineport), dobatta az egyik motyogót. A második körömben megtoltam a másikat, de besült – maradt 2 manám és egy Alattomos orglingom. Jött ő, de 4 manából passzolt. Itt azt hiszem egy krabbert húztam, ami kapott egy Jagumirt – ezzel a counterem is besült. Jött ő, kirakott egy Masszaszövőt, amivel kidobatta az orglingot. Én pedig hiába húztam egy leszedést, arra az előző körében húzott egy Nullifikálást. Egy lapom jött létre, az se csinált semmit. 0:1

5. forduló | György Balázs, Életenergia + Sárkány úrnő (sárkány)
Két Morf mágiát is húztam a játék elején, illetve fürkésszel ki tudtam dobatni tőle egy Ysdrullt, így viszonylag kényelmesen ki tudtam várni, mi fog történni. Ő kirakott egy Zafír drakónt és egy Az Úrnő sárkányát, amikkel rámzúzott egy keményet. A következő körben azonban bekerestem egy Drakolder obligátort, elloptam a nagy dögöt, innentől pedig igazából el is dőlt a meccs. 1:0

6. forduló | Dolák Viktor, Lassan járj! (kontroll)
Dolly sajnos kicsit felhúzta magát az előző fordulón, úgyhogy nem volt túl jó hangulatú meccs. Én az elején kiraktam egy Vajákost, aztán nagyjából 4 körön át csak passzolgattunk. Végre jött egy Drakolder obligátor, amivel megnéztem a kezét: csak spell volt nála, többek között 2 Démoni mágia és 2 A Semmi hívása. Innentől leürítettem néhány lappal, amiket muszáj volt leszednie, amikor pedig behúzta a harmadik piros countert is (ami ugye nem jó ellenem), bedobta. 1:0

Ezzel 6/4-gyel zártam a versenyt, ami a 4. helyre volt elég, egy Dérfarkast sikerült pickelnem, ami elég jó kis nyeremény. Kicsit fura volt a verseny, mert volt 4 viszonylag sima győzelmem és 2 nagyon sima vereségem, ahol az ellenfeleim tökéletesen húztak, úgyhogy nehéz komoly következtetéseket levonni.

Mint látható, a kék lassan teljesen kiszorul a deckből, így erősen gondolkodok a színcserén – valószínűleg a zöld teknősös vonal felé próbálom meg kicsit elvinni a decket. Ez azonban igényel némi lapbeszerzést, így amíg nem jönnek össze a szükséges kártyák, addig tovább pörgetem a jelenlegi verziót, mert alapvetően elégedett vagyok vele, és nem is szeretnék rajta drasztikusan változtatni.

Március a challenge szempontjából nagyon fontos hónap lesz, hiszen két draft verseny is lesz a hónapban. Ezeken a gyűjteménytől függetlenül is van lehetőség szép eredményt elérni, illetve talán még ennél is lényegesebb, hogy a lapkészletet is szépen meg fogják dobni! (Nyugi, nem fogok skydraftolni! 🙂 ) Folytatás ma a Profi Ligában!

Ezúton is köszönöm mindenkinek, akik eddig cserelapokkal segítették előrelépésemet a projektben: Dárday Gergely, Dolák Viktor, Egyed Dávid, Földi Viktor, Fülöp Máté, Horváth Attila, Keller József, Krähling Péter, Német Zoltán, Ócsai László, Pásztor Szabolcs, Rózsa Richárd, Szabó Krisztián, Véber Richárd, Werner András. (Ha valakit kifelejtettem, nyugodtan jelezze!)

Csető Zsolt

 

Reklámok

2 thoughts on “Retro Challenge #7

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

