Retro Challenge #8

Értékelés egy balszerencsés verseny margójára.

A héten debütált új videós rovatunkban bepillantást nyerhettetek egy konkrét pakli építésébe – az Excelsior Beszűkült látókör versenyére készítettem egy decket. A végleges pakli így nézett ki:

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Gregor, a mahinátor
3 Nagyobb kineport
3 Szárnyaló halál
3 A háború véres lovasa
3 Alattomos orgling
3 Koncentrált bűzsugár
1 Neuroblaszt
1 Rémálom
2 Virgonc szirén
1 A hallucináció börtöne
3 Artagor, a zsonglőr
3 Drakolder obligátor
3 Méonech fürkész
3 A próféta parancsa
3 Vajákos
3 Krabber kiképző
3 Krabber csigaroppantó
3 Az alvilág büntetése
1 Szirén zombi
2 Morf mágia

50 lap

A videó végén azt ígértem, mindenképpen olvashattok majd utólagos értékelést. Nos, a verseny végül igen balszerencsésen sült el, így inkább csak kötelességből fogok sort keríteni erre, mintsem amiatt, mert sokat lehetne belőle tanulni. A paklival alapvetően elégedett voltam, a Lassan járj!-as metát is egészen jól sikerült belőni. Elismerem, itt most nem tartottam olyen kifejezetten erősnek a Börtönt, inkább a tisztes helytállás volt a cél (jobb opcióm nagyon nem volt), de ennél azért többre számítottam…

1. forduló | Szabó Dávid, A legfőbb követő
Az ötkövető a lehető legrosszabb matchup a Börtönnek, az avatáros verzió, amivel Dávid játszott pedig talán a legrosszabb mind közül. Kezdtem, törtem Az istenek hírnökét, másképp nem lehet esélyem, majd próbáltam minden körben őrposztot torlaszolni. Elsőként egy Eurol érkezett nála, amit még meg tudtam oldani egy Gregorral, az ötödik körig tudtam is magam tartani, ekkor azonban jött egy Hendiala, aminek a dupla leszedését (lopás + követő) már nem tudtam kivédekezni sehogy. L

2. forduló | Simon Richárd, Zarknod börtönében
Ez sem egy túl jó matchup, mert bár hátrányban nem vagyok, a mirror felállás miatt az ellenfél erősebb lapjai könnyen dominálhatnak. Ricsi elismerte, hogy nem rakta össze elég jól a decket, túl sok counter és dobatás volt benne, így hiába jött nála korán egy Kozmikus kapcsolat, nem tudott hamar felőrölni. Két Koncentrált bűzsugárral elég sok Orgling kártevőt tudtam termelni, amik elég jól lekötötték a Kozmikus “figyelmét”, a topdeckjeim azonban nekem is elég felejthetőek voltak (Virgonc szirének, amik az adott szituációkban elég lájtosak voltak), így nem nagyon tudtam előnybe kerülni. Már csak 4 volt a max ÉP-je, amikor egy jókor érkező Szirén gésa még megmentette, utána pedig lejárt az idő. D

3. forduló | Szkupien Bence, Semleges csatamező
Ez sem az igazi, ráadásul kezdeni sem tudtam – úgy talán még lett volna esély. Így sajnos nem bírtam a tempót, egy lapot sikerült kijátszanom, mire meghaltam a harmadik körben, Bence elég durván kipörgött (első kör Hamis vacsora + A kalmárok itala, második kör Sötét összpontosítás + minden). L

4. forduló | György Balázs, Lassan járj! + Sárkány úrnő
Végre egy jó matchup, egy lapos kezdés. A követő rezisztenciája elég zavaró, de azért van bőven lap a deckben, amikkel körbe lehet játszani. Nos, sokáig nem örültem: ő kezdett, és az első 4 lapjában két Ysdrull is volt, a saját Drakolder obligátoraim csomagoltak el. De ha már én nem nyertem, legalább a lapjaim igen! L

5. forduló | Nagy Krisztián, Ősi rúna
Hát börtönöm itt sincs, de próbáljuk meg! Elég kiegyenlített meccs volt, sok counterrel játszott, és mindig volt valami, amivel fel tudta tölteni a kezdét (Rafinált boltos, A mélység felfedezése). Sikerült behúznom egy Rémálmot, amit háromszor (!) is megcounterelt, de így is megvolt folyamatosan az az 1-1 lap előnye, ami miatt pont nem jöttek létre soha a kulcslapjaim. Végül felőrlődtem. L

6. forduló | Erőnyerő
Simon Ricsi gondolkodott, hogy hazamegy, én meg mondtam neki, hogy ne menjen már, mert nem akarok erőnyerő lenni. Végül maradt, csak nem tudtam, hogy közben valaki más is elment, úgyhogy végül mégis erőnyerő lettem. 😀

7. forduló | Ács Domonkos, Zarknod börtönében
Hát ez a matchup sem nekem állt, újabb mirror, ahol minőségi hátrányban vagyok. Domi elég korán el tudta lopni egy Vajákosomat, ami elég jól működött nála, és bár jött nálam is egy, az ÉP- és a laphátrányt együttesen nem bírtam. L

Elég elkeserítő verseny volt, nem is kifejezetten az eredmény miatt, sokkal inkább azért, mert szinte csak rossz matchup jött, így túlságosan sok tanulsággal nem szolgált. Persze az lehet tanulság, hogy a Börtön nem volt elég jó, de ilyen tekintetben most sajnos nem volt mozgástér. A lapokkal és az arányokkal egyébként elégedett voltam, talán a Krabber csigaroppantó nem volt az igazi (még ha a sok Lassan járj! miatt elvileg indokolt is lett volna), Az alvilág büntetése viszont párszor most is nagyot szólt, de ez most erre volt elég. Majd legközelebb!

Csető Zsolt

Reklámok

2 thoughts on “Retro Challenge #8

  1. Visszajelzés: Retro Challenge #9 | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

