Retro Challenge #9

Rövid beszámoló az első kisebb versenygyőzelemről.

Néhány napja jelentkeztem a Retro Challenge legutóbbi beszámolójával, akkor egy kínosan kudarcba fulladt verseny eseményeiről olvashattatok. Két nappal később azonban jókora fordulatot vett a történet, hiszen a Profi Liga pénteki versenyén sikerült a mezőny “másik felén” végezni.

Na de ne szaladjunk ennyire előre, első körben lássuk a paklilistát – a formátum egyszínű volt.

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Öntörvényű krabber
3 Motyogó hírnök
3 Gyógyító motyogó
3 Büntető motyogó
3 Anyamotyogó
3 A próféta parancsa
3 Vajákos
3 Magdaléna, a pusztító
3 Rolf
3 Élőholt rituálé
3 Krabber csigaroppantó
3 Krabber kiképző
3 Az alvilág büntetése
3 Leah bűbája
3 Morf mágia
2 Dérfarkas
1 Szirén zombi
1 Az élet földje
1 A nagytanács ítélete

50 lap

A deck alapját a motyogós vonal képezi, néhány erős permanens leszedéssel (A próféta parancsa, Vajákos, Krabber kiképző) és lénybe épített megoldással (Magdaléna, Krabber csigaroppantó, Dérfarkas, Szirén zombi), illetve az átlagosnál kicsivel több erőforrás jellegű lappal (Morf mágia, Rolf, Az alvilág büntetése, Leah bűbája). A decken azért látható, hogy a szűkös gyűjtemény miatt itt még vannak bőven kényszermegoldások, olyan régi lapokkal, mint a Leah bűbája vagy Az alvilág büntetése (a Medúzaférget és a Repülő motyogót végre sikerült lecserélnem, nagy megkönnyebbülés! 🙂 ). De alapvetően viszonylag kiforrott a pakli, hiszen korábban már egy-egy pécsi, Excelsioros és HammerTime-os, illetve négy ligás versenyen is sikerült már élesben tesztelni, és eddig is egészen szép átlagot hozott, a “töltelék” lapok ellenére is. Amit újonnan bevetettem most, az a múlt héten szerencsésen bontott A nagytanács ítélete, illetve az Élőholt rituálé voltak. Utóbbit nem érzem különösebben nagy sztárnak, de azért a Repülő motyogónál mindenképpen jobb – élesben sajnos még nem jött fel, úgyhogy még nem tudok róla végleges ítéletet mondani. Na de lássuk a fordulókat!

1. forduló | Dolák Viktor, A legfőbb követő
Dolly-val egy fehér követőre építő setupot raktunk össze (Molluszk híján Raia követője, Harangmester, Antimágikus rakshallion és A kalandozók védőszentje volt a felállás). Kezdtem és belőttem a Raia követőjét, volt ugyanis nálam kezdőkézre egy Motyogó hírnök, amiben bízhattam. Az első körében egy előkeresett Sivara érkezett csak (ha jól rémlik, csak az Életerős halandó lett volna lethal), én pedig a második körömben kiraktam egy Dérfarkast, amivel bealtattam a Sivarát, majd a hírnökkel előkerestem egy Gyógyító motyogót. Ebben volt egy kis rizikó (mármint hogy a Gyógyító helyett a Dérfarkast tettem ki), de úgy éreztem, hogy ezzel sokkal jobban előkészíthetem a későbbi köröket és hosszú távon jobban stabilizálhatom magam. Végül túléltem a második körét is, így lejöhetett a gyógyító, innentől pedig szép lassan felőröltem a a többi lapommal, a körönkénti 10 gyógyuláson még úgy sem volt esélye átmenni, hogy később húzott Életerős halandót. W

2. forduló | Szkupien Bence, Semleges csatamező
Jöhetett a szerdai “visszavágója”, igaz, Bence ezúttal egy zöld anti-mágiás deckkel jött – kereséseket és A vadak urákat vettem ki tőle. Ezúttal sikerült kezdeni, közepes kezdőkézzel – passzoltam, majd Bence kirakott üresbe egy Galargamothot, amire én eldobtam egy Leah bűbáját, ő pedig megmutatta a kezét, ami úgy érzem, kulcspillanat volt, hiszen láttam, hogy még egy Galargamoth, egy Teknős hínártorony, egy Krám és egy Alakváltó ősköd van nála. Így nyugodt szívvel kitehettem a második körben egy Magdalénát, amivel egyrészt hátráltatni tudtam a torony felépítését, de ami talán még fontosabb volt, hogy – a mezőnek köszönhetően – kisüthettem a laphúzós képességét. Bence a második körében passzolt, nem tett bele egyelőre semmit a Magdalénába, míg én három manából kiraktam egy Vajákost, valamint sikerült húznom egy A nagytanács ítéletét. Bence jött, a Magdaléna képességét kisütötte a másik Galargamoth-tal, majd jött egy Gombapók aktívan, amit rögtön leszedtem a Vajákossal a csont miatt. Bence ezen meglepődött, de nyilván nem nagyon számíthatott a nagytanácsra, ezért kirakta az ősködöt Vajákosként, amit le is tudtam szedni. Innentől már csak a Krámja és a hínártornya maradt, így bedobta. W

3. forduló | Pásztor Szabolcs, Az őshangyák istene
Még egy zöld deck, ezúttal őshangyákkal. Szabolcs dönthetett, de átadta a kezdést a lapelőny miatt. Én passzoltam, ő pedig az első körében kirakott egy Lohd Haven familiálisát. Büntető motyogó, Vajákos és Az élet földje volt a kezemben, ami ebben a szituációban egész jó volt, hiszen két opcióm is volt a sárkány leszedésére. Először a motyogó érkezett, ami létrejött (és szerencsére nem is sült be), így vele dobattam egy Speciális védelmet (egy Űzött vad volt a másik lapja), majd kijött a Vajákos és leszedte a familiálist. Jött ő, kirakta az Űzött vadat és ütött, egy lap maradt a kezében. A harmadik körömben a próbálkozásomat megfogta egy Őshangya kamikázéval, így teljesen kiürült. Első cselekvésből leszedtem a kamikázét a Vajákossal, majd a sík kirakásával visszaaktivizáltam és stabilizáltam. A harmadik körében Szabolcs rákeresett egy síkot az enyémre, de ezzel nagyjából meg is pecsételte a sorsát (persze úgy se áll sokkal jobban, ha fennhagyja az enyémet), hiszen a következő körére fixen nem maradt lénye, hiszen addigra az Űzött vadat leszedi a Vajákos, így lényegében hasztalanná válik. Innen már nem is tudott visszajönni. W

4. forduló | Erdei Kristóf, Zarknod bilincse
A kilenc keresés miatt egy picit tartottam a bilincstől, de azért nem túlságosan, hiszen Kristóf egy blokkolós deckkel jött, így átlagos value-t tekintve inkább az én lapjaim voltak jobbak. Kezdtem, egy manából passzoltam, ő pedig kirakott egy Butítást és szintén így tett. A második körömben volt nálam egy Vajákos és egy A próféta parancsa is. Itt némi gondolkodás úgy gondoltam, beriskelem a prófétát: ha létrejön, akkor könnyen megnyerheti a meccset, ha pedig kap egy Nullifikálást, akkor ki tudom rakni a Vajákost védekezni. Végül nem jött rá counter, ami után jött néhány passz-passz kör, így Kristófot folyamatosan két lapon tudtam tartani, amíg én feltöltöttem a kezemet. Néhány kör után be is dobta, amikor már túl nagy volt az erőforráshátrány és egy Búvópatak sem segíthetett a próféta semmizése miatt. W

Ezzel sikerült a Challenge történetének első 100%-os versenyét lehozni – persze csak egy Ligás pörgős versenyről van szó, de ettől még örültem nagyon ennek az apró sikernek. A gyűjteményt sikerült gyarapítani egy másik A nagytanács ítéletével, ami Börtönbe amúgy nem egy különösebb sztár (hiszen 1-et 1-re trade-elsz, ami ebben a környezetben nem az igazi), de hosszú távon fontosnak bizonyulhat, és azért ilyen lapkészletnél még mindig jobb, mint néhány másik alternatíva.

Kopnak ki tehát sorban a régi csodakártyák, hogy a helyüket szépen lassan átvegyék az új spoilerek, ám a Nemzeti Bajnokságig még hosszú út és sok építkezés vezet!

Csető Zsolt

8 thoughts on “Retro Challenge #9

  1. Grat 🙂

    Zokneenho is lethal még Dolly deckjében (Már ha van benne… úgy emlékszem beszéltünk róla hogy van)

    No meg Ilisze, de azzal nem tolta szerintem (Vagy igen?)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

