Online gyűjteményrendező

A felület fejlesztője, Nagy Balázs mesél a projektről részletesebben.

Sziasztok!

Magamról: Nagy Balázs vagyok, gimnáziumi matematika tanár. A játékkal 1996-ban ismerkedtem meg. 2007 óta játszom versenyszerűen.

Miért is kezdtem bele a projektbe?

Egyik állandó játékpartnerem egyszer csak úgy döntött, hogy az én nappalimban porosodjanak az ő kártyái is. Majd nem sokkal ezután összemostuk a gyűjteményeket. A több ezer kártya átrágása és szortírozása után kialakult egy rend a lapok között. Az én igényem volt a gyűjtemény digitalizálása. Egy darabig Excel-ben, aztán mivel az Excel nem bírta, Access-ben. Könnyebbnek tűnt a pakli összeállításakor, ha előbb megnézem, hogy megvan-e, és amennyiben igen, akkor melyik mappában mintsem, hogy ezerszer lapozgassam végig a mappákat. Úgy gondoltam, hogy ezzel kímélem a gyűjteményt és időt takarítok meg.

Miért került weblapra?

Mint említettem többen osztozkodunk a gyűjteményen. Teljesen természetes volt, hogy mindig hozzáférhető legyen. Az importált táblázatok egymásnak küldözgetése időigényes feladat és nehézkes a verzió követés is. Ennek kiküszöbölésére készült a honlap.

Az oldalról

hkk.dudi.eu

Nagyon fontos, hogy ez az én gyűjteményem (egy része), amiket láttok, azok az én mappáim, az én megjegyzéseim. Ezek zöme számotokra teljesen hasztalan és nem jelent semmit. Az oldal semmi más csak egy béta verzió saját használatra (nincs reklám, nincs design). Akkor meg mégis minek?

Amit ajánlok:

’Készlet’ mező helyett felhasználóhoz rendelt ’készletem’ mező. Rengeteg lehetőséget nyit meg. Ami legjobb az egészben és újdonság lenne, hogy lapra lehet keresni: Melyik felhasználónál van felesleg/csere. Szerintem ez egy hatalmas előrelépés a mostani helyzethez képest, hiszen most játékost választok és nála megnézhetem, hogy ott van-e az a lap, ami nekem kell. Vagy beordíthatom az éterbe, hogy ezt meg azt a lapot keresem. Egyfajta szabad piacként kell erre gondolni, ami akkor tud hatékony lenni, ha minél többen, minél precízebben vezetik a saját készletüket. Igazából meggyorsítja a leendő csere üzletfelek egymásra találását. További előnye, hogy azok a felesleges ritkáink is új gazdát találhatnak, amiket fizikailag be se rakunk a cseremappába, mert „úgyse kell senkinek”. Előnnyel kecsegtethet a kiadó számára is, hiszen visszajelzést ad „a keverő nénik” munkájáról. Statisztikák tömkelege készíthető, de ez már egy másik téma.

Amennyiben mutatkozik rá igény, felhasználói kéréseket is várok és figyelembe veszek. Néhány példa:

  • Felhasználóhoz rendelt ’kártya ára’ mező
  • Felhasználók megbízhatóságának értékelése, reportolása, pontatlan gyűjtemény, nem jelez vissza, stb
  • ’Készletem’ ketté vétele ’gyűjtemény’ és ’csere’ mezőkre
  • ’Keresem’ funkció a – triviális – kínálom mellett
  • Fórum
  • Több filter: ikonok, kártya szövege, stb

Mint látjátok két különböző dologról van szó, egyik megél a másik nélkül is. Bár, ha nincs piac, akkor a gyűjtemények feltöltése csak arra jó, hogy nézegessük egymásét. Természetesen, ha csak piac van, akkor a gyak-nemgyak lapok lényegében a helyet foglalják. Én mindenesetre a piacot preferálom és remélem, hogy ti is kedvet kaptok a hatékonyabb csereberéléshez.

Egy gyűjtemény egyszeri feltöltése „nem olyan nagy” munka, ebben szívesen segítek. Vagy maga a felhasználó egyesével beklikkelgeti, hogy ebből 3, abból 5, ami így is nagyon nagy munka. Vagy küld egy Excel táblázatot ’kártyaneve’ és ’hány darab van’ oszlopokkal (kitöltve) nekem, a többit én megoldom.

Köszi a figyelmet!

Nagy Balázs

A szerkesztő véleménye: amikor Balázs megkérdezett, hogy én szívesen látnám-e a gyűjteményemet egy hasonló felületre feltöltve azt mondtam, hogy valószínű nem, nem is használnám. Első körben a problémám annyi volt vele, hogy az alap gyűjteményem beimportálása kissé nehézkesnek, körülményesnek tűnik (nyilván béta verzióról van szó, az első és legfontosabb lépés valószínű az lenne, hogy mindenki önállóan és könnyedén tölthesse fel a lapjait ide, ne kelljen hozzá egy második személy közreműködése). Ez a része megmondom őszintén szerintem kevés embert érdekel, a régi motorosok elég precíz módon katalogizálják a gyűjteményüket már hosszú ideje, ahogy viszont Gice írta egy hozzászólásában az újabb játékosoknak ez akár nagy segítség is lehet. Ami szimpatikusabb, hogy a felület -ha elég sokan és precízen vezetik fel a fölösleges lapjaikat- kiváló lehet arra, hogy könnyen és gyorsan keressen bárki számára hiányzó lapokat a gyűjteményébe, így sokkal könnyebb egy-egy hiányzó vagy régóta keresett lapot megtalálni majd. Ismétlem, ennek feltétele az, hogy sok ember használja majd ilyen célra a felületet. Balázsék olvasni fogják a hozzászólásaitokat, minden vélemény számít tehát. (használnátok-e, vagy sem).

Dév bácsi

Reklámok

16 thoughts on “Online gyűjteményrendező

  1. Mintha nem lenne benne a teljes lapkészlet.
    A max darabszámot feleslegesnek tartom.
    ’Készletem’ ketté vétele ’gyűjtemény’ és ’csere’ mezőkre” Ez szükséges!

  2. a max darabszám gondolom arra van, hogy mennyit lehet nasználni egy pakliban.

  3. Mondjuk a fehér hollónál és a fekete péternél is 3 a szám, szal nem tudom

  4. Ale, Ha szeretnéd felvehetlek a felhasználók, de akkor is csak az én gyűjteményemet látod.

    a lényeg,
    Ha van rá igény – Összejön, kb 15-20 felhasználó,- akkor költözik valami hkkcserebere.hu-ra vagy ilyesmi.
    És akkor neki kezdek, költöztetés, táblák, a teljes lapkészlet beemelése is rengeteg munka. Pár hét, aztán jöhet.
    Utána valószínűleg heteken át mindenkinek nyomkodnia kell, hibákat keresünk, javítunk. 🙂

  5. Ez a “max darabszám”-al nem tudok kibékülni. Jobb lenne valami olyan, hogy ennyi van belőle, ennyit szeretnék vagy ennyi fölösleges.Én szabálylapokból-követőkből is hármat gyűjtök(zénesekből négyet Ur-ekből 1-et)
    Ha van mondjuk 7 Szemétdombom akkor ebből valószínűleg 4-et akár el is adhatok/cserélhetek.

    Ha gyorsan elérhető lenne a gyűjteményrendező a Beholderen vagy itt a HHK blogon akkor szánnék rá időt a feltöltésre.

  6. @Balázs, ha a teljes lapkészlet adatbázisa nincs még meg, nyugodtan írj. A lapkereső illetve a statisztikák miatt megvan, át tudom küldeni

  7. +1 a piaci részre. 100 lapot begépelek annak érdekében, hogy más ha meglát valamit rámírjon és viszont. 1000 lapot (hasra ütöttem, lényeg hogy a gyüjtit) már kevésbé, annak nincs értelme, számon tartom magam (ahogy mások is).

  8. A netes gyűjteményrendező nekem is tetszik, idővel biztos feltöltögetnék rá mindent. A piacolós részt up to date tartani így elsőre eléggé lehetetlennek tűnik, de hátha.

    Üdv: Kyb

  9. Támogatom évek ota használok hasonló oldalt a magic gyüjteményemhez nagyon hasznos lenne valakinek mint én aki nem mindíg tud lejárni d-be cserélni szeméjesen vagyunk egy két ember itt angliában akinek van gyüjtije de már nem játszik ha egy ijen programon keresztül levelezős úton tudnánk cserélni az othon lévőkel legaláb egy paklit versenyképesen tudna tartani az ember mert a “kiírom a forumra oszt meglátom mi lessz” nem igazán működik

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

