Vendégcikk – Így draftoltam én az ünnepi versenyünkön

Szabó András beszámolója a pécsi válogatós versenyről

Az áprilisi nagypénteki draftunk több szempontból is emlékezetes esemény maradt nekem. Egyfelől azért, mert 24 nevező volt, ilyen még nem volt a pécsi versenyek történetében. Tudom, Pesten ez nem lenne nagy szám, de egy vidéki versenyen ez jelentős. Külön öröm volt, hogy 10 budapesti játékos is megjelent a versenyen, ami szintén rekord. A másik, számomra szintén örömteli esemény volt, hogy a versenyen sikerült a dobogó harmadik fokára állnom, mindezt veretlenül, 3 győzelemmel és 2 döntetlennel. A draftolásom úgy érzem, jól sikerült. Ezúttal nem készültek a versenyről Go Pro felvételek, de hogy valamit kompenzáljak ebből, leírom a saját draftolásomat, hogy mi történt és kikkel játszottam.

A draft ezúttal 2 Kreátor Műhelyéből és 1 Zarknod visszatérből ment. Korábban kielemeztem a lehetséges draftolható paklikat, azonban nagyon nehéz itt előre egy koncepció draftra készülni. Ugyanis a legtöbb olyan lap, ami egy adott etnikumot vagy másfajta koncepciót (pl. tárgyak) beindíthat, döntően nem gyakori vagy ritka lap. Erre pedig építeni nem lehet, ugyanis egy KM-es nem gyakori lapból átlagosan 1.6 van egy 8 fős asztalnál. Ez azt jelenti, hogy egy nem gyakori lapból – ha senki nem szedi rajtunk kívül, akkor is – maximum kettőt gyűjtünk, ha nem borul a matematika jelentősen. De a számszerűség akár lefelé is változhat, lehet, hogy egy nem gyakori lapból egy darabunk sem lesz. Tehát előre eltervezni egy koncepciót itt nem lehet (általában nem szerencsés így leülni draftra, de itt különösen nem). Egyedül a KF-es koncepció az, amire a jelentős gyakori lapok miatt talán nagymértékben lehet építeni, ez pedig egy érdekes lutrijáték lehet. Annyira szem előtt van a pakli, hogy simán benne van, hogy többen egy asztalnál elkezdik draftolni, de pont emiatt az is lehet, hogy a túl egyértelmű opció miatt szinte mindenki kihagyja. Sok múlik azon is, hogy a többiek mit lépnek.

Apropó, többiek. A 24 fő lehetővé tett 3 darab 8-as asztalt. Ami engem illet, az első asztalnál foglaltam helyet. Tőlem jobbra Moschnitzka Ádám, tőle jobbra Gergely Ferenc. Ez nagyon nem jó, két igencsak rutinos draftjátékos, Fec draftolt is a kiegekből, Mosi meg Nemzeti Bajnok. Tőlem balra Horváth Attila, mellette Pásztor Balázs. Ezt közepesnek nevezném, Atesz már többször draftolt a kiegekből, így biztos rendesen felmérte a színek és lapok erejét, Balázs nem olyan rutinos draftoló. Az asztalnál volt még ezen kívül Csető Zsolt, és két helyi játékos, Schróth Dániel és Véber Roland. Abban biztos voltam, hogy az elején inkább good stuff irányba fogok elindulni, aztán majd meglátom, hogy marad-e érintetlen koncepció. Első körben Atesz és Balázs fog szűrni, utána a másik kettőben Mosiék.

Jött az első KM, és azt néztem, hogy kifejezetten erős kiegészítő. Az egyik ritka lap egy Quwarg elementátor, ami azért közel sem olyan rossz, a lénycounter elég ritka a kiegben, ha meg sikerült pár quwargot kiszedni, akár egy 2-ért lapsemlegesítés is lehet. Igaz, ez utóbbiban van kockázat, mert minden értelmes quwarg nem gyakori lap. A másik ritka meg egy igazi ínyencség, egy Virgonc szirén. A lopás nagyon erős a draft-környezetben, az pedig, hogy kisül a kijátszáskori képesség, eszméletlen hasznos. Egyedül a színe miatt voltam bizonytalan, a kéket nem tartom a legerősebb színnek drafton. De volt két érdekes nem gyakori lapom. Az egyik egy A vadak ura, ami szintén erős lopás, a másik egy Veremmester, ami sok lappal tud jól együttműködni, aminek a kijátszáskori képességére apellálunk. Ezenkívül volt még Földet rá!, Mérges gáz is, tehát jó kis kieg volt. Mivel első választás, nem akartam még olyan lapot kiszedni, ami másokkal kombózik jól, így maradt a két lopás. Közülük végül a szirén mellett döntöttem, azt éreztem, hogy több lap ellen jó, és az a kijátszáskori képesség is sokat jelent, és akár saját lapommal is bekombózhatom. A második kiegből pedig jött egy A vadak ura. Azt, hogy az első 2 lapomból két lopás lesz, álmaimban sem gondoltam volna, itt nem sokat gondolkodtam. A harmadik kieg elején láttam, hogy van itt még egy ritka lap, konkrétan egy Fagólem. Nagyon is illeszkedik az eddigi lapjaimhoz, erős kijátszáskori képesség, ami nettó lapelőnyt ad. Egyetlen félelmem, hogy én nem szívesen veszek ki az első 3 lapból 3 különböző színt. Szeretek általában legalább egy színt megtartani, hátha a második-harmadik kiegben jön egy spoiler lap, és akkor azt még kockázat nélkül szedhetem ki. Persze az is igaz, hogy működő taktika lehet az, amit Zsolti a Behós versenyen csinált, hogy csak erős lapokat szed ki, és színben nem kötelezi el magát. Én általában szeretek biztonsági színeket hagyni. Itt viszont egyetlen olyan lap sem volt, amit annyira magas értékűnek tartanék drafton, hogy mindenáron ki akarnám szedni, ezért nem éreztem akkora kockázatot a Fagólem kiszedésében, főleg azért nem, mert tudtam, hogyha visszajön az a Veremmester az első kiegből, akkor tutira kiszedem, mert az eddigi három lapommal igencsak jó szinergiát alkot (a Virgonc szirénnel kevésbé a horgonya miatt, de azért itt is lehet trükközni). A negyedik kiegben jött egy Veremmester, ezen az előzőek miatt nem is gondolkodtam, majd az ötödik pick volt a következő dilemma. Kicsit meglepődtem, de egy Xenó életvadász is rám mosolygott. Ez furcsa volt, mert a lila kb. a legerősebb szín ezen a drafton, és maga a xenó is egy igen értékes lap, ráadásul elég jó a szinergiája az eddigi lapokkal. De megint előjött bennem a színprobléma, hogy érdemes-e már most a negyedik színemet elhasználnom. Ez főleg azért volt itt aktuális, mert egy másik lap is nagyon csábított engem a Szabad zsoldos személyében, ahol azért a körönkénti laphúzás lehetősége jó, ráadásul a semmizés egy olyan alternatív képesség, ami nekem még nincs a paklimban, de szükség lehet rá a sok vízió miatt. Végül ezek miatt inkább a zsoldos mellett döntöttem. A hatodik kieg dilemmája egy Teknős vezér-Mérges gáz kettős volt, mindkettő hasznos tud lenni a paklimban, az egyik az izom és az anti-mágiája miatt, a másik meg a vízió jellege miatt, mivel zölddel játszok, ebből egy azért kell. Végül a Gáz mellett döntöttem, utóbb azt mondom, hogy ez nem volt jó döntés, mert bőven lett volna még később lehetőségem Mérges gázt szedni. A hetedik kiegben megint Veremmester volt, nem nagyon gondolkodtam rajta, a nyolcadik kieg nem volt túl erős, végül egy Földet rá!-t szedtem ki, ebből nagy baj nem lehet, sőt, talán még egy kis meglepetést is lehet vele okozni, és mivel már biztos van 2 Veremmesterem, lesznek csontjaim is, így egyáltalán nem éreztem parának egy kis tárgyas-zanszilánkos vonalat beindítani, persze csak mértékkel. Most már csak visszakapunk kiegeket. A célom mindenek előtt az volt, hogy megszerezzem az elején továbbadott Veremmestert. Másodszor a látott 2-3 Földet rá!-ból minél többet összegyűjtsek és nem ártana azt a Teknős vezért is begyűjteni, valamint figyeljünk a színek alakulására. Az elején rögtön jött a Veremmester, köszi gyerekek. 🙂  Földet rá!-k és a vezér azonban nem jött, a következő két lapból 2 Fanatikus harcost szedtem ki, amiről sejtettem, hogy ez már nem lesz elég jó a deckembe. Viszont ugyanakkor feltűnt, hogy a fehér szín mennyire érintetlen maradt még ekkor. Az első 3 kiegben egy Kőkoponyát és egy Gnómanót biztosan láttam, és a negyedikben is volt egy Kőkoponya. Ez a két lap meg elég jól együttműködik a Veremmesterekkel, hisz ki ne szeretne többször semlegesíteni? Úgyhogy gondoltam, legyen ez a további irány. Összeszedtem még 2 Kőkoponyát és 1 Gnómanót a második körben, valamint egy Az időrabló eljövetelét is be tudtam gyűjteni, illetve egy-két kevésbé erős lapot, majd a harmadik körben – bár új semlegesítéses lapok már nem jöttek, de – egy Szerencsetoll és még egy Fanatikus harcos befigyelt.

Végül így álltam:

1 Virgonc szirén
1 A vadak ura
1 Fagólem
3 Veremmester
1 Földet rá
1 Mérges gáz
1 Szabad zsoldos
2 Kőkoponya
1 Gnómanó
1 Szerencsetoll
3 Fanatikus harcos
1 Az időrabló eljövetele

Ha kiszedjük ebből a listából a harcosokat, akkor 13 lapom van, a fehérekkel együtt 17, ami több mint jó, már körvonalazódott bennem a koncepcióm. ZV-ből a good stuff vonulat erősítése mellett a másik célom egy kis zanszilánkos-csontos koncepció építése volt.

És már jött is a ZV. Első lap, amit meglátok: Dharosz kincse. Megvolt bennem a kísértés, hogy úgy kiszedjem, hogy rá sem nézek a többi lapra. A kiegészítő egyik legértékesebb ritkája, szinte minden lapot semlegesít egy csontért, és utána lapot vagy csontot ad, ráadásul a Veremmesterek talán tudnak csontot termelni. Azért nézzük a többi lapot. A másik ritka egy Vlagyimir páncélja volt, ami nálam már az egyértelműen kieső kategória, és a gyngy-k között sem volt olyan kiemelkedő lap, ami kellett volna. Így maradt a kincs. A második kieg nagy dilemmát adott, gyakorlat azt, amit Zsolti is kifejtett az egyik GoPros elemzésében. Jött ugyanis egy Illúziószurkálás, amiből egyet mindenképpen szerettem volna. De egy bőven elég. És vajon szükséges-e második pickre kiszedni ezt a lapot? Hiszen másnak sem kell egynél több. De mi van, ha csak 1 vagy 2 van az egész asztalon. Végül ezt még korainak ítéltem, kiszedtem helyette egy Űzött vadat, hasznos kis lény a kicsike, hacsak nem lopják el, jól jövünk ki belőle. A harmadik lap megint egy Illúziószurkálás volt. Itt viszont már nem mertem kockáztatni, ugyanis a matematika alapján 2 vagy 3 van belőle, ezért ezt már jobbnak láttam kivenni. A negyedik kiegben láttam egy A goblinok megmentőjét, ami eléggé csábító volt. Bár nem nagyon terveztem anti-mágiás vonalat, de annyira sok varázslatom nincs, bőven belefér egy-kettő. A csonttermelés is jól jön, főleg ha már van Dharosz kincsém, meg tervezek még egy-két tárgyat. A csontköltésre meg a Földet rá!-k és Mérges gázok is segíthetnek. Úgyhogy kiszedtem. A következő kiegészítő megint nagy dilemma volt, ugyanis ismét előjött a vízió dilemma. Kaptam ugyanis egy Hamis vacsorát, ami szintén jól építi a paklit a csonttermeléssel, meg zanszilánknak is jó. De ebből sem kell nagyon egynél több. És volt mellette egy második Űzött vad, amiben biztos voltam, hogy nem fog visszajönni, ha nem szedem ki. Eddig nem láttam Hamis vacsorát. Vajon azért nem, mert nem is volt, vagy valaki szűri? De ha valaki szűri, ki fog venni még egyet? Nem tudtam mi legyen, de lejárt az idő. Végül az Űzött vad mellett döntöttem és reménykedtem a legjobbakban. A hatodik kieg egy nagyon érdekes lapot tartogatott a Buborékváros személyében. Kicsit meglepett, hogy ez a lap, amit én egy elég magasan pickelendő lapnak tartok, még benn van, ebből is látszódott, hogy annyira senki nem épít a fehér színre. Nekem viszont abszolút jó, önmagában is erős, a Veremmesterrel is jó, semlegesít, és ott az a köd képesség, amivel lehet meglepetést okozni. Főleg azért, mert tervben volt, hogy a második körben kiszedem a Szólítás tekercseket, ami szerintem egy eléggé alábecsült lapja a draftnak, mert azért az aktivizálás egy hasznos képesség lehet, ingyen zanszilánkokat adhat, a tárgy maga cantrip és ad egy egyszeri óriási ütést, vagy az Űzött vadjaink üthetik le az ellenfél lényeit. A legnagyobb baja viszont a tekercsnek, hogyha nincs csontunk, akkor besül, mert még csak nem is kincses. Viszont a Tekercs is ködös lap, így legalább egy alternatívát ad. Ezt a trükköt már a Dungeonben is bevetettem, akkor Ködszitálással, a Buborékváros nem olyan erős, de azért nem rossz. Ki is szedtem, itt már kezdtem véglegesen elhatározni, hogy a fehér lesz a negyedik színem. A következő kiegben megint volt egy Illúziószurkálás és egy Hamis vacsora is, ez nem volt kérdés, jöhetett a Vacsora. A nyolcadik választásban nem voltak igazán erős lapok, végül egy Felfrissülés mellett döntöttem, cantrip, gyógyulás, védekezik, ebből nem lehet baj. Nagyjából megvoltak azok a lapok, amiket be akartam szerezni, egyedül a Szólítás tekercsek maradtak a második körre. De elég jó lapokat tudtam még draftolni, kijött két Tekercs is, emellett ellendraftoltam még 1 Illúziószurkálást (azt az ominózus második kiegben lévőt), némi semmizés/újrahasznosítás sem árt, ezért jött egy Bütyök és egy Bűbájosság rúnája, a gyűjtőjátékot erősítendő egy Szeráfot is kiszedtem, de sikerült egy Mindenkinek egy kört is kihúznom, amiben szintén van potenciál, és ha nagyon nem lenne lényem, akkor egy Őshangya harcos sem rossz. Elégedett voltam a draftommal.

Azok a lapok, amikkel számoltam ZV-ből akár alapból is:

2 A Szólítás tekercse
2 Űzött vad
2 Illúziószurkálás
1 Dharosz kincse
1 Hamis vacsora
1 A goblinok megmentője
1 Buborékváros
1 Felfrissülés
1 Szeráf
1 Bütyök
1 Mindenkinek egy kört!
1 Őshangya harcos

Újabb 15 lap, egész jól állak, lassan már a szelektálásig is eljutok.

A harmadik kiegre a célom újabb önmagában erős lapok gyűjtése, ha meg bejön egy-két Veremmester, annál jobb. A bontás nem rossz, mindkét ritka értékes lehet. Az egyik egy A Semmi hívása volt, ami védekező leszedés, néha ingyen jön, és ha nem akarok nekronozni, egy elhúzódó meccsen simán használhatom manáért. De a másik ritka még ennél is érdekesebb volt. Egy Teknős szellem. Semlegesít, anti-mágiázik és elég jó alternatív képessége van. De a nem gyakoriak között is találtam is egy érdekes lapot, ez pedig egy Gyöngypalota. Az eddigi két lopásom mellé egy harmadik már-már broken lenne, ráadául ez ingyenes, lényem meg rengeteg van. Nem tudtam, hogy melyik jöhet esetleg vissza, de mivel a Palotánál láttam erre a legkisebb esélyt és nagyon akartam azt a lopást, ezért végül mellette döntöttem. A második kieg nem volt annyira jó, itt igazából egy Földet rá! és egy Megkergült őshangya volt a dilemmám. A hangya, ha lenn marad, akkor körönként hízó lénnyé válik, az izmokat meg nem olyan könnyű levakarni. A Földet rá alternatív leszedés, igazából nem elsőkörös lap, de legutóbb sem jutottak el hozzám második körben. De összességében még így is a Hangyát éreztem erősebbnek. A következő pickem érdekes volt… ugyanis volt még egy Ködszitálás a csomagban. Megmondom őszintén, itt előjött belőlem a skydrafter, ebből a lapból egy még hiányzott a gyűjtimbe. Ezért nem nagyon érdekelt a draft, még az sem, hogy egy Extázis volt a kiegben, ami még hiánycikke volt a deckemnek, kiszedtem a Ködszitálást. De utána nem álltam meg. Következő kiegben Büntető motyogóval futottam össze, és hirtelen eszembe jutott, hogy miért ne cserélhetnék egy színt, elvégre a fehér lapjaim közepes erejűek, talán a feketével többre megyek. Jött is ki a motyi. A következő kiegben nem volt erős fekete lap, viszont volt egy Vortexcsapda, ezen sokat nem gondolkodtam, abszolute illeszkedik a deckemhez. Ezután jött egy Szörcsögő motyogó, de a hetedik kiegben nem sok kiemelkedő lap volt. És ekkor eszméltem rá, hogy Kozsó sem produkált akkora ámokfutást, mint én az elmúlt pickekben. Totál ostobaság volt megpróbálni színt cserélni, hiszen elég nagy mennyiségű fehér lap volt nálam. Nem beszélve arról, hogy a komplett counter szekcióm – egy szem Dharosz kincsén kívül – a fehérből áll… én meg le akartam cserélni 2 erős fekete lapra… nagy vagyok. Inkább próbáltam itt magamat kicsit fejben összerakni. Van egy koncepcióm, ami eddig szépen a fejemben volt, maradjunk annál, felejtsük el az elmúlt pár picket. Miközben szedtem össze magam, az idő szépen lejárt. Kiszedtem egy Tudásszomjat, színben illeszkedik, erőforrás, baj nem lesz belőle. A nyolcadik lapom ezúttal is egy Földet rá! volt. Újabb Veremmesterek nem jöttek, de gond egy szál sem. Nézzük, mit kapok vissza az elengedett lapokból. Nagy örömömre sok mindent. Az első kiegből többek között a Teknős szellemet, ezen kicsit meglepődtem, mert eddig valaki mindig kiszűrte a teknősöket (mint utóbb kiderült, a mellettem lévő Horváth Attila, de neki sem volt ez a lap olyan fontos, hogy másodiknak kivegye). De ha már így alakult, szedjük ki. A következőből a Földet rá! is megmaradt, majd a harmadikból – bár a legkevésbé sem érdemeltem meg – az Extázist is visszakaptam. Innentől a cél megint a Kőkoponyák és Gnómanók begyűjtése volt, de ez most nem volt túl sikeres, csak egy Kőkoponya jutott rögtön az Extázis után. Ezen kívül azért kihúztam egy második Mérges gázt, egy Angyali kürtszót és egy Egérfogót, ami nem olyan rossz, és még egy Fanatikus harcos is befigyelt. És még a harmadik körben, utolsó előtti lapnak kaptam ajándékba még egy Szerencsetollat.

Nézzük ez hogy alakult:

2 Földet rá!
1 Gyöngypalota
1 Vortexcsapda
1 Kőkoponya
1 Egérfogó
1 Extázis
1 Angyali kürtszó
1 Tudásszomj
1 Teknős szellem
1 Szerencsetoll
1 Mérges gáz
1 Fanatikus harcos

13 lap. Ahhoz képest, hogy a 3-6. pickben egy értelmes lapom volt, ez nem is annyira vészes. Összesítsünk!

No, nézzük miből élünk:

3 Veremmester
3 Földet rá
3 Kőkoponya
4 Fanatikus harcos
2 Mérges gáz
2 Szerencsetoll
1 Teknős szellem
1 Fagólem
1 Virgonc szirén
1 A vadak ura
1 Szabad zsoldos
1 Gnómanó
1 Az időrabló eljövetele
1 Egérfogó
1 Extázis
1 Angyali kürtszó
1 Tudásszomj
1 Gyöngypalota
1 Vortexcsapda
2 A Szólítás tekercse
2 Űzött vad
2 Illúziószurkálás
1 Dharosz kincse
1 Hamis vacsora
1 A goblinok megmentője
1 Buborékváros
1 Felfrissülés
1 Szeráf
1 Bütyök
1 Mindenkinek egy kört!
1 Őshangya harcos

Ez 45 lap, pont egy régi versenypakli. 🙂 Már itt észrevettem, hogy ez a draftpakli kicsit eltér azoktól a draftoktól, ami általában rám jellemző, rendszerint koncepció-draftokra játszok, ez meg egy klasszikus good stuff inkább, nagyon sokféle lappal, de kevésből van sok. De nekem csak 35 kell, nézzük a szelektálást:

  • 4 Fanatikus harcos: Noha begyűjtöttem őket, inkább csak vésztartalékként. Nem rossz egy lény, végülis repül, igény szerint anti-mágiázik, és a tartalékba visszamenetel is hasznos. De ennél vannak jobb lapok, ez elég funkció nélküli.
  • 1 Mérges gáz, 1 Illúziószurkálás: Ez bár két különböző lap, mégis egy kalap alá vettem őket. Igazából mindkettő vízió lap, annak megfelelően korrekt is, de a víziók örök átka: ha kettőt behúzunk, van egy blank lapunk. Ezt nem akartam, inkább csak egyet-egyet használtam belőlük.
  • 1 Őshangya harcos: Picit ugyanaz az érzés, mint a Fanatikus harcosnál. Nem rossz, sőt a cantrip képesség miatt jobb is, mint a Harcos, de valahogy annyira nem érzem kulcslapnak.
  • 1 Bütyök: Kétségkívül hasznos lap, de paklifüggő, hogy mennyire kell a semmizés. Ezért alapból nem akartam használni, de volt, amikor bement.
  • 1 Angyali kürtszó: Van, amikor nagyon jó, de összességében kicsit esetlegesnek éreztem a lapot.
  • 1 Egérfogó: Az utolsó lap, amit kihagytam. Hasznos lap, ingyen jön, a kisülésekor visszaadja a lapot és általában megoldja a lényt, amire reagálunk vele. De egy topdeck fázisban néha beblankul.

Ugyanakkor az Egérfogó és a Bütyök többször bekerült, legtöbbször a Szeráf és egy Kőkoponya helyére.

Az öt körben az alábbi események történtek velem:

Az első körben Merényi Tomi paklijával játszottam, aki nagyjából azokra a színekre épített, mint én, csak, ahogy ő mondta, a Tharr szekciója nem lett elég erős. Az első meccsen sokáig várakozó állásponton voltunk, ő sebezgetett egy Illúziószurkával, de aztán el tudtam indulni egy Szólítás tekercsével és jópár masszív lénnyel. A második meccsre jött Bütyök és hasznos is volt a vízió lapok ellen, de a meccs az elején dőlt el, a Bütyök először Bubivárost épített, majd Gyöngypalotával lopta el Tomi kulcslapjait. Harmadik meccsen kb. az első 6 körig várakoztunk, mire elindultunk és akkor egy kör alatt komoly counter- és leszedéscsata alakult ki, amiből viszont ezúttal Tomi jött ki jobban és szépített. 2:1

Második fordulóban Sziva Csaba Leah-Raia-Tharr-Rhatt alapvetően good stuff deckkel. Az első körben be kell ismernem, hogy Fortuna több szempontból is a kegyeibe fogadott. Egyszer azért, mert Csiga fókuszkristályos terülése után egy Időrabló eljövetelével mindent megoldottam, egyszer pedig azért, mert besült egy Büntető motyogója, aminek köszönhetően vissza tudtam venni egy Veremmestert, amivel lett csontom a Dharosz kincsére. Itt minden mindennel összefügg. 🙂 A második-harmadik meccsen is sikerült azonban fölé kerekedni, legtöbbször a lopós lapok segítségével. 3:0

Harmadik körben jött Simon Ricsi Chara-din-Rhatt-Sheran-Leah deckjével. Az első mérkőzés nagyon epikus volt, eszméletlen szoros összecsapás, ami nüanszokon múlott. Az elején Ricsi komoly előnybe került azzal, hogy Butítással folyamatosan blokkolt le. és közben csak védekezett, meg a Xenó életvadászokkal dobatott. Aztán viszont sikerült nekem is megindulnom, és egy Gyöngypalotával elvéve az életvadászát komolyabbakat ütni. Trükköznöm kellett a játék alatt, mert a Palota hálója engem is zavart, Minden egyes apró erőforrásért óriási küzdelem ment, és 4-re csökkentette Ricsi a max. VP-met, mire nekem sikerült elsemmiznem a Butítását, de ezután is voltak leszedései a lényeimre. Amikor Ricsi kijátszotta a Szörcsögő motyogóját, éreztem, hogy ez is egy kulcsmomentum lehet, hátha elégeti a deckjét, ezért csak visszavetettem akkor, amikor már csak 8 lap volt a paklijában. De nekem is nagyon fogyott a deckem. Szerencsére az Illúziószurkálást nem nekronoztam el korábban, ami kicsit stabilizálta a max. VP-met, meg egyesével lövöldözgetett. Azonban Ricsi egy utolsó rohamával még megoldotta az utolsó Veremmesterem,és 2-re blokkolt. Ez kicsit patthelyzetnek tűnt. Ricsinek 3 lénye volt, nekem csak 1, viszont volt egy Kőkoponyám a kézben és egy Bubiváros. Amitől viszont féltem, hogy a Ricsinek volt még egy lap a kezében, és nekem már csak nagyon kevés Ép-m volt. Az Illúziószurkával egy lényét tudom passziválni, viszont így is csak egyet tudok betolni, mert a másiknak építkeznie kell. Tehát ha van egy repülő lénye, akkor bajban vagyok. Ráadásul muszáj volt kitennem a Kőkoponyát, különben biztos meghalok, nincs időm semlegesítésre. Így húztam be az utolsó lapom, egy Goblinok megmentőjét. Azt gondoltam blank, hiszen egy passzív erőforrás, de valójában ez a lap nyerte meg nekem a meccset. Ricsi utolsó lapja ugyanis egy Csábítás az árulásra volt, amivel azonnal megölt volna, amint belemegyek egy harcba. Innentől megoldottam egy lényét, egy másikat passzívan tartottam, én meg kitoltam a saját lényeimet, majd az Illúziószurkálással nyertem. A második meccs ennél sokkal gyorsabb volt, itt kb. minden összejött Ricsinek, gyorsan beindult, folyamatosan dobatott a xenóival, ráadásul volt, amikor a Xenó életvadászt 2 kezemben lévő lapnál játszotta ki, ami mindkettő kalandozó volt. Harmadik meccsen Ricsi jól kezdett megint, Űzött vadját felhúzta az én Űzött vadamra, majd jött a xenó, ami egy Veremmestert és egy Goblinok megmentőjét is megoldott. Ezután viszont belém lőtte az összes harmadik lovasát, volt, amivel leszedett, volt, amivel nem, viszont nálam meg volt egy Felfrissülés. Azonban Ricsinél maradt egy A Tengermély Ura, amivel Álomhozóval visszahozott még egy lényt. Ekkor járt le az idő, Ricsi jobban állt, de nálam is volt még egy Mindenkinek egy kört!, valamint topdeckeltem egy Vortexcsapdát, így azért nem lett volna egyértelmű a meccs. 1:1

Negyedik körben Dolák Viktorral játszottam, aki KF-es Raia-Tharr-Leah-Sheran főleg KF-vonalra épülő decket szedett. Az első meccs kulcsmozzanata az elején volt, amikor Viktor életes Tűzszemű Illiszéjéről először az életet szedtem le, majd Gyöngypalotával elloptam. Innentől a saját KF-tárgyainak a hálója belassította, én meg Vortexcsapdával tudtam kontrollálni. Mire megoldotta a hálós lényeket, addigra meg nálam volt annyi lap, hogy meg tudjam ölni. A második meccsen ő indult be elég keményen, nagyon gyorsan megoldotta az ellenállásomat, és bár ütni nagyon nem tudott, bedobtam a szenvedő meccset. A harmadik meccsen lejárt az idő. Szerintem szoros volt az állás, az utolsó körére Viktor az asztalon előnyt szerzett, de kézben azért még voltak tartalékaim. 1:1

Utolsó körben Kovács András jött, akinek szintén volt egy kisebb KF-es vonulata, de ez Ork bélkiontóra és piros lapokra épült főleg. Igazából mindkét meccsen, amit lejátszottunk, nagyon jól húztam,az egyiknél a jó ütemben jött A goblinok megmentője, és folyamatosan tudtam csontot költeni, így lapelőnyt termeltem. A másik meccsen meg a 2. körre ott volt 3 Veremmester, plusz Tudásszomj és Földet rá! a gyűjtőben. A harmadikat nem játszottuk le. 2:0

Így lettem végül 11 ponttal a harmadik, az első 5 helyen az alábbi játékosok végeztek:

  1. Dolák Viktor
  2. Sziva Csaba
  3. Szabó András
  4. Simon Richárd
  5. Gergely Ferenc

Apró érdekesség, hogy a dobogón a mindenki által a legjobbnak tartott Chara-din szín nem került be, viszont a Raia és a Tharr mindháromban szerepelt. A három dobogós egyébként különböző asztalokon volt, így tudták egymástól függetlenül gyűjteni ezeket a színeket.

Ami engem illet, alapvetően elégedett vagyok a draftolással, szerintem az elképzelés jó volt és a kivitelezés is működött. Egyedül azt a fekete kitekintést sajnálom, a nélkül sikerült volna még pár erős lapot kivennem. Hogy ez mire lett volna elég, az már sosem derül ki.

Összességében szoros és izgalmas verseny volt. Köszönöm mindenkinek, aki eljött, és reméljük, hogy a rekord valamikor ismételten megdől.

Szabó András

3 thoughts on “Vendégcikk – Így draftoltam én az ünnepi versenyünkön

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

