Vendégcikk – Élménybeszámoló a Tavaszi HKK Kupáról

Így nyerte meg Szabó András a HKK Blog áprilisi versenyét.

Április 23. azt hiszem a HKK-s pályafutásomban egy örök emlék marad. Egyfelől azért, mert életemben először nyertem HKK Blog versenyt, és ezzel mindhárom nagyobb budapesti versenyen sikerült már profi kategóriában is nyernem. Külön öröm volt, hogy mindezt az egyik kedvenc versenyformátumomon és az egyik kedvenc paklimmal tettem. Hogy a nyeremény bontásáról már ne is beszéljünk. Mivel szeretek a komolyabb versenyeredményekről, meg úgy általában a hangulatos versenyekről egy hosszabb írásban is megemlékezni, úgy döntöttem, írok egy cikket arról, hogy miként raktam össze a paklimat, és mi történt velem a verseny 6 fordulójában.

Miért pont a Legendás-Keltetős deck?

Megmondom őszintén, nem csináltam komoly metaelemzést a döntés előtt, főleg azért nem, mert egy 3-4. körös látókörben már tényleg megtörténhet bármi, sokféle paklival el lehet indulni. Az egyik legfontosabb szempont a döntésemben az volt, hogy már elég jól ismerem a paklit, hiszen rengetegszer játszottam vele, másrészt pedig mert a pakli legnagyobb ellenségei – lapok szempontjából – az ősmágia és a védekezés, és nagyon sok ilyen lap kiesett már. Ezenkívül Pécsett szintén a Látókör sorozat 3. körében vettem elő ezt a decket, és ott 3. lettem vele úgy, hogy igazából saját hibán úszott el a győzelem. Mivel a tiltott lapok nagyjából hasonló tartományban helyezkedtek el a két városban (good stuff lapok tömkelege, Börtönös-Bilincses lapok, tárgyak és egy-két koncepció), ezért a pécsi verseny jó teszt volt a pesti látókörre is. Jelenleg azt érzem, hogy klasszikus ötlapos vagy épp Rúnás/Harangmesteres kontrollok, főleg a nagy mennyiségű védekezés és ősmágiás lap miatt meg tudják verni a legendás paklit. De amíg az a deck nagyon sokat vesztett már, addig a legendás pakli még jóformán egyben maradt. Ezt kihasználva úgy éreztem, érdemes megpróbálkozni ezzel a paklival. Ezen kívül bíztam még a meglepetés előnyében, ezt a paklit szinte senki nem ismeri igazán, a lapok el nem olvasásából is tudok előnyt szerezni egy-két ellenféllel szemben.

Hogyan épült fel a pakli?

A tavalyi évben is játszottam ezzel a paklival Látókörön, akkor 3/5-tel a nyolcadik lettem. Annak idején is sokat kísérletezgettem a deckkel, még paklilistát is írtam fel a Blogra. Ezért azt gondoltam, hogy megtartom alapnak azt a paklit, amivel az alábbi feladataim vannak:

  1. Kibővíteni 50 laposra.
  2. Kielemezni, hogy mi okozta az elmúlt versenyen a két vereségem.
  3. Reagálni a meta változásokra, kiszedni a már feleslegessé vált lapokat.
  4. Megvizsgálni az új lapokat.
  5. Sid-eot építeni.

De először nézzük a tavalyi Blogos decket:

szabálylap: Hegymélyi keltető
követő: Legendák Völgye

3 Orgling mágus
3 Áldozati orgling
3 Orgling mókamester
3 Kisebb kincsfutár
3 Nyugodt Káin
3 Natuuk, a csáplord
3 Öreg vazallus
3 Torqan, a púpos
3 Aranyhal
3 Kifejlett xenomorf
3 Lord Akryl
2 Bobó, a tőzegelementál
2 Talpig vasban
1 Magiszter
1 Orgling ősanya
1 Szkritter lidérclord
3 Torz kriptod
3 Goblin szurkáló
2 Tarimász, a csúf

48 lap

Mivel ott 48 lapos deckkel játszottam, tudtam, ezt nem lesz nehéz 50-re emelni. Igazából úgy döntöttem, hogy a létszámot majd a végén elemzem, itt még nem olyan fontos. Amivel szerencsém van, hogy ebből a pakliból egy lap sincs még a tiltólistán, így ezzel külön nem kell foglalkozni.

A legutóbbi Blogos versenyen ezzel a paklival két ellenféltől kaptam ki, Szabó Krisztián Villámháborús manó deckjétől, valamint Szkupien Bence Ősi bölcsességes Öntörvényű krabberes paklijától. Ez utóbbival szerencsére nem kellett foglalkoznom, mert a krabber tiltott. A Villámháború veszélyes ellenfél, de azért nem számítottam belőle nagy mennyiségre, mert a mai semlegesítéses környezetben nem annyira jó választás. Ezért alapból nem akartam ellene készülni, majd side-ból.

Ezt a decket közel egy éve raktam össze, és azóta más a tiltólista, más a meta, és nem mellesleg megjelent egy csomó új lap. Ez alapján végiggondoltam, hogy milyen lapok azok, amiket ki lehet innen szedni. A listámat két részre szedtem:

Ami biztos kiesik:

  • 3 Orgling mókamester: megmondom őszintén, annyira nem is építettem soha erre a lapra, aztán a Blogos versenyen úgy döntöttem, hogy teszt szintjén kipróbálom. Sajnos inkább volt negatív, mint pozitív élmény. A semlegesítése olyan speciális volt, hogy kb. sosem jött elő, a köteléke meg nagyon ritkán sült el. A dobató képessége nem rossz, de a körönkénti egy dobás nem igazán hatékony. Biztos volt, hogy kiveszem.
  • 3 Kifejlett xenomorf: Ez a lap az utolsó pillanatokig jól működött és inkább a lények erősödésének a folyamata volt, ami miatt kiszedtem. Néhány évvel ezelőtt még nagyon jó lap volt, amiben ki lehetett használni, hogy a mi lapjaink visszarepülnek a kézbe, majd a kijátszáskori képességekkel jól jövök ki a dologból, miközben az ellenfélnek inkább zavaró lesz ez. Azonban manapság a legtöbb lapnak van valami kijátszáskori képessége, így sokkal nagyobb lutri, hogy vajon nem lesz-e hasznosabb az ellenfélnek? Ezért szerintem inkább side lap most már csak.
  • 2 Bobó, a tőzegelementál: Az már az elején egyértelműnek tűnt, hogy pár legendás lényt ki kell szednem. Hiszen előreláthatón több új legendás lény bekerül majd. Viszont nem lehet egy 50 lapos pakliba 40 legendás lény, valahogy szelektálni kell. Én azt gondoltam, hogy a decknek max. kétharmada lehet legendás lény, és azokból kell minimum 10-12 olyan, ami nem épül annyira a követőre. Bobó kicsit sajnos megöregedett, a 3 VP ma már picit sok, és egyre kevesebb lényt lehet egy tőzeggel megölni. Nem rossz lény, de ide már kicsit kevés.

Amin hezitáltam:

  • 2 Tarimász, a csúf: Nagyon rapszodikus lap. Ha kijön az első körben, akkor szinte minden lapja +2 VP az ellennek, ráadásul a második körtől működik a visszavetető képessége is. Viszont ha mondjuk az ötödik körben behúzzuk ezt a drága, passzív lényt, kb. már semmire nem jó. Ezért nehéz róla dönteni.
  • 1 Magiszter: A pakli horda vonalát erősíti. De kérdés, hogy kell-e még ez a hordás verzió? Főleg úgy, hogy Bobó kiesett, az Orgling ősanya is határeset, és ezek a Magiszterrel legjobban együttműködő lapok. Viszont még mindig ott van a Torqan, valamint a gyógyulása továbbra is gyilkos.
  • 1 Orgling ősanya: amikor megjelent ez a lap, akkor a Mágussal akár a második körben 10 max. ÉP-t csökkentett. Ez a mai napig jó lehet, de ma már egy jó terülés esetén simán megold ennyi max. ÉP csökkentést a legendás deck az ősanya nélkül is. És 3 VP azért mégiscsak 3 VP (ha nincs követőnk), önmagában meg az Orgling kártevők nem olyan nagy legények. De az a védelmi funkció a mai napig erős.

Igazából ezek voltak a kiszedendő lapok. Volt, aki a Goblin szurkálót jegyzete meg, hogy nem kéne-e kiszedni, de én a mai napig esküszöm erre a lapra. Mivel még mindig kevés 0 VP-s ősmágiás beleszólás lesz a játékba, a 3 VP elvétele szinte szabad kört jelent, ráadásul az ellenfélnek a saját első cselekvéseként legtöbbször ki kell lőnie, különben lenullázza a körét. Ezen kívül jól együttműködik az első körben a Nyugodt káinnal is, az újrahasznosítás és a párbaj meg hab a tortán. Így ennek a lapnak a helye nem volt kérdés.

Van tehát 36 lapunk, aminek eléggé bérelt helye van, és 4, amin még hezitálok. Itt jegyezném meg, hogy egy apró hibát vétettem a pakliösszerakás során, ugyanis nem figyeltem oda arra, hogy a Méonech fürkész még nem tiltólistás. Ha ezt észlelem, valószínű azt használom Aranyhal helyett.

No, de nézzük mire van szüksége a decknek. Egy olyan dolog volt, amiben teljesen biztos voltam: counterek. A játék már tavaly ilyenkor is nagyon a counterek és a semlegesítés körül forgott, azóta ez talán még jobban így van. És bár a látókör formátum ezekből rengeteget tiltatott, de így is azt éreztem, hogy legalább 15 komoly semlegesítésnek kell lennie a deckemben, ha valamit keresni akarok. Az eredeti deckben ott a Torz kriptod, a Natuuk, és a Lord Akryl, közülük kettő sokféle lapot semlegesít, a harmadik pedig többszöri counter lehet. Ezek helye tehát elég biztos. Olyanokat akartam még a pakliba, amik szintén univerzálisak és lehetőség szerint első-második körben is ki tudnak jönni. Végül nem kellett sokat hezitálnom, hogy melyik kettő legyen:

  • 3 Titánkolosszus: kicsit meglepő, hogy még megmaradt, de ha már így alakult, használjuk ki. Védekezik, sok mindent counterel, és lényként sem utolsó, már csak az izmok miatt sem.
  • 3 Őrjöngő földicápa: legendás lényként nem volt nagy kérdés, hogy be fog kerülni, a counter képessége sem rossz – igaz, nem olcsó, de helyettesíthető, ráadásul ha egy kört lenn marad, akkor a legendás képességével simán kompenzálja az elvesztett lapot, ha meg nagyon muszáj, kijöhet 0-ért is, néha érdemes ezt a funkcióját is megcélozni.

Gondolkodtam még a B. Jagumiron, de a 4 manát kicsit soknak éreztem, hogy alapból betegyem.

Két legendás lény volt még, ami megjelent az új kiegészítőben, érdemes ezeket górcső alá venni:

  • 3 Sármanó: ennek egyértelmű helye volt. 2 mana, ami legtöbbször a követő miatt 1 (de nem szabad elfelejteni, hogy 1-ért is kitehető, ha nincs követő, vagy ha bedrágítanak), anti-mágia, spy-olás és 2 lap kikapcsolása több mint kiváló. Egy minimálisat hezitáltam rajta az Öntörvényű krabber tiltása miatt, de még így is nagyon sok lap ellen működik jól.
  • 3 Mutáns lemúr: na, ez a lap volt a nagy dilemmám. Ugyanis egy egész hatékony side képessége van ennek a lapnak, hiszen követőforgatás esetén könnyen beüti a 6 sebzést, és counterelni is nehezebb. Egyébként pedig semmiz is, és az aktiváló képessége is jó. De összességében kicsit úgy voltam vele, hogy hasznos meg minden, de azért nincsenek annyira kimagasló képességei. Egy kicsit a fordítottja a Tarimásznak, ami néha meccset dönt el, néha blank, ez mindig jónak tűnt, de sosem top lapnak.

A 36 kötelező lap és a 9 biztosan bekerülő lap után 45 lapos a deck. A Tarimászt végülis kihagytam, egyszerűen túl rizikósnak tartottam, a Mutáns lemúrból viszont 3-at raktam be. Egyrészt, mert a decknek viszonylag kevés a leszedő lapja, és ha csak lényleszedésként is, de ez a lap jól funkcionál, másfelől semmizés néha jól jöhet, harmadrészt a 6 ÉP-s sebzés bizony sokszor okozhat kellemetlen meglepetést. Side-ba viszont nem akartam tenni, hiszen csak akkor működik jól, ha ÉP-áldozással forgatja be az ellenfél a követőt, és az elég merész taktika, hogy „besideolom, hátha az ellenfél megint ÉP-t áldoz”. A maradék 2 helyre betettem 1-1 Magisztert és Orgling ősanyát, mert mindkettőt elég jónak éreztem ahhoz, hogy 1 beférjen. Ezzel megvolt az 50 lap, amit végül 51-re emeltem és betettem egy harmadik Talpig vasbant, aminek főleg az volt a motivációja, hogy a deck két legerősebb lapját – az Áldozati orglingot és a Kisebb kincsfutárt – nagyon olcsón keresi, de más hasznos lapokat is előhúz, és csak az első körben behúzva blank, de ennek elég kicsi az esélye.

Így alakult ki a végleges decklista:

szabálylap: Hegymélyi keltető
követő: Legendák Völgye

3 Sármanó
3 Mutáns lemúr
3 Őrjöngő földicápa
3 Nyugodt Káin
3 Kisebb kincsfutár
3 Natuuk, a csáplord
3 Orgling mágus
3 Áldozati orgling
3 Aranyhal
3 Torqan, a púpos
3 Öreg vazallus
3 Talpig vasban
3 Torz kriptod
3 Titánkolosszus
3 Lord Akryl
3 Goblin szurkáló
1 Magiszter
1 Szkritter lidérclord
1 Orgling ősanya

Ezek után már csak a side-ot kellett összerakni. Most nem írok olyan részletes elemzést, mint azt egy korábbi cikkemben. A lényeg, hogy főleg a Zarknodos és a gyűjtőgeneráló paklik ellen akartam készülni, valamint a sok counterrel játszó deckek ellen még több semlegesítéssel. Ezen kívül követő visszakapcsoló lapokra is úgy éreztem, hogy szükségem lesz, valamint egy keveset Lassan járj! és Villámháború ellen sem árt készülni. Ezt kellene összehozni 30 lapból. Végül az alábbi lapok mellett dönöttem:

  • 3 Arnilla – mondanom sem kell, hogy a semmizős vonulatot erősíti ez a lap. A legtöbben inkább a Lyx-daik-i boszorkányt használják, aminek a képessége hasznosabb. Ennek viszont van két előnye a Boszival szemben, az egyik a gyógyulás, a másik pedig, hogy költségként semmiz, ami pl. egy vízió követő vagy egy gyűjtőben lévő Illúziómester esetén nem mindegy. Ezért maradtam Arnillánál. A semmizés mellett a háló képessége is hasznos, a good stuff jellege miatt Börtön/Bilincs ellen is jó lehet.
  • 3 Quwarg dögevő – szintén semmiz, szintén költségből, az izmok pedig mind lapelőnyként, mind sebzésnövelőként, mind életmentő hatásként nagyon jók lesznek. A néha kisülő anti-mágia is hasznos (csak el ne dobassuk vele a saját Talpig vasbanunkat).
  • 3 Quwarg hangyabűvölő – ez is univerzális, olcsó semlegesítés, hasznos semmizés, és a Sheran deckek komoly ellenszere. Az olcsósága miatt egy darabig alapból is gondolkodtam rajta, de ott picit kockázatosabbnak éreztem.
  • 3 B. Jagumir – áttértünk a counterekre. A Jagumir counterelhetetlen lapcounterként egyértelműen bekerülhet kontrollok, Bilincsek, Börtönök ellen. Néha a +1 mana is jó, a költsége miatt Járj ellen is univerzális.
  • 3 Ősi mágiazabáló – nem olyan univerzális counter, mint az előző kettő, de Villámháború ellen nagyon jó, és sima kontrollok ellen is olcsó reakció.
  • 3 Kasug-din nagyúr – utólag azt mondom, hogy ezt kár volt betenni. Nyilván a sok counterrel játszó paklik ellen terveztem, csakhogy a tiltólista miatt – vagy csak a sorsolás hozta így – egy olyan ellenfelem sem volt, aki telerakta volna reakciókkal a deckjét, ráadásul nekem is elég sok volt a counterem, egy reakciócsatában nem voltam esélytelen egyáltalán. Nem tettem be egyszer sem, utólag azt mondom, inkább a Homokgólemet, mint Lassan járj-kompatibilis leszedést kellett volna betenni.
  • 3 Zoárd itala – sok magyarázatot nem igényel, követőt visszakapcsol, véglegesen, helye van a deckben.
  • 3 Csodatevő fenyő zoárd – nem olyan erős, mint az Ital, mivel ha leszedik, elvész a követő, viszont egyfelől nem drágítja a Keltető, másfelől a 2 izom amit oszt, mindenképpen hasznos.
  • 3 Kifejlett xenomorf – korábban említettem, hogy kicsit ellenfélfüggő ez a lap, de van olyan helyzet, amikor hasznos. Ha sok semlegesítéses lapot használunk, akkor nagyon hatékony lehet, és ha az ellenfél drágább lapokat használ, akkor komoly manaelőnyt is adhat, és azért minden lényről levesz egy életet a megfelelő pakli ellen. Börtönök, Bilincsek, Járjak ellen hasznos lesz.
  • 2 Bobó, a tőzegelementál – kicsit szidtam előbb ezt a lapot, de hogy egy kicsit elvegyem az élét az előző kritikámnak, egy topdeckes, elhúzódó meccsen, ha lent marad 1-2 kört és termel 4-5 jelzőt, akkor az komolyan megfordíthatja a meccset. Főleg Börtönök, Bilincsek ellen hasznos.
  • 1 Túlélők Följde – ahogy Bonyi mondta régen: 24 lapos a side, bedobok egy TF-et. Ma már más a helyzet, mert 29 lapos side kell hozzá. 🙂 Viccet félretéve, maradtak még benn univerzális helyszínek, és ezek ellen a TF-et éreztem a leghatékonyabbnak, ugyanis adott esetben 2. körben kijöhet, és ha lenn van, nem hoznak ki egykönnyen új síkot.

Ezzel kész is a 30 lapos side. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezen felkészülés java része nem közvetlen a pesti verseny előtt volt, hanem a pécsi verseny előtt megcsináltam, a Blogos verseny előtt már inkább csak fel kellett elevenítenem, meg egy kicsit a másik tiltólistára kellett vele reagálnom.

No, de nézzük, mi történt a versenyen:

Első forduló: Várnai Peti, Harangmester kontroll. Nagyjából közepes matchupnak tartottam, a követőforgatás Harangmesterrel könnyebb, de a Keltető zavarni fogja. Kicsi helyzeti előnyben éreztem magam, ugyanis Péter az utolsó másodpercekben rakta még össze a pakliját és írta a decklistáját, bíztam, hogy nincs teljesen kioptimalizált állapotban. Az első mérkőzés rögtön egy kemény és epikus csata volt, a húzásom jó volt, mert az elején tudtam Torqant kihozni, és viszonylag gyorsan egy Kisebb kincsfutár ledolgozta a laphátrányomat, egy Sármanóval meg tudtam a kulcslapjait bénítani. Azonban egy Quwarg orákulum nagyon keresztbe tett nekem, ugyanis szinte azonnal ellopott a kezemből egy Orgling mágust, majd más legendás lényeket is, és ő is elkezdte az én max. ÉP-met csökkenteni. Ekkor egy kicsit már aggódtam, ugyanis neki már 2 Harangmestere volt, így a sima ÉP-jét igen nehéznek tűnt leverni. Egy Orgling ősanya viszont kisegített, én is el tudtam kezdeni az ő max. ÉP-jét csökkenteni, majd sikerült kiraknom egy Földicápát, így folyamatosan lapelőnybe kerültem, mire végül nekem is lett egy Orgling mágusom, innentől megoldottam a helyzetet. Ezt követően side-oltam 3 Csodatevő Fenyő Zoárdot és 3 B. Jagumirt, úgy, hogy egyesével szedegedtem ki lapokat olyanból, amiből hármat használtam. De az első meccs kb. 50 percig tartott, sejtettük, hogy nem tudjuk a másodikat lejátszani. A második meccsen az elején ellenfelem előnybe került egy védekezéses Titánkolosszussal, de nekem is volt még egy Torqanom, amikor lejárt az idő. 1:0

A második menet Merényi Tamás ellen volt. Zarknod börtönös paklija volt, ami a legrosszabb matchup nekem, mert egy lappal kezdek és kb. a deckem fele blankká válik. Az első meccsen csak a csodában bízhatok… ami eljött. Az első kört én kezdtem, első lapom egy Torqan, át is adtam a kezdést. Elején kitettem a Torqant, majd jött egy Talpig vasban. Arra még vártam, majd a második körben a behúzott Öreg vazallussal manát termeltem és hoztam még egy Torqant. Ezt követően Tomi lényeit végig kontroll alatt tartottam, majd jött Orgling mágus és Mutáns lemúr is. Utána nagyon nagy side jött. B. Jagumir, Arnilla, Mágiazabáló, Kifejlett xenó, Bobó és az egy szem TF is bekerült. Kivenni sok mindent lehetett. A Nyugodt káin kevéslapos játékban elég blank, a Kincsfutár nem jó semmire, az Aranyhal három funkciójából kettő fölöslegessé válik, a Vazallus szintén nem túl hatékony, a Goblin szurkáló manaszívása sem lesz igazán jó. Ezen kívül a Natuuk és a Földicápa alternatív képessége sem az igazi. De ez már 21 lap. Végülis a Natuuk és a Cápa benn maradt, a semlegesítés itt nagyon jól jöhet. A második meccsen a szerencseszériám folytatódott, ugyanis ismételten Torqan volt a kezdőlap. Ráadásul Tamás Méonech fürkésszel kezdett, ami így blankká vált. Ezután jött a Torqan, majd egy Lemúr, így elég intenzív ütőszekcióm lett. Második körben ezzel Tomi nem tudott mit kezdeni, de én is B. Jagumirt húztam, ezért várnom kellett. Harmadik körben lőtte a lemúromat Szárnyaló halállal, kapott Animált csontvázat, de a Torqan miatt ez meddő fölény volt. Utána jött egy Próféta parancs, amit Jaguztam, innentől megint megnőtt az ütőerőm, majd újabb támadást indítottam, ezúttal már Orgling mágussal is. Tominál újabb Próféta parancs jött, de igazán nem tudta kihasználni (kezem nem volt, asztalról csak Torqant tudott lőni, semmizni meg nem volt mit), majd Gömböc is jött, de ezeket is kezeltem Torqannal. Nekem Torz kriptod jött, amivel vártam. Asztalon már kicsit kezdett Tomi jobban állni, de a Jagumir és a kezdeti ütések miatt kevés ÉP-je volt, így az utolsó körre csak az volt a kérdés, hogy el tudja-e intézni, hogy a Torqannal ne altassam be az őrposztban lévő lényeit. Noha volt neki egy B. Jagumirja, a feltámadós képesség miatt ez nem volt elég. A harmadik meccs az inkább hagyjuk kategória volt: kezdőlapom egy Magiszter volt, amivel kb. semmire sem mentem, Tomi viszont nagyjából minden kirakott lapomat leszedte/counterelte, csak egy Orgling mágus maradt asztalon, de az meg egymagában csak időhúzásra volt jó. 2:1

Harmadik körben jött Horváth Attila Beldianos kontrollja. Ezt megint közepes matchupnak tartottam, a kérdés az volt, hogy mennyire tudom a Beldiant kijátszani. Első meccsen ez több mint tökéletesre sikerült egy Torqannal. Utána viszont Atesz a második körében egy igen szép kört produkált, követőt forgatott, majd Mentát famot tett ki, vele keresett Neuroblasztot, majd jött a Hangyabűvölő, amit bedobott a blasztnak, és passziválta a Mentát famot, megoldotta a Torqanom, amit rögtön kisemmizett a hangyabűvölővel. A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy nekem végig ott mosolygott a kezemben a Mutáns lemúr, ami megoldotta őt a következő körben. A side-om ezúttal 0 VP-s lapokból állt, amikkel jobban kijátszhatom a Beldiant. Ezért a Quwarg hangyabűvölőt és a Mutáns mágiazabálót tettem be, leginkább egyesével szedtem ki megint lapokat. Második körben megint sikerült 0 manából megoldanom a Beldian hátrányát, majd Atesz második körös lényére kis meglepetésére Őrjöngő földicápával reagáltam, amit ő jobb híján ellopott egy Szirének hívásával, mert nem akarta, hogy húzzak rá. Ezzel lapok tekintetében kb. lenulláztuk egymást, de egy Sármanóm nekem még maradt, amivel a Mentát famokat lebénítottam. Neki meg a Cápája, amivel tudott ütni. Nekem jött egy Orgling mágusom, ami ÉP-ügyileg stabil helyzetet adott, Attila viszont pechére még egy Mentát famot szedett elő. Nekem viszont jött egy kisebb Kincsfutár, innentől komoly lapelőnybe kerültem, végül az Orgling mágussal megoldottam. A harmadik menetben rögtön egy Tleikan árulóval kezdett, és a Beldian miatt nem tudtam azonnal reagálni rá, ezzel olyan előnyt termelt, amivel nem tudtam mit kezdeni. 2:1

Negyedik körben Tóth István Fájdalom szépséges deckje volt. Ez most egy jó matchup, én jól kihasználhatom a szabálylapot, neki viszont minden lapja eggyel drágább. Az első meccsen kezdőkézben Mutáns lemúr, lőtt, plusz 1 mana, ütött, még egy mana, majd jött egy Sármanó és egy Natuuk is, így már kettővel lett Papa drágítva. Második körben húztam egy lapot, ami egy Titánkolosszus volt, egyáltalán nem éreztem jónak a varázslatokkal operáló pakli ellen, ütöttem. Papa második köre erős volt. Először Plazmacsóvával megoldotta a Natuukomat, maradt két manája, az izomra blankot húztam, majd Tűzrituálékkal termelt magának manát és lapot is, ráadásul 2 Zajos léptek is a gyűjtőjébe került. Ezután elkezdett lövöldözni, innentől a szabálylapja visszaadta a manát. Mivel a Sármanóm lebénította az egyik kezében lévő lapját, azt is meg kellett oldania. Ekkor még kb. 10 ÉP-m volt, és Papának még két lapja, de nekem már csak a Mutáns lemúrom, amivel nem tudtam megölni egy kör alatt. Húztam a Sármanó izmára egy Lord Akrylt, ez már megnyugtatott. Papa a köre végén még egy Rejtőző főnixet is kitett, de azzal már csak egyszeri manája volt, amit megfogtam a Titánkolosszussal, így a követező körben tudtam eleget ütni. Ezután érdekes volt a helyzet, mert annak ellenére, hogy nem ez ellen készültem, 14 lapot side-oltam. Ugyanis ez a pakli ellen a Titánkolosszus a sok vari miatt blank volt, a Földicápa sem az igazi, annyira az Aranyhalat sem éreztem, az Orgling ősanyát és a Magisztert is kiszedtem, valamint az eddig jól működő Torqan sem az igazi. Betettem viszont mindhárom semmizős lapot, mert bár nem játszott annyira gyűjtőre, de a Hangyabűvölő ingyen countere hasznos, ahogy a Dögevő izmai is jól jöhetnek életmentő hatásnak, és az Arnilla képessége is akár sebzésként, akár gyógyulásként jól jöhet, nem beszélve a hálóról. Ezen kívül a B. Jagumir is jó counterpótlás, valamint a Bobókban is láttam potenciált a szabálylap miatt. Második meccs inkább kontrollos volt. Szerencsére több olyan lapot is ki tudtam tenni, ami zavarta Papát, főleg az Arnilla, illetve megint a Sármanó volt zavaró számára, de a Goblin szurkáló manaszívása sem tetszett neki. Így végül is sikerült kontroll alatt tartanom őt. A harmadik meccsen egy 3. körös végtelen kombóval tudtam nyerni. 3:0

Az ötödik körben lesorsolás volt, ellenfelem Szkupien Zoltán, Legfőbb követős avatár deck. Nem nagyon örültem neki, mert tudom, hogy milyen jó pakli, de nem nagyon van ellene side-om. Tudtam, hogy kb. az egyetlen esélyem, ha a jó követőt forgatom be, és valahogy legyorsulom. Az első meccset ő kezdte, kezdőkezem Kincsfutár, Őrjöngő földicápa, Öreg vazallus, húzás fázisban Natuuk. Zoli passzol, de előtte követőt forgat. Nekem is forgatnom kell, és akkor tudok majd 2 lapból egy Cápát hozni. A Vazallust a kezemben tartom és majd kiteszem. És akkor a következő körben a 2 lapomból kell még 3-at sebeznem a Cápa 6-os ütése mellett. Forgattam a Kyorgot, majd Zoli Orgling bűzistent hozott, amit 1-ért és 2 lapért countereltem. Utána jött egy Lord Akryl, aminek a párbajára építettem. A második meccsre csak a Jagumirokat tettem be. Itt nem nagyon voltak countereim, de volt egy Torqanom. A meccs elején követőt forgattam, de most a Hírnököt, majd Sármanót tettem ki, hogy a húzott lapját lebénítsam. Ezután a Sármanóval és a Torqannal kontroll alatt tartottam, amíg kellett, végül bevittem a kellő sebzést. A harmadik meccsen se leszedésem, sem counterem nem volt, csak egy Aranyhalat tettem ki, amit ellopott a szirén avatárral, ezzel akkora előnybe került, amivel nem bírtam. 2:1

Az utolsó kör a döntő, Makó Gergely ellen. Mivel az élő közvetítésben le volt írva a meccs menete, ebbe most nem megyek bele. Ugyanakkor visszaolvasva érdekes volt a meccs, rájöttem, hogy – talán a hatodik forduló hatása – mindketten többet hibáztunk. Az első meccsen túlságosan építettem a Kincsfutárra, lehet inkább az Orgling mágusokat kellett volna Talpig vasbanra keresni (bár Gergő extrém gyors pörgésével kérdés, hogy akkor mit tudtam volna kezdeni). A második meccsen a Magiszter beáldozása fölösleges volt az adott pillanatban, emiatt hoztam magam nehéz helyzetbe, mert ha az lenn van, nem lett volna szükség a Kifejlett xenós-Nyugodt Káinos manatermelésre. Gergőnek viszont nem biztos, hogy az Eleonóráját a Sármanómra kellett volna lőnie, mert a semlegesítését nem tudtam volna a Manóval elvenni, azzal viszont lenullázta a manáját. A harmadik körben pedig talán kicsit óvatosabb voltam a kelleténél és visszavehettem volna a Szkritter lidérclordot, csak féltem, hogy mire lehet még képes Gergő, ezért inkább tartogattam a manám egy biztonsági counterrel. Itt persze az is bennem volt, hogy a kezemben lévő Orgling mágus és az összesen 7 lap miatt már éreztem, hogy kontrollálom a meccset, és még volt kb. negyed óránk. De érdekes így „visszanézni” egy meccset. 2:1

Összességében nagyon boldog voltam, és kíváncsian várom, mi lesz a következő formátumon. Az egyre több tiltott lap azonban még érdekesebbé teheti a formulát, még akkor is, ha tőlem és Gergőtől túl sok univerzális lap nem került tiltólistára. De Bege Gabitól annál több.

Szabó András

15 thoughts on “Vendégcikk – Élménybeszámoló a Tavaszi HKK Kupáról

  1. @Bence: tudjuk hogy megy ez… ha megtetszik, néha megszalad 😀 😀

  2. A Bubutol megszokott alapos, igenyes cikk, koszonjuk!
    Meg az erdekelne, milyen matchupnak erezted a Jarj+Kragot. Nalunk otthon tesztelve elegge egal korul vegzett a 2 deck (olyan 90%-ban volt hasonlo a tiedhez a legendas).

  3. Balázs: Azt kb. 50-50-nek. A Kragoru jobban olcsóbbít, mint a Legendás deck, de azt gondoltam, hogy nekem több olyan lapom lesz, amit nem drágít a Járj (főleg side után), meg több az 1 vp-s lapom, így a Keltető talán jobban zavarja az ellenfelet. De azért volt sideom Járj ellen.

  4. Domi: Kösz 😛

    Igen, elég nagy mennyiségben jöttek a Torquanok, ami kellett, e téren szerencsém volt, főleg, hogy Atesz és Tomi ellen nagyon jöttek. De nyilván csak 3 volt benne 🙂

  5. Balázs: Előzőt azzal kiegészíteném, hogy szerintem ez a deck pont az a fajta deck, aminek nagyon kevés olyan ellenfele van, ami ellen 100% favorit, de nagyon kevés az abszolút bukó opciója is. Ezért is szeretek vele játszani 🙂

  6. TORQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Azért Timera se hagyott cserben, megszórt az áldással(torqannal). Én is nagyon szeretem a legendás paklit, mert ez volt az első komolyabb pakli amit össze tudtam állítani, mert aránylag olcsók bele a lapok. Örülök, hogy versenyt hozott a pakli 🙂 grat!

  7. Köszi, Laci 🙂

    Egyébként a mai napig, bár sok benne a ritka lap, de azok közép-alsókategóriás ritkák a mai mércével, így szerintem érdemes kezdőbb játékosoknak próbálkoznia vele.

  8. Katu: Messzemenőkig nem csak látókörön. Nyilván egy profi hagyományoson nincsenek győzelmi esélyei (legalábbis a jelenlegi metában), de azért lehet vele meglepetést okozni máshol is.

  9. Háááááát… szerintem amatőrben is inkább fókuszkristály/ében íjász/tekihoki, mint a keltető. jóval könnyebb azokat tolni és a deck is erősebb.

    jómagam soha nem legendásoztam, de eddig aki volt azzal a deckkel amatőrben, mindig csúnyán leszerepelt. Lehet ez az oka annak, hogy ilyen véleményem van a deckről, de az is lehet hogy egyszerűen csak a profi meta más. Mindenesetre az amatőr meta biztos nem kedvez a keltetőnek.

  10. @: “eddig aki volt azzal a deckkel amatőrben, mindig csúnyán leszerepelt. ”

    Attól,hogy olyan kesztyűd van, mint Muhammad Ali-nak, nem jelenti azt, hogy tudsz bokszolni 🙂

  11. Katu: Hogy könnyebb ezekkel a paklikkal játszani, azzal egyetértek, hogy erősebbek lennének…ez már korántsem meggyőződésem. Mondjuk a pörgős meta jobban kedvez a gyors-terülős vonulatnak, ha a Ligára gondolok, de egy sideos környezetben ezt már közel sem tartom ennyire evidensnek.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

