A Nemzeti bajnokság idei formátumai [vitaindító]

Mire számíthatunk a 2017-es nemzeti bajnokságon?

Bizonyára ti is tudjátok, hogy minden évben augusztus utolsó hétvégéjén kerül megrendezésre az év legnagyobb HKK versenye, a Nemzeti bajnokság, idén már huszonegyedik alkalommal. Aki vett már részt ilyen versenyen az tudja, hogy az év legerősebb mezőnye gyűlik össze, hiszen csak azok a játékosok játszhatnak rajta, akik a kvalifikációs versenyeken jó eredményt értek el (aki esetleg még nincs bent még vizitunderjúniusban több versenyhelyszínen is bejuthat, a Beholder honlapján tájékozódhattok arról a versenykiírások menüpontban, hogy mely versenyek kvalifikációsak). Bizonyára látjátok, pontosabban nem látjátok, hogy idén milyen formátumokra kell majd készülnünk, ugyanis még eddig nem került kiírásra a bajnokság formátuma. Olyan szempontból nincs is ezzel gond, hogy sok év óta először nyáron is kapunk egy új kiegészítőt, így a felkészülést nem is igazán lehetett elkezdeni, hiszen fenekestül felforgathatja az egész metát, gondoljatok csak bele, hogy a tavalyi bajnokság előtt kiadott Új élet zén mennyire megkavarta a dolgokat a Vízitündér miatt, akkor idén mi lesz? Ezek ellenére azt gondolom, hogy lassan ideje lenne kihirdetni a formátumokat, hogy a felkészülést időben el lehessen kezdeni (értem ezt a draftra is). Miért is írok most erről? Szó van ugyanis arról, hogy a Nemzeti bajnokság formátumai megváltozzanak, és a jól megszokott hagyományos + sokszínűség helyett idén valami más jellegű versenyek legyenek. Most ismét titeket kérdezünk.

1, Szerintem így jó a Nemzeti bajnokság, ahogy van, nem érdemes a formátumokhoz hozzányúlni.

2, Az egyik napot megváltoztatnám, megírom hozzászólásban, hogy melyiket és mire.

3, Mindkét napot megváltoztatnám, megírom hozzászólásban, hogy melyiket és mire.

Várjuk hozzászólásaitokat a témával kapcsolatban!

Dév bácsi

ps: a draft részéhez annyit hadd tegyek hozzá, hogy sokáig a Nemzeti draftja 2 nyári + 1 téli kiegészítő kombinációjában nagyon jól működött, és szuper volt, hogy a megjelenés utáni két és fél hónapban bizony azt a részét is kőkeményen kellett tesztelni, hogy vajon mi lesz a jó az új lapokból, milyen koncepciók állhatnak össze, melyik lehet a legerősebb, vagy épp mi az, amivel senki nem számol. Ahogy leírtam a KM + ZV draft hihetetlenül jó volt, az eddig bemutatott lapok alapján egy AO + KM is parádés lenne (nem lenne vérengzés a sok reaktív gyngy miatt), bár ha jól sejtem sajnos régi kiegészítőből fognak a harmadik napra bejutó játékosok válogatni. Mindenesetre jó lenne egy ilyen harmadik nap, szerintem.

113 thoughts on “A Nemzeti bajnokság idei formátumai [vitaindító]

  1. 2. A második nap semmiképp ne legyen A sokszínűség jutalma. Botrány, hogy minden pakliban 80-85%-ban ugyanaz a lapkészlet. Két vagy háromszínű versenyt javaslok. A három színre: lehet sima trikolor, további megkötés nélkül, jellemek harca, azaz egy jellemből a 3 szín, és isteni egyensúly, azaz mind a három jellemből 1-1 szín. Én ez utóbbit favorizálom, mivel ebből lehet a legszínesebb metát barkácsolni.
    A draft szinte mindegy, hogy miből van. Én azonban megbolondítanám a nagykiegeket zén-ekkel is.

  2. 2. imádom a sokszín formatot, rengeteg érdekes lap előkerül és lehet ellenkészülni pl korláttal a tavalyi 2. napos életenergia dominanciát counterelve, így nem értek egyet azzal, hogy a dekkek ugyanolyanok. Egyszerűen az emberek 80-85%-a biztonsági játékra játszik/játszott

    A hagyitól viszont rosszul vagyok, hihetetlen unalmas, és ha jól tudom kb mindig is az votl az első napos. Itt az ideje váltásnak, helyette pl egyszínűt szívesen látnék, de nyitott vagyok másra is.

    A draftba meg úgyis annyi beleszólásunk legyen hogy a zulit kincse-tengermély-misztikus erők hármasből melyik kettőt akarjuk….én magam részéről fizetnék azért hogy KM-AO-ból draftolhassak, és nem érdekel hogy hagyomány hogy a nemzetin nem kell fizetni semmiért, mert ez a jutalma azoknak akik bejutottak, ennyit simán megérne az élmény és az hogy minőségi játékban vehessek részt ha esetleg bejutnék a 3. napra.

  3. Nekem mindegy mi hogy van, engem csak az érdekel, hogy minél előbb megtudjuk, mi lesz fixen. Én még nem tudom megmondani melyik formátum lenne a jó (friss profi vagyok), én majd csak megyek a többiek után.

    (ui: exes gyngy versenyről lesz beszámoló?)

  4. 2.
    Első nap sima hagyi.
    Második nap sokszínűség jutalma ,de Ultrákkal.
    Harmadik nap: draft, de új kiegek kombinációjából. Ennyire szánalmasak ne legyetek légyszi, hogy 20 eFt.ot spóroltok, hogy a régi készleteket kiürítsétek, valamint egyfajta díjazás is lenne ez a bejutó 16 játékosnak.

  5. Első nap új nemzedék
    Második nap Isteni szövetség

    A sokszínt én is kedvelem, de túl nagy a szerencsefaktor. Például egygy Jagumirt sokkal nehezebb megoldani ezen a formátumon.

  6. Első nap jó hagyinak szerintem, mégiscsak az “az igazi” hkk. A második napon nem bánom, mi van, nekem a sokszinnel sincs bajom, de jöhet bármi igazából.
    Viszont a harmadik napjon tényleg jó lenne új kiegekből draftolni, akár ZV+KM, akár KM+AO, tényleg nehogy már az legyen a fő szempont a Nemzeti döntőjében, hogy a kiadó spórolhat 40000 Ft-ot. Abban is mindenki benne lenne szerintem, ha a végső összdijazás kevesebb lenne, vagy ha a döntőre lenne 2000 Ft nevezési dij, vagy az első napon mindenkinek kb 1000 Ft, vagy mindenki vinne 1-1 saját bontatlan kieget draftra, százféleképpen meg lehet oldani, ha tényleg számit 3×16 kieg ára, de a játékosok véleménye is.
    Én a magam részéről fel tudok ajánlani egy bontatlan booster ZV-t, ha esetleg azzal lenne a probléma, hogy nincs már ZV raktáron.

  7. maradjon így (1.) vagy mindkét nap hagyi, de nem használhatod azokat a színeket második nap, amiket első nap (kivéve persze színtelen és Bufa) (nem tudom, hogy ezt 2.-nek vagy 3.-nak kell-e értelmezni :), inkább 2.)

    a draft meg új kieg legyen

    igazából nem értem azt sem, hogy sima versenyen pénzdíj van, Nemzetin meg nem – a legrangosabb verseny, pont itt kellene, hogy pénzdíj legyen (főleg, hogy annyira pörög a hkk, hogy újra évi 2 kieg van), régebben így is volt, aztán valamikor volt a váltás a “beho kuponra” (lényegében ugye ez van most)
    persze rápörög így is mindenki, de valljuk be, nem a díjazás, hanem a presztízs miatt

  8. En nem jutottam ki (meg egyelore muhaha) de ez a soxin meg a frissen bontottnal is nagyobb szerencsejatek, el kellene engedni..

    Elso nap hagyi
    Masodik nap isteni egyensuly
    Draft uj kiegbol

  9. Gice +1.
    1. nap: hagyi. (opcionálisan új nemzedék)
    2. nap hagyi, de nem használhatod azokat a színeket, amiket az előző napon (opcionálisan új nemzedék)
    3. nap: újkieges draft, ha annyira pörög a szekér, hogy kifér az évi 2 kieg akkor ne a nemzeti drafton spóroljatok.

    Üdv: Kyb

  10. 1.nap maradjon hagyományos. 2.nap változzon (jó formátum volt de ekkora tiltott lap listával…) pl egyszínű vagy faj.
    Draft : Szerintem!!! Illetve megoldani végre az új kieges draftot. Egyrészt elvileg jól fogynak a kiegek(nincs akkora anyagi gond) másrészt már elég sokat spórolnak a nemzetin az utalvány rendszer óta(az visszaforog…). Az év legrangosabb versenye(tudom hogy nem is a díjról szól , de ha a hsz díjazását megoldják nemzetire is meg lehetne oldani…pl egy 500as nevezési díj minden indulótol…vagy 1000 a top 16tol. Nem túl elegáns megoldás de jobb mint a raktár kieg huszadjára.) Legalább ötletelés vagy szavazás szinten mint gesztus.

  11. Sajat velemenyem: egy nagyon szep gesztus lenne a kiado reszerol, ha uj kiegbol tudnank ismet draftolni, ahogy leirtam fent, tenyleg a nemzeti bajnoksagnak draftjanak kellene annak a versenynek lennie, ami a legmagasabb szintu es rangu is. Nyilvan azt nem tudjuk, hogy milyen koltsegei vannak egy ilyen haromnapos versenynek, de azert jo lenne.

    En szemely szerint elegedett vagyok a jelenlegi hagyomanyos+sokszinuseg felallassal, de egy olyan hagyomanyost, vagy olyan sokszinuseget is el tudnek kepzelni, ahol nem lehet a ket nap folyaman ugyanazokat a szineket hasznalni (nyilvan ellenorizni nehezebb, de nem lehetetlen). Illetvr mas, de nagyon fontosnak tartom, hogy ha nem hoz eleg megoldast az Alanori Olimpia a krabber-tunder problemakorre, akkor idoben legyen ellenuk teve valami.

  12. Eleg sokat beszelgettunk mar a formatumokrol, de meg nem sikerult megallapodasra jutni.

    Szerintem:
    1. nap hagyomanyos legyen, semmifele csavar. Nagyon regota ez van, ez a HKK alapveto versenyformaja.

    2. nap es 3. nap: egyben szavaztatnam a bejutott (vagy HSZ-bol kb. biztosan bejuto) jatekosokat, nevvel. Ez a draftnal mar hagyomany is, jol mukodik evek ota. A 2. napra feldobnek 5-6 opciot, kozte lenne pl. a “2. hagyi mas szinekkel”, es meg amit ertelmesnek tartunk.
    (Ha szeretnetek, benne lehet a Sokszin is, bar szerintem nagyon rossz formatum, mert nagyreszt ugyanazok a lapok vannak az elmezonyben ld. tavaly, es kilometeres es allandoan vitatott tiltott listaja van).

    A 3. napra Miklos meghatarozna a lehetseges (nyilvan regebbi) kiegeket, es abbol lehetne szokas szerint valasztani (tavaly vagy 6-7-fele kieg volt emlekeim szerint).
    Ha belefer, nyilvan lehet uj kieg, ez az o dontese, de azert a HJE 187000 erteku dijazasrol (+ 3 nap teremberlet + 3 nap munka + a kiegek ugye) es az ingyenessegrol ne feledkezzetek meg.

    (3*16 uj kieg az mesze nem 20000 ft. ertekben)

    Emiatt en a 2. es 3. napi dontest jun. vegefele ejtenem meg, amikor nagyjabol latszanak a bejutok.
    Igy is maradna 2 honap keszulni, es a juniusi 17-i uj kieg miatt a korabbi keszules amugy sem igazan opcio.

  13. Formátumok: Én azt javaslom, hogy az 1. nap formátuma hagyományos helyett új nemzedék legyen. A konkrét okom erre az, hogy szeretném, ha minden játékos legalább a nemzetin egyenlőbb esélyekkel indulhatna, akár pesti, akár vidéki, akár 3 éve játszik, akár tíz éve. A sajnos/szerencsére elfogyott kiegészítők miatt sok régebbi spoiler nagyon nehezen beszerezhető. Ha csak az elmúlt 5 évből kell “készülni” azzal véleményem szerint egyenlőbbé tudjuk tenni az esélyeket, ami egy ilyen versenyen fontos.

    A 2. napra én megtartanám a Sokszínűséget. Az első nap nagyobb hangsúlyt kap a pakliépítés, a meta ismerete, a 2. napon viszont a játéktudás, az adott helyzetre való reagálási készség, így a két formátum tökéletesen kiegészítené egymást.

    A díjakkal kapcsolatban, egy másik fórumon írtam már erről. Sajnos nincs hozzáférésünk sem EU-s pénzekhez, sem egyéb állami forrásokhoz, ezért piaci alapon kell működnünk, a költségkeretünk véges 😦 A versenyhelyszín 3 napos kibérlése és a 200e Ft-nyi összdíj az ingyenes nevezés mellett már olyan tétel, amit nem lehet tágítani.

    Tehát arra nincsen lehetőség, hogy a díjalapot további 65e Ft-tal megnöveljük (a 48 pakli KM+AO gyakorlatilag ezt jelentené), és nevezési díjat sem szeretnénk bevezetni. De annak nem látom akadályát, hogy a díjalap egy részét előlegként szétosszuk. Tehát ha akarjátok, lehet a draft KM+AO, és akkor a végén kapott díjazás 140e Ft értékű lesz. lll. a kupák és UR-ek mellett lehet hogy lesz még egy meglepetésünk is 🙂

  14. @Balage:

    az mért nem opció hogy kértek nevezési díjat azoktól, akik bejutottak a 3. napi draftra látva, hogy kb egyöntetűen új kiegből szeretnénk draftolni? Mi megértjük, hogy ez nem lenne olcsó mulatság nektek, ti meg értsétek meg, hogy új kiegből jó érzés draftolni és szeretnénk ebben az élményben részesülni a legrangosabb esemény során.

  15. Közben megérkezett Miklós hsz-e is mialatt írtam, nekem az is oké, bár nyilván ez azokat jobban érinti, akik a végső győzelemre esélyesek. Mindenesetre örülnék, ha ezt is megszavaznánk (régi kieg de ingyen/új kieg de nevezési díjjal/új kieg, de kisebb nyereménnyel ezáltal)

  16. A legjobb egyébként szerintem az, amit Miklós is ir, hogy a végső dijazás csökken, vagyis aki bejut a draftra, az fogja fel úgy, hogy eleve kapott 3 kiegnyi dijat, és ezen felül jön a végén a levásárolható dijazás.

  17. @tihormiklos:
    “Tehát arra nincsen lehetőség, hogy a díjalapot további 65e Ft-tal megnöveljük (a 48 pakli KM+AO gyakorlatilag ezt jelentené),…”

    Na ne vicceljünk már. Ennek az előállítási költsége tuti kevesebb. De bárki,akinek van egy közepes bdb-je, 48 kieget megvesz 50ezer alatt…Ez arról szól,h ki kell szórni a régi kiegeket… vicc 🙂

  18. Szerintem a kiadás es a bevétel kiesés nem feltétlenül ugyanaz 🙂 (a behos kupon és az általuk gyártott kieg) . Nem kell kifizetni ezeket pluszban “csak” kiesik az össz bevételből.
    Persze ezen kívül értem a lényeget csak így tiszta.
    Az új nemzedék: Szerintem sok paklit kizárna ha ez a formátum opció, inkább sokszín helyett (ha tényleg az “esély egyenlőség” a cél akkor gyngy…nemzetire szerintem nem ez a cél, legyen megoldva a deck amivel indulni akar a játékos…kölcsön,vétel stb. De jó eséllyel egy régóta tesztelt decket fog vinni általában mindenki, amit ismer. )
    Tisztelettel 🙂 .

  19. Első és legfontosabb:

    Minél előbb derüljön ki!

    Egyébként:

    1. nap: Szerintem maradjon hagyományos, de ha új generációs verseny lesz, nekem az is megfelel. Igazából mindegy.

    2. nap: Lehet nem leszek népszerű 🙂 , de szerintem maradjon a Sokszín, jó formátum.

    3. nap: Én is pártolnék egy új kieges draftot. A legfontosabb, hogy ne legyen ismétlődés a korábbi nemzeti formataihoz képest.

  20. Pontositas: 200ezer! az a 187, regebbire emlekeztem.

    @Bubu: irtam, hogy ebben az esetben szerintem miert nem praktikus, hogy nagyon hamar eldontsuk, es miert nem okoz ez gondot.

  21. Balázs: Versenyszervezőként más véleményen vagyok: Vannak akik július 1-2. hetében már szeretnének versenyt szervezni és ezt a nemzetihez akarják igazítani (főleg, mert vidéken maximum 2 hónapot lehet gyakorolni versenykörülmények között). És azért a Beho azt sem szereti, ha túl késő érkezik a kiírás, de az meg, hogy “majd ami Nemzetin lesz” nem igazán szerencsés versenyformátum…

  22. @Nika: azt elfelejted, hogy ugyan a Behonak valóban olcsóbb a kieg előállítása, de nem a bekerülési költségével kell számolni , hanem azzal a költségvetési hiánnyal, amit az okoz hogy nem boltban adták el a cuccot. Egy valamirevaló cég költségvetési tervében szerepel X termék eladása, ha az kevesebb a cég veszteséges. (Röviden: ha haszontól esel el, az veszteség)

    Azt, hogy a díjalapot szétosztják a 16 legjobb között, nem támogatom, akkor csökkenne a bajnokság értéke. Személy szerint szívesen kifizetek pluszban 4k-t kb. a drafthoz ha új kiegekből van. (Ha azt szeretnétek hogy az új és régi játékosoknak egyenlő esélye legyen – ami mondjuk szerintem abszurdum – akkor legalább ne 10 éves kiegekből legyen a draft, mert az akkora önellentmondás…)

    2. nap formátum: az új nemzedék szerintem kb. pont annyira lesz egysíkú mit a sokszín. Személy szerint nincs sok tapasztalatom, de szerintem a kiadói szándék a Nemzetinél kb. ez lehet:

    1. nap: full hagyi. (legtöbbet számít a deck és kevesebbet a játéktudás)
    2. nap: Valamilyen átmenet
    3. nap: draft (legkevesebbet számít a pakliépítés és legtöbbet a játéktudás)

    Szvsz a gyaknemgyakot tartom jó formátumnak, vagy a 15 ritkásat (ami a kezdő ligába formátuma tulajdonképpen)

    De persze én nem vagyok nagy szakértő, ezek csak ilyen munkafüzet szélére firkált ötletek.

  23. @Katu:
    Igen, bevételkiesés. De az új és régi kiegek közötti árrés NEM 65ezer Ft.
    Az egyik 1000, a másik 1350 Ft a behon. Tehát a beho kiesése virtuálisan 3*350*16 Ft lenne, ami üszkve 17.000 alatt van 🙂 Tehát az a 65ezer 17ezer. Csak úgy a régi kiegeket NINCS EMBER AKI MEGVEGYE 🙂 De ugye,minden kommunikáció kérdése, ugye @tihormiklos 😉

  24. @Bubu: Zolival megbeszeljuk, de szerintem nincs azzal semmi gond, ha
    – bekuldod idoben a Behonak a versenykiirast, benna, hogy “Formatum: Nemzeti 1. nap”
    – es amikor veglegesedik, akkor egy kerest, hogy irjak at csak a formatumot

    (Persze ha ez a szavazos lesz. Ha nem, akkor el lehet junius vegenel hamarabb is donteni.)

  25. Mondjuk olyat mondani, hogy a drafton a legkevesebbet számít a pakliépítés az elég meredek :D. A drafton messze a legnagyobb faktor, hogy hogyan pickeled a deckedet.

  26. 2 Vilageges-1 Zu’lit kincse jonak tunik.

    Visszakanyarodva az eredeti temahoz, varjuk a tovabbi hozzaszolasaitokat az elso ket naphoz!

  27. T. Miklós
    Első nap sima hagyi legyen nehogymar pont egy nemzetin ne indulhassunk a nehezen beszerezhető drâga spoilerekkel. Viccesnek hangzik nem jotekonysagi verseny ez! Ahogy balàzs is irta ez a hkk alap formàtuma.
    A második napra valoban gàz egy kicsit a soxinűsèg de belefèr(ur nélkül persze). Kicsit tobb lap tiltasan el lehetne gondolkozni rajta.
    Harmadik nap viszont tényleg elszomorító hogy a régi hulladèkokbol akartok draftot. Kicsit emelhetnètek a verseny szinvonalât ennyi èv utân! De ha uj kiegbol lenne lehet a játékosok inkább fizetnének valamennyi nevezési dijat ha ezen múlik.

  28. @Dave: “…krabber-tunder problemakorre…” marmint csak a Sokszinuseg formatumon, ugye?
    (na ez az egyik, amiert nem birom ezt a formatumot)

  29. Oh (rettento meglepodott es furcsan nezo fej). Hat ebben valami brutalisan nem ertunk egyet, de ezt ne offoljuk ide.

  30. 2.
    Első napra maradjon a hagyi hisz ez mutatja meg legjobban a játék teljes spektrumát,de a 2. napos sokszin formattól hányingerem van. 1-2 nem komoly tétre menő verseny erejéig rendben van,de egy nemzetin nem akarom azt, hogy csakis goodstuffal tudjak indulni(és ebből fakadúan egysíkú is lesz a mezőny) mert minden más decknek olyan hatalmas a szórása,hogy az vicc.2szer futottam már bele, hogy anti meta deckel mentem ami előző teszteken(versenyeken) jól is ment ,de a nemzetin persze elúsztam vele szépen mert van a metában mindig pár olyan lap amit ha behúz az ellen akkor onnan irgalmatlan nehezen jössz vissza, hogy csuhajj és ez az 1 lapon sokkal jobban demoralizáló mikor 50 lapból kapod meg az arcodba az Op lapot és elhangzik a BEHÚÚÚZTAD??? felkiáltás tableflipek közepette.
    Az, hogy mi legyen helyette:Vagy egyszínű formatot javasolnék vagy akár a nem használhatod az előző napi 4 színt is ok lenne(de itt akkor NAGYON kérem a behó munkatársait vegyék is ezt komolyan és mindenkit ellenőrizzenek is megfelelően)

    3. napon így hogy lesz új kieg a nyáron korrekt lenne a két legutóbbi kieg. Nyilván az, hogy ez mennyi plusz költség a cégnek és hogy mi fér bele ebbe felesleges belemenni ez Miklós döntése lesz.Ha olyan áron lenne, hogy valamelyest csökken az összdíjazás részemről nem vágok eret miatta.

  31. @Miklós: Szerintem a legjobb 16 gond nélkül befogja fizetni a paklik árát. Ebből ne csinálj elvi kérdést (ingyenes nemzeti). Fizettess nevezési díjat a a legjobb 16-al ha új kiegből akarnak draftolni és pont. Ellenvetés nélkül megszavaznák én úgy gondolom.
    A költségek pedig elenyészőek, ahhoz képest h mit jelent egy nemzeti egyéb költség szempontjából. Szállás, utazás, étkezés, pia, nők.. 😀 Nem 3000 ft fog minket földhöz vágni.

  32. A harmadik napra tudok egy köztes megoldást, amivel a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad.
    Én veszek a behótól 32 ao-t, és 16km-et, amiből draftolhattok, de a végén enyém az összes ritka. A gyngyket mindenki megtarthatja.

    Így megvan az élmény, hogy nemzeti döntőben új kiegből draftoltok, Miklóséknak se kell számolgatni a forintokat, sőt, ugye ez forgalom is egyben, és maradhat a 200e összdíjazás is, valamint ingyenes a verseny továbbra is.

    És az új gyngyk még többet is érnek, mint a sok zulit kincse, meg mit tudom én milyen gitthalmaz, amik így nálatok maradnak.

  33. Első napra maradjon mindenképp a hagyi szerintem. Én szerettem az egylapot, de meg tudom érteni, hogy sokaknak nem az a kedvence.
    Egyszínt látnék helyette szívesen, vagy “antijellemet”(minden jellemből egy szín)
    A hagyi, csak nem használhatod azokat a színeket, amiket első nap formátumot mindenképp elfelejteném, mert egyrészt(és ez a nyomósabb indok) szerintem ellenőrizhetetlen lenne(vagy iszonyat kapacitást emésztene fel a szervezők részéről mindenki ellenőrzése), másrészt ezzel kb ki is tiltanánk az első napról a Sokszínt, ami azért a meta eléggé meghatározó paklija szokott lenni.
    Harmadik napra jó lenne az új kieges draft, kicsit furcsállom, hogy pörög a bdv, a Zének rekordsebességgel fogynak ki, a tavalyi nagykieg is kifogyott, egyszóval nincs gond az eladásokkal, most mégis ezen akartok spórolni és söpörni a Tengermély-Zu’lit-ME triót.
    Ráadásul a jól tudom, akkor a régi rendszerben, amikor szintén évi 2 kieg volt, akkor is ez volt a szokás drafton.

  34. A “másik 4 színű” hagyi szerintem megoldható: az 1. és a 2. napi paklilistára is kötelező ráírni a használt 4 színt, a paklilistákat persze beszedjük Így könnyen megoldható az alap ellenőrzés, és ha gond merül fel, ellenőrizhető könnyen minden lap.

  35. Miklós tegnap óta eltűnt a színről 😀 😀 Biztos nem bírja ezt a stresszt…

  36. Első nap: én mindenképpen megtartanám a korlátozások nélküli hagyományost, mégis csak ez “a” HKK.

    Második nap: én személy szerint nagyon szeretem az egylapost, szinte mindig nagyon jó, gondolkodós és változatos mérkőzéseket szoktam játszani, úgyhogy én ezen sem változtatnék.

    Ami még tetszene, mint újdonság, az a “különböző színek az első két napon” dupla hagyi, a használt színek feltüntetésével a paklilistán könnyen és viszonylag zökkenőmentesen ellenőrizhető lenne. Egyetlen hátránya, hogy a Sokszínűséget kicsit nehéz helyzetbe hozná, hiszen az egyik nap így kb. fixen egyszínű deckkel kéne indulnia az illetőnek.

    Az új nemzedéket támogatom a legkevésbé, szerintem nem vált be az a formátum, a hagyományosnál meg pláne nem jobb.

  37. Meryx ötlete: ahhoz képest, hogy mondjuk Világégésből draftolnak a játékosok, és minden ritkát megtarthatnak, ahhoz képest nem biztos, hogy jobb az, ha KM-ből, de nem kapnak lapokat. Szóval én ezt biztos nem dönteném el senki feje fölött.

    Nika: úgy gondoltam, jobb, ha nem reagálok – különösen nem a facebookon! – mert félek, hogy a végén megint oda lyukadunk ki, hogy kiakadsz, márpedig ez nem lenne ésszerű végkifejlet azután, hogy kibékültünk. De látom, hogy nagyon szeretnéd, hogy írjak, úgyhogy akkor legyen, csak azt kérem, ne legyen sértődés! És fogadd el, hogy ez az utolsó reakcióm a kezdeményezett vitádra.

    1.) Mivel nem jutottál be a nemzetire, sőt hkk versenyekre sem jársz, szerintem lényegtelen, hogy mit gondolsz a nemzeti díjzásáról. Ez kb. olyan, mintha egy tasmán állampolgár szeretne egy magyar népszavazáson szavazni.

    2.) Amit Nedvesi Gábor leírt, az nagyjából korrekt, és szerintem te is pontosan tudod. Egy új kiegészítő jelentős érték mind a játékosoknak, mint a kiadónak. Minél tovább áll egy kiegészítő a polcon, annál kevesebbet ér, és ez nem csak a hkk-ra, hanem sok más termékre igaz. Egy többéves terméknél mindig megvan az esély, hogy talán már senki nem fogja megvenni. Ettől a boltban nem lehet még 0 Ft-ért adni, de nincs gond azzal, hogy jelentős kedvezményekkel, vagy akár bizonyos promóciók során teljesen ingyen, ajándékba adjuk.

    A 200.000 Ft-nyi kártya egyébként 148 vadiúj kieget jelent, bevallom, kezd kicsit kényelmetlen lenni, hogy magyarázkodnunk kell, hogy miért nem még több ennél? Itt egyébként nemcsak a nemzetiről van szó, éves szinten irtózatosan nagy mennyiségű kártyát osztunk szét támogatásként (a legújabb kiegészítőből!)

  38. @tihormiklos: Ne akadj, nem fogok kiakadni. Vannak olyan dolgok az életben,amin nem érdemes. Főleg ha az ember élete rendben van.
    A kommenthez csak annyit,hogy a tasmán állampolgárnak nincsen magyar útlevele, míg én bármikor elmehetek hkk versenyre,mert nem tiltja semmi 🙂 De nem baj, egész “jó” hasonlat volt. Btw., nem mondható ki,hogy “nem jutottam ki”,amíg az utolsó kvalifikációs lehetőség le nem zajlott,mert bármikor bekerülhetek,nem igaz? 🙂

  39. @Nika

    Ok, akkor játssz verseny(ek)en, juss ki a Nemzetire, AZTÁN kommentelj a témában!
    písz

  40. Meryx felajanlasa: mindenkeppen koszonjuk, nagylelku ajanlat, nekunk nyilvan megfelelne.
    Azonban itt a resztvevoknek kellene nyilatkozni, hogy szamukra ez elfogadhato-e.
    Tovabbi lehetosegek ugye pl. a regebbi kiegek (pl. amit Dev irt) ill. az uj kieg + csokkentett dijazas (amit Miklos irt).

  41. @Balint: es neked tetszene? (ez pont kimaradt, bar a ‘csabito’ talan arra utal, hogy igen)

  42. Magam részéről lefosom a 100 forintos világégéses ritkákat….az egész kiegben van 1-2 értelmes lap, draftolgattam hkk appon abbol a kiegből és ótvar.

    ezerszer inkább az hogy semmit nem tartok meg de jól szórakozom

  43. @Domi: én viszont megtartanám az 5 forintios gyaknemgyak dekkem például, mert emlék (és igen, nekem ez pl fontos). A mai napig megvan a győztes draftom, néha megnézem (évi 1x kb, de megnézem), hogy milyen volt, milyen húzásokat lehet csinálni stb.

  44. @Dávid: a gy-ngyket megtarthatod, csak a 2 ritkát nem. Megértem persze, más ha az ember már megtapasztalta, lehet engem is több érzelem fűzne hozzá

    Ettől függetlenül ha nincs más opció, nekem ez is jó. Összességében a sorrend nálam

    1. legjobb lenne a nyereményalap csökkentése. persze könnyebben beszél az akit valszeg nem érint, de 1-2 fentebbi komment alapján más is bevállalná ezt, aki esélyesebb
    2. Meryx kiegei
    3. nevezési díj draftért

  45. @harigeri:
    Te már kijutottál, vagy a 3fős kaposvári kvalifon fogsz?…:)
    Ha nem,akkor ne kommentelj! 🙂

  46. 1. nap: maradjon sima hagyi (új nemzedék véletlenül se)
    2. nap: inkább egyszínű, vagy minden jellemből egy szín, esetleg még egy hagyi és nem lehet használni az előző nap színeit.
    3.nap: jó lenne új kiegekből, de inkább kiveszem a biliből a kezem 😀

  47. @Domi: és ha nem 2 ritka jut hozzád, hanem 12? Akkor rossz szájízzel fogod lefóliázni a NTI-t meg társait… persze egy tök jó felajánlás Tomitól, nagylelkű is, de Szati HSZ-e nagyon hűen tükrözi a véleményem.

    Továbbra is várjuk hozzászólásaitokat az első 2 nappal kapcsolatban 🙂

  48. @Dávid: persze, elég nyilvánvalóan cink a helyzet hogy egyáltalán idáig fajul a dolog és valszeg elég idegen lenne az a szitu, hogy Tomi áll az ajtónál és mint a behajtó várja vissza a lapjait, de ha esetleg nem lenne más…nem ismétlem magam

    Annyit még hozzátennék, hogy ha ezt most nem is hajlandó finanszírozni a beho (mert úgy vannak vele hogy elfogyna amúgy is idővel az összes, mint az eddigiek, minek jótékonykodják el), akkor kövi keigtől nyomtathatnának ennyivel több boostert. Persze akkor meg az lenne hogy az a plusz 32 is elfogyna…szóval igazából szemlélet és hozzá(nk)állás váltás kéne

  49. Meryx ötletéhez: szerintem aki meg akarja tartani a draftját (a ritkákat)annak legyen felajánlva hogy megveheti tőle a szokásos draft-áron. Problem solved.

  50. Nem a szemlélettel van a baj 🙂 Ahogy írtam, egy kinyomtatott kiegnek már így is igen számottevő része díjként végzi, éves szinten többezer pakli. Van egy határ, hogy mennyit tudunk elosztani anélkül, hogy jelentősen emelnünk kéne az árat. Itt a téma nem más, hogy növeljük-e meg az ingyenes nevezésű Nemzeti díjalapját 32%-kal. A hivatalos, kiadói válasz erre az, hogy ez egyelőre sajnos nem lehetséges, mint ahogy az sem, hogy valaki gyakori lapokat adjon “kölcsön” a drafthoz, vagy hogy mégiscsak legyen nevezési díj. A Nemzeti bajnokságon való nevezés mindig is ingyenes volt, és az is marad. A teljes díjazását is mi szeretnénk állni, mint ahogy eddig. is. Amilyen választásra lehetőség van, hogy megmondjátok, milyen régi kiegekből szeretnétek a draftot, ill. azt is lehet, hogy a díj egy részét már előre megkapjátok, és eldraftoljátok. Más választási lehetőséget én nem látok.

  51. Nem tudom, én jót akartam ezzel. Abszolút nem érzem hogy megalázó lenne bárki részére. Főleg nem a behó részére. Megalázó lenne egy kereskedlemi és szolgáltató kft részére, hogy megvásárolják a termékeit?

    Ha ez így lenne, Kasszás Erzsi elásná magát szégyenében (és nem az énektudása miatt).

    Szerintem ezzel az opcióval mindenki jól járna. A Behó is, a draftolók is, és én is.
    De akiknek ez derogál, azoktól nyilvánosan elnézést kérek, és ezennel hivatalosan is visszavonom az ajánlatot. …egyben bízom benne, hogy ha kizárólag saját felhasználásra (esetleg cserére, laponkénti továbbértékesítésre) a jövőben HKK-termékeket merészelek vásárolni, senki sem fogja megbántva érezni magát. Ha, akkor előre is szégyellem magam (ugyanis fogok venni így is-úgy is új kiegeket a behótól)

    Maradok tisztelettel:
    921me

  52. @Meryx: csak a rend kedveert: a Behotol senki sem erezte megbantva vagy megalazva magat (csak masok gondoltak, hogy kene ?).
    Az ajanlatod, megegyszer irom, erdekes es nagylelku otlet volt, Miklos (szerintem udvariasan) elutasitotta, es ennyi.

  53. Akkor legyen a díjalap csökkentés és új kieg draft.

    Ha lesz tiltott színes verseny, akkor azzal a kiegészítéssel támogatom, hogy aki egyféle lapból csak egyet használ, az használhatja azt a színt a következő napon is.

  54. Van olyan, aki a csökkentett összdijazásos megoldást nem támogatja? Én úgy látom, az mindenkinek megfelelne, de 1 szavzás jó lenne azért.

  55. “Akkor legyen a díjalap csökkentés és új kieg draft.

    Ha lesz tiltott színes verseny, akkor azzal a kiegészítéssel támogatom, hogy aki egyféle lapból csak egyet használ, az használhatja azt a színt a következő napon is.

    Tehát a Sokszínnek nincs hátránya és mindkét nap lehet azzal tolni. Nah az rohadtul nem hiányzik. Tessék összerakni 8 színből aztán egyszínezni másnap.
    Illetve, lehetne az is, hogy a 2. napon mindenkinek a saját 1. napi dekklistája a tiltott lapok listája, nem a teljes szín.

    Díjalap csökkentés helyett azt javasolnám, hogy idén ne kupák legyenek, hanem érmek a top 3-nak, és hipp hopp megspóroljátok azt a kb. 20k-t amit Nika le is vezetett. Szerintem senki nem fog összetörni ha egy hasztalan díszserleg helyett egy érmet kap.

    Üdv: Kyb

  56. én úgy lennék benne a díjalap csökkentésben, hogy nem mindegyik helyezett-től ugyanannyit vonnánk le, hanem kevesebb helyezett lenne díjazva és minél jobb helyezést érsz el annál kevesebbet “vonnak le”.Így a győztes kb ugyanannyit nyerne mint tavaly.

  57. Az tényleg nem működhet, hogy ha csak egy lapot használ az ember, akkor kövi nap se tiltott az a szín…pedig nekem is ez a kedvenc paklim.

    Az már működőképesebb lehet, hogy lapokat nem lehet haszálni, (ez esetben side semmiképp se számítson bele), mert így egyik nap ugyanúgy megmaradhat a sokszín azoknak akik szeretik, másik nap meg lehet bilincsezni pl (és ezért fontos hogy a side nem számítson, mert nyilván készül ez ellen az előbb említett pakli, így kiesne második napra is egy jó adag lap)

  58. Az “egyes lapokat nem lehet hasznalni” verziot nagyon korulmenyes ellenorizni.

    Szerintem ha ez a “masik hagyis pakli” verzio lenne, azt masik 4 szinnel kepzeljuk el, es ha valamelyik pakli tobb mint 4 szinnel nyomja, az masnap “igy jart”, hasznalja a maradek szineket. Ez egy kis hatranya ennek a verzionak. Az egylaposon meg nem lehet Sokszinezni, plusz tiltott a fel vilag.

  59. Ja es meg a side-bol szincsere problemas lehet a “2-fele szinu hagyi” formatumban.

  60. @Kyb: Köszi, hogy kvázi igazat adsz nekem 🙂 De ezen a fórumon, Miklóssal szemben, bármennyire is logikusan érvelek (és igen, tudom, hogy a régi kieget senki nem venné meg, ezért nem termel profitot, így “ingyen” odaadható,mert annyi a reális értéke), az itt “le lesz szavazva”.

    Megkaptam azt is, hogy nem jutottam be a Nemzeti Bajnokságra, és hogy nem járok versenyekre. Igen, ez így van. Az embernek vannak olyan periódusai, amikor a hobbijára nincsen ideje, esetleg nincsen pénze a nívósabb pesti versenyekre feljárni. De ettől még nem leszek “tasmán bevándorló”, bármikor újrakezdhetem. Vagy ezentúl nem indulhatnék HKK-s versenyen,mert Miklós megtiltja? “Nerfelt lapok a szokásos és ha dr. Niklai Bálint vagy,nem nevezhetsz”. Sajnos, nekem az életemben jelenleg fontosabb volt, hogy diplomát szerezzek, ezért beáldoztam a hobbimat, szerintem sokan kerültek vagy majd kerülni fognak ilyen helyzetben.

    De attól még lehet véleményem, és szerintem én ezzel nem “rosszat akartam a Beholdernek”, hanem inkább annak a 16 embernek akartam “jót”, aki majd bejut a 3. napra. Ha ezen múlik Miklós,akkor saját költségen megveszem a kiegészítők felét (természetesen a BDV-men keresztül), és azt odaadom a 3. napra (felküldöm Bubuval,vagy valaki mással), így támogatva a Nemzeti Bajnokságot (ha már nem jutottam be). Így, nem kellene 65 ezerrel csökkenteni a nyereményalapot, hanem “csak” 24 kiegészítőnyi összeggel. A kupákon is lehet spórolni szerintem, nem kell olyan batár nagy valamit venni. És máris, lehet nem is kell olyan sokat “kivenni a díjalapból”.

    Tudom, ezzel a véleménnyel megint én leszek a “megmondó”, de komolyan gondoltam. Ha csak ez az akadálya, felajánlok 24 boostert, amit saját költségen fogok biztosítani a 3. napra és nem kérem senkinek se a bontását. Mindenki megtarthatja, amit kidraftolt. Ennyit nekem megér az, hogy pár ember jobb szájízzel készüljön a Nemzeti Bajnokságra.

    Üdv. Nika

  61. Biztos jó ötlet ez a 2. napi formátum?
    Már annyi életképes koncepció van, hogy lényegében 2 hagyományost játszanánk.
    Akár 2 good stuffot is lehet hozni nyugodtan, a 9 színből jelenleg 8-ból simán lehet kontrollt építeni, ha megerősödik a lila az AO-val, akkor 9-ből.
    De egyébként is könnyen lehet találni 2 színdiszjunkt erős koncepciót.
    A külön 2. napi felkészülést is nehézzé(vagy szükségtelenné?) tenné ez a felosztás.
    Mert pl, hogy írunk ki erre egy felkészülési versenyt?
    “Hagyi, de pls azt hozzátok, amit a második napra is hoznátok”
    Nem beszélve arról, hogy akár megtehető az is, hogy az ember megcseréli az első és második napi koncepcióját, ha úgy érzi, hogy a többiek inkább az első nap akarnak nagyot menni, vagy fordítva, ha azt látja, hogy a többség a második napra tartalékol. De ha sikerült két hasonlóan erős paklit összerakni, akkor még ez a taktikai elem sem áll fenn.
    Szerintem ez rosszat tenne a 3 napos verseny változatosságának, az első 2 nap kb. semmiben nem különbözne.

  62. Én nem akarok semmi jónak az elrontója lenni. Bár ahogy írtam, a díjazás fix, és a draftoláshoz a paklikat mi biztosítjuk, de természetesen bármilyen külsősnek szíve-joga extra díjat felajánlani a versenyzőknek, ahogy a szépségversenyeken is van különdíj.
    Tehát azt gondolom Nika, hogy a HKK közösség örömmel fogadja a felajánlásodat, sőt valószínű, hogy egy ilyen nagylelkű ajánlat a reputációd helyreállításában is segíthet. Én még azt is javaslom, hogy gyere akkor el a 3. napra, személyesen add át, és akkor mellesleg még te is részt vehetsz a kiegészítő drafton.

    Az első 2 nap formátum szavazatok kiértékelésében várom akkor Dave segítségét. A harmadik nap pedig akkor ha szeretnétek, lehet KM+AO vagy KM+ZV (igen, van még egyetlen doboz ZV-nk a raktárban vész esetére). A dijazás ekkor valahogy így nézne ki: 9-16. 3 pakli, 5-8. 5 pakli, 4. 8 pakli, 3. 15 pakli, 2. 30 pakli, 1. 51 pakli, mindenki a kapott díjából 3 paklit draftolna el, tehát a kiesés után a 9-16. már nem kap további díjat, az 5-8. még 2 paklit kap stb. Itt igazándiból csak az első helyezett kapna kevesebbet összességében.
    És ha ezen felül bárki bárkinek további paklikat akar adni, vagy meg akarja hívni őket vacsorára vagy bármilyen további felajánlás van, én biztos vagyok benne, hogy hálásan fogadnák.

    A kupa az a tétel, amin nem szeretnénk spórolni. Nekem még mindig ott van a szekrényben a Magic Nemzeti bajnoki kupa, és nem lennék boldog, ha helyette csak egy érmet kaptam volna, jól mutat az ott, nektek is jól fog mutatni 🙂 És ahogy írtam, szeretnénk még egy meglepetést, a bajnoknak mindenképp.

  63. @tihormiklos: Akkor teszem azt, én felajánlok 24 kiegészítőt a 3. nap díjazásához, így mondjuk a 9-16. hely kaphatna 2 kiegészítőt fejenként plusz az 5-8. helyezett is +2-t (így 4 kieget összesen). Az 24 kiegészítő, ha jól számolom 🙂 Igaz? Ha új kiegészítős draft lesz, akkor ezt “bevállalom”, így aki nem lesz a top8ban, az is kap egy kis ajándékot.
    Nem hinném, hogy nekem meg kellene jelennem 🙂 A megítélésem olyan, amilyen. Akik ismernek, elfogadnak így, akik meg utálnak, nem ettől fognak megszeretni.
    De majd ha aktuális lesz a téma, megszavazzák a formátumokat, akkor keressetek meg nyugodtan és állom a szavam 🙂

  64. Ne legyen 2hagyi. Akkor már inkább soxin a 2. Így hogy jön ki új kieg jó lesz az.
    A 3. Nap dijalap legyen kisebb és új kiegből inkabb.

  65. Mivel sok minden elhangzott, ezért szeretnék én is hozzászólni mg egyszer:

    1. A magam részéről egyáltalán nem támogatom, hogy 2 hagyományos legyen a nemzeti első két lapján. Lehet itt mondogatni, hogy a színtiltás mennyire komoly korlát, valójában bármelyik 4 színből össze lehet rakni egy életképes hagyományos decket, így ez a korlát jóformán semmit nem jelent. A Nemzetik történetében amióta legalábbis én figyelemmel követem, mindig volt egy olyan formátum, ami drasztikusan korlátozta a pakliösszerakást, Tiltott mágia, vagy éppen egylapos, és ahol ultrákat nem lehetett használni és a TOP spoilereket is csak erősen mértékkel. Én annak örülnék, ha ezt a hagyományt megtartanánk.

    Meryx: Én a magam részéről nem haragudtam meg az ajánlat miatt, sőt, köszönöm is, hogy próbálsz a kialakult helyzetre megoldást találni. De ennek ellenére ez az opció nem jön be. Az a baj, hogy ezeknek a lapoknak presztízsértéke is van. Mosi a mai napig becsben tartja azt a 4 Smackjét, amit kidraftolt, ahogy én pl. azokat az Örökmozgókat, amik nem kicsit segítettek hozzá a 2. helyemhez. Ezeket annyira nem szívesen adtam volna oda másnak…akkor sem ha újkieges lapok lettek volna.

    Engem igenis bántana, ha nem lenne trófea 🙂 Igaz, ez inkább nálam személyi okokra vezethető vissza. A családomban szinte mindenki sportolt valamit, volt kézilabdás, vízilabdás stb. És szinte mindenkinek van otthon serlege. És engem gyerekként annyira bántott, hogy én nem sportoltam semmit, matek-meg tanulmányi versenyekért nem jár serleg…így amikor a nemzetis trófeámat, nekem olyan hiánypótlás volt az életemben, hogy el sem tudom mondani. Komolyan, ha választhattam volna, hogy az UR-t és a 45.000 forintos utalvány vagy a serleget adom vissza, akkor az UR és az utalvány lett volna. Jó másodszor már nyilván nem lenne akkora varázsa, de azért mégiscsak presztízs, na!

    A lehetséges opciók közül én is a kisebb díjalap/újkieges draft mellett vagyok.

  66. Ez aztán a vitaindító! 78 hsz, gg.
    1-2. Nap különböző színeket nagyon támogatom.

  67. Én nem kvalifikáltam és nem is fogok, így a partvonalról dumálok bele:
    1: hagyományos, ez a HKK alap versenyformátuma
    2: egyszínű/gy-ngy
    3: draft az új kiegekből (ha nagy bevételkiesés, akkor crowdfunding, pl macska alapján megtámogatva)

    OFF: Dávid, ha megvannak a 3. nap kiegjei, reszeljünk a draft program prioritásain, h gyakorolhasson mindenki 🙂

  68. Még én sem jutottam ki… 😦

    De azért:
    1. nap: hagyományos verseny
    2. nap: Hearthstone… just kidding, legyen színtiltásos hagyi/egyszínű/gy-ngy/beszűkült (első napi top x lapjai nem használhatóak. Bocsi, vidéki kijutottak).
    3. nap: AO és KM draft, a díjalap csökkentésével.

  69. 2,
    1. nap hagyi OK, végül is hagyomány és ott lehet szerintem a leginkább kreatívnak lenni
    2. nap: sokszínűségben túl nagy a randomfaktor, “persze te be tudtad húzni”, és egyre csak bővül a tiltólistaigény (krabber, vízitünci, Jagu, de olyat is hallottam aki az unaloműzőt tenné oda…). Inkább játszanék Isteni egyensúly/Egyszínű/Jellemharc/Kétszínű formátumon (remélem az új kieg eléggé meg tudja kavarni az egyes színek erősségét). Még elgondolkodtató az első napi színek tiltása is, bár akkor valszeg senki nem fog sokszínezni… fasza lenne hogyha egész évben készülni kell ellene, de pont a nemzetin nem lenne ott.
    3. nap: szerintem nem sokan bánnánk, ha csökkentett díjalap lenne, de legalább az új kiegekből draftolhatnánk. Értem hogy a régi raktárban porosodó kiegek amortizációja (+tárolási és egyéb költségei) miatt ez nagyobb bevételkiesést

  70. Ugyan még korábban sosem vettem részt NB-n, de mivel erre az évre sikerült kvalifikálnom, szavaznék én is:
    1-2.napra megtartanám a korábbi évek gyakorlatát.
    3.napra mindenképp az új kieges draftot támogatnám.

  71. @tihormiklos: ahhoz fel kellene utaznom, ami plusz 10k. Így is, egyetemistaként tettem ezt az ajánlatot, sajnos nem végtelenek a készleteim 🙂 Így is érdekes, hogy ez is csak nekem jutott eszembe, annak aki elvileg “közösségromboló” és “amúgy sem játszik”… 🙂

  72. @Kappa: Te nem olvastad. Meryx a ritkákat visszakérné a draftolóktól, ő csak kölcsönbe adná. Én meg ODAADNÁM A KIEGEKET és MEGTARTHATJÁK amit draftoltak… Olvasásértés, alsó tagozat…Könyörgöm.

  73. @Nika: A saját hozzászólásodat olvastad?

    >Így is érdekes, hogy ez is csak nekem jutott eszembe

    Amit én állítok, hogy Meryxnek is eszébe jutott, amit a hszéből következtettem.. Nem azt, hogy mit írt

    Nem kell mindjárt ennyire negatívnak lenni mindenkivel (és akkor talán a reputációd se lenne a béka segge alatt) Kis pozitivitás csodákat tesz a közérzettel is egyébként 🙂

  74. Meryx-nek eszébe jutott “kölcsönadni” 48 kiegészítőt. Nekem meg az,hogy saját költségen növelem ennyivel a “díjalapot”, hogy a 9-16. is kapjon pl egy kis nyereményt. Nem ugyanaz a kettő, szerintem.
    Ez a “reputáció” dolog úgy látom nagyon megtetszett. Az is elég relatív, mert nem mindenki megítélése számít. Akik ismernek,azoknak a véleményére adok, akik meg pár komment és a “közhangulat” alapján ítélnek meg,azok nem érdekelnek. Meg kell tanulni szelektálni, különben az ember a sok negatív kritikába belebolondul.
    A pozitivitás teljesen megvan, ha annyira negatív lennék, leszarnám az egész HKK-t és nem ajánlottam volna fel azt,amit.

  75. Rendben, akkor visszavonom az ajánlatomat. Majd Kappa vesz kieget saját pénzből vagy megoldódik másképpen. Ha ilyen a hozzámállás,akkor minek segítsek egyáltalán? 🙂 Hali!

  76. Nem volt ez akkor olyan komoly elhatározás ha egy random senki kommentje akinek köze sincs a nemzetihez azonnal eltántorít tőle… átlátszó vagy Nika

  77. Érdekes vizekre eveztünk egy egyszerű kérdésből kiindulva, de térjünk vissza a tárgyra!
    2.
    I. nap: Hagyományos verseny. Aki azt mondja, hogy legyen helyette Új nemzedék, az egyetért azzal, hogy a HKK-ban ideje bevezetni a rotációt. Én mondjuk örülnék neki, de a Nemzeti első napja nálam akkor is olyan hagyi lenne, ahol minden lap játszhat. Ez egy gyűjtögetős kártyajáték, az ember tegye meg magának azt a szívességet, hogy beszerzi az Erős erejét, a Solisar Auráját, a Kyorg tudást vagy az Univerzális megoldást, ha Nemzeti Bajnok akar lenni. Vagy kérje kölcsön…

    II. nap:
    a/ Beszűkült látókör, de az első 5 helyen végzett pakli lapjainak tiltásával. Kérem tisztelettel: a formátumot évek óta kitaláltuk, jól működik. Már csak azt kell megoldani, hogy a tiltott lapok villám gyorsan (az eredmény kihírdetése után legfeljebb 30 perccel, végleges formában) kikerüljenek a netre, ugyanis másnap reggelre kész kell legyen a dekk. Ez egy három napos verseny, nincs lazsálás. Ha az első napra jó dekket csináltál 1-2 hét alatt, a másodikra össze kell kapnod magad kicsit gyorsabban.
    b/ Isteni egyensúly (minden jellemből egy-egy szín), tiltott UR-ekkel és miegymással. Hogy ne csak a lapkészlet számítson.

    III. nap: Nem izgat, nem szoktam bejutni, de alapvetően úgy érzem, hogy az új kieges draft kicsit jobban illene az esemény rangjához. Meryx projectbe én is beszállnék, de kis csavarral: ha valaki még a játék előtt kifizeti a csomagok árát (~4 kHUF), megtarthatja amit draftolt. Új stratégiai elem: skydraftolok és hazamegyek pár olcsó ritkával, vagy draftolok egy jó dekket, amit viszont le kell majd adnom? A dolog teljesen opcionális, ha valaki bejut a 16-ba előre befizethet a lapjaira vagy utólag leadhatja őket.

  78. @paranoid:
    Te a NB 3.napján akarsz nyerészkedni ember? 🙂 4.000-ért nem 3,hanem 4 kiegészítőt kapsz…

  79. @paranoid: szerinted tényleg 1-2 hétig készül valaki a nemzetire? mert nagyon nem, inkább 1-2 hónap. Ez a tiltólistás dolog pont emiatt a legrosszabb ötlet az összes közül.

    Arra már nem is írok semmit hogy szerinted skydraftolna valaki nemzetin….azért kicsit nagyobb a tét mint +1-2 ritka

  80. Beszűkült helyett inkább tiltott mágia! (legyen a lista publikus minél hamarabb és kész.

    @nika: 1350×3= 4050

  81. @Kappa: Ne legyél kretén, kérlek! A BDV-n lazán 1000/db alatt tudsz kieghez jutni 🙂

  82. Ácsi, a haszonszerzés és a segítség ugyanaz lenne? 🙂 Ezt eddig nem tudtam…
    Az meg,hogy paranoid azt hiszi, valaki a 3. napra skydraftolni megy… Megmutatja, mennyire ért ehhez az egészhez 😀

  83. Köszi a segítséget mindenkinek, rég írtam 100 hsz-es cikket! 😀 Még mindig várjuk az építő jellegű javaslatokat a nemzeti formátumaira, jövő héten összesítem és elküldöm Miklósnak a javaslataitokat.

  84. A tiltott mágia a legrosszabb HKK-formátum ever.
    Elég ironikus, hogy a hkk fénykorában, amikor egy-egy váci, szentesi, balassagyarmati stb. verseny még rendszeresen 40 fő indult, és behós versenyeken is volt hogy 120 játékos volt (és nem a bontotton), akkor volt a nemzetinek messze a legszarabb a formátuma. Ez ilyen 2004 körül volt. Az első nap ŐV volt, a második meg tiltott mágia. Hányinger mindkét format. (Az őv miatt konkrétan majdnem megbukott a hkk.)
    Szóval tiltott mágia inkább ne legyen.

  85. Két dologhoz szólnék hozzá.

    1. A Látókört egyáltalán nem preferálom, mint 2. napi formátumok az alábbi okokból:

    a) Nem lehet rá előre készülni, ami nemzetin szerintem vállalhatatlan.

    b) Ha olyan “változatos” lesz a meta, mint a januári hagyományos, akkor lesz belőle kb. egy kontroll nélküli hagyományos. Ennél én azért egy ötletesebb formatot szeretnék. Rádásul óriási a randomfaktora, hisz pl. egy tárgypakli, ami a mai napig eszméletlen erős decknek számít, lehet hogy semmit nem veszít erejéből, és így lesz egy nagyon erős “maradék-deck.

    c) Azon vidéki játékosok, akik nem élnek Pest közelébe, választhatnak: vagy pénteken még hazautaznak és szombat reggel visszajönnek (esetemben összesen 5.000 forint és 5 óra extra utazás lenne), vagy nagyjából az elsőtől utolsó lapig komplett gyűjteményt kéne felhozniuk, hogy ezen a versenyen tudjanak játszani. Valahogy egyik sem igazán szimpatikus opció.

    2. Tiltott mágia, mit legrosszabb formátum??? :O A maga korában ez a legjobb formátum volt, sokszor játszottam 2003 és 2007 között ezt, az egyik legnagyobb játékélményt hozó formátuma volt a Hkk-nak. Aztán az elmúlt 5-6 évben főleg a lapkészlet megemelkedése miatt már nem nagyon lehetett reális tiltólistát kihozni sajnos. De megjegyzem, én abszolute benne lennék a formátumban (nem mondom, hogy ez lenne minden vágyam, de elfogadható opció lenne), ha olyan személyek raknák ezt össze, akik a nemzetin nem érintettek.

  86. Paranoid: A mellett, hogy én sem hiszem, hogy a Nemzetin bárki skydraftolna, ez Meryx-nek óriási veszteség lenne. Hiszen nyilván, ha mondjuk valaki ma egy good stuff decket kidraftolna mondjuk 1 Nagytanáccsal, 1 Nekro pálcával, 1 anyamotyival, 1 Ködszitálással, és mondjuk 4 másik ritkával, akkor azt nyilván 3-4.000 ft-ért simán megveszik. Aki meg mondjuk direktsebző paklit draftol, és az egész deckjében van 2 Villám energizátor, ami ritka, az egy gúnyos mosoly kíséretében flegmán hozzávágja a bontását. Tehát lényegében kb. a ráköltött pénz feléért megkapná a sz@r ritkákat.

  87. Paranoid: Bocsi, félreolvastam, a játék elején kellene fizetni. Azt viszont semmiképpen sem preferálnám, hiszen azt pl., hogy preszítzsből meg akarom-e tartani a kedvenc lapjaimat, a játék elején még nem tudom (ez nyilván függ az eredménytől is). Meg eleve egy nemzeti 16-ba jutás után nehogymár még 4.000 forintot fizetni kelljen kvázi “automatikusan” a ritkáimért.

  88. Tiltott mágia ISZONYAT volt. Megértem az okát miért nincs,de visszasírom azon időket.

  89. 1. Hagyományos
    2. 100 pontos.
    3. Ha kijutottam volna és a 16-ba is bekerülök se indulnék ezen a napon. Nem szeretem a draftot. (tudom ezzel a véleménnyel
    kb egyedül vagyok)

  90. Az felmerult mar hogy ne draft legyen a donto, hanem hagyomanyos? Pl lehetne 1. Nap hagyi, 2. Nap draft, 3. Nap hagyi a top 16nak (akar best of 5, egyenes kieses). En nagyon szeretem a draftot, de jelen formaban a nemzeti azt mutatja, ki a jo draftolo. Az elso ket nap csak elojatek, mivel ketszer 6/4 boven eleg.

  91. @BonyiG: a második napi draft szerintem ott bukik,hogy annyi kiegészítőt a Beho sose fog beáldozni, vagy csak a díjazás totális minimalizálásával… 🙂

  92. Note: “(Az őv miatt konkrétan majdnem megbukott a hkk.)”
    Öööö… nem (hommage to Dev)

  93. Ne felejtsuk el, hogy az elso 2 nap alapjan a 3. napon plusz pontokat kapnak a draftolok, ami legalabbis a 8 koze jutasban segit.

  94. 1 nap maradhat a hagyi
    2. nap faj 🙂 ( #úgyseazlesz #igazábólbármijó)
    3. Nap csökkentett díjazásos új-kieges draft

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

