Retro Challenge #10

Összefoglaló a májusi hónap versenyeiről és eredményeiről.

Eltelt egy újabb hónap, ami azt jelenti, hogy mindenképpen adós vagyok már a legutóbbi beszámolóval a Retro Challenge kapcsán. Miután a hónap legelején vagyunk, és nagyjából egy hónapja volt legutóbb poszt, ezért úgy döntöttem, hogy egy havi összefoglalóval fogok előrukkolni.

Mielőtt belekezdenék, mindenképpen szeretném megosztani, hogy a hónap egyik célja az volt, hogy bővítsem a lehetőségeimet. Az első néhány hónapot (egy-két ritka kivételtől eltekintve) Zarknod börtönével játszottam végig. Nagyon szeretem ezt a szabálylapot – millió versenyen indultam vele -, mert tényleg rengeteg lehetőség van benne, a Retro Challenge keretein belül azonban nem tehettem meg azt, mint régen, hogy szinte mindig máshogy rakom össze. Így mostanra egy picit ráuntam, illetve szerettem volna, ha a meta függvényében tudnék választani legalább kétfajta pakli közül. Ezért elkezdtem cserélgetni más pakliba való lapokat is, és májusban egy kicsit háttérbe szorult a Börtön és teret adott másoknak is.

Lássuk tehát időrendben, mi történt májusban!

Dungeon, Új nemzedék

Az egyik utolsó fejlesztgetett paklim a Retro Challenge előtt a Thargodanos Zarknod bilincse volt, amivel egészen pozitívak voltak a tapasztalataim. Részben ezért is döntöttem úgy, hogy megpróbálkozok vele a Dungeon Új nemzedék versenyén. Nyilván voltak fontos “hiányzók” (3 Varell, 3 Ködszitálás, 2 A hatalom szava, 1 A nagytanács ítélete), de úgy éreztem, az adott metában jól működhet a pakli.

A meta stimmelt, a verseny is jól indult, hiszen legyőztem DK Életenergiáját, majd Papa Arochos pakliját. Ezután azonban valahogy semmi sem jött be: kikaptam szoros csatában két Sokszínűségtől, illetve egy Fairlight követője is csúnyán elcsomagolt, így ez a verseny inkább csalódás lett végül, mint ígéretes szárnypróbálgatás.

szabálylap: Zarknod bilincse

3 Mhorg
3 Ónix szobor
3 Ében Thargodan
3 Gregor, a mahinátor
3 Eurol
3 Neuroblaszt
3 Xenomorf nyálka
3 Káoszhullám
3 Koncentrált bűzsugár
1 A hatalom szava
3 Méonech fürkész
3 Artagor, a zsonglőr
3 Öntörvényű krabber
3 A próféta parancsa
3 Vajákos
3 Gyógyító motyogó
1 Hamis vacsora
2 A nagytanács ítélete
1 Az élet földje

14. hely | 2-0-3 | 40%

Beholder, Páros verseny

Fun fact: Dáviddal tíz éve ismerjük egymást, de még soha nem voltunk együtt páros versenyen. Most végre megtört a jég, és elég korán eldöntöttük, hogy Korlátozással fogunk játszani: egyrészt azért, mert jó reagálás a metára, másrészt azért, mert jól illeszkedik az én lehetőségeimhez is. Dávid paklijában persze volt jónéhány spoiler, ám a közös stratégia megvolt azért, le akartuk égetni az egyik játékost Szörcsögő motyogóval és a többi hasonló lapunkkal, közben kontroll játékot játszva.

A verseny végül nagyon jól sült el, mindketten egyetértettünk abban, hogy az év legjobb versenye volt, rengeteg gondolkodással, megbeszéléssel és döntési szituációval. Egy döntetlen és két győzelem után a döntőben találtuk magunkat, ahol Szati és Domi ellen játszottunk. Az első meccset megnyertük, míg a másodikat Szati két Homokgólemmel az asztalon kezdhette. Itt utólag belegondolva hibáztunk, jóval korábban be kellett volna dobni (egy második körös Szörcsi + helyszín kombóval még kicsit tartottuk magunkat), mivel akkor nem járt volna le az idő a harmadik meccsen, amit lehet, hogy meg tudtunk volna nyerni. Persze így is elégedettek voltunk, pláne a lehetőségekhez mérten.

szabálylap: Korlátozás

3 Koncentrált bűzsugár
3 Neuroblaszt
3 Nagyobb kineport
1 Rémálom
3 Méonech fürkész
3 Artagor, a zsonglőr
3 Szúnyogírtás
3 Gyógyító motyogó
3 Szörcsögő motyogó
3 Motyogó hírnök
3 Totyogó motyogó
3 Anyamotyogó
3 Magdaléna, a pusztító
3 Vajákos
3 A próféta parancsa
3 Xenomorf teknős
2 A nagytanács ítélete
2 Az élet földje

3. hely | 2-2-0 | 67%

Excelsior, Hatalom korlátozása

Gondoltam, ha valahol, akkor egy gyak-nemgyak formátumon nem nagyon leszek hátrányban, így az Excelsior Hatalom korlátozása versenyén éreztem esélyt a jó eredményre. Itt most visszatértem a Börtönre, úgy gondoltam, a várható metában jobban működhet, mint a Korlátozás.

Végül nem jött be a számítás, három Ősi rúna is jött szembe, a kezdések sem jöttek ki túlságosan jól, így végül egy felejthető verseny lett ebből.

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Koncentrált bűzsugár
3 Alattomos orgling
3 Ében Thargodan
3 Xenomorf nyálka
2 Gömböc
1 Xenomorf vadász
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Jeanston, a hatodik
3 Gyógyító motyogó
3 Motyogó hírnök
3 Krabber kiképző
3 Krabber csigaroppantó
3 Őshangya here
3 A vadak ura
3 Haragos teknős
1 Mérges gáz
2 Az élet földje
2 Morf mágia

13. hely | 3-0-4 | 43%

Profi Liga, Pörgős verseny

A páros versenyen használt Korlátozás deckünket a HKK Ligában próbálgattam megelőzőleg, egyúttal ez lett a “második” paklim is a Thargodan Bilincs elbukását követően. Elég könnyű volt átmenetet képezni a Börtön és a Korlátozás között, ráadásul a 2010 előtti lapok között is akadt ideillő spoiler (Szúnyogírtás), így viszonylag hamar összeállt egy ütőképes deck. Ezt próbálom fejlesztgetni azóta is, az elmúlt hónap nagy felfedezettje a Szörcsögő motyogó, ami nagyon erős ide. Emellett nagyon megkedveltem Magdalénát, ha valahova tökéletes ez a lap, akkor az a Korlátozás, nagyon sok meccset nyertem vele.

A pakli végül egész jól működött: sorban egy 1., egy 4., egy 8. és még egy 4. helyet sikerült összehozni a hónapban. Az összetett dobogóról ezzel sajnos pont lecsúsztam egy ponttal, de alapvetően eredményes hónap volt, illetve a páros versenyen tudtam kamatoztatni a tapasztalatokat.

szabálylap: Korlátozás

3 Koncentrált bűzsugár
3 Neuroblaszt
3 Gregor, a mahinátor
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Artagor, a zsonglőr
3 Szúnyogírtás
3 Öntörvényű krabber
3 Gyógyító motyogó
3 Szörcsögő motyogó
3 Motyogó hírnök
3 Anyamotyogó
3 Magdaléna, a pusztító
3 Vajákos
3 A próféta parancsa
3 Xenomorf teknős
2 A nagytanács ítélete
1 Az élet földje

Összetett 4. hely | 11-1-4 | 71%

HKK Blog, Beszűkült látókör

A blogos Beszűkült látókör verseny szintén egy remek alkalmat biztosított arra, hogy olyan versenyen szálljak harcba, ahol nem túl jelentős a gyűjteménybeli lemaradásom a mezőnyhöz képest. A várható paklik ellen a Börtönt jobbnak éreztem, mint a Korlátozást, ezért végül ezt választottam.

A deck nagyon jól működött, mindenre volt optimális megoldás (bocsi HD, remélem már nem haragszol az ellopott Ovgunok miatt! 😀 ), egy mirroron, egy Keltetős quwarg decken, egy Lassan járj!-on és egy Lépéselőnyön keresztül vezetett az út a döntőig. Az ében íjász deck ellen sejtettem, hogy nem én vagyok elöl, Matyi azonban olyan szinten szétcincált a tökéletes húzásaival, hogy semmi esélyem nem volt és pillanatok alatt kikaptam háromszor. Rossz érzés volt így elúszni a döntőben, végül a dobogóról is lecsúsztam a rossz buchholz miatt, de utólag nem voltam csalódott, a pakli is jó volt.

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Szárnyaló halál
3 A háború véres lovasa
3 Gregor, a mahinátor
3 Nagyobb kineport
3 Neuroblaszt
3 Koncentrált bűzsugár
3 Xenomorf nyálka
1 Rémálom
1 Gömböc
3 Artagor, a zsonglőr
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Vajákos
3 A próféta parancsa
1 Élőholt rituálé
1 Kilenctagú maszkos banda
3 Xenomorf teknős
3 Haragos teknős
3 A vadak ura
1 Morf mágia

4. hely | 4-0-1 | 80%

Hammertime, Pörgős verseny

Sokat agyaltam azon, hogy mivel menjek a hónap utolsó versenyére. Az eddigi Hammertime / BarCraft versenyeken jól működött a Börtön, a meta is feküdt neki, ellenben ez a mostani kvalifikációs verseny volt, így benne volt a pakliban, hogy jön egy-két tryhard öt-hatlapos pakli. Végül a Börtön mellett döntöttem.

Érdekes, mert végül két Életenergia és egy Krigis ellen is játszottam, de egyáltalán nem volt rossz a Börtön így sem – sőt, az említett meccseken is volt, ahol a húzás letiltása többet számított. Mivel ez volt az utolsó verseny, erről készültem nektek egy kicsit részletesebb beszámolóval.

1. forduló | Nagy Krisztián – Krigis, a lélekkufár
A kétlapos hátrány elég nagy, ezért türelmesnek kellett lennem, megvárni, amíg érkezik nála egy-két szuboptimális lap. Defenzíven kezdtem, Neuroblasztokkal és A nagytanács ítéletével megoldogattam egy-két lapját illetve kiszedtem a countereit. A negyedik-ötödik körre végül kifogyott, igazán veszélyes lapot sem tudott kitenni, így innentől már nem volt gond. W

2. forduló | Klujber Balázs, Zarknod börtönében
Klujbi jött a mostanában szokásos vérfarkas deckjével, aminek nyilván nem örültem, de annyival jobb volt a helyzet, hogy legalább a végtelen kombótól nem kellett tartanom. Borzasztóan indult a meccs: ő kezdett, és az első körben nyomott egy Fekete patkány, Suu’zy csillogása, Fekete patkány playt. Én azonban a harmadik körben egy méregjelzőkből kitett Gregorral ki tudtam semmizni a feltámadó lényeket, így kicsit visszajöttem. Érkezett egy Gyógyító motyogó is, majd az egyik körben, sokat agyaltam, hogy megéri-e síkot keresni a motyogóra és a mérgezett lényeimre – végül megtettem, ezzel is stabilizáltam kicsit a helyzetemet. Klujbinak már csak 7 lap maradt a deckjében, amikor lejárt az idő, de tudtam volna magam stabilizálni egy elég jó Rémálom play-jel és semmizéssel, így még bármi lehetett volna. D

3. forduló | Rózsa Richárd, Manafamiliáris
A kétlapos kezdés eléggé zavarta Ricsit, ráadásul elég sok olyan lapot húzott, ami nem kifejezetten blank, de ellenem pont nem voltak túl jók (Vilmusz, Sötét íjászmesterek). Az Anyamotyogó elég simán lehozta ezt a meccset. W

4. forduló | Szolcsánszki Balázs, Életenergia
Ő kezdett, és az első körben kitett egy Techiánafluxot, majd a harmadik körben még egyet. Mivel nem jöttek a spell-alapú leszedések, ezért türelemjátékra játszottam, elcsekkeltem az első 5 kört (éljen az old school HKK! 🙂 ), miközben ő kirakott egy Vízitündért is. Utóbbinak örültem, a háló nagy segítség volt az adott szituban. Nyitásként Rémálommal elkezdtem kirakosgatni az Anyamotyogóit, amikre kénytelen volt ellőni a Nagytanácsait, hogy bevédje a Fluxokat. Végül kivártam, hogy biztosan legyen elég leszedésem a Fluxokat és a hálót figyelembe véve, és egy méretes swing kör végül el is döntött mindent. W

5. forduló | Földi Viktor, Életenergia
Nem túlzok, hogy életemben nem volt még akkora mákom, mint ezen a meccsen, úgy éreztem, hogy az év minden eddigi balszerencséje kixelődött pár perc leforgása alatt. Baghar Magányos torony kombóval nyomta, a meccs előtt azon gondolkodtam, hogy jó lenne Gyógyító motyogót húzni… na, a kezdőkézbe jött kettő is. Át is adtam a kezdést, arra akartam játszani, hogy ne legyen laphátrányom, és akkor biztosan le tudom counterelni a kombót. Amikor pedig behúztam a harmadik lapomat is, akkor nehezen tudtam visszatartani a röhögést, mivel az is egy Gyógyító motyogó volt. Passz-passz, majd jött egy második körös krabber, ami kiszedett egy Térszaggatást – tökéletes, gondoltam. Ezután Baghar nyomott egy Ősi legendák —> Nyerő stratégia kört, aminek örültem, mondván jöjjön a kombó, azt megfogom, a stratégiát pedig a deckem 80-90 százaléka leszedi. Végül azonban azt a lapot kereste, amitől nagyon féltem, A butaság terjedését, így fény derült a zseniális tervemre. Manája ezután nem maradt, egy Szemétdombot még kitett (utólag kiderült, hogy a kezében lévő Nagytanács miatt). Hogy mi az a lap, ami megoldja ezt a szituációt? Gregor – gondoltam, jó lenne húzni egyet. Húztam is: kijött a Nyerő stratégia jelzőiből, majd kisemmizte a víziót, így egy csapással megoldottam mindkét problémát. A legsokkolóbb az volt az egészben, hogy ha Baghar nem rakja ki a Szemétdombot, akkor meg tudta volna fogni. Innen már nem volt számára kiút, Fec és társai jöttek csak nála, így szép lassan beütöttem a 30 ÉP-t. W

6. forduló | Szkupien Zoltán, A legfőbb követő
Eléggé tartottam Zoli avatárjaitól, hiszen az ötkövető alapból egy elég rossz matchup, ráadásul követőt is muszáj lőnöm, máshogy nincs esélyem. Ő kezdett, keresett egy Fókuszálást és egy Kurtzot, passzolt, majd így tettem én is Az istenek hírnöke lövését követően. Ő 2 manából Sivarát tett, amit én a következő körben megoldottam egy Szárnyaló halállal, ráadásul maradt nálam egy Neuroblaszt is. A következő körben Tengernyeső Krebrix jött, akivel manát termelt, majd kirakta a Kurtzot is. A krabber támadta a Szárnyaló halált, a Kurtz engem, így én a támadók kijelölése után leszedtem a kalandozót a lényem beáldozásával és a kezében lévő lapot is kidobattam, elég jól ki tudtam védekezni a kört. A körömben egy Vajákos jött, ez megoldotta Krebrixet, a csontváz pedig őrposztot torlaszolt. A következő körökben Gyógyító motyogóval és Artagorral tudtam magam stabilizálni, illetve időt húzni azzal, hogy visszaraktam a Trant’allionját. A Vajákos sebzése, illetve az időközben érkezett Xenomorf teknős és Az élet földje aktivizálása végül szó szerint az utolsó utáni pillanatban mentek át a Harangmesteren, ezúton is köszönöm Zolinak a sportszerűséget a végén (igaz, mint kiderült, végül egyikünk helyezését tekintve sem számított). W

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Szárnyaló halál
3 A háború véres lovasa
3 Gregor, a mahinátor
3 Neuroblaszt
1 Rémálom
3 Artagor, a zsonglőr
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Öntörvényű krabber
3 Motyogó hírnök
3 Gyógyító motyogó
3 Anyamotyogó
3 Magdaléna, a pusztító
3 Vajákos
3 A próféta parancsa
3 Xenomorf teknős
2 A nagytanács ítélete
1 Az élet földje
1 Morf mágia

1. hely | 5-1-0 | 89%

Remekül zárult tehát a hónap, egy Törzsi sámánnal lettem gazdagabb, amit terveim szerint be fogok törni a még hiányzó Nagytanácsra, illetve néhány erősebb lapra.

A Retro Challenge kezdetén az első számú célkitűzés a kijutás volt a Nemzeti Bajnokságra. Ez korábban már a behós drafton és a páros versenyen is sikerült, illetve a HSZ Top 20 is megvan már egy ideje, de örülök, hogy a Hammertime-os versenyen megnyerésével végül 100%-ig “önerőből” is összejött végül a kvalifikáció.

A kihívás rendületlenül pörög tovább: jön az év számomra egyik legélvezetesebb része, a két-három hónapos felkészülés a Nemzeti Bajnokságra. Lesz még mit bővíteni a gyűjteményen addig!

Csető Zsolt

7 thoughts on “Retro Challenge #10

  1. Vannak még álmatlan éjszakáim a tripla Vadak ura miatt…:/ de majd elmegyek egy jó diri dokihoz…
    Grat a Hammertime-hoz! 🙂 🙂

  2. Vissza lehet olvasni, anno mit írtam. Csont nélkül meglesz a kvalif.

    húú de szeretem amikor igazam van 🙂

    Grat Zsolti!

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

