Paklileírás – Mérgező Villámháború

“A méregnél van hatékonyabb fegyver is: a még több méreg.”-tyrg közmondás.

Amióta megjelent a Villámháború szabálylap az egyik személyes kedvencem lett, iszonyatosan szeretek vele játszani. A legnagyobb előnye tulajdonképpen az, hogy a legtöbb környezethez elég jól tud alkalmazkodni, talán két igazán rossz matchup létezik, a börtön és a bilincs, bár szerencsés húzással ezek is verhetők azért (de a side összerakásánál főleg arra kell figyelni, hogy ezek ellen is legyen bent elég lapunk ezek ellen). Van egy olyan urban legend, hogy a szabálylapra az ősmágia képesség csak az utolsó utáni pillanatban, a tesztversenyen került fel, mert nem volt elég jó, viszont ezzel így az összes drágító szabálylap könnyedén legyőzhető lett. Azért azóta kijött egy Veszettség, ami elég nagy probléma a paklinak, de ne szaladjunk ennyire előre.

Több variáns is eredményes lehet a versenyeken, de szerintem a legjobb setup jelenleg a mérgező lényekkel felálló, anti-mágiát használó változat. Nézzük meg, hogy melyik lapok képezik így a pakli gerincét!

3 Manaszövő
3 Zanpók
3 Kerge darázs*
3 Űzött vad
3 Móleon
2 Tündérszúnyog
1 Eleven méreg
1 A pókok nagyasszonya
1 Mérges puffancs
1 Földanya paradicsoma

21

zanpok

Látszik, hogy a pakli egyik motorja a Manaszövő, aki miatt egyáltalán elkezdtünk mérgező lényekkel játszani anno. Nagyon erős még mindig, többször volt, hogy 2 vp-ért játszottam ki (ha megnézitek elég olcsó lesz a pakli átlagköltsége, így belefért a keretbe), mert fontos volt, hogy lapokat raktározzak bele az asztalomba. Emellett Zanpókkal elég meredek, hiszen kijátszásakor egy lényt aktivizálni is tud, tehát duplán tudjuk használni a képességet. Amúgy döbbenet, hogy a Zanpók egy 6 éves lap, és olyan pokolian erős a saját környezetében, hogy csak na. Juféval beszélgettem tegnap egy sort, az első mondata annyi volt, hogy az a darázs hogy került bele a pakliba… tessék, hát nem beszól? De jól látta, ő volt az, akit szinte minden meccsen kisideoltam, volt helyette jobb opció. Így azért elég könnyen levonható a tanulság, hogy már eljárt felette az idő, nem elég jó, Betty Love dalával köszönök el tőle, „repülj tovább, nélkülem”. Az Űzött van egy kis egyszerű lény, de zanszilánk idézési költség miatt nagyon fontos (akár az ellenfél első körében is elkezdhetünk terülni), illetve ha húzunk mellég másik tisztán nekronos, zanszilánkos vagy 0-s lényt akkor az első körünket 2 vp-ről kezdhetjük. Móleon ebben a pakliban durvábban működik, mint egy Káoszgoblin a hagyományos deckekben, elmebeteg ez a lap, gyakran dobatott 1 vp-ért 3 lapot (persze korábban ki kellett terülni hozzá), de akkor is brutális. Tündérszúnyogból most végül csak 2-t játszottam a szokásos 3 helyett, nem éreztem, hogy feltétlenül szükséges belőle a 3, hiszen kijátszásakor nem csinál semmit, önmagában haszontalan jószág. 1-1 Eleven méreg és Mérges puffancs is helyet kapott a pakliban, bőven elég belőlük ennyi, manaszovoáltalában keresni fogjuk őket, ha védelem vagy nyerés kell. És akkor az utolsó két lapról egy picit bővebben. Anno amikor Schwartzi még aktívan játszott, és mérgező paklival nyomta (rakshallion) mindig játszott Földanya paradicsomával és A pókok nagyasszonyával is. Egyszerűen nem tudtuk meggyőzni a másikat akkor arról, hogy szerintem ezek szükségtelen filler lapok (nagyon a tempóra volt kihegyezve a paklim), szerinte pedig muszáj, hogy legyen egy ilyen comeback potenciál a pakliban. Jelenleg ezek nélkül nem játszanám a Villámháborút, annyira jól működött (igazából börtön miatt van rá elsődlegesen szükség), egyszerűen a pakli „Fókuszálása”.

 

A mérgező szekció után vizsgáljuk meg a pakli erőforrás részét!

3 Suu’zy barátnője
3 Őshangya here
3 Idéző teknős
3 Alakváltó ősköd*
3 Sötétségszellem
2 Szörcsögő motyogó
2 Sakita
2 Sheran oltára*
1 Rücskös látógömb
1 Teknős hínártorony

23

oshangya_hereAmikor februárban játszottam ezzel a paklival az első erőforrások között akartam berakni Suu’zy barátnőjét, azonban Jufe januárban használta Semleges csatamezőben, így ott nem volt alkalmam kipróbálni. Nagyon jól működött a lap, annyira, hogy kék színt csak miatta használtam most (sideolás után volt egy színcsere, ha úgy ítéltem meg, hogy szükséges, sárga ment be a helyére). Az Őshangya here – Idéző teknős duót nem hiszem, hogy bárkinek is be kell mutatnom, megkockáztatom, hogy a játék legjobb speciális keresései, ráadásul az Idéző teknős Teknős hínártoronnyal elég jó kombót alkot (nem csak ide), még úgy is használtam egy tornyot, hogy nem nagyon szeretek itt nem lényekkel játszani. Korábban a fórumon írtam, hogy a paklit nem túl nehéz összerakni, egyedül az Alakváltó ősköd ára húzós, de kicserélhető Tükördémonra, ha már úgyis játszunk kékkel, másolgatni meg elég jó dolog. A Sötétségszellem és Szörcsögő motyogó szintén kiváló első körös lények, de kihangsúlyoznám, hogy nagyon gondoljuk meg mikor adjuk át a kezdést a paklival, tempó deck ellen még két első körös lény mellet sem biztos, hogy átadhatjuk, nagyon kevés a reaktív lapunk. Sheran oltárát régebben nagyon szerettem, de a másodikként sideoltam ki őket is a darazsak mellett, elképzelhető, hogy már nincs helyük a pakliban. Az olcsó laphúzás nagyon fontos, Rücskös látógömbbel és Sakitával könnyedén vissza tudjuk tölteni a kezünket (a kör végi laphúzás amúgy nem rossz, kis túlzással mindegy, hogy kinek a köre van).

Fűszerként nézzük meg, hogy mivel tudunk beleszólni az ellenfél játékába!

3 Szánalmas teknős
3 Mesterlövész

6

Persze ne feledjük, hogy az előző kategóriákban is vannak átfedések! A Szánalmas teknős még mindig iszonyatosan zavaró volt sok ellenfelemnek, főleg kontroll-heavy metában, nagyon jól működött, szuperül lehetett vele kombózni. Amiről kicsit többet írnék, az a Mesterlövész. Srácok, eszméletlen ez a lap! Miután van két olyan életes lény a játékban, amit nagyon nehéz megoldani (Öntörvényű krabber, Vízitündér) muszáj olyan lapokkal nyomni, ami ezek ellen jó. A Mesterlövész erre nem, hogy jó, egyenesen kiváló, többször oldotta oldotta meg a fenti lényeket, de OTK is összehozható sok méregjelző esetén, király papír.

A pakli így nézett ki végül:

Villámháború

3 Manaszövő
3 Zanpók
3 Kerge darázs
3 Űzött vad
3 Móleon
2 Tündérszúnyog
1 Eleven méreg
1 A pókok nagyasszonya
1 Mérges puffancs
1 Földanya paradicsoma
3 Suu’zy barátnője
3 Őshangya here
3 Idéző teknős
3 Alakváltó ősköd
3 Sötétségszellem
2 Szörcsögő motyogó
2 Sakita
2 Sheran oltára
1 Rücskös látógömb
1 Teknős hínártorony
3 Szánalmas teknős
3 Mesterlövész

50 lap

Side:

3 Grobox fluxustörő
3 Vízitündér
3 Kinetikus féreg
3 Drakolder specifikátor
3 Méonech fürkész
3 Artagor, a zsonglőr
3 Víztisztító teknős
3 Bűzös, a guberáló
3 Ripityom bácsi
3 Solkim, az alkimista

30 lap

Side után ahogy írtam a kontrollok ellen próbáltam színt cserélni, kiszedtem a kéket és beraktam a sárgát, de szinte mindig csak a Drakolder specifikátor fért be. Próbáltam a Méonech fürkésznek helyet szorítani, de egyszerűen Ripityom bácsit mindig előbb raktam be, aki Móleonnal és az anti-mágiával is nagyon jól működött, ráadásul az Italkeverések ellen is elég jól működik, hiszen mi választjuk, hogy mit dob az ellenfél. A sárga akkor kapott volna nagyobb szerepet a pakliban side után, ha börtön vagy bilincs ellen kellett volna játszanom, de ezeket a paklikat elkerültem (talán csak bilincs volt most a versenyen). A pakli amúgy nagyon jól működött, egy Sokszínűség és egy Életenergia ellen volt 1-1 döntetlenem, egy Életenergiát, egy Semleges csatamezőt és egy Lassan járj!-at legyőztem. Nagyon élvezetes volt játszani vele, de nagyon nehéz pakli, viszont ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy kicsit kilógni a sorból (és az is tök jó, hogy kis gyűjteményből is összerakható a deck).

Dév bácsi

11 thoughts on “Paklileírás – Mérgező Villámháború

  1. Szia Dév!

    A kék színből a Fürge elf nem működne jól a pakliban? Én is anno egy beszűkültre próbálgattam a VH-t, kék-lila-zöld színekre építve és ott a Fürge elf elég jónak tűnt számomra.

    Üdv. Nika

  2. Az Urban legend az failed, rajta volt mar joval korabban az osmagia. Ilyen szintu erositest tesztverseny utan nem csinalunk, ott mar inkabb csak gyengitesek, esetleg nagyon-nagyon minimalis erosites tortenik.

  3. Valahogy ezt a Furge elfet mindig kifelejtem a paklijaimbol (multkor mezobol is), amugy nem valoszinu, hogy rosszul mukodne a lap, a kerdes, hogy tobbszor cserelne-e le magat, vagy tobbszor lenne az, hogy cantrip leszed valamit. Erre en magam sem tudom a jelenlegi meta alapjan a valaszt, bar szerintem a lecsereli magat effekt sulne tobbszor.

  4. Grat az eredményhez, jó a pakli.
    A Járjat hogy sikerült megverni? Ahogy írtad is, első lény után rögtön rakhatja ki a Veszettséget. Azt tudom elképzelni, hogy az ő első körének gyógyulási fázisában, majd a saját körödben is pörögtél, és 2. körben már elkésett a Veszetséggel.

  5. Rafinatan csak a masodik korben kezdtem el terulni (az elso jatekban elszallt egy nekronnak a Veszettseg, talan Peti nem is nyomta tobbel). A masodik jatekban dobattam tole, de topdeck kirakta es nem tudtam megoldani. A harmadik jatekban Peti rosszul huzott, ezt egy Ripityom bacsival lattam, kilereste a Veszettseget, amit instantbol Szanalmas teknosoztem, ugye AM-re azt dobatok amit akarok. Jott egy Trantallion, ami kilotte a Villamhaborut, es lehetett volna baj, de oskoddel lemasoltam, es kilottem a jarjat. Nagyon jo paklija volt MP-nek, ha kicsit jobban huz a harmadikban (vagy 2x kezd, ami jelen matchup eseteben fontos jarjjal), akkor meglehettem volna.

  6. Köszönjük a cikket, nagyon érdekes.
    A lapok helyett amik nem váltak be (kerge darázs, sheran oltára), mit használnál?

  7. @Holar: amit semmikepp sem hagynek ki az a Smaragdsorenyu pegazus, Villamhaboru mellett extra melegnek erzem, illetve Ripityom bacsi szerintem elferhet alapbol is, 5 fordulon keresztul besideoltam mindig.

  8. Jó a deck, de ahogy halad a játék egyre több nem varázslatalapú counter lesz. Meg egyre több brutál multifunkciós leszedés. Szerintem most is csak az a titka egy villámháború elkenésének, hogy a kulcslapokat kell megfogni a főnix soli bűzös stb lappal. Meg okosan kell elpuffantani a nagytanácsot. Side után meg még több leszedés meg a bilincs elleni lap jöhet. Ettől függetlenül ha jól húz olyan 0. körös terülést tud, h könnybe lábad az ember szeme. Bármit meg tud verni, de bármitől ki is kaphat. Tipikus első napos biztonsági 6/4 deck 🙂

  9. Messze nem “tipikus”, de stabilnak valóban stabil. Pörgettem már ilyen decket, és játszottam is hasonló ellen. Kellemes élmény játszani, és kellemetlen élmény, mint ellenfél. Szóval örülök, hogy valaki felkarolta.

  10. Ha villámháború és hekete, nem fér be a dérfarkas? Sztem elenfél körében Is megtolva elég brutál, ráadáasul egyből 2 zsz, és elég jó beleszólást biztosít mindenféle terülést akadályozó dolog ellen.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

