AO first pick elemzés – vol. 2

B O N T Á S – avagy új booster, új remények

Csütörtök este zörgettünk a Barcraft 2-ben egy kis draftot amolyan felkészülés jelleggel 2 AO + 1 KM felállásban. Tök jó, mert két nyolcfős asztal ült össze, a NB-hez hasonlóan, így viszonylag korrekt tapasztalatokat tudtunk levonni. A múltkor már beszéltem arról, hogy szerintem melyek a problémás lapok: Főparancsnok tiltása (ok, nem hiányzott senkinek, marad nálam a tiltólistán), Kékvérű oroszlán képességének K-ról S-re nerfelése (szerintem ez is ok, játszható volt Szimba, de nem broken, bőven okozott fejtörést a megoldása), egy körben csak egy Bubut lehet kijátszani (szintén ok, topdeck fázisban így is erős). Ami szerintem problémás lehet az A hatalom kék itala, legrosszabb esetben 1 csontért tudunk vele lőni 1 ÉP-t, és mi gyógyulunk 1-et, érdemes lenne elgondolkozni a következőn: egy lapot lehet vele húzni azonnal, egyet a kör végén dobástól függetlenül, majd lő és gyógyít annyit amennyit dobtál. A másik dolog, amire nincs igazán ellenszer, az a deckégetés. A legolcsóbb motyogó egyben a leghatékonyabb is, egy nagy kör alatt 8 laptól szabadítja meg az ellenfelet, igazából tudok azonosulni Bubu javaslatával, miszerint a pakliból égető lapok eggyel kevesebbet égessenek. Nektek ezekről így mi a véleményetek? Indokolt, vagy túlparázott?

Térjünk vissza a múltkori kérdésre, miszerint mi lenne a first pick a következő képről:

3

Én megmondom őszintén, egy kicsit csodálkozom, hogy ennyien írtátok az Optikai csalódást. Alapvetően oké a színe, maga a lap sem tűnik túl rossznak, a múltkor én is draftoltam ilyet valahol középtájon, de úgy istenigazából nem működött olyan nagyon jól, kicsit lassúnak gondolom. Szó se róla, egyetértek azzal, hogy ha olyan a környezet, akkor hosszú távon meg tudja nyerni nekünk a játékot, kérdés az, hogy megéljük-e. Nekem az ami nem tetszik annyira benne, hogy ha nem mi kezdtünk nagyon későn tudunk profitálni belőle, éppen ezért én nem szedném ki elsőre. Ahogy láthatjátok, nem olyan túl bő a bontásunk, éppen ezért én bepróbálkoznék egy A hatalom kék italával itt, ahogy írtam a tárgydekkben lehet potenciál, bele lehet menni egy ilyen vonalba egész könnyedén.

Rábontunk még néhány boosterre, rögtön az első szerintem igencsak érdekes szituáció elé állítja a draftolót.

1.

1a.png

(sidenote: azokról a lapokról, amikről az előző cikkben írtam azokat nem elemzem újra)

TA-DA-DA-DAAAA! Kék kőkemény ritka, de vajon melyiket érdemes beválogatni a csapatba? Elsőre én sem tudom megmondani, ugyanis bár az Exterminálás egy kiváló leszedés, ráadásul semmiz is (ami ugye amiatt a néhány vízió miatt fontos lehet, ami a metában lesz) nem mehetünk el szó nélkül Solisar mellett, az egyik színt amit nem visz nagyon nem jó szerintem (ez a Raia, egy koncepcióhoz vannak igazán jó lapjai csak, de ott nagyon sok múlik azon, hogy mennyi Poxit bontunk majd a KM-ben), a másik azért ígéretes. A probléma ugye ott van, hogy ha nem igazán jó a Raia, akkor valószínű a mi paklinkban sem működik majd elég jól, bár pont ezért is rá lehet menni filler színnek, hiszen ha nem sokan szedik, akkor kis szerencsével juthat egy-két prémium papír hozzánk (főleg ritkák persze). Amit még bejelöltem, mint ígéretes kártya a Nekropolisz, a paklik közepénél már nem hiszem, hogy fog jutni belőle, korai játékban teljesen jó a lap, de később is jól jön az izmok miatt. Fél szemmel érdemes rá figyelni, azonban ebből a kiegészítőből én az Exterminálás mellett tenném le a voksom.

2.

2s.png

Ahogy láthatjátok többször jelöltem be ritkát első lapnak, egyszerűen a nagy részük 4-5 pontos, jóval erősebbek a koncepció gyak-nemgyakoknál is. Három lapra pörögtem rá így első körben, a Szárnyaszegett szerintem egy jó leszedés (fontos lehet az életkioltó képesség, hiszen ahogy írtam fent, a Kékvérű oroszlán még nerfelve is játszható), ráadásul a statjai tök rendben vannak, később pedig visszavehetünk valamit a gyűjtőből. Amiben nem vagyok biztos, hogy a Zanpók felett szedném-e a főnixet. itt ugyanis simán bele lehetne menni egy agresszívebb zanszilánkos hordába (?), Zanpók már a draft középső részében sem fog egyik oldalról sem érkezni valószínű. Van rá jó gyakori megoldás ha már elszabadult (Tokengeddon), illetve simán leszedhető, hiszen két lépésben dolgozik, de ha pont tudjuk zörgetni, akkor elmebeteg módon meg lehet nyomni az első két kört vele.

3.

3a.png

Ezzel a pakkal ismét kis játékra invitállak benneteket, ha van kedvetek írjátok meg hozzászólás formájában azt, hogy mit szednétek ki elsőként, és azt is, hogy miért! A fenti pickekkel egyetértetek?

Dév bácsi

Reklámok

14 thoughts on “AO first pick elemzés – vol. 2

  1. Én a Kimerülést pickelném elsőnek, 0Vp-s leszedés sosem rossz. Utána Trebor Kalodája, ami igen könnyen megoldja a problémásabb lényeket, végül pedig a Merénylő. Már nem akkora érvágás valakinek megszüntetni a körét, a sok lövés meg semlegesítés mellett

  2. Én ebből vagy a szentélyt venném ki, ami nem jelent kb semmilyen elköteleződést, egy stabil lap, vagy kicsit kockáztatnék, kivenném a vihartalizmánt és ráállnék a villámos vonalra.
    A fentiekkel kb egyetértek, a Zanpókos vonalba nem biztos, hogy belemennék még egyszer, Pécsen azt szedtem, 4-t sikerült szedni(mindkét AO-ból first pick volt, meg jött egy-egy utána is). Nagyon erős volt, de a jelzőket levevő sebző villámos épület elég fájdalmasan érintett. Meg sok más megoldás is van rá persze

  3. Lehet, hogy tryhard vagyok, de én a merénylőt pickelném. A piros alapvetően nem egy rossz szín- mint azt a boosterben található 2 nemgyak is mutatja, a körszakítás nem egy gyenge képesség, megmentheti az alfelünket, vagy éppen nyerhetünk is miatta, a konfigurálható antimágiával pedig egészen prémiumnak tűnik

  4. elsőből én kiszedném Solit, a szín gyengesége ellenére
    másodikból nekem Gormathion lenne a favorit
    harmadikból a merénylőre szavazok én is

  5. 1. Soli
    2. Szárnyaszegett
    3. Katerina… Szerintem jó kis halálos dobótőrös vonalat össze lehet hozni.

  6. Vérgólem, a körszakítás messze nem olyan jó itt (sem?), a fehér gyenge. A gólem jót counterel, sok ilyen van és nehéz megoldani plusz a méretei veszélyesek. Kimerülés tetszik még meg a szentély

  7. Hát igen de ha már fehér, akkor inkább Blanka, a Turult el lehet dobni Blankának, de Blankát nem lehet eldobni a Turulnak…

  8. 1. Xterminálás – mert barnából még van sok erős lap (erős gyengéje pl)
    2. Gormathion – a mágikus védelem, meg a körönkénti sebezgetés mindig jó,
    és a 3ik körben nullázni a manát (később a lapot) sztem nagyon erős ezen a formátumon.
    3. Vérgólem (fentebb már írták)

  9. Egy buta kérdés a drafttal kapcsolatban:
    1) Körönként 1 Bubu-t lehet kijátszani: ez mindkét kijátszási formára vonatkozik, vagy csak arra, hogy lényként teszi ki valaki?

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

