Fél nemzeti is nemzeti?

Mi történik, ha csak a Nemzeti bajnokság felére jutunk el?

2008-ban indultam életemben először Nemzeti bajnokságon, és a mai napig emlékszem, hogy mennyire vártam az egészet, és mennyire izgultam előtte. Az akkori 58 meghívott játékosból 47-en jöttek el harcolni, a harmadik napra bejutáshoz 21 pont is elég volt, ami azt jelenti, hogy a két nap alatt 7 győzelmet kellett legalább összeszedni. Én az utolsó fordulóig 18 ponttal álltam, tehát le kellett hozni az utolsó meccset ahhoz, hogy bejussak, de kikaptam (akkor még tiltott mágia volt a formátum, és nem igazán sikerült ráérezni). Nyilván kicsit keserű szájízzel hallgattam végig az eredményhirdetést, de a hideg zuhany csak akkor érkezett, amikor meghallottam, hogy az a játékos aki megvert továbbjutott volna, de nem tud indulni a drafton, így helyette egy másik játékos jutott tovább, tehát azzal, hogy megvert az utolsó körben elvette a bejutásom – éreztem akkor így.

Nagyon csalódottan mentem akkor haza, sőt, teljesen igazságtalannak éreztem a dolgot. Azóta eltelt jó pár év, és teljesen mára teljesen máshogy látom a dolgot. Ha az utolsó fordulóban feladja az ellenfelem, akkor bár én bejutok, az a srác marad le a top 16-ból, aki amúgy az ellenfelem helyett odaért a 16-ba. És én mennyivel is érdemeltem volna meg jobban a bejutást? Valószínű semennyire.

0673.jpg

A témát azért vettem elő, mert Ragó Norbival beszélgettem egy sort egy hónappal ezelőtt, miszerint tök örül annak, hogy sikerült a kvalifikációja a Nemzeti bajnokságra, de úgy néz ki, hogy csak az első napra tud majd eljönni, és az ultráért és a hangulatért azért egy napra is eljönne (azóta sajnos kiderült, hogy egy napra sem tud eljönni). Zsoltit kérdeztem meg valamelyik este, hogy ha valamiért ő nem tudna eljönni a NB valamelyik napjára, akkor azért az egyiken elindulna-e, és igazából nem azonnal nem tudta megmondani, hogy hogy döntene. Két oldalról lehet szerintem megközelíteni a dolgot, az egyik az, hogy aki kvalifikálódott annak joga van indulni a bajnokság bármelyik napján, akkor is, ha nem tud ott lenni végig. Azért mégis ez a legkomolyabb verseny az évben, a legdurvább paklik vannak jelen, és van egy hangulata az egésznek, és persze be lehet zsákolni egy ultrát a győzelemért. Azonban ott van a másik oldal, hogy ha valakit úgy győzöl le, hogy amúgy esélytelen vagy továbbjutni, neki pedig ezen úszik el a draftra való bejutása, akkor egy elég keserű szájíz maradhat a meccs után.

Ha csak a bajnokság egyik napra tudnátok eljönni, ti részt vennétek rajta, vagy elengednétek a dolgot, hogy ne szúrjatok ki másokkal adott esetben?

Dév bácsi

10 thoughts on “Fél nemzeti is nemzeti?

  1. Outsiderkent 🙂 szerintem a cikkben megadtad a valaszt:
    “… akkor bár én bejutok, az a srác marad le a top 16-ból, aki amúgy az ellenfelem helyett odaért a 16-ba. És én mennyivel is érdemeltem volna meg jobban a bejutást? Valószínű semennyire.”

    Vagyis jojjon el, jatsszon, es tovabbra is azok fognak bejutni, akik legjobban megerdemlik (= a legtobb pontot gyujtottek ossze es ott tudnak lenni)

  2. Nálam viszonylag egyértelmű, mert, ha engem nem tud elverni valaki akkor ne jusson be a 16 ba, mert tök fölösleges. 😀 Így minden lelkiismeret furdalás nélkül mondom, hogy persze elindulnék így is.

  3. Ami meg kerdes szamomra egy ilyen helyzetben, hogy hogy erzi magat akkor az ember, ha megy egy top3-at, vagy hasonlo eredmenyt ami kb garantalt kvalifikaciot jelentene, es ugye nem tud eljonni tovabbi napokra. Persze ezt megint mindenkinek magaban kell lezongoraznia.

  4. A kérdésnek van még egy aspektusa: ha az első napon úszik valaki (matematikai esélye marad, vagy az sem a top 16-ba jutáshoz), akkor vajon van-e értelme elmennie a második napra?

  5. Rooney-t kivitték az angolok a ’12-es EB-re úgy, hogy 3 meccs eltiltása volt, tehát a csoportkörben nem játszhatott, kvázi -1 embere volt az angoloknak a csoportkörre.

  6. Egy sör nem sör. Ha mégiscsak egy napra tudnék csak eljönni, valószínűleg az utolsó két meccsemet kábé feladnám (presze a játék után).

    Ez egy kicsit hülyén hangzik, de én nyerni megyek, Tudom, hogy erre vajmi kevés az esélyem, de ha ez az esély teljesen 0 lesz nem tudok jönni 2. nap) akkor számomra elszáll az indok hogy jöjjek az első nap is. Mindemellett megjegyezném, hogy szerintem ez abszolút hozzáállás kérdése.

  7. Ha valaki szeret HKKzni, versenyezni, tapasztalatot szerezni, dumalni a tobbi HKK-ssal, akkor abszolut erdemes eljonni 1 napra is, es erdemes eljonni 2. napra ha nincs is eselyed.
    Ingyen, a legjobb (es gyakran legviccesebb) jatekosokkal csaphatsz ossze (ja es ha megnyersz 1 napot, akkor UR-t is kapsz) – ilyen lehetoseg sehol mashol nincs!

  8. Az utobbiak kivalo lehetosegek pl. kiprobalni egy kockazatosabb paklit, hiszen ha nyersz, nagy dicsoseg, ha nem, nem buktal semmit.

  9. Úgy emlékeztem Csető Zsolt ellen játszottam utolsó fordulóban és 2-1 re vertem el.

  10. Ijenkor lehet elővenni a mókadecket és ha véletlenül nyersz a timera vagy a törpe gnóm glion deckel akkor meg megvan az év sztoria. Ha meg úszol akkor is jól szorakoztál amikor lövik timerát te meg megdobod a hatot az italra “THE HEARTH OF THE CAAAARDS”

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

