Makó Gergely a Nemzeti Bajnok!

Villámjelentés a Nemzeti Bajnokság harmadik napjáról.

Mind a 16 bejutó játékos eljött a Nemzeti Bajnokság harmadik napjára, így a 17. helyezett Molnár Ferenc mint első tartalék idén nem jutott játékhoz ezen a napon.

A csoportmeccsek során kieső játékosok (9-16. helyezett):

Aranyi Ákos
Bege Gábor
Egyed Dávid
Fisher Zsolt
Moschnitzka Ádám
Simon Richárd
Szabó András
Varga János

A középdöntők a következőképp alakultak:

Bartus Gergely – Juhász Ferenc 0:1
Horváth Dávid – Pásztor Szabolcs 0:2
Horváth Zsolt – Makó Gergely 0:2
Csető Zsolt – Dönczi Krisztián 1:2

Az elődöntők:

Dönczi Krisztián – Pásztor Szabolcs 2:0
Juhász Ferenc – Makó Gergely 0:2

A döntő:

Dönczi Krisztián – Makó Gergely 1:3

Bronzmeccs:

Juhász Ferenc – Pásztor Szabolcs 2:0

Részletes beszámolókkal, interjúkkal és paklileírásokkal a közeljövőben találkozhattok itt, a blog hasábján, és hamarosan egy nagyobb bejelentésre is készülünk, izgalmas heteknek nézünk hát elébe! Gratulálunk a Bajnoknak, és minden helyezettnek!

Dév bácsi

Reklámok

58 thoughts on “Makó Gergely a Nemzeti Bajnok!

  1. Gratulálok az első helyezettnek és a többieknek is! A legifjabb bajnok!

    A lebonyolítással viszont sajnos azt kell mondjam nem vagyok egyáltalán elégedett.

  2. Szintén gratulálok a győztesnek, s külön a pécsi kontingensnek.
    A 4 pécsi játékosból 3 a legjobb 16 között, nagyon szép eredmény!

    @ A. Á.: egy pár konkrétumot írhatnál, mire gondolsz, akik nem voltak ott, nem nagyon értik, mire gondolsz.

  3. Szerintem arra, hogy a 2. napi egylapost le kell cserélni. Egy vicces formátum, ami nem nemzetire való, mert túl nagy a szerepe a szerencsének (no meg a kezdésnek).

  4. Gratula a győztesnek, és mindenkinek a top16-ban!

    Jövőre hátha lecserélik az egylapost, mert igaz hogy a játékosok 30%a szavazott a soxinre, de a tobbi 70 meg mást játszott volna.

  5. Igen egy nemzetin elég szomorú hogy draft után mindenki oda ült ahova akart! Ennyi erővel legközelebb mindenki hozhat dekket magával! Ez nekem se nagyon tetszett.

  6. Bár abban már nem voltam érdekelt, de szerintem az egyenes kieséses szakaszon semmiképp ne legyen időkorlát.(nyilván ésszerű kereteken belül, de azért az elég gáz, hogy valahol 1 meccs tudott lemenni)

  7. Az egyik dolog az amit Dk emlìt a másik utso forduló első meccset kb háromnegyed órát játszottuk, majd 30 van hátra felkiàltàs majd behuztam ekkor már 35 perc volt hàtra. Kövi meccs 3. Kör bedobom kb 5 perc telik el 15 perc van hátra felkiàltàs. Mondanom sem kell hogy az ikszel ki esett ki és ki jutott tovább. Lehet mondani, hogy nem biztos hogy nyerek, de másképp jàtszik az ember amikor nyerési kényszer van és csak 15 perc van hátra.

  8. Most nem azért,de az hogy lehet, hogy az idő ide oda ugrál? A sorsoló programban ott az óra, ha az alapján mondanak be más-más időt,az elég véleményes…:)

    Ez pedig,h bàrhova el lehetett menni dekket összerakni. Kimész pisilni,ott az előre összepattintott pakk és woala. Kicsit vicces 🙂

  9. Amúgy, erre elvileg a Nyugat Mo-i talin volt egy listás megoldás, egy külsős non-drafter ellenőrizte,hogy a lapok és a lista egyezik-e, utàna lehetett összetenni a paklit 🙂 Legalábbis ezt hallottam 😉

  10. Ne ferditsuk el azert a dolgot, barhova elmehettel dekket osszeirni a termen belul (mint minden evben), ugy, hogy nem lehetett ott melletted senki, csak top 16-os.

    Engem egy kicsit jobban bantott az, hogy pl a csoportmeccsek alatt volt birokeres Moschi reszerol, de a vigaszdraft eredmeny beirasa fontosabb volt (tudom, hogy fontos a masik draft is, de legyen meg a prior).

  11. @D.K: a pecsetelos megoldast javasolnam jovore amugy. Nem nagy plusz munka, es ugy erzed valaki foglalkozott legalabb a drafttal kiadoi reszrol (plusz ellenorizheto, hogy minden ritka – ngy – gy megvan-e).

  12. Régen alapból le voltak pecsételve a lapok a nemzetin.
    Nem csak a drafton, hanem még az első két napon is!!

  13. Nekem ez annyira tetszik, h a másik 70% és miért a második legtöbb szavazatot kapó ellen hány% szavazott? 😀

  14. Első körben gratulálok mindenkinek! Nagy élmény volt. Köszönöm a lehetőséget.

    Én nem hiszem, hogy történt bármi visszaélés, de a spekulációkat és a különféle összeesküvés elméleteket megelőzendően a pecsételést jó ötletnek tartom. Amit Ákos írt arra meg nem tudok mit mondani. Remélem nem így történt és csak rosszul érzékelte az időt…

  15. Schumi, ugyanez volt egyszer a Vágó Istvánnak a legutóbbi műsorában. Kérdéseket kellett megválaszolnia a játékosnak, 4 lehetőség közül kellett választani, és néha amikor nem tudta, akkor a körülötte ülő nézők szavaztak a lehetőségekre.
    Egyszer volt egy kérdés, jöttek a válaszok, az egyik válasz kapot 45%-ot, a többi meg kb egyenlően a 17-18%-ot. Mondja a műsorvezető, hogy ez elég meggyőzőnek tűnik. Erre mondja a játékos, hogy hát annyira nem, mert 55% mondja hogy nem az. Vágó majdnem leesett a székről. 😀
    Úgy látszik 2/3-os többség nélkül már azt sem döntheti el a társadalom, hogy reggel szarjon-e vagy este. 😀

  16. Nekem nincs bajom a sokszín formátummal, szeretek rá decket építeni, meg játszani is.
    Az élmezőny elég változatos volt narancs lapok tekintetében, ilyen szempontból semmiképp nincs katasztrófa. Meg ahogy nézem a 2. napi top8-t azért olyan nagyon kamu játékosok talán nincsenek elöl, pedig ha full szerencsejáték lenne, akkor azért be-becsúszhatna ilyen is párszor, de messze nem jellemző a korábbi évekre visszatekintve sem.

  17. Jani nem mondta senki hogy bármi is történt, de ha akartunk volna a két draftunkbol csinálunk egy dekket annélkül hogy bárki èszre veszi VAGY elég ha valaki 2lapot cserél ki a dekkjébe itt erről van szó csak! Kicsit komolyabban kéne ezt venni a szervezőktől és nem bemagyarázni hogy 3an figyelnek és az elég mert majdnem kiröhögtem amikor mondta Balàzs. Az idővel meg igen is mindig problémàk vannak!

  18. Azzal egyetértek én is, hogy lehetne kicsit szigorúbb és összességében színvonalasabb, profibb az egész. Nem azért, mert bárkiről feltételezném, hogy csal, szerencsére van annyira “belterjes” a játék (jó értelemben), hogy ez ne nagyon merüljön fel. De fura volt például, hogy a döntő úgy ment le, hogy a felénél bíró sem volt jelen.

    Ezzel együtt is köszönjük az idei szervezést, az új kupákat és a bajnoki playmatot, szerencsére még mindig azt mondhatjuk, hogy ez az a 3 nap, amiért talán a leginkább megéri HKK-snak lenni. Reméljük, jövő még jobb lesz!

  19. Gratula a helyezetteknek!

    Azért az jutott eszembe, hogy ez egy játék és szerintem a közösség is elég kicsiny ahhoz, hogy ismerjük a másikat. Ebből kifolyólag nem feltételeznék semmiféle visszaélést, függetlenül attól, hogy a lehetőség ezek szerint megvolt.

  20. Èn meg a lènyegre koncentrálnèk(mèg ha a pecsètelèst maximálisan támogatom is).Hatalmas gratu G!!!Sztem nagyszerű üzenet a többi fiatal játèkosnak hogy ilyen fiatalon(mèg akkor is ha már akad nem kevès tapasztalat G mögött)sikerült megnyerni a Nemzeti!Hatalmas teljesítmény!!!

  21. a bíró nélküli döntő nekem is kicsit fura volt…

    pecsételéssel egyet értek, régen volt is, bár emlékeim szerint csak a harmadik napon, első kettőn nem is kell, akkor ott van a paklilista

  22. Ákos,
    kikérem magamnak a csalással való gyanusításodat. A forduló elején felírtam, hogy óra 34-ig tart a kör, és abból vontam ki mindig az aktuális időt. 30 perc volt egyszer (a 35-öt nem tudom, honnan szedted, talán azt értetted félre, hogy mondtam, óra 35-ig ill. 34-ig tart a meccs), később pedig 15 perc volt – de közben lement 1 meccs! A meccs egyébként 9 percig tartott, erre is emlékszem.
    Ezután még többször bemondtam az időt, és gondosan figyeltem, hogy 1 másodperccel se fújjam le előbb vagy később.
    A többi dologról lehet beszélgetni (ha majd picit megnyugodtam), de a csalás vádját semmilyen körülmények között nem tudom elfogadni, sem azt, aki ezzel él és fenntartja.

    Köszönöm mindenkinek, aki drukkolt, ott volt, és gratulálok minden helyezettnek!

  23. A tényszerű felvetésekre:

    – ki hova ül kérdés:
    ez volt a tény: a teremben lehetett máshova ülni, mint a draft asztal, úgy, hogy nem ülhetett oda senki más. Tudomásom szerint ez mindig is így volt, több játékos ezt igényli is. DK ezt kifogásolta, az érve az volt, hogy így a játékosok nem tudják egymást figyelni, hogy nem csalnak-e. Erre 2 dolgot tudok felhozni: amikor egy játékos a saját pakliját írja, nemigen tudja folyamatosan lesni, hogy nem csal-e valaki. Másrészt, egy-két oldalpillantással felmérheted, miket használ az az ellenfeled, akivel valószínűleg játszani fogsz. Szerintem ez nem éri meg, de ha a többség jövőre ezt szeretné, lehet úgy is.
    Amellett nem fordítanék nagyon nagy erőket a csalás folyamatos figyelésére (erre amúgy 16 bíró kellene), nem olyan a HKK-s közösség szerintem.
    Természetesen mindenki összeírt pakliját leellenőriztük, nyilván eközben már nem tudunk úgy figyelni a teremben ülő többiekre, ez tény.

    – pecsételés: ha mégis annyira aggódunk/aggódtok a csalás miatt, lehet csinálni (szerintem csak a 3. napon volt és van értelme), nyilván ez egy elég komoly munka a Beholder részéről, de ha komoly igény van rá, valószínű megoldható.

  24. A következő nemzetire kérjük fel Byron Moreno-t vezető-játékvezetőnek. Akkor megtudja mindenki mi az hogy csalás. 😀

  25. Volt még ez a “bíró-nélküli döntő” felvetés (csak a saját nevemben, Miklóséban nem tisztem nyilatkozni):
    Én mindíg ott szoktam ülni a döntőnél, pl. mert érdekel. Ezt most azért nem tettem, mert úgy gondoltam korrektnek, hogy megkérdezzem DK-tól, szeretné-e hogy ne legyek ott (bár persze tudtam volna elfogulatlanul bíráskodni, de nem akartam semmilyen problémát ebből). Ő ezt köszönettel elfogadta, így ezek után már furcsa lett volna, ha 1 percet is töltök a döntő asztalnál. De természetesen ha bárki bírót hív, Miklós bíráskodik, vagy ha ő nem elérhető, akkor végső esetben én (ez utóbbira nem volt szükség szerencsére).

  26. Az időkorlát ill. “1 meccs” dologról: a kieséses részen jóval hosszabb időkorlát volt (emlékeim szerint a 8->4-nél 1 óra 35 percet adtam, a 4->2-nél 1 óra 45 percet, de itt már nem is telt le idő). Természeteden döntetlennel nem végződhetett meccs.
    Az epikus Barti-JuFe meccs 1 óra 45 percig tartott, ebből 3 kicsit túlzás lett volna 🙂 – nem csak nekünk, hanem elsősorban az összes játékosnak.
    A döntőben ill. a bronzmeccsnél nem volt időkorlát, de azért előtte valamilyen ésszerű limitre szükség van.

  27. Balázs előre szolok nem vitatkozni akarok de ! Semmi ilyesmit nem mondtam hogy a játékosok nem tudják egymást figyelni hogy csalnak e!! Nem tudom ezt honnan szedted. Azt mondtam hogy Ti nemfogtok észrevenni semmit ha a terembe szétmàszkalas folyik mert ketten vagytok!Erre neked az volt a válaszod hogy 3an vagytok és hogy majd jobban figyeltek meg hogy ne tudjuk egymás bontását lelesni azért nem baj ha szétulunk! Kicsit nevetségesen hangzott mert abból 2en az asztalnál ültetek paklièpitesnel és nekunk a dekkfeliras közbe amúgy se lenne időnk a másikra vetni egy pillantást se hogy mit körmöl éppen. És ha már a lesèsröl beszélsz lehet nem úgy kène ellenőrizni a listát mint a Zoli hogy igazából az asztalnál az nem látta mit vàlogattal aki nem akarta! Még jo hogy elhuzott majdnem mindenki mashova 😀 Én se azert mondtam a maszkalast mert barkit gyanusitgatnék de ez egy komoly verseny igen gyenge szervezésel. Ha az asztalnal marad mindenki nem csak En meg Àkos (ráadasul egymas mellett ultunk végig) akkor nem kell 16biro hogy figyeljetek! Ákost meg sajnáltam mert nagyon jó dekkje volt! A meccsén meg ott ültem és nem hittem a fülemnek hogy te szólsz rà Bartira hogy ne felejtsen el húzni! Ez nagyon nem volt fair play akàr mit mondasz! Ertem én hogy fontos volt a jaték kimenetele! meg hogy te vagy a biro de Akosnak se vèletlen volt baja az idővel! Ezert is választottam inkább a Miklóst az asztalhoz amikor kerdezted a döntőbe amúgy se éreztem volna korrektnek hogy te ülsz ott gondolom megérted.A masik meg ha a játékosok próbáljak komolyan venni ezt a kis kartyazast jó lenne ha ti is tennetek már érte elhiszem hogy munkával jar a pecsételés de az is nem keves munka hogy a 16ba bekerülj és nyerj! Azt is megèrtem hogy legyen “vigaszdraft” meg jojjon be egy kis zseton de ez iszonyat zavaro a 16ra nézve! Egyébként nagyon jól èreztem magam és jó lenne ha még legalább ugyan ennyi ideig kitartana ez a játék csak hogy valami pozitívat is hozzátegyek 🙂

  28. @DK: A huzas kotelezo, ha barhol, barmikor ugy latom, hogy kotelezo dolgot nem csinalnak meg, szolok, szamtalanszor megtortent. Ez dolga a bironak, “akar mit mondasz”.

    Te mit szeretnel, ki es hogyan ellenorizze, hogy nem tortenik-e csalas a paklifelirasnal? Mert ha jol ertem, gondod van a mostani rendszerrel, javasolj jobbat (a 16 biro nem opcio sajnos). En annyit hallottam toled, hogy maradjon mindenki az asztalnal, mert megiscsak jobb az ugy… En leirtam, szerintem ez miert nem annyira jo, de ha a jatekosok tobbsege igy szeretne, igy lesz ezutan, nekem mindegy.

  29. Ja es egyebkent technikailag sem szamitott a Barti-fele laphuzas, mert meg csak a csontert aldozason gondolkodott, es siman felhuzta amugy is a lapot. De sokszor, sok emberrel “huzattam” mar fel a kor eleji lapot birokent, amikor arra jartam es elfelejtette (vagy “adtam neki VP-t” ha kevesebbet irt fel stb.).

  30. Nem csak az èn vélemenyem hogy legyen pecsételes nem az a lenyeg en mit akarok hanem hogy mindenki mit akar. Valoszinu azert is mukodik ilyen jol a jatek mert probaljatok kozosen megbeszelni a jatekosokkal a problemakat.Az a baj a draftal kapcsolatba hogy tul jo hiszemüek vagytok es ha mar egy komoly megmerettetesrol van szo jo lenne ha ugy is zajlana! Bárkit megkérdezhetsz ezzel kapcsolatba gondolom nem baj ha elmondtam a véleményén de ha Te is az asztalnál ülnél velünk lehet Te is így gondolkoznál.

  31. Azért kell profizmussal viszonyulni a döntőhöz mert elképesztő a mentális nyomás a játékosokon és talán maguk sem veszik észre ha etikátlan vagy szabályellenes dolgot csinálnak, illetve hogy mi a szabályos is egy képlékeny dolog. Nem mindig hív valaki a nagy nyomásban bírót, mert nyerni akar és nem akarja hogy elmenjen az idő vele stb stb. Ha van PROFI bíró mindig kéznél az rendkívül emelné a játék minőségét. (Jelenleg sokszor vagyunk egymás véleményére illetve a “leszarom toljuk így mert nincs időm nyerni akarok” effektusra szorítva.) Csak elképzelni tudom ez mennyire hatványozottan igaz a döntőre, habár ott nyilván a játékosok is kimértebbek.

    Személy szerint régóta azt látom a versenyeken hogy a még a játékosok is nagyságrendekkel több profizmussal viszonyulnak a játékhoz mint a bírók. Kellene legalább egy olyan személy a versenyeken mint Jancsár Jani a kérdések fórumban, mert nagyon demotiváló tud lenni ha jobban tudod a szabályokat mint a bíró (elképesztő, de velem is megesett egyszer).

    uh. jobban mellémentem a témának mint sikerült. Tulajdonképpen DK gondolatát (“de ha Te is az asztalnál ülnél velünk lehet Te is így gondolkoznál.”) akartam továbbfejteni: röviden, jelenleg nekem úgy tűnik a bíróknak fogalma sincs mi megy a játékoson fejében, elkéne egy-pár hivatásos személy versenybírói ÉS szervezői feladatra, hogy semmilyen fennakadás, ellenérzés vagy csalás ne történjen.

    (Habár talán sose lesz mert a játék túl családias (értsd: nagyon nem népszerű) ehhez. Egy kicsit 22-es csapdájának tűnik: talán többen játszanának ha mindenhol profi lenne a szervezés?)

  32. Nem bírom megállni, hogy ne szóljak hozzá még egyszer. Nagyon szeretem ezt a játékot és a nb döntője az év egyik fénypontja számomra. szerintem a játékosok többségének nem is a nyeremény a lényeg ebben a dologban. még egyszer gratulálni szeretnék a győztesnek és minden helyezettnek.

    a felvetésemre visszatérve tegyük fel, hogy tényleg 9 perc volt a második meccs, ahogy te emlékszel. én nem vagyok a matematika doktora, de nálam 35-9=26, 30-9=21, de semmi képpen sem 15.

    azt is mindenki meg tudja nézni az eredményekből, hogy ki esett volna ki, ha megnyerem az utolsó fordulót. annyit segítek, hogy nem az ellenfelem.

    részemről leártam ezt a dolgot, legközelebb ugy néz ki, hogy ezt a faktort is be kell kalkulálni a felkészülésbe.

  33. Pecseteles: akkor jovore gondolok majd ra es szolok, remelem, Mikloseknal lesz ra kapacitas.

    @juFe: Koszi! sokat jelent Gergonek es nekem is.

  34. @Katu:
    “(…)elkéne egy-pár hivatásos személy versenybírói ÉS szervezői feladatra(…)”

    Màr ne haragudj,de te nem ismered a céget? Ez pluszköltség lenne, méghozzá nem is kicsi. Nem csak a kp-ba kellene ám,hanem akkor minden helyszínre,hogy egysèges legyen. A beho ezt a büdös életbe nem tudná/akarnà finanszírozni, ezt ennyi idő utàn megtanulhattad volna. Max a nevezési díj tetemes emelkedésével VAGY a díjalap nagymértékű csökkentésèvel lehetne “kivitelezni” ezt 😉 Azt meg egyik jàtékos se akarja.

  35. Pécsen egymás mellett ültünk a nyolcas asztaloknál, mindenki összeválogatta a lapjait. A válogatás alatt más nem volt az asztalon, s ingujjból sem húzott elő lapot senki. (Nyár, 40 fok, mindenki pólóban)
    Ha végeztél, a segítő – ezúton is köszönet érte Ricsinek – ellenőrizte, hogy azokat s annyit vettél-e ki a lapokból, mint amit a listára írtál. Ha stimmelt, utána már kimehettél paklit építeni.

  36. Amikor kiderült, hogy időkorlát van kieséses szakaszban nem kicsit voltam bosszús, mert tudtam, hogy nem lesz rövid a meccs. A hasonló deck miatt alap volt a hosszú parti, de amikor már éreztem hogy pengeélen táncolok se dobhattam be az idő miatt. Nem akarok jósolni, hogy mi lett volna, ha le tudjuk tolni mindet, azon picit bosszús voltam hogy utána két olyan ellenfél jött volna, akiken a csoportban sikerült felül kerekedni. Mind ez már nem számít, köszönöm én is a lehetőséget, hogy ismét részt vehettem ezen a pár napon.

    Természetesen a legfontosabb, hogy nagyon gratulálok a győztesnek, azoknak akik ott voltak a harmadik napon, valamint minden nemzeti kvalifosnak! 🙂

    Pacsi srácok! Nincsen fék! #TeamAV

  37. @harigeri: ugyanezt csinaltuk mi is, 2 elteressel: nem volt kotelezo ott maradni az asztalnal, a TEREMBEN (semmi wc 🙂 ) szet lehetett ulni (ahogy mindig), viszont 3 “segito” volt.

  38. Egyébként ezt a lapfelírás dolgot mi nagyon gyorsan és egyszerűen oldottuk meg a Kelet Mo-i találkozón.
    Amikor vége a draftnak mindenki szépen feláll és kimegy a teremből a lapjait úgy hagyja ahogy van az asztalon. Néhány elfogulatlan segítő szépen egyesével szétteríti a lapokat az asztalon és lefényképezi azokat. Kb. 10 percet vesz igénybe ez a folyamat a 16 főre számítva ha mondjuk 4 segítő van. A végén persze a fénykép alapján leellenőrízhető a paklilista!

  39. Ez remek ötlet! A pecsételés mellett vagy akár helyett.
    Akkor listát nem is írattatok?
    Ez még gyorsíthatja is a folyamatot, és akkor még több időt lehet adni a fordulókra.

  40. Elfogadhatatlannak tartom, hogy erre a rangos eseményre a beholder nem tud felkészülni rendesen, és mindig vannak problémák. 1 évük van rá, ha ez kevés…

  41. A sokszín formátum azért volt ez, mert a legtöbben ezt szerették volna. Jobb módszert ennek eldöntésére nem tudok annál, hogy ti, a játékosok szavazzatok, mit szeretnétek…

    Időkorlátra szükség van, mi van akkor, ha 5 órán keresztül játszzák a 2. meccset? Az időt egyébként mindig pontosan mértük, korábban garantáltan nem fújtuk le, de olyan előfordult, hogy hosszabbítást adtunk. Nemcsak jól kell tudni játszani, hanem gyorsan is, ez más játékban is így van.

    A lapok elő-pecsételéséről, ez sajnos irdatlan nagy munka. Volt idő, amikor olyan mértékű volt a para a csalástól, hogy fél napig itt pecsételgettünk mindnyájan, de mostanra már mondhatom, hogy a 16 ember között egy sincs, akiről azt feltételezném, hogy csalni fog. Csalni lehet mindig (még lepecsételt kártyáknál is, a lakkozott felületről a pecsét könnyen letörlődik, lehet azt mondani, hogy “lemázolódott), de ha lebuksz, valaki észreveszi akár a bírók, akár a melletted ülők közül, hogy az ingujjadból becsempészel valamit, akkor soha többé nem teszed be a lábad HKK versenyre. Szerintem ennyit nem ér meg, még akkor sem, ha valakiben nincsenek erkölcsi aggályok. De a felvetés jogos, talán az évek múltával túl puhák lettünk, jövőre megnézzük, mit tehetünk, a legjobb lenne még a gyártáskor megjelölni a draft lapokat, ill. nekem az előfotózás is tetszik.

    A fókuszunkat a vigaszdraft is elvonta, nyilván ha az nincs a top16 több figyelmet kap. De a vigaszdraft pont azért van, hogy aki kiesett az első 2 napon, az is valamilyen formában részt vehessen azért a 3. napon, nekem nem lenne ezt szivem elvenni a játékosoktól.

    Minden nemzetis meccsnél üljön bíró az asztalnál a végén: ezt szerintem meg fogjuk tudni oldani, ha Zoli végig marad, akkor 3-man leszünk és ezzel nem lesz gond. Azért remélem a verseny során nem volt olyan, hogy valakinek bírói kérdése lett volna, és nem kapott választ.

    Köszönjük az észrevételeket, a jövőben igyekszünk még hatékonyabban szervezni a dolgokat!

  42. Gratulálok mindenkinek, aki bejutott a Top 16-ba, különösen Gergőnek és Jufénak (na jó, DK-nak is :D)!

    Dekklista, dekkfelírás problémakör:
    Én azt nem értem, hogy normál versenyekre miért nem elég a befotózott dekklista. Biztos vagyok benne, hogy könnyebb olvasni, mint pl. az én kézírásomat. Mindenkinek egyszerűbb lenne. Ide is elég lenne a képeket kirakni, nem kéne Zsoltéknak sem gépelgetni. A draftok, frissbontásos versenyek idejéből is lehetne spórolni egy órát kb., mindenki kibontja kipakolja maga elé, ráírja a nevét az egyik pakliban lévő fehér papírra és leteszi a lapok mellé, a bíró pedig végigmegy és befotózza mindenkiét.

    Csalás:
    Bár nem ismerem az összes top 16-ba jutottat személyesen, nem hiszem, hogy bárki bepróbálkozott volna ilyesmivel. Remélem, hogy ennek azért felette áll a közösség. Ez nem az “elfelejtettem levonni” szintű bepróbálkozás -bár én azt is nagyon gyűlölöm-, ez nagyon komoly csalás lett volna. Itt osztom Miklós álláspontját, aki ilyet megtesz az soha többet ne versenyezhessen.

    Bíráskodás:
    A bíráskodást és bírói aktivitást nem nagyon tudom megítélni, nem igazán erre figyeltem. Arra emlékszem, hogy Balázst el lehetett küldeni, ha zavart. 😀 Gondolom, hogy ne legyen gond az elfogultság. Ez korrektnek tűnt.

    Idő:
    Nekem egyszer volt problémásabb az idő, az utolsó csoportmeccsen Jufe ellen, amikor igazából eredményfüggetlenül mindketten bejutottunk már a top 8-ba. Jól meg is beszéltük, hogy le kéne x-elni aztán aludni 1 órát, mert sima a továbbjutás. Ennek ellenére lenyomtuk az utolsó percig :D. És mivel Jufe borzasztó megfontoltan játszott így egy kb 70:30%-os meccsidő kihasználásunk volt. Majd 1 órán át tartott az első meccs, a Polipokalipszis összesen 3-szor került kijátszásra (egyszer visszalőttem Ozohrattal, Jufe meg visszavette Bubuval) igazi titáni küzdelem volt, kár, hogy részemről végig a túlélésért. A 2. meccsre maradt valami 15 percünk, és mivel ott az elejétől kezdve iszonyat előnyben voltam, Jufe végül ideadta (iszonyat sportszerűen) és így lett 1:1. Szóval ahelyett, hogy pihentünk volna 1 fordulót egy sima X mellett, mi megküzdöttünk érte. 😀 Így az ellenfelem korrektsége miatt mégsem számított nekem az idő. A Bronzmeccsen újra összekerültünk, és sikerült egy az előzőnél is hosszabb meccset tolni. Balázs 2-szer jött vissza, hogy “letelt a félóra, hogy álltok?” Miután közöltük vele, hogy nem kell negyedóránként rákérdezni. 😀

    Üdv: Kyb

  43. @Kyb: Csak ehhez kellene egy jobb minőségű fényképező, ami ugye pénz befektetés megtérülés nélkül!! (Még egy használt tükörreflexes-jobb digitális gép sem két forint). Ez a “probléma” a fényképezővel, gondolom… 🙂

    Amúgy grat mindenkinek,aki bejutott a legjobb 16-ba és azoknak is,akik kijutottak a Nemzetire. Nekem még ez se ment 😦 😀

  44. Nika: Szerintem egy jó közepes telefon elég. A top4-ből, aki van facen felrakta a draftját a facecsoportba, szerintem mindenki telefonnal fotózta, én legalább is biztos (Sony z2). Szerintem mind teljesen olvasható. Egy dekklistának teljesen megfelelnek. Nyilván a maradék lapokról is kéne kép, de akkor is max 2 foto/ember, pénzbe nem kerül egyszerű és gyors.

    Üdv: Kyb

  45. Szeretnék én is gratulálni a győztesnek!
    A TOP16 játékos pedig igen boldog lehet, hogy egy ilyen erős mezőnyben is megállták a helyüket!

    Off: Jövőre elég nehéz dolgod lesz G, mert úgy tervezem, hogy trónt fosztok! 😀

  46. Gratulálok itt is G, és a többi helyezettnek!

    Off téma:

    Érdekes, amiket olvastam, és ha pl. jövőre nem jutnék ki a Nemzetire, akkor szívesen beszállok pecsételni
    (amúgy anno, a másik kártyajátékban a Nemzetire / Regionális nagy döntő versenyre 2-n pecsételtük le a lapokat, kb 40-50 főre, hogy véletlenül se merüljön fel a “csalás” gyanúja. Kis verseny után elkezdtük este, nem emlékszem mennyi ideig tartott, de az biztos, hogy nem éjszakáztunk emiatt.
    Amúgy igen, tudnék mesélni, hogy a pecsételt lapokkal is lehet “művészkedni”, aki csalni akar, úgy is megtalálja a módját – nem nálam történt, csak mesélték anno magyar játékosok az Európa bajnokságon top96-os draftnál).

    Amúgy szerintem lennének önkéntesek, akik nem elfogultak és leülnek egy-egy asztalhoz, és megnézik, hogy nem történik-e extra varázslás, legyen 2 játékosonként 1 ember, aki felügyel + lehet keverni, hogy 2 asztal draftjából 1-1 ember ül le egy asztalhoz, hogy felírja a lapokat, véletlenül se látja csoportellenfél lapjait.
    Illetve, ha jól sejtem, ilyenkor nincsen kinyomtatva “frissen bontott” paklilista, hogy beírják a számokat, simán lehetne itt is alkalmazni, emberenként 2 papír, ha 2 kiegből van a draft. Gyors, átlátható, nincs para.

    De tetszik a fénykép ötlet is, amiatt is, hogy az esemény után, rögtön fel lehet rakni a paklikat, ki mit tudott összehozni az adott készletből.

    Idő: Ez esetben lehet érdemes lenne beszerezni egy látható nagy digitális órát, amit lehet látni, és bárki rá tud nézni, és tudja mennyi van hátra egy adott körből (feltéve, ha Wekere marad mint főverseny helyszín). Így a bírók hangjai is kímélődnek, és nem kell kb. percenként meglesni a gépet. 🙂

    Még lehetne vesézni, de nem ez a cikk lényege, és így is kicsit offoltam, emiatt elnézést!

    Zoli

  47. A lefényképezés jó pofa :).
    Elég azt mondani hogy lefényképezik , mindenki ki megy, aztán vagy igen vagy nem 😀 :D. De senki nem meri bekockáztatni hogy hátha mégis 🙂

  48. Sziasztok! Mi van akkor ha a 3. napon bevezetnétek a sakk órát? Mindenkinek van pl: 40 perce s ha elfogy akkor veszített s csókolom. Szerintetek? Üdv: papa

  49. A normál versenyeken a paklifotózást nem egészen értem, hogy gondolod, ha nekem kell mind az 50-60 ember pakliját lefotóznom, akkor az további tart, mint amíg mindenki (egymással párhuzamosan) leírja… Szerintem már az se lenne 2 perc, amíg mindenki szépen elrendezné a lapjait, és olvasható nagy betűkkel mellérakná a nevét a fotózáshoz. Nem beszélve arról, hogy jelenleg amíg a a játékosok a paklijukat írják, én a nevezéseket viszem fel. Ha meg mindenki lefotózza magának, akkor még ezer gond van, nem jól fotózza, nincs olyan telefonja, és a fájlokat áttölteni, átnevezni a laptopra stb… A nemzeti draftra oké a fotózás, mert ott ez abban is segit, hogy kizárjuk a visszaélést, és csak 16 emberre kell megcsinálni, de egyébként maradjunk a hagyományos módszernél.

    Ill. ha már azon ötletelünk, hogyan lehetne javítani a nemzetit (ill. más versenyeket). Én nagyon hálás lennék, ha a játékosok hozzáállása a videózáshoz javulna. A videókat nem a saját szórakozásomra készítem, hanem nektek, hogy a meccseket vissza lehessen nézni. Ehhez viszont kéne egy pár alapdolog, hogy a lapokat úgy tartsd a kezedben, hogy le is lehessen videózni (ne kevergesd folyton, ne rakd képpel lefelé, ne szorítsd a hasadhoz stb), az ÉP-det, VP-det úgy jelöld, hogy egy videón is jól látsszon. Az már a bónusz, amikor érthetően bemondod, mit csinálsz, milyen lapot játszol ki, mi a célpont stb (ez egyébként amúgy is alap dolog lenne a HKK-ban, videó nélkül is, egy nemzeti bajnokságon meg különösképp!)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

