Paklileírás – Tempó Lassan járj!

A Nemzeti bajnokság hagyományos versenyére összerakott paklimat mutatom ma be nektek.

Mint minden évben, idén is elég sokat gondolkoztam azon, hogy mi is lenne az a pakli, amivel igazán meg lehetne lepni a nemzeti mezőnyét (nagyon sok Életenergiára és Sokszínűségre számítottunk most is), és már eléggé korán, július közepe felé eldöntöttem, hogy újra előveszem az egyik kedvenc szabálylapomat, a Lassan járj!-at erre a versenyre. Az alap ötlet az az volt, hogy ha az Életenergiák side után átalakulnak bilinccsé, akkor talán járj ellen kevésbé készülnek fel, persze nyilván van egy metszete azoknak a lapoknak amik járj és bilincs ellen is jók. Viszont, miután többen játszottak a júliusi illetve augusztusi hónapokban eredményesen járjjal, így egyre inkább úgy tűnt, hogy valamit csavarni kellene az eredeti paklin, mert akármennyit teszteltük side után nagyon gyengén muzsikált. Az eredeti pakli egy Rhatt-Elenios-Sheran-Chara-din színekkel felálló kontroll, sok kánterrel és leszedéssel. A problémám az volt vele, hogy nagyon kevés olyan lap volt, amivel meg lehetett indulni, és terrort lehetett rakni az ellenfélre.

Így más vonalon kezdtem el gondolkozni, és ekkor jött egy gyors, agresszívabb tempó járj ötlete, néhány kontroll lappal. Nézzük meg, hogy hogyan is épült fel a pakli! Jelenleg bármilyen Lassan járj!-jal is játszunk a legfontosabb lapunk

3 Veszettség

hiszen legnagyobb ellenségeinket olyan ősmágiás lapok formájában köszönthetjük, mint például Fec, a legkisebb óriás vagy a Szemétdomb. Nem mellesleg ingyen tudunk vele lapot húzni, segít a Villámháború ellen és miután sok a nekronos lapunk védi a decket attól, hogy gyorsan elégjen. Nem voltam benne teljesen biztos, hogy érdemes-e alapból síkkal játszani a jelenlegi játékkörnyezetben, aztán csak sikerült meggyőzni magam róla, így elég hamar bekerült a pakliba:

2 Kincses sziget
1 Az élet földje

Szerintem egyiküket sem kell magyaráznom, előbbi nagyon jó erőforrást nyújt már középtávon is, korai játékban kirakva kvázi megoldhatatlan és behozhatatlan tápot ad. Az élet földje pedig első körben a lopások ellen került be, de volt, hogy már a második körben kificcent egy A dűnék királyával, és azért egy folyamatosan hízó, életes hálós lény nem sok jót jósol az ellenfeleknek. Egyébként az elmúlt évek talán legerősebb nem gyakori lapja a föld, nem csoda hogy ennyien játszanak vele, brutálisan erős papír. A pakli erőforrás része a következőkkel folytatódott:

3 Tleikan manapilon
3 Sötét mágia
3 Maedin
2 Vlagyimir ónixpiramisa
3 Nekromanta pálca
3 Sötét összpontosítás
3 Szörcsögő motyog

Első ránézésre elég érdekesnek tűnhet a csapat, három színemet már el is árultam nektek, Dornodon-Leah-Tharr (jó sok maradt meg az eredeti elképzelésből…). A tisztán szorcsogo_motyogonekronos lapok elég erősek, és nagyon jól is működnek ebben a környezetben, hiszen az ellenfél elég kevésszer tudja manahatékonyan megoldani őket. Mind a Szörcsögő motyogó, mind a Tleikan manapilon iszonyatosan jól működtek az egész verseny alatt, és bár most egyszer sem jutottunk el odáig, hogy elfogyasztotta volna valaki pakliját, elég stressz a fekete élőholt, néhány kör alatt elpusztíthatjuk vele az ellenfél teljes deckjét ha úgy van (vagyis foglalkozni kell vele). Manapilonhoz hasonló Vlagyimir ónixpiramisa, nem voltam biztos benne, hogy elbírja a deck a 6 tornyot, mivel olyan nagyon sok 4 droppal nem játszunk, hogy talán megérje. Azért két darabot használjunk bártan, legrosszabb esetben húzunk vele a kör végén egy lapot. Meglepő választás lehet a Sötét összpontosítás, annyit elmondanék róla, hogy nagyon kevésszer játszottam ki, az esetek nagy%-ban eláramlottam, és kerestem valamit, ami illik a szituációhoz, gyakran a második körös nekromanta_palcaMago-shin úszómesterre tekertem vissza. Sötét mágiát szerintem nem kell senkinek sem bemutatnom (annyit hozzátennék, hogy ha nem játszottam volna síkokkal, akkor valószínű kihagytam volna a pakliból), Maedin pedig ismét megmutatta, hogy miért a legjobb Lassan járj!-os erőforrás, különösen durva volt Nekromanta pálcával együtt. Anno mikor kijött a Maedin – Ewgbert duo én arra tippeltem volna, hogy utóbbit gyakrabban látjuk majd viszont a versenyasztalokon, talán ha lesz még 1-2 erős Fairlight járj-kompatibilis ritka előkerülhet a mágus is. Ahogy mondtam mindenképpen szerettem volna plusz drágítást és lefojtást rakni a pakliba, hogy ha a járj nem lenne elég (pl mirrorban) akkor is tempón kívül kelljen játszania az ellenfélnek, ők kerültek be:

3 Mago-shin úszómester
3 Lassú pentadron
3 Moa harci gép
3 Gormathion, a pokol lángja

Ezeken kívül volt még egy-két lap ami side funkcióból hasonlót tolt (pl. Polipokalipszis, A Semmi hívása). Mago volt az, ami miatt végül a barna szín mellett döntöttem, bár ismertem a lapban rejlő kockázatot, hiszen a második körben atom, harmadik körben jó, negyedik körtől sajnos gyenge. Nagyon hiányzik róla egy áramlás, hát nem voltak itt tesztelők? Az óriás egy kicsit gyengébb talán egy Szemétdombra, de nagyon fontos lehet gorma.jpgaz izomjelzőbe sztekkelt lap. A két drágító lap közül amúgy előbbi működött nekem jobban, nehezebben lehetett csak megoldani, illetve volt olyan is, hogy szegény KAP-ot pont nullára ütötte egy Varell, ónix istenség aki moaként érkezett, nem teljesen elhanyagolható tehát a rajta lévő buff sem. Moa harci géppel viszont nem sokszor találkoztok a versenyasztalokon, én egy 15 ritkás formaton használtam először talán a draftokat leszámítva, az volt a tapasztalat, hogy Nekromanta pálca mellett elég könnyű bezárni vele az ellenfelet, baromi jól működött a papír, előfordulhat, hogy máshol is ki fogom próbálni, annyira megtetszett. A piros avatár, Gormathion, a pokol lángja tényleg pokolian erős, szituációhoz lehet igazítani a képességét, drágább rá kánterelelni, és elég jól ki lehet zökkenteni az ellenfelet a játékából mondjuk egy második körös ilyennel. Végezetül fussuk át, hogy milyen beleszólásokkal játszottam a pakliban:

3 B. Jagumir
2 Varell, ónix istenség
3 Kifejlett sárkánykígyó
3 Polipokalipszis
3 A dűnék királya
3 A Semmi hívása
3 Megsemmisítő csapás
3 Gomak megsemmisítő pillantása

Meglepő lehet, hogy mindössze két kánterrel játszottam a pakliban, egyszerűen úgy éreztem, hogy nem kell több. B. Jagumirt szerintem senkinek sem kell magyaráznom, ha nem kell áramlik, ha kell akkor kánterel, kijön és nagy. A dűnék királyát is most játszottam szerintem először, és nagyon kellemesen csalódtam benne, többen elég szépen belenéztek, és a kézből kirakott vagy előkeresett sík sokszor megnyerte a játékot. gomak_megsemmisito_pillantasaLeszedésekből igyekeztem úgy válogatni, hogy korai és késői játékban is legyen jó. Koraiban az ingyenesek nagyot szólnak, A Semmi hívása, a Megsemmisítő csapás és Gomak megsemmisítő pillantása is parádésan jók (utóbbi amúgy az életkioltó képesség hiánya miatt is került be a pakliba), közép-késő játékban pedig amikor elcsattan egy Kifejlett sárkánykígyó, Varell, ónix istenség vagy Polipokalipszis, kalandozó legyen a talpán aki visszajön a játékba! A pakliban használtam még Vérfarkas preventort és Ovgunt a dobató faktor miatt, utóbbitól mondjuk egyszer kikaptam, amikor Zsolti egy Ysdrull, a hatalmassal kirakta tőlem a második körben, illetve A Tengermély Urával is játszottam, aki talán a legjobb Leah járjos lap, eszméletlen fordításokra képes egy Álomhozóval, de ha nincs gyűjtő egy Teishin keselyű is megkeserítheti az ellenfél életét.

A pakli a következőképp nézett ki:

Lassan járj!

3 Veszettség
2 Kincses sziget
1 Az élet földje
3 Tleikan manapilon
3 Sötét mágia
3 Maedin
2 Vlagyimir ónixpiramisa
3 Nekromanta pálca
3 Sötét összpontosítás
3 Szörcsögő motyogó
3 Mago-shin úszómester
3 Lassú pentadron
3 Moa harci gép
3 Gormathion, a pokol lángja
3 B. Jagumir
2 Varell, ónix istenség
3 Kifejlett sárkánykígyó
3 Polipokalipszis
3 A dűnék királya
3 A Semmi hívása
3 Megsemmisítő csapás
3 Gomak megsemmisítő pillantása
3 Ovgun
3 Vérfarkas preventor
3 A Tengermély Ura

Side:

3 Az istentelen
3 Ősi mágiazabáló
1 Az élet földje
3 Nekronsárkány
3 Arnilla
3 Quwarg dögevő
3 Lyx-daiki boszorkány
3 Dz’tuxarn, világok gyilkosa
3 A próféta parancsa
2 Káoszborostyán

Láthatjátok, hogy sideból főleg Zarknodos paklik ellen készültem, illetve ha én kezdtem a játékot beraktam a Nekronsárkányokat is általában. A hagyományos versenyen 4 fordulót tudtam hozni a paklival, megvertem egy Semleges csatamezőt, két Életenergiát és egy Zarknod bilincsét, kikaptam egy Molluszk, az ócskástól és egy Korlátozástól. Tuti fejlesztgetem majd még, van benne erő bőven. Próbáljátok ki ti is, jó játékot!

Dév bácsi

Reklámok

5 thoughts on “Paklileírás – Tempó Lassan járj!

  1. Mező is coming B)

    Szép dekk, igaz lesz az Életenergia->Mező->Járj kő papír olló a metára

  2. Durva pakli lett, ezt gyakorláson is tapasztaltam 🙂 Amúgy emlékszem még, hogy 2 veszettséget tartottál még ideálisnak pár hónapja amikor én járjaztam, látom változott a helyzet 🙂 Kegyetlen lap, az a fajta aminél egyáltalán nem vész ha behúzod, sőt amennyire tapasztaltam inkább örülsz is (Barti rakta ki ellenem első nap első és második meccsen is igen hamar és onnantól mindegy volt hogy próbáltam asztalon nem maradó, de ősmágiás lapokat sideolni, simán kikaptam).

    U.I.: a szörcsi motyi is kegyetlen (nem csak ide), ez a gyakori státusz kicsit alá lett lőve esetében.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

