Dév bácsi Gemina erdejében #2

Hétvégi videós lapismertető, ezen a héten bemutatkozik Varn Banett királynő!

Dév bácsi

Reklámok

11 thoughts on “Dév bácsi Gemina erdejében #2

  1. Akkor korlátozás mellett 3 lap lehet a kezemben, ha abból az egyik egy ilyen királynő?
    És akkor mikor sül ki megint a korlát?
    Ha 4 lapom lesz? És akkor csak egyet kell dobnom?

  2. Korlátozás ellen nem működik, mert a szabálylap szerint “ha egy játékosnak BÁRMIKOR 2-nél több lap van a kezében”, akkor dobnia kell, így hiába mutatod meg egyszer, utána még mindig fennáll a kitétel, és megint dobnod kell.

  3. Vagy pedig eleve nem lehet használni a Korlátozás képességére a mutatást. Nem tudom melyik, de vagy egyáltalán nem is működik ellene, vagy nincs semmi értelme használni.

  4. A Korlátozás dobatása nem forrás, mert nem játékban vagy gyűjtőben lévő lapra hat, ezért nem lehet rá mutatni a királynőt.
    Viszont ha a saját lapom helyettesítésére mutatom, akkor ez egy aktiválást igénylő képesség? Vagyis meg lehet kánterelni így a kirakott manóm idézési költségének számolgatása közben, és akkor kiderül, hogy mégis kell dobnom?
    (Gondolom, ha az ellenfél forrására mutatom, akkor ez egy sima reakció.)

  5. Mennyivel másabbul alakult volna, ha le van némítva a telefonod 😦

    Stabil side lapnak ígérkezik, bár a kéknek van máig is használható védelme AM ellen (kinetikus), de örömteli, hogy érkezett újabb

  6. Engem is érdekel Szkupien Zoli kérdése.
    Hol helyezkedik el ez a mutatás a lap kijátszásakor? Az IK meghatározása előtt vagy után?
    Vagy egy lap kijátszásakor lesz még egy részfázis, amikor lehet a helyettesítéseket módosítani? Nem biztos, hogy rossz, legalább a szemétdomb nerf is a helyére kerülhet.

    Tök kreatív, tágítja a játék amúgy is rendkívül komplex struktúráját 🙂
    Érdekes dolgot tud, a helyettesítést olcsóbbítja csak játéktechnikailag nem értem, hogy illeszthető a jelenlegi mechanizmushoz. És csak hogy érdekes legyen. Egy ilyennel a kezemben kijátszom mondjuk egy ragyogó manót ingyen? Megfogja-e a nerfel-t szemétdomb, hiszen a tényleges helyettesítés nem történik meg??

  7. A helyettesítés azután történik, hogy kiszámítottuk a lap módosított idézési költségét. Gyakorlatilag a költség kifizetésekor.
    A manó szövegében az “előtte” kitétel arra vonatkozik, hogy ezt a képességet még a helyettesítések végrehajtása előtt, de a módosítások elvégzése után, azaz a lap kifizetés előtt álló teljes idézési költségének ismeretében kell elvégezni.
    A helyettesítés végrehajtásakor pedig már eggyel kevesebb lapot kell dobni.
    Ez egy kézben működő aktiválást kívánó képesség. Azaz ugyanúgy reagálható, mint bármelyik másik forrás (megfelelő reakcióval).
    Ilyen esetekben az épp folyamatban lévő cselekvést meg kell szakítani, és le kell vizsgálnia reakciósort.
    A helyettesítés ilyen esetekben is megtörténik, hiszen a lap idézési költségét nem fizettem ki, hanem azt 0-val helyettesítettem.

    Ha egy lap “ingyen” jön annak ezek lehetnek az okai:
    1. “kifizetem” az ik-t de az eleve nulla,
    2. nullára olcsóbbítottam (egészen kivételes esetekben),
    3. helyettesítettem a költségét.
    A manó alap idézési költsége nem nulla. 1-es kilőve.
    Nem olcsóbbítottam semmivel. Tehát 2-es kilőve.
    3. Marad a helyettesítés.
    Hogy végül nem kellett lapot dobnom, ez a történet szempontjából közömbös, mert így is helyettesítettem, csak 0 eldobott lappal.

    A szemétdomb épp ezért megfogja, hiszen az ik-ét még részben sem fizettem ki, azaz teljes egészében helyettesítettem.

  8. Ezek alapján eszembe jutott még két kérdés.

    Az első: mi van, ha egy 2 manás manó költésgét helyettesítem, mutatom a királynőt, és az ellenfél a mutatást megkánterli mondjuk egy Ködszitával, de én visszakánterlek egy Különlegességgel, aminek eldobom a királynőt (tekintsünk el attól, hogy ennek nem sok értelme van), majd az ellenfél azt is megkánterli, és megnyeri a reakciócsatát. Ekkor a kezemben nincs lap, tehát nem tudok helyettesíteni sem. Ilyenkor vissza kell vonnom a lapkijátszást, mert nem tudtam kifizetni a költségét? Ha esetleg van manám, akkor ugye nem lehet, hogy muszáj manából kiraknom a lapot? És az se lehet, hogy kirakhatom ingyen akkor is, ha nem dobtam neki?

    A második kérdés: a Kódex szerint “a lapkijátszás szándéka visszavonható mindaddig, amíg a játékos a lap idézési költségét nem fizette ki.” (23.1) Illetve helyettesítés esetén “a helyettesítés végrehajtása után a lap kijátszottnak minősül, és a lapkijátszás szándéka már nem vonható vissza.” (24.2) Ezek alapján amíg a helyettesítés nem történt meg, addig vissza lehet vonni a lapkijátszást, igaz? Tehát ha megkánterlik a mutatásomat, és kiderül, hogy mégis kéne lapot dobnom (amit tegyük fel, meg tudok tenni, mert azért általában legalább a királynő ott lesz a kezemben), akkor dönthetek úgy, hogy visszavonom a lapkijátszást, mert nem akarok dobni?

  9. Itt is koszonjuk a vednokolest Várnai-Borsos Anettnek, remélem, elégedettek lesztek a lappal! (en szerettem vele jatszani)

  10. @Szkupien Zoltán: így van. Ha kiteszek pl. egy Megsemmisítő csapást, és gőzerővel azon tűnődöm, hogy mégis hogyan játsszam ki (értsd: mennyi Ép-t áldozzak az ik-éből), akkor eközben vígan meggondolhatom magam, és mondhatom azt, hogy á, inkább mégse játszom ki. Ebben az esetben a manó megmutatása még nem valósította meg a helyettesítést. Ehhez a képességének működnie is kell. Ha a képességét megakadályozzák, akkor ott állunk egy manóval, és az ő rendezetlen idézési költségével, azaz a lapkijátszás nem fejeződött be, ergo: a lapkijátszás szándéka visszavonható. Másrészt viszont, ha a manó megmutatása sikeres volt, akkor a helyettesítés is lezajlott (alapesetben), és így a lapkijátszás megtörtént (tehát nem vonható már vissza).

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s