Versenybeszámoló – Téli HKK Kupa

49 játékossal zajlott első 2018-as versenyünk.

Nagy nap volt a szombati a HKK Blog számára, hiszen január 13-án rendeztük újabb negyedéves versenyünket, a Téli HKK Kupát, melyen nagy örömünkre igen szép létszám gyűlt össze. Mint mindig, most is voltak páran, akik végül nem bukkantak fel az előnevezők közül, de így is népes, 49 fős mezőny vágott neki a hatfordulós versenynek, melyen minden eddiginél masszívabb díjazással (120 booster + 6 UR) vártunk titeket.

A nagy létszám miatt a szokásosnál kicsivel jobb képet kaphattunk a metáról. Az mindenesetre nem meglepő, hogy 9 Lassan járj! is volt a mezőnyben, mögötte pedig a Villámháború és az Életenergia voltak a legtöbbet használt narancs lapok, 5-5 játékos döntött ezek mellett.

Szabálylap (25)

  • 5 Villámháború
  • 4 Korlátozás
  • 4 Zarknod bilincse
  • 3 Életenergia
  • 2 Sokszínűség
  • 2 Lassan járj!
  • 2 Semleges csatamező
  • 1 Zarknod börtönében
  • 1 Hegymélyi keltető
  • 1 A fókusz meglelése

Követő (10)

  • 1 A hét törzs főnöke
  • 1 Az együgyű
  • 1 Raia követője
  • 1 Harangmester
  • 1 Sötét manifesztáció
  • 1 Kreátor követői (Leah követője + Antimágikus rakshallion)
  • 1 Építő rakshallion
  • 1 Az ősök famulusa
  • 1 Motyogó kultivátor (epikus)
  • 1 Leah követője

Egyéb (14)

  • 3 Lassan járj! + Kragoru familiárisa
  • 2 Életenergia + Harangmester
  • 1 Lassan járj! + Teremtő rakshallion
  • 1 Lassan járj! + Főparancsnok
  • 1 Lassan járj! + Melák, az óriás
  • 1 Lassan járj! + Kyorg ősmágus
  • 1 A fókusz meglelése + Átkozott követő
  • 1 Ősi rúna + Manafamiliáris
  • 1 Ősi rúna + Teremtő rakshallion
  • 1 Hegymélyi keltető + Bestiák mestere
  • 1 öt lap

A maratoni verseny végül történelmi győztest hozott, Kincses Fruzsina ugyanis a budapesti hagyományos versenyek első női bajnoka lett – öt győzelemmel és egy döntetlennel húzta be az első helyet Makó Gergely és Szatmári Bálint előtt – nem mellesleg amatőrként is. Ezzel összesen 23 csomag kiegészítőt és 2 ultraritkát vihetett haza! Nagy napja volt ez a kragorus pakliknak, hiszen a győzelem mellett mindhárom ilyen deck befért a Top 10-be.

1. Kincses Fruzsina (paklilista) – Lassan járj! + Kragoru familiárisa
2. Makó Gergely (paklilista) – A hét törzs főnöke
3. Szatmári Bálint (paklilista) – Villámháború
4. Ács Domonkos (paklilista) – Életenergia
5. Peszlen Zoltán (paklilista) – Lassan járj! + Kragoru familiárisa
6. Aranyi Ákos (paklilista) – Sokszínűség
7. Kahn Evarth (paklilista) – Az együgyű
8. Mikulás Ádám (paklilista) – Villámháború
9. Egyed Dávid (paklilista) – Lassan járj! + Teremtő rakshallion
10. Abbas Krisztián – Lassan járj! + Kragoru familiárisa

A három dobogós: Makó Gergely, Kincses Fruzsina és Szatmári Bálint

Nagyon köszönjük mindenkinek, aki eljött a versenyre! Legközelebb terveink szerint áprilisban várunk benneteket hasonló kupával – addig is szívesen fogadjuk a kommentek között a véleményeket a verseny kapcsán, hogy a következő alkalomra még tovább javíthassunk a dolgokon!

Csető Zsolt

Reklámok

43 thoughts on “Versenybeszámoló – Téli HKK Kupa

  1. Szuper verseny volt, igazabol semmi negativat nem tudok irni 🙂
    A kezdes asszem pont 11kor meg is tortent, az ido lejarta utani partikat meg nem nagyon lehet kontrollalni..

    Van otlet a kovetkezo formatra?

  2. Hatalmas gatu Zsuzsi!!!
    Igen krag gyenge ezért tolni kell belel a lapokat ez egyértelmű….:P

  3. Hát persze, hiszen az első 3-ban csak 1 krag van. Majd csak akkor lesz erős, ha zsinórban 5 versenyen azzal játszik a top 3-ból mindenki. Hát nem emlékszel? Ez már a vérfarkasosos triumph-nál ki lett mondva 🙂

  4. Most latom, Dev Zsolt atya nyomdokain halad! 🙂 (Jarj + Teremto)
    Erdekes deck, jo ertelemben!

  5. …és egyben aggasztó is a járj + tempó követő felállás hatékonyságát tekintve.

  6. (Ha ezt a Jarj + Teremtore irtad, akkor:) a 9. helyet en szemely szerint nem erzem aggasztonak, a Jarj + Krag inkabb lehet az, a koveto erossege miatt (a Jarj + kaller-t vagy a Jarj + sarkanyt sem erzem jelenleg aggasztonak).
    Bar ez ugye 1 db. hagyi verseny, az elozo hagyit Arochos ctrl nyerte, a megelozot pedig Magirox ctrl (de teny, hogy azok kisebb versenyek voltak).

  7. Zsolt szerintem arra gondolt, hogy ha a lépéselőny mellől ki kellett tiltani a követőket, akkor talán ideje lenne a Járj mellőli kitiltásukon elgondolkodni.

  8. En is ettol tartok :), de ezt nagyon “ontsuk ki a furdovizzel a gyereket” effektnek erzem.

    Szerintem amugy a Lepeselony onmagaban is iszonyat nagy elonyt ad – mar regebben is mondtam, hogy tul eros lesz.

    A Kragoru koveto – osszehasonlitva mas kovetokkel – irdatlan nagy tapot ad, ez a resze vitathatatlan. Ami nekem kicsit visszas, hogy ha Jarj+Kragoru hoz egy 1.-5.-10. helyet, akkor “el kell gondolkozi a tiltason”, ha pedig kontroll hoz “1.-2.-3.-4.-6.-7.” -et ! akkor “hat, ez nem egy komoly minta”.

    De ez nyilvan visszavezet a “szabad-e a HKK-ban megengedni igazan eros aggro vagy kombo paklit?” kerdeskorhoz, amit jo lenne egyszer koruljarni es dontesre jutni vele…

  9. Ragó Norbi szerintem átkozottal tolta fókusz mellé.
    A harangmester kicsit antikombó lett volna a mentátos hokival. 😀

    Fruzsinak pedig hatalmas gratula!!!!

  10. csak leszed, olcsóbbít(nem kicsi) ja és persze védi is mivel drágítja ha valahogy meg tudná az ember akadályozni azokat a jó eséllyel rohadt nagy aktívan jövő dögöket. De persze a fair play kedvéért még a célzásukat is drágítani kell, nehogy véletlen az asztalon maradhasson valami, amit nagy nehezen ki tudott szurkolni az ember az asztalra, mert hogy ugye leszedni is kell tudnia.
    Ezzel szemben azért a nyomorult 2/2-es kis angyalkáért mekkora hiszti volt, az aztán tönkre teszi a fejlesztés a játékélményt meg mindent….
    Lépéselőny a +1 mana+1 csont ehhez képest nem tudom mekkora előny.
    Járj+kragu erős, tudta mindenki, de persze a szemétdombot nerfelni kell.
    Kicsit úgy érzem, ha egy koncepció a megfelelő embereknek tetszik, akkor tök mind1 mennyire inkorrekt, akkor is kapja a tápokat és jön a mellé beszélés, megmagyarázás. Az íjjászokat szintén ide sorolnám.

  11. A boszorkánykirály pedig az utolsó pillanatban ősök famulusára cserélte magát. 🙂

  12. Járj+Krag: Kecskeméten, ha szerencsével is, de 2 versenyen is sikerült nyernem ellene, és úgy hogy Fruzsi, nagyon jól játszott (hagyin 2-1-re, pörgősön nagy mákkal hoztam) (1 apró hiba volt, de annál a szitunál szinte mindegy volt már), lehet kezelni a Járj+Krag-ot, csak készülni kell ellene… (alapból, ha a koncepcióba belefér + side).
    Legutóbb Ex egyszínű versenyén kaptam ki a Járj+Kragtól, jól is jöttek a lapok Krisznél, nálam sajnos átlagon aluli volt a húzás, és sajnos abból nem tudtam optimálisan kijönni (mondjuk pörgős, benne van a pakliban).

    És írom úgy, hogy nem Járj+Kragoztam (nem is tudom mikor toltam utoljára, de ez most lényegtelen).

    Ha jön a nerf, mosolyogni fogok az tuti (és unni, hogy mindenre nerf lesz szinte a megoldás), és más eszembe jutni…

    On téma: Itt is nagy grat Fruzsi! 😉

  13. Ha végül oda jutna a dolog, inkább a Kragra tegyétek rá, hogy nem lehet mellé szabálylapot használni, és ne a Járjra, hogy nem lehet mellé követőt. Nem hiszem, hogy a Járj + Kyorg, Járj + Átkozott, stb. túl erősek lennének, csak a Krag hozza ezeket az eredményeket.

    (Abban az esetben talán meg lehetne próbálni a Lépéselőny nerf visszavonását is, úgy emlékszem az is Kraggal volt OP elsősorban.)

  14. Zsolti: Még nem, de ha így kezdődik, ha el kéne gondolkodni 1 koncepció “fékezésén”, többnyire nerf lett a vége…

  15. Ami felmerult, hogy “Lassan jarj melle ne lehessen kovetot hasznalni”, annal sokkal-sokkal jobbnak tartom a Kragoru nerfeleset (pedig alapbol nem vagyok nerf-parti, csak ha nagyon muszaj). De a “varjunk meg 2-3-4 versenyt, hogy alakul a meta, hiszen ez csak 1 győzelem volt, az előző 2-n más nyert – aztán meglátjuk” volna a legszimpatikusabb.
    Viszont a Veszettség próba-nerfje szerintem pont a kevésbé durva (és lassabb) klasszik Járjnak okoz gondot (ahogy a mostani eredmények is muatták, pedig nem akárkik tolták vele), mivel a gyorsabb paklinál (pl. JárjKrag) kevésbé van idő asztalon maradó ősmágiákat lerakni.

  16. Nehogy elsikkadjon: iszonyatosan hatalmas gratula az első női győztesnek, aki komoly pesti versenyen nyerni tudott valaha (remélem, jól emlékszem a régi időkre is, amikor egészen komoly női versenyzők voltak), Fruzsinának!

  17. Nekem egyelőre az a véleményem, hogy:

    1. Egyelőre várjunk, lehetséges, hogy a meta maga lereagálja a jelenlegi krag. diadalsorozatot.

    2. Ha nerfre kerülne sor, az szorítkozzon a Krag-járjra, ne minden létező Járj koncepcióra (és főleg ne minden drágítós koncepcióra)

  18. Én még mindíg csak az elvet nem értem. Számtalanszor azt hallottam, írták stb. Hogy ha egy lap játék romboló, túl erős vagy a fejlesztést akadályozza akkor nerfelni kell.
    Na most így jártak az angyalok, horgony szemétdomb stb. Pedig sokkal kevesebbet tudtak önmagzkban mint egy 4 képpességget használó, szabálylappal kb az ellenfelet totál ellehetetlenítő követő.
    Persze van ellene megoldás, lehet ellene készülni, de pl lehet még, érdemes még kiadni mágikus védelmű lapot, ami tud valami jót, nehogy még erősebb legyen a krag?
    Ez nem zavarja a sokat hangoztatott fejlesztést?
    Utálom a nerfeket, de eddig olyan vadul nerfeltek lapokat akkor legyünk már következetesek!
    Különben az a kellemetlen érzésem támad, hogy csak akkor csap le a nerfhammer ha egy koncepciót a megfelelő emberek nem annyira kedvelnek, vagy mint a horgonynál a megfelelő mennyiségű eladás után és a megfelelő emberek időben eladása után nerfelték…

  19. @Balage egyszer Szkupien Bence levezette már mért probléma ha az aggro ilyen szinten megerősödik, blogon írta le

    annál jobban nem kell kifejteni

    amúgy meg ha egy verseny nem minta neked, volt egy hammeres ahol durva dominanciát mutattott a járj

    (megjegyzem múlt héten is top 5öt ment az egyetlen kragos pakli, nem csak a versenygyőzelmet kell kiemelni: )

    Aki azt állítja hogy nincs gond (minimum) ezzel a setuppal, az homokba dugja a fejét.

    A többi verziót egyelőre én se bántanám, azokkal lehet mit kezdeni.

  20. Erdekes, a targy pakli a ZV-ben kapott par iszonyat tapot, volt egy EX-es elso helyezese, egy behos kezdo elso hely es asszem ezen kivul 2 dobogos helye ( az Xedik beszukult elso helyet most hagyjuk), meg sem kapott utana erositest, mert tier1-nek lett elkonyvelve.
    Egy kiegeszitoben kapott jo lapokat (2015ben!!), aztan ennyi..
    A krag is a ZV-ben kezdett megerosodni, es azota minden nagykiegeszitovel csak erosebb lett.
    Szerintem nem kellene nerfelni, csak most legalabb 3 nagykiegeszitoig ne kapjon lapot, es a szemetdomb nerfet el kellene torolni.

  21. Azért egy apró megjegyzés pártatlanul és állásfoglalás nélkül. Tudtommal alakulóban van egy Ősmágia szabály reform, ami szintén befolyással lehet a probléma kezelésére… Erről még a Tihor Milkós és a Csető Zsolt beszélt az egyik fórumban. 2 hónapos teszt időszak aztán meglátják… (az ott elhangzott elképzeléssel van némi aggályom -ami nem feltétlen egyensúly borító-, de szerintem a teszt során azokat finomítják ha kell)

  22. A probléma a szemétdomb nerf törlésével, hogy mit fog meg az a jelenlegi krag verziobol? kb 6-9 lapot össz. Sztem jobban sújta a kontrollosabb verziókat (eleonora pl vagy megsemmcsap az fix a kontrollosban és vagy van vagy nincs a kragosban)
    én nem engedném vissza, tényleg korlátozza a designt

  23. Fentebb olvastam, hogy csak a Járj + Krag, ami aggasztó koncepció, valahogy ezzel nem értek igazán egyet. A Járj + akármilyen tempo követő iszonyat táp. Gondolok a sárkányra, olcsóbbít, és rezisztenciát ad a sárkányoknak. Elég sok játékos inkább permanens leszedést rak be, mivel univerzális, esetleg asztal takarítást. Magyarán be kell lőni a követőt mihamarabb, ha élni akarsz. De már ez sem működik igazán, mert ha gyógyulni nem tudok, fix, hogy kapok az arcomba 2 Fagyföldet (nem egyszer megtörtént eset). Annak sebzését meg semmi sem fogja sem. Innentől kezdve, ha az ellenfél kontroll, és nem a gyors ölésre van specializálva,akkor jól megszívta, mert a lapjai neki relatíve drágán jönnek ki, a Járj meg hátradől és megvárja míg keresheti a helyszíneket. Persze most lehet megkapom, hogy akkor szarul van összetéve a pakli, de nemigen látok senkinél sem gyógyulást tömkelegével. Nem rakhatom tele, mert akkor másnak nem jut hely, ami fontosabb lenne. És ha véletlen kapok egy kontrollt, akkor semmire nem megyek azzal, hogy gyógyulgatok, ő megoldja. Ha meg kevés van benne, akkor bekeresem/húzok sokat lapokkal… de akkor arra meg el is megy a mana. Mindenképp bukta…
    Emlékszem, KM környékén egy Beldiannal vígan vertem a legtöbb Járjat még akkor is, ha nem kezdtem. Ez szerintem most nem lenne igaz…

  24. Egyenlőre elégnek érzem a veszettség nerfelését és a szemétdomb visszaengedését. Jobban kell reagálni a metának erre ennyi az egész. Mondom úgy, hogy énis kikaptam szombaton a járj kragtól. Amin még el lehetne gondolkodni az a nekronsárkány.. Ingyen 9 sebzés nehezen megakadályozhatóan, 5 épért leszedhetően elég durva…

  25. Nem érzem jónak egyénileg a lapok gyengítését, sok olyan van ami problémás (manapilon ami ingyen ad lapot és tempót, gormathion ami ha kijön kikaptál), szóval nem oldaná meg a dolgot. Rá kell nerfelni a követőre hogy ne lehessen szablapot mellérakni és kész. Önmagában csalás a kettő olcsobbítás, nem kell még mellé ellenfelet is drágítani…emlékszem régen voltak blokkoló kezdeményezések ezen a vonalon és ott is kellett lőni követőt, különben hamar lement a manád. De ott legalabb lehetett, mert nem haltál bele fixen.

    Nem érzem hogy a mező kéne legyen szinte az egyetlen megoldás ellene, mert az meg igen korlátozza a pakliépítési lehetőségeket.

  26. Többen leírtétok, hogy “a meta lereagálja”. Ez így is van. Már most is lereagálta. Vajon miért volt 5 VH a versenyen? Úgy, hogy az elmúlt hónapokban szvsz összesen nem indult ennyi VH a versenyeken…

    De attól, hogy a “meta lereagálja”, attól még a járj + kragoru felállás rendkívüli módon kilóg a sorból, és a járj + bármilyen egyéb tempókövető felállás is messze előrébb jár minden más hasonló kombinációnál.

    Volt arra is utalás, hogy az ősmágia reform ezen változtat majd. Remélem.
    Egy ennyire bonyolult szabálypontba belenyúlni azonban nem lehet hasraütésszerűen, mivel az ősmágia szabályának megváltoztatása áttételesen nem csak a fenti narancs-lap kombinációra, hanem az egész játékképre hatással lesz. Az pedig nem lehet cél, hogy az összes drágító lap, illetve drágító koncepció végleg eltűnjön a versenyasztalokról.

    Azonban ha minden így marad, ahogyan most van, akkor mind a járj-kompatibilis lapok, mind a mágikus védelmű lények tervezésénél igen szűk keretek közt kell maradnia a kiadónak, hogy egy amúgy is igen erős koncepció ne váljon teljesen egyeduralkodóvá.
    Szerintem.

  27. Fruzsinak gratula! Bármilyen OP is a Járj+Krag ez akkor is egy igen szép eredmény. Aranyi Ákos és Makó Gergely pedig értékes skalpok :D.

    Járj+Kragoru:
    Ez a felállás azt tudja, hogy az ellenfélhez képest átlagosan _laponként_ 3, ha az ellenfél counterlene/leszedne akkor pedig 4 (!) Vp előnye van a használónak. Hasonlítsuk csak ezt össze a Lépéselőnnyel, ahol a használónak egyetlen egyszer van 1 Vp és 1 csont előnye (egy komoly hátrány mellett) és azt már mióta el van tiltva a követők mellől! És nem csak az IK módosító követők mellől! Harangmesterrel sem használhatom 😦 (Pedig nagyon szeretném XD, 1 versenyre még el is tudtam vinni anno, imádtam :D.)
    Aki szerint ez rendben van, az nem játszani akar, hanem nyerni minden áron. Általában az ilyen típusú emberkék gondolják/ták úgy, hogy a Bilincses/börtönös gyűjtőgennel (korábban daldekk, tekihoki) sincs semmi probléma, mert sideolni kell, meg készülni kell, meg miért nem játszol a saját dekked helyett egy olyan mezővel, aminek a fele side lap… (pláne pörgősön).
    Ez a hozzáállás vezetett idáig. Remélem sikerült belőle tanulni és a jövőben a kiadó a hibás lapokra/koncepciókra nem elkésett és ismételten csak a játékot torzító ellenlapokat tartalmazó kiegek kiadásával reagál (ami gyakorlatilag tervezett pay to win és elég visszás számomra, lásd. Jagumir és NTI.), hanem a problémás lapok gyors nerfelésével vagy tiltásával.

    Az én javaslatom az, hogy ne lehessen együtt használni követőt és szabálylapot, ha mindkettő módosít idézési költséget. Tudom, hogy ezt sokan radikálisnak érzik, de a jelenlegi lapkiadás mellett legfeljebb 2 éven belül szükség lesz rá, minden ilyen összeállításnál (szerintem pedig már most, mondom ezt úgy, hogy kb. az összes ilyen koncepcióval indultam már versenyen, és van amivel nyertem is.) . Akkor pedig miért ne vezessük be rögtön és a következő lapgenerációt már lehet ehhez igazítani.
    Illetve, ha utánaszámolunk a Járj+Melák, Járj+Kalandozókövető, Járj+Tárgykövető, Keltető+Kalandozókövető stb. sem sokkal korrektebb felállás. Egyszerűen a lapok alacsony átlag IK-ja (1!) miatt, az hogy az ellenfelet minimum 1-el drágítom, magam pedig 1-el olcsóbbítom óriási előnyt ad. Továbbá, mivel (szerintem ismét csak egy tervezési hiba miatt) a játék counter dominált és nem leszedés dominált, sokkal jobban érződik a drágítás problémája. Az, hogy több és erősebb counter van a metában, mint leszedés azt eredményezi, hogy a húzás sokkal jobban számít, mivel a counter csak és kizárólag akkor jó, ha a probléma _előtt_ nálad van. A leszedés ezzel szemben a köv kör(ök)ben behúzva/kikeresve is megoldás lehet. Nem beszélve arról, hogy a counter lények sokszor dupla vagy semmit csinálnak a játékból: az ellenfélnek nem jön létre semmije és én kapok egy ölést (és kitudja mit még) vagy nekem nem jön létre semmim. Az eredmény bármely esetben könnyedén eldönti a meccset. (Többszörösen is rossz irány ez szerintem, de ez már egy másik problémakör.)
    Továbbá az általam javasolt “nerf” 1 darab 1 soros új játékszabály és semmilyen lapot nem kell hozzá módosítani vagy tiltani, nem kell megtanulni senkinek semmit, ez csak a pakliépítést érinti. Ez az “ideális nerf”.

    Üdv: Kyb

  28. Bocsi János, de hol olvastad, hogy az ősmágia reform ezen változtatni FOG! ki mondta ezt ki tényszerűen? -én csak feltételezést látok, egyáltalán nem olvasom tutira a dolgot

  29. Lehet ,hogy kicsit provokatív lesz a hozzászólásom ,de a járj vs kyr problémát nagyon egyszerűen meglehetne oldani egy semleges csatamezővel, vagy legalább is részmegoldást kínálna egy rúna/ fókusz meglelése ,v átkozott követő vagy a kettő együttes alkalmazása , csak hát ezen lapok alkalmazása viszont laphátrányt jelentene a hagyományos életenergia kontrollal szemben, így sokkal könnyebb megoldásnak ígérkezhet a rinyálás arra vonatkozólag ,h nerfelni kellene, mint sem ,hogy kevesebb keződőlappal kialakítani egy ütőképes koncepciót amely megfogja a járj- os paklikat, és a laphátránnyal is megállja a helyét az egyszerű sokszin/ életenergia -kontroll metával szemben…meg hát az igazat megvallva, a sorsolásokon azért némi szerencse is kell ,hogy olyan koncepciót fogjál ki amely illik ahhoz a paklikoncepicóhoz amelyet összeraktál, a side részt megoldást nyújt a lehetséges alternatívák ellen egy bizonyos szintig, azonban az ,hogy egy pakli minden ellen jó az inkább egy sci -fi vagy fantazmagória kategóriába tartozik. aki jár versenyre nagyjából tudja , mi a meta de bekerülhet egy olyan koncepció ami ellen nem annyira univerzális a paklija, és ha nincs túl nagy játéktudásbeli különbség a két versenyző között, akkor szív ha egy ilyennel kerül össze.

  30. Múlt heti ligán Zorall Járj+Kragja ellen Rúnáztam, és még kezdtem is, úgy kaptam ki a 3. körben, hogy nem volt döntési helyzet a meccsen. (Csak az, hogy lelövöm e az elején a Kragot, de volt nála Shomori, úgyhogy akkor rögtön vesztettem volna.)

  31. Jó hát vannak szar kezdések ez egy ilyen játék, én is kaptam már ki rúnával kragtól, de általánosságban véve nem egy lehetetlen feladat rúna mellett ..

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s