Játékmechanikák, ami jobban működnek páros versenyen

Nyakunkon a páros verseny, íme néhány tipp, amivel boostolható a paklid.

Biztos sokan hallottátok/olvastátok már, hogy a páros verseny az év egyik legszórakoztatóbb versenye. Egy igazán speciális formátum, ami bizony sokkal több felkészülést igényel, mint egy hagyományos HKK verseny, ugyanis két összehangolt, jól működő paklit, egyáltalán nem könnyű összerakni. Persze az, hogy a paklijaitok összhangban vannak az csak egy a sok tényező közül, ami a sikeres páros versenyen való szerepléshez szükséges. A mai cikkben három olyan játékmechanikával foglalkozom, ami szerintem erősebb ezen a formátumon, mint egy hagyományos HKK versenyen.

1, [K] képességek

Jelenleg éppen arról megy a vita a Beholder fórumon, hogy páros versenyen legyen-e azunalomuzo eddigiek mellett valamilyen tiltott lap. A játékosok nagy része – nem véletlenül – valamilyen olyan lapot jelölt meg a tiltólistára, ami bár hagyományos környezetben is erős, de itt még inkább inkorrekt [K] képességgel rendelkezik. Nyilván túl erős matek nem kell annak bizonyításához, hogy minél több játékos vesz részt egy játékban (káosz!) ezek a képességek annál inkább felértékelődnek, így valószínű továbbra is ezek a lapok lesznek majd a formátum királyai. Ha a kiadó elfogadja a játékosok javaslatait, az eddigi szavazatok alapján az Unaloműző és a Tűzrakás is tiltólistára kerül, illetve kinéz egy Kékvérű oroszlán [E] nerf is a verseny idejére. Természetesen ezeken kívül is számtalan olyan lap rendelkezik szupererős [K] képességgel, gondoljunk csak Az inkvizíció küldötte/AZ egyensúly őrzője/A sötétség ivadéka trióra, akik egy nagy kör alatt elég nagy tápot tudnak kitermelni, talán Az inkvizíció küldöttet a legkönnyebb bekapcsolni a formátumon amúgy is jól működő Illúziószurkálással, vagy a GE-ben megjelent A főnixek pillantásával is ingyen kaphatjuk a tápot. Kicsit gyengébb, de szintén jó a fenti két lappal A különlegesség ereje is, de még számtalan jó [K] papíros található a játékban, rajtatok, szemfüles játékosokon múlik csak, hogy mit találtok meg.

2, Az egyik játékos kikapcsolása

Mondanom sem kell, hogy amíg a 2 v 2 egy korrekt felállás, a 2 v 1 már csak feleennyire az, így kézenfekvő lehet az egyik ellenfél valamilyen módon történő kiiktatása a játékból. Erre elég sok lehetőséget nyújt nekünk a formátum sajátossága, miszerint ha mindkét játékos egyre „száll rá”, akkor elég gyorsan kialakulhat a fenti szituáció.

2.1, Pre-counterek

Bár a pre-counterek (pl. Thu’zad hazaérkezése, Tornadusz) hagyományos versenykörnyezetben sehol sincsenek jelenleg, nem árt észben tartani, hogy ezek a képességek bizony stackelhetőek, vagyis ha több ilyen auto-countert kapcsolunk be, azok bizony összeadódnak. Ráadásul, ha valamilyen korlátozó szabálylap mellett tudjuk ezt elérni, akkor mondanom sem kell, hogy mennyire erősek lehetnek ezek, pl. Korlátozás mellett elég gyorsan eldönthetik a játékot.

2.2, Pakliégetés, blokkolás

Ezt a két mechanikát egy pont alatt tárgyalnám, igazából azért, mert mindkettő olyan, hogy amíg az egyik játékos max. VP-je nem nulla, vagy az egyik játékosnak van lap a paklijában – kis túlzással – olyan, mintha semmit sem csináltunk volna. Úgy becsülöm amúgy, hogy nagyjából a harmadik körre lehet az egyik játékost blokkolással leválasztani, a pakliégetést kicsit nehezebb talán megtippelni, nagyban függ attól, hogy valamelyik játékos húz-e Szörcsögő motyogót kezdőkézre.

2.3, Dobatás

Amióta megjelent a Végzetúr kiegészítő mozgatja a játékosok fantáziáját páros versenyen az Edralian. Nem hiába, a két hordaparancsnokba 6 lapelőny van elraktározva, mindketten egy játékost dobatva a harmadik körre lapkijátszás nélkül kikapcsolható az egyik ellenfél. Persze ott van az a hátrány, hogy amikor dobatunk, akkor az ellenfelek tudnak 2 v 1 játszani, hiszen a lapkijátszásunk le van tiltva, de még mindig jobb a helyzet, mint hagyományoson, ahol egyáltalán nem tudunk lapot kijátszani dobatás után. Úgy tippelem amúgy, hogy a Káoszgoblin és az Albinó varkaudar is népszerű vendégek lesznek az asztalokon.

3, Kombó paklik

A kategória nem konkrét játékmechanikára utal ugyan, de a páros versenyek azért is osi_manifesztacionagy kedvenceim, mert valaki mindig játszik rajtuk valamilyen olyan kombóval, ami meglepi a mezőnyt. Korábban ilyen volt a dupla Ősi bölcsesség, egyik játékos keres egy Megfelelő alkalmat, a másik egy A hatodik napont, és a második körben kiraknak két Orzag managömböt vagy Ősi manifesztációt. De kellően undorító volt a Csernus Dávid – Dönczi Krisztián által korábban játszott lock pakli (talán ebbe a kategóriába sorolható), Manafonál (régi)Ősi béklyóVarkaudar preventor (régi)/Fizetett tehetség kellett ahhoz, hogy mindét játékost bezárja. Paklilistájukat itt nézhetitek meg. Mostanában hagyományos környezetben annyira nem működnek valamiért ezek a paklik (talán a minimális bizonytalanságot jelenleg nem igazán vállalják be a játékosok egy-egy kombó miatt), azonban egy kombópakli + védőkontroll elég nagyot szólhat, talán a Délibáb Magányos torony erre a formátumra kihegyezettváltozata a legerősebb.

Május 12-én lesz a kiadó által szervezett páros verseny, remélem, hogy ott találkozunk! A verseny részleteit itt tekinthetitek meg.

Dév bácsi

Reklámok

6 thoughts on “Játékmechanikák, ami jobban működnek páros versenyen

  1. Szerintem bőven elég lenne a Vízitündér-Krabber tiltás, teljesen felesleges további nerfeket/tiltásokat beiktatni. A páros verseny erről (is) szól, meg kell találni, hogy mik azok, amik a legjobban működnek. Furcsállom egyébként, hogy a Gida még csak fel sem merült senkinél, pedig a nagykör alatt 4 counter és/vagy leszedés elég durva. De ha kitiltjuk/nerfeljük azokat amik most vannak, akkor lesz egy következő adag, ami épp a legerősebb lesz. Nerfeljük azokat is? Ráadásul a két valószínűleg tiltásra kerülő lapnak semmi védelme nincs, se counterdrágítás, se AM:0, se életjelző stb. Tessék megoldani őket. Bőven maradni fognak erős K-s lapok, a fent említett jellemekre kisülőek elég erősek lesznek, főleg a jó, az említett 0-s víziók miatt, illetve a Szörcsi is nagyon erős lehet. Ami vicces még, az pl a Quwarg dögevő, extrém esetben összeszedhet 8 izmot egy nagy kör alatt, a Totyi is vicces, kicsit Szörcsi light, bár nem akkora fenyegetés.

  2. Gida az valóban nem egy rossz találat, meg lehet zörgetni, Bár nagyobb eséllyel is esik azért le, de már kellően bezárt szituációban OP.

  3. Ritkábban tud feltámadni, ez igaz, valószínű hogy összességében tényleg gyengül ezzel.

  4. A Tuzrakas egy nagy kor alatt 4+1 Szikrat azaz ingyenes konfiguralhato beleszolast termel ingyen. Az hogy nincs vedelme, ebbol a szempontbol teljesen kozombos. A potencialis jatekrombolo hatasa alapjan kell donteni az esetleges tiltasrol. Az Unalomuzot sem a K kepessege miatt kell tiltani hanem az automatikus beleszolas miatt plusz a kaoszfaktor miatt. Emlekeztetnek h tavaly a paros elott/utan gyak. szabalymagyarazatot kellett alkotni a 2 v tobb egyszerre mukodo Unalomuzo konkuralasa miatt. Kinek hianyzik hogy 2 unalomuzo eseten minden egyes lapkijatszas utan haromismeretlenes egyenletez kelljen megoldani arra h melyik passzivizal eloszor es utana kie a cselekves joga. Hagyjuk mar!

  5. Nerfelni nem fogunk, ezt irtam a Behon is. A Tuzrakas + Unalomuzo egyontetu volt ott (eddig), meggyozott. Ezt a masik 3 lappal egyutt – amiknek visszaengedeset senki nem javasolta – megfelelonek erzem (es nem szeretnek sok lapot tiltani, csak a legeslegeslegbrutalisabbakat). Meg ma estig lehet oda irni (persze ide is), aztan eldontjuk a tiltott lapokat es kiirjuk.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s