Vendégcikk – A hordák sorsa (2. rész)

Folytatódott Jancsár János kalandja a horda paklikkal.

A harmadik bevetés: augusztus 18, Dungeon, Isteni szövetség formátum

  • A választott deck: nekronhorda

Ezúttal egy újabb változatot, mégpedig egy klasszikus hordát tervezek bemutatni, ami puszta ütőerejével és tempójával igyekszik lehengerelni ellenfeleit. A drágító szabálylap + tempó követő felállás eléggé népszerű mostanság, bár versenyt talán ritkábban nyer, mint a klasszikus kontroll, de azért mindig számítani kell valamelyik variációjának felbukkanására.

Talán a legismertebb és legnépszerűbb ilyen deck a Lassan járj! + Kragoru familiárisa, de mostanság a Sárkány úrnővel felépített változat is sokszor előkerül (lásd előző versenyemet például). A Hegymélyi keltetőt kicsit talán ritkábban veszik elő a játékosok, pedig komoly potenciál rejtőzik abban a felállásban is, mivel gyakorlatilag bármelyik tempó követővel összeilleszthető. A legritkábban a Bűvös erdővel kombinált verziót látni versenyasztalon. (De legutóbb Kecskeméten 4. helyre futottam be a 2 Bűvös erdő + Melák, az óriás deckemmel…)

A nekronhorda, ahogy neve is mutatja, arról ismerszik meg, hogy a paklit, mint erőforrást használja, ebből hamar kitalálható, hogy bizony a vérfarkasok alkotják a deck gerincét.

Mivel kétszínű versenyre készültem, ezért olyan decket kellett választanom, amit nem zavar a +2 szín hiánya. A hordák többsége egyébként homogén, mivel a játék készítői is igyekeznek egyazon színbe zsúfolni az erős szinergiával bíró, azaz összetartozó lapokat. A két plusz szín kényszerű hiánya mellett figyelembe kellett vennem azt is, hogy vajon mi lesz a várható meta? A kék-sötétzöld kontroll paklik kétszínű versenyen iszonyú stabilak, bármilyen szabálylapot vagy követőt is tegyen melléjük a játékos. Emellett a fehér horda az új erősítésekkel ugyancsak potenciális ellenfél. A lila színnel, különösen az új csodapapír, az univerzumkifordító miatt szintén számolni kell, és persze – ahogyan az manapság lenni szokott – bármi IS jöhet szembe egy nagy versenyen. A meta-paletta rendkívül színes.

A „narancs lap” választás

A VP-nekron vegyes költségű lapok a Lassan járj!-ért kiáltanak. Ugyanakkor ne feledkezzünk meg arról, hogy a nekronhorda szinte lubickol a börtönös/bilincses környezetben is. A börtönnel összeállított farkasfalka inkább a gyűjtőjátékra és a kombinációkra épít, a bilincses verzió azonban ugyanolyan horda, mint a drágítással játszott, csak sokkal több megoldást használ és kevésbé gyors. Mindenesetre egyáltalán nem evidens a Lassan járj! választása. Azért döntöttem végül mégis emellett a szabálylap mellett, mert az 5+ lapos kontroll side után általában bilinccsé alakul, és a side-jából a bilincs ellen bekészített lapjait cseréli be a paklijába Járj! ellen is, míg a bilincses nekronhorda side után sem tud érdemben erősödni a kontroll ellen. A Járj!-as verziónak erre egy hajszállal talán több lehetősége van. A másik szempont pedig a követő használata, és annak esetleges lecserélése volt. Bilincs/börtön mellett ugye erre nincs mód.

A szabálylap tehát a Lassan járj! lett, és az is eldőlt, hogy használok követőt. Az első verzióban a kiegészítő színem a fehér lett, a Mardakor taktikus miatt.

Az előző részben kifejtettem, hogy miért fontos a drágító szabálylap + tempó követő egyenletből kivonni a tempót. Ezt pedig legstabilabban a side-ból használt Átkozott követővel tudjuk megoldani. Egyetlen kérdés maradt: mi legyen az én tempó követőm?

Ezt a paklit láttam játszani követő nélkül, alapból Átkozott követővel és Főparancsnokkal is. Ez utóbbi verzió egészen figyelemre méltó eredményeket ért el. A Főparancsnok minden képessége aranyat ér ebben a környezetben. Én azonban sok különböző (és néhány egészen hajmeresztő) követő kipróbálása után egy olyat választottam, amit nem nagyon láttam még versenyasztalon. Ez pedig a Bestiák mestere.

No de miért választottam őt? Sajnos a farkasfalkának nincs saját tempó követője (az altípus saját követője rendkívül régi és elavult lap, azaz gyakorlatilag használhatatlan), ráadásul a farkasok nagyobb részének költsége csak 1 VP-t tartalmaz. Ezért a klasszikus olcsóbbítás nem igazán működik velük. A Bestiák mestere azonban megkerüli ezt a feladványt, és nem olcsóbbít, hanem ad nekünk saját körönként 1 VP-t. A gyógyítása már csak hab a tortán. Figyeljünk rá, hogy a követő nem csak kézből kijátszásra adja a VP-t! Amúgy ez a +1 VP nem tűnik soknak, de egy ennyire agresszív horda esetében, mint azt látni fogjátok, esszenciális!

A decklista (első verzió)

szabálylap: Lassan járj!
követő: Bestiák mestere

3 Farkasgazda
3 Anyafarkas
3 Telihold idéző
3 Sötét nagyúr
3 Vérfarkas felderítő
3 Ősöreg vérfarkas
3 Ravasz vérfarkas
3 Vámpírfarkas
3 Vérfarkas preventor
3 Dérfarkas
2 Őrjöngő vérfarkas
2 Az örök telihold völgye
3 Vámpírbébi
2 Alakváltó ősköd
2 Rejtőző főnix
3 Ősi mágiazabáló
2 Morf mágia
3 A hold ragyogása
2 Veszettség
1 Mardakor taktikus

52 lap

Csak a side-ban használunk isteni lapot (Gomak). A Gemina erdejével mindössze egy olyan lap jött ki, amit én ebben az összeállításban alapból nélkülözhetetlennek tartok, ez pedig a Vámpírfarkas. (Rymáról kicsit lentebb írok.) Vegyük észre, hogy nincs korlát a sebzésén, ami néha nagyon jól jöhet. Bár a pakli alapvetően klasszikus horda (odamegy-rámegy, és elagyabugya…), de azért van elrejtve némi kombófaktor is a pakliban. A Rejtőző főnix – Alakváltó ősköd – Ősi mágiazabáló ködös vonal több szempontból is szót érdemel. Egyrészt 5 VP-ből és egy topdeckelt főnixből tudunk 10-et ütni láthatatlanul (1 VP ködkeresés a főnixből, keresi másik főnixet vagy ősködöt, majd az egyik jön a gyűjtőből, a másik jön kézből). Másrészt az ellenfeleink zsigerből tolják be a side után az összes ősmágiát a paklijukba. A ködkereséssel előrántott mágiazabáló pedig ÉP-ből kijátszva el tudja csípni ezeket a csúnyaságokat. Azt nem részletezem, hogy az ősköd megfelelő pillanatban előkapva milyen ocsmány dolgokra képes… Arra kell csupán figyelni, hogy lehetőleg addig ne ködözzünk, amíg nem alakult ki a gyűjtőnk/asztalunk, mert a Morf mágia és a Ravasz (+a Telihold idéző és maga a helyszín) kikeresésétől el kell búcsúznunk a ködkeresés után.

A paklival elég könnyű játszani. Azt azonban tartsuk észben, hogy ez egy offenzív pakli. Az első másodperctől a (remélhető) győzelemig támadnia kell. Ha elfogy a lendület és az ellenfél felszaporítja a manáját, akkor a Járj! drágítása már nem nyújt elegendő védelmet, és a partit könnyen elbukhatjuk. Tehát az első három körben kell lefaragni az ellenfél ÉP-jét, amennyire csak lehet, hogy utána már minden egyes lényünk ugyanolyan komoly fenyegetés legyen, és ellenfelünk kizárólag a védekezésre tudjon összpontosítani. Azt gondolhatnátok, hogy 3 lapos kezdésnél hamar elfogy a lendület, de a gyakorlat azt igazolja, hogy ez nem így van. Már az első körben érdemes megindulni. A védekezésből érkező semlegesítések többsége nem fogja a 2-es költségű lényeinket. Az a néhány védekezés, ami problémát jelenthet (pl. Unaloműző, Techiánaflux), pedig érkezni fog akkor is, ha nem teszünk ki semmit. Persze ha nagyon tartunk a Komposztálástól, akkor el lehet passzolni az első kört…

A side

Átkozott követő
3 Gomak megsemmisítő pillantása (i)
3 Nekromanta detektor
3 Mer-gah
3 Kyb’er, a csontangyal
3 A nagytanács ítélete
3 Kartács
2 Fagyföld

A side-használat

Az Átkozott követő szerepe világos. Ki kell iktatni a tempó követőket, illetve a Harangmestert. Utóbbi komoly ellenfél, ha ki is tartunk a 4. körig, amikor már szüntethető, a győzelmi esélyeink akkor is erősen lecsökkennek addigra, hiszen feltöltődött manával az ellenfél és körbejátsza a szabálylapunkat. A detektor, annak ellenére, hogy nem tökéletes az idézési költsége, sajnos nem hagyható ki, mert a tokentermelő paklik (Raia horda, Lélekkufáros – kombó) másként nem nagyon kezelhetők. Ennek a problémakörnek a kezelésére került be a Fagyföld, és Kartács is. (Vegyük észre a minimális szinergiát a Fagyföld és a Dérfarkas között). Gomak azért kell, mert alapból célzó leszedéseink vannak, és egy rezisztens lap (pl. Akadémia) komoly problémát jelenthet. Mer-gah szépen lenullázza az angyalkák sebzését, de egy kósza Dobótőr-koncepció is vakargatja a fejét mellette. Kyb’er a gyűjtőgeneráló pakli rémálma, ezért nem hagyhattam ki. Jelenleg a legjobb semmizés a játékban (szerintem). Az NTI szerepe sem igényel túl sok magyarázatot. Az UR bűbájoktól megszabadulni csak vele tudunk, és ezt még +1 Vp árán is be kell vállalni.

Nem igazán jellemző a metára a Csatamező szerepeltetése, ezért ellene nem készültem. Persze ha mégis kapunk egyet, akkor a győzelmi esélyeink meredek zuhanórepülésbe fognak… A másik ok, amiért nem készültem mező ellen egyszerű: a side mérete nem teszi lehetővé, hogy érdemi erősítést tegyek be mező ellen, egy-két szett ellenlapnak a felhúzására és sikeres kijátszására ebben a közegben nincs esély, és ezzel más, érdemleges erősítésektől vesszük el a helyet. Marad tehát a bizakodás, hogy nem lesz Semleges csatamező, vagy ha mégis, sikerül elkerülnünk.

Mint írtam volt, ez a deck első verziója. A száraz bepörgetése (lámpa ellen) ígéretesnek mutatkozott.

A nagyon kezdőknek mondom, tanulságképpen: „a lámpa elleni játék”, azaz a partik ellenfél nélküli szimulálása nem igazi teszt. Rendkívüli módon megtévesztő tud lenni és hamis biztonságérzetet ad. Azonban mégis ezzel kell kezdeni, mert ez a módszer rámutathat azokra a pakliépítési hibákra, amikre jobb már a felkészülés legelején rábukkanni. Megmutathatja például, ha rossz a pakli egyensúlya (túl drágák a lapok, vagy túl kevés az erőforrás, túl kevés a lény stb.), illetve ráakadhatunk anti-kombókra (olyan leosztásokra, amikor egy-egy lapunk egymás kijátszását/használatát gátolja).

Azt szoktam mondani, hogy a lámpa elleni „fix győzelem” nem jelent többet, mint azt, hogy nincsenek a deck-ben nyilvánvalóan rossz megoldások. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy jó a deckünk!

Mielőtt rátérnék a második verzió elemzésére, mutatnék néhány apróságot, amire érdemes odafigyelni egy ilyen hordánál. Mivel a paklit, mint erőforrást használjuk, azért a pakli méretének helyes megválasztása is igen fontos kérdés. Ha túl vaskos a deck, akkor felhígulhat, azaz kevésbé lesz hatékony, gyakran húzunk topdeckre blank (adott pillanatban haszontalan, felesleges) lapot, illetve gyakran jöhet kezdőkézre olyan leosztás, amiből nem tudunk megindulni. („top-deck”: üres kéz esetén felhúzott egyetlen lap; „top-deck fázis”: a játéknak az a szakasza, amikor a játékos mindig azt az egy lapot tudja csak játékba hozni, amit éppen felhúz.) Ha a deck túl vékony (azaz minimum-közeli méretű), akkor pedig gyakran kerülhetünk abba a helyzetbe, hogy egy 3-4 vagy több körig „elhúzódó” meccsen kifogyunk a nekronból, netán maradt még paklink ugyan, de a hatékony kereséshez már nincs elég merítés. Erre amúgy nincs pontos képlet. Én a +1-3 nekron méretű paklikat szeretem használni ilyenkor. Olyan 8-10, nekront tartalmazó laponként dobok rá egy plusz nekron mennyiséget a deck-méretre.

Még az első verzió tesztelgetésénél tartottam, amikor rájöttem, hogy egyrészt túl vékony a deck, másrészt kevés az első körös megindulás. Így találtam rá a Szörcsögő motyogóra, ami az első körben érkezve azonnal visszaadja a lapot és a követő is megjutalmaz minket +1 VP-vel. Ez nagyon fontos, hiszen viszonylag sok 2 VP-t tartalmazó költségű lapunk van. A motyogó használata más szempontból is fontos. A zanszilánk költségű képessége segít nekünk abban, hogy a feltámadó lényeinket a gyűjtőbe mozgassuk. Ugye az őrposztból nem tudunk áldozni szörnykomponensért, és lényeink kijátszási képességei miatt gyakran szeretnénk a gyűjtőből megindítani a következő körünket (Ravasz, Anyafarkas, Dérfarkas), akikkel azért jó lenne előtte ütni is… A paklink tehát 55 laposra duzzadt, és elkezdődött az „éles” tesztelés.

Megint csak a kevésbé tapasztaltaknak mesélem. Ez a módszer a tesztelés következő lépcsőfoka, amikor már nem csak „úgy”, szárazon pörgetem a decket, hanem konkrét, általam veszélyesnek vélt, ismert ellenfél ellen próbálom ki, hogy mit tud. Ennek is számtalan megoldása van. Én a lenetdeckelt paklikat szoktam felvinni a randomizátorba (https://www.random.org/lists/), és ismerve a paklija sorrendjét, próbálom pontosan modellezni a partit lehetőleg egészen a végkifejletig. („net-deck”: az azonos formátumú versenyek dobogós, nyilvánosságra hozott paklijainak utánzása, lemásolása.) Ez a tesztelési mód persze nem ér fel egy tesztversennyel, vagy baráti tesztpartival, de már majdnem olyan jó, mint mondjuk a chaten folytatott tesztelés, és sokkal, de sokkal hasznosabb, mint lámpa ellen pasziánszozgatni.

Hamar kiderült, hogy gyengébb kezdőkéz esetén a most divatos kék-zöld kontroll jó eséllyel megver, illetve side után még tovább erősödik, míg a tempó követős járj (mirror) ellen nem is számít annyit az Átkozott követő, mint azt gondoltam. Kiderült az is, hogy a fentebb taglalt Rejtőző főnixes kombó marginális ebben a deck-ben, mivel akad bőven ütőerő. Következésképpen a fehéret, és vele a taktikust + a követőcsere lehetőségét gyorsan elengedtem, és másik kiegészítő szín után néztem.

Ha járj, akkor Megsemmisítő csapás… gondolhatnánk. Azonban mérlegre kell tennünk, hogy vagy a csapás, vagy Gomak úr, mivel mindkettő isteni lappá avanzsált, és ugyanarra a funkcióra nem férnek be együtt a deckbe. Ha a két lapot kell összehasonlítanunk, akkor toronymagasan az utóbbi nyer, ezzel el is dőlt, hogy a csapás a mappában marad. (Hogy miért jobb Gomak úr? Nos, számos szempontból. A Megsemmisítő csapás haszontalan akkor, ha nincs játékban lap, amit leszedhetnénk vele. Egy ennyire agresszív horda pedig nem nagyon engedheti meg magának azt a luxust, hogy lapot tartalékoljon ellenjáték gyanánt. Ellenben Gomakkal elébe mehetünk a bajnak, pláne, ha side után már ismerjük az ellenfél deckjét, nyerési stratégiáját, netán a kulcslapjait. Harmadrészt Gomak a Semmibe lő, és quasi életkioltó, hiszen az életjelző sem véd ellene. De ahogy fentebb írtam, leginkább azért választottam, mert nem igényel célzást a használata. Ez pedig hatalmas előny).

Persze a pirosat csak emiatt nem engedtem el, mivel a Lassan járj! mellett az első körös Bíborhold igen nagyot szokott szólni. A mostani metában egy kézen meg lehet számolni, hogy melyek azok a lapok, amikkel az első körben Járj! mellett el lehet csípni. Nem vállalunk vele nagy kockázatot, és ha létrejön, akkor a lapelőnyünk garantált. A másik piros lap pedig, ami egy nekron hordából nem hiányozhat, az a Nekronsárkány. Ebben a deckben talán még keményebb, mint a többi Járj!-ban, hiszen nem csak hogy ingyen jön a második körben, de még egy plusz manát is kapunk a követőtől! Vegyük észre, hogy Az örök telihold völgye nem csak az idézési költségben, hanem a képességek költségében lévő nekront is lefelezi. Ez mind a Sötét nagyúr kézből dobató/leszedő képességénél, mind a Nekronsárkány leheleténél fontos tényező. Itt jegyezném meg, hogy Ryma miért maradt ki végül. Elsősorban azért, mert avatár, tehát a követő nem ad Vp-t a kijátszásakor. Persze választhatjuk neki azt a képességet, hogy ő maga adjon kijátszásakor manát, de ettől még egy 2 VP-s lény marad, amiből igen sok van már nélküle is a deckben. A második körös megindulásunk szempontjából ő inkább hátrány, mint előny. A másik probléma, hogy nem szeretnénk addig várni, amíg ő optimális költségért, fullos képességgel megérkezik. Mire ez bekövetkezne, már nyerni szeretnénk. Harmadrészt, ha összehasonlítjuk a Nekronsárkánnyal, azonnal látható, hogy melyik a jobb ide. Márpedig két dudás (a fél paklit eldobató lény) nem fér meg egy csárdában.

A tesztelés vége felé jutottam arra a következtetésre, hogy a Veszettségről is le kell mondanom. Ebbe a pakliba csakis aktív lapok kerülhetnek. Ez a lap pedig gyakorlatilag semmit nem csinál. Kizárólag akkor jó, ha én kezdek, és kezdőkézen van. Ráadásul háló ellen blank (nem fogom erre pocsékolni az egyik kézből kijátszás lehetőségét), és túl sok a tisztán nekron költségű lapom, ami zavaró lehet, ha egynél több jön fel induláskor. (A verseny tapasztalata – lásd lentebb –, hogy vastagabb, testesebb paklival kellett volna indulni, és nem az, hogy mégiscsak kellett volna a Veszettség. A döntő meccset figyeltem. A kolléga három Időgyorsítóval szemben a kezében szorongatta a Veszettséget…)

A deck második verziója

szabálylap: Lassan járj!
követő: Bestiák mestere

3 Farkasgazda
3 Anyafarkas
3 Telihold idéző
3 Sötét nagyúr
3 Vérfarkas felderítő
3 Ősöreg vérfarkas
3 Ravasz vérfarkas
3 Vámpírfarkas
3 Vérfarkas preventor
3 Dérfarkas
2 Őrjöngő vérfarkas
2 Az örök telihold völgye
3 Vámpírbébi
3 Szörcsögő motyogó
2 Alakváltó ősköd
3 Ősi mágiazabáló
2 Morf mágia
3 A hold ragyogása
3 Bíborhold
3 Nekronsárkány

56 lap

Nem gondoltam, hogy tovább lehet fokozni az agressziót, de úgy tűnik, sikerült. 🙂

A side, az Átkozott követő kiemelése után 30 laposra duzzadt. Néhány lapot megtartottam, mert a szerepeltetésük indokai nem változtak.

A side

3 Gomak megsemmisítő pillantása (i)
3 Mer-gah
3 A nagytanács ítélete
3 Kartács
2 Fagyföld

Zarknod bilincse ellen 8 lap biztosan kijön (Szörcsi, Vámpírbébi és a Morf mágia), helyettesítésükről gondoskodni kell. A Motyogó vérfarkas eléggé adja magát. Sajnos messze nem minden lényünk képes a feltámadásra, és egyéb lapjaink is hasznosak lehetnek a gyűjtőből kézbe visszavéve. A gyűjtőgenerálása már csak ráadás. Ezután azon gondolkodtam el, hogy mit fogok kezdeni a Kragoru familiárisával felálló „mirror” pakli mágikus védelmű lényeivel? Így került be a side-ba a Pokolfarkas, ami gyakorlatilag bármit leüt. Nem tökéletes megoldás, de legalább valami. A háló igen zavaró körülmény, legjobban akkor zavar, ha gyógyulás is járul mellé. Igen, a Harangmester továbbra is probléma, és az Átkozott követő kihagyásával valahogy semlegesíteni kellene. Bár a hálót nem iktatja ki, a gyógyulását jól kezeli az Árnylord új, altípussal felturbózott változata. A semmizésre Tirranda üstjét választottam. Igaz, hogy csak egyszer tud semmizni, de nem is számítunk elhúzódó játékra. Ha a gyűjtőgeneráló deck megindul, egy kör alatt nyer, és nekünk is bőven elég lesz egy plusz nyugis kör. Az üst ingyen jön, a semmizése pedig nem forrás, hanem költség. Ha sikerül vele erőforráskodni, az csak egy nem várt, plusz effekt. Bekerült még egy Változatos morf is, ami a +1 VP-s idézési költsége ellenére is az egyik legjobb semmizés a játékban.

Az éles tesztek során hamar kiderült, hogy a kontrollok körében mostanában igen népszerű Időlassító eléggé megakasztja a decket, ezért a Gomak mellé kellett még egy szettnyi járj-kompatibilis, extra leszedés. A pakliban leginkább a Vonyítás fér el, ami minden szempontból megfelelő.

3 Motyogó vérfarkas
3 Vonyítás
3 Pokolfarkas
3 Tirranda üstje
3 Árnylord (10.)
1 Változatos morf

A verseny elemzése

A Dungeon isteni szövetség formátumán végül 28 versenyző indult, és a mezőny némileg eltért a két héttel korábban, ugyanitt tartott, ugyanilyen verseny mezőnyétől. (A konkrét versenybeszámolóban majd látható lesz, hogy az általam várt kék – zöld kontroll dömping elmaradt.)

Az első ellenfelem Tábori adó + Harangmester (kék – sötétzöld) verzióját jól ismerem, jómagam is forgattam párszor, így annak ellenére, hogy a használt lapok közt lehetnek (és voltak is) eltérések, a pakli működési elve nem volt ismeretlen számomra. Két nagyon fontos tézis vonatkozik erre a matchup-ra. Az első, hogy talán sehol sem fontos annyira a gyorsaság, mint itt, mivel ha elhúzódik a meccs, akkor minden egyes plusz körrel csökkennek nyerési esélyeink. A másik, hogy a Harangmesterrel foglalkozni kell, ha másként nem, meg kell szüntetni a 4. körben. Az első játszmát én kezdtem, és gyakorlatilag lerohamoztam az ellenfelemet. 1-0. Side. Mivel szem előtt tartottam az első tézist, ezért kivettem a passzív, „drága” ordasokat (2 Őrjöngő 1 Nagyúr), és a második tézis miatt betettem a 3 Árnylordot. Tudni kell, hogy az Árnylord mindenféle gyógyulást letilt, a követőét is. Használni lehet ugyan, de a gyógyulás nem történik meg. Mivel ilyenkor az ellenfél kiszedi Járj! ellen az olcsóbb lapjait, és helyükre drágábbakat tesz, ezért a Bíborhold is sokat veszít hatékonyságából. Tehát őt is kivettem. Helyére 3 Vonyítás került. Mivel A hold ragyogása is kicsit drága, és a hatása is esetleges, kivettem, és helyére bekerült Gomak úr (Csábító papnő és Vízitündér miatt elsődlegesen). A második játszmában sajnos nem jöttek olyan ütemben a lapok, ahogy szerettem volna. Hamar megérkezett az első, majd a második Vízitündér a másik oldalon, és elkövettem azt a hibát, hogy a Nekronsárkányom leheletébe beletettem a 16 lapnyi nekront úgy, hogy nem tudtam nyerni. Summa-summarum gyakorlatilag elfogyott a deckem. Mivel addigra nagyon elhúzódott a meccs, és már nem láttam esélyt a győzelemre, bedobtam, hogy legyen idő a harmadikra. (Egyébként sem álltam jól, tehát valószínűleg úgy is elvesztettem volna a játszmát.) A harmadik játszmában, bár fejlett őrposztom volt Nekronsárkánnyal, és érkezett a haverja egy Alakváltó ősköd személyében, egy Csábító papnő megfordította az állást, és csak az idő lejárta miatt lett X, valószínűleg kikaptam volna. 1.5:1.5

A második ellenfelem kék – sárga Életenergiát hozott. A nyitó játszmát eldöntötte egy második körös Bíborhold, amire ellenfelem a teljes kezét eldobta. Side után Bíborhold ki (ezt egyébként majdnem minden meccsen kivettem az első játszma után), és tekintettel a kék UR bűbájra is, A nagytanács ítéletét tettem be a helyére. Mivel gyakorlatilag Életenergia ellen épült a deck, nem side-oltam mást, mivel azzal csak gyengítettem volna a paklit. A második játszmában kis különbséggel megismétlődött a korábbi eset. Megint elfogyott a paklim. Ellenfelemnél pedig egy Kimeríthetetlen tartalék valóban kimeríthetetlennek bizonyult. Bedobtam. A harmadik játszmában aztán megint beindult a falka, és lerohantam. 2:1

Itt vetem közbe, hogy eredetileg szerettem volna fejkamerával felvenni legalább egy meccset, hogy a felvétellel illusztrálhassam a cikket, de végül erre nem került sor. A HKK Blog kamerája rendelkezésre állt ugyan, és ezt utólag is nagyon köszönöm, viszont eléggé szétszórt voltam az egész verseny alatt, és úgy éreztem, hogyha még a kamerára is figyelnem kell, az csak tovább rontana ezen.

A harmadik ellenfelem az új csoda UR követőt forgatta lila – sötétzöld kombinációban. Nem igazán tudok mit mondani erről a meccsről, ellenfelem jól felkészült Lassan járj! ellen. A jó tempóban érkező Bufa segítsége és Előny a Semmiből mindhárom játszmában elérte, hogy a szabálylapom ne zavarja igazán. Onnantól pedig védtelenek voltak az ordasaim. 0:3

Negyedik ellenfelem lila – kék Életenergia. Mindhárom meccsen mintaszerűen jöttek a horda lapok, és a megfelelő ütemben érkező Ősi mágiazabáló is mindig hasznos volt. A Szörcsögővel is mindig side lapok mentek a levesbe, szóval Fortuna ekkor végre teljes mellszélességgel mellém állt. Ezen a meccsen tudta megmutatni igazából az aggro farkasfalka, hogy ereje teljében mire képes. Ellenfelem jól játszott és minden trükköt bevetett, de végül sikerült lehozni ezt a meccset. 3:0

Az ötödik körben egy fehér-zöld Zarknod bilincse ellen játszottam. A bilincs nem igazán zavarja a paklimat, ezért nem aggódtam különösebben. Mire azonban elérkeztünk ehhez a meccshez, már rendkívül nehezemre esett koncentrálni és nagyon sok hibával játszottam. Az első játszmában 7 életpontig ütöttem az ellenfelemet, majd iszonyatos mázlival topdeckeltem egy Nekronsárkányt. A sárkány átütött. Side-olás közben átnéztem a deckem, és nem igazán volt más opcióm a győzelemre, ha nem a nagyfiú jön fel, a következő körben valószínűleg kikaptam volna. A leveszöldségek angyalkákkal körítve megettek volna. Side: kivettem a Vámpírbébit, a Szörcsögőt és a Morf mágiát, és némi tűnődés után a Telihold idézőt is. Jött be a Motyogó vérfarkas, A nagytanács ítélete, az angyalkákra való tekintettel Kartács koma és a két Fagyföld. A második meccs kulcsjelenete az volt, hogy A hold ragyogásával aktívan játékba jött a gyűjtőből egy Sötét nagyúr, aki ugye két angyalt tud ingyen megoldani a saját körömben, és ezzel eltakarította az őrposzt-torlaszt az útból. Így be tudtam ütni. A harmadikban már minősíthetetlenül játszottam, de persze nem csak ezen múlt. Lényeg, hogy a végeredmény: 2:1

A három győzelem és a döntetlen a harmadik helyre volt elég.

Itt jegyzem meg, hogy a versenyt a fentebb tárgyalt fekete-fehér farkasfalka egy verziója nyerte, azaz a dobogón két Járj! is volt, de a mezőnyben láttam még egy Kragoru familiárisával megerősített, és egy követő nélküli Lassan járj! paklit is…

Így utólag a Bíborholdat valószínűleg lecseréltem volna alapból is a Vonyításra. Nagyon jó az a lap! Bátran ajánlom minden farkasbarát figyelmébe. Bekapcsolja a köteléket és az Anyafarkas képességét, kiforgatható a síknak, és nem utolsósorban olcsóbbítja Farkasgazdi.

A cikksorozat következő epizódja egy teljesen új hordával a szeptemberi Beholderes verseny után várható. Addig is: hordára fel, és vaúúúú!

Jancsár János

Reklámok

12 thoughts on “Vendégcikk – A hordák sorsa (2. rész)

  1. Egeszen kivalo cikk! Atgondolt, alapos, erdekes, a stilusa is jo, a kezdoknek is segit.

    Remelem, sok jatekosnak segit megvilagitan ez a sorozat, hogy a horda osszerakasa ill. az azzal valo jatek nem valami “agyatlan hulyeseg” (Janost az agyatlansaggal egy mondatba rakni… be se fejezem ezt a mondatot 🙂 ), hanem a HKK fontos resze, legfeljebb tobb idod lesz enni meg WC-re menni a fordulok kozott :).

    Apro felvetes: a Nekron magus nem fer be? Kicsit oldschool meg nem cantrip, de talan jo megindulas (ingyen VP) lehet a 3 Szorcsin kivul 1. korre, ha mar nem felunk a vedekezesektol, es eleg sok 2 VP-s lapunk van. Es azert ad egy kis utoerot + vedelmet is. Legalabb az 1 szinu verzioba megfontolnam.

    Nagyon szep talalat a Bestiak mestere, meg az anti-Molluszk side lapok is!

  2. Köszönöm az elismeréseket.
    A cikksorozat nyíltan vállalt küldetése, hogy segítsen a kezdő/újra kezdő játékosoknak a pakliépítésben, és rámutasson azokra fontos sarokpontokra, amikre figyelni kell. Hordát építeni nem olyan könnyű, mint elsőre látszik, eredményt elérni vele pedig pláne nem.
    Amúgy igen sok segítséget és építő kritikát kapok jómagam is (elsősorban mentoromtól), ezeket igénylem, és szívesen veszem.

    (A cikksorozatból nem derül ki, de törekszem arra is, mintegy másodlagos nehezítésként, hogy kizárólag saját készletből épüljenek a deck-ek. Persze mindig van némi ráfordítás, amiből a hiányzó, nem túl drága lapokat igyekszem összeszedni. A Nekronmágus elsősorban azért maradt ki, mert buta mint a tök :), de másodsorban azért, mert nem tudtam / nem akartam véglegesre beszerezni.)

  3. Igen érdekes egy meccset játszottunk, én volnék a második ellenfél. Én szinte biztos voltam 1:1 után a győzelmemben, ugyanis volt NTI a kezemben, és elme hatalma is. Az első nekronjában benne volt 2 ősi mágiazabáló, így végképp bátran nyomtam az elme hatalmát. Kár hogy a 3. kutyus a kezében pihent 🤔

  4. Szia! Nagyon jó a cikk 🙂 viszont lenne kérésem.

    Tudnátok akár egy kis oktató videót készíteni arról, miképp használjuk a (https://www.random.org/lists/) oldalt a tesztelésre? Én sajnos nem tudok angolul és így fogalmam sincs mit kellene csinálnom vele 🙂
    űViszont kezdőknek és angolul nem tudóknak ez nagy segítség lenne.

  5. Ehhez nem kell video. Kimasolod a paklilistat egy text file-ba. Itt figyelni kell hogy minden lap annyi peldanyban szerepeljen a listaban mint ahany peldanyban a pakliban is benne van a lap. Azaz a vegen lesz egy 50 (vagy amennyi lapbol all a deck) soros listad. Ezt bemasolod a hivatkozott oldal szovegablakaba es alul ranyomsz a “randomize” gombra. Ekkor a lista sorait veletlenszeru sorrendbe rendezi a program. Ennyi

  6. Szia János!

    Úgy tettem ahogy mondtad és jó lett.
    ez akkor azt jelenti, hogy a lista sorrendben a pakliból való lapok sorrendjét mutatja? Mintha megkeverte volna az ellenfelem?
    Ez esetben, ha jól értem akkor lámpa helyett egy képzeletbeli játékossal nézek farkasszemet és lejátszhatom a partit.

    Ha így van ez elég jó dolog, habár a vérbeli ellenfelet nem helyettesíti, de legalább olyan pakli ellen is ki tudom próbálni a deckem, ami ellen nem tudnám, mert hiányoznak a gyűjteményemből hozzá lapok.
    már megérte felnézni ma az oldalra 🙂

  7. Nagyon köszönöm 🙂 Így már értem. otthon akkor bemásolok pár listát, bekevertetem, kinyomtatom és mehet a tesztelés amikor ráérek 🙂

  8. Időnként eszembe jut, hogy én is írhatnék vendégcikket valamiről, hátha… alapon.
    Aztán néha jönnek vendégcikkek, főleg Bubutól, Janitól, és olyankor rájövök, hogy jól van ez így, hogy nem az én vendégcikkeimet olvassa a jónép. 🙂

    Köszönjük Jani, nagyon jó, hasznos, tanulságos értekezés volt. 🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.