Vendégcikk – A hordák sorsa (3. rész)

Beszámoló Jancsár János újabb bevetéséről.

A negyedik bevetés: szeptember 22, Beholder (Wekerle), Új nemzedék formátum

  • Választott deck: ében íjász horda („fejbelövős” horda)

Az a faramuci helyzet állt elő, hogy egy egészen más paklit építettem fel a negyedik bevetésre, de mivel a szervező felcserélte a szeptemberi és októberi formátumokat, ezért annak a bizonyos decknek a bemutatása októberre tolódik.

Korábban írtam valamelyik fórumon, hogy a challenge táncrendje (azaz, hogy a félév melyik versenyére tervezek eljutni, és oda milyen hordát szeretnék vinni) már adott, de azért vannak még apróbb igazításra lehetőségek. Ilyen volt például ez a mostani választás is. Eredetileg nem ide, hanem valamelyik kecskeméti versenyre szerettem volna elvinni az íjászokat, azonban mikor ismertté vált az Új nemzedék versenyformátum pontosított kiírása, az változtatásra kényszerített. (Ismeretes, hogy a formátum pontos szabálya az lett, hogy néhány kivételtől eltekintve tiltott minden 2014 előtt kiadott lap, és a tiltás a szabálylapokra, követőkre is vonatkozik.)

A „narancs lap” választás

A várható meta nagyban eltér az átlagostól a speciális tiltások miatt. Nem használható egyebek mellett a Lassan járj!, a Hegymélyi keltető, a Zarknod bilincse és Korlátozás (hogy csak a játékkörnyezetet leginkább megváltoztató szabálylapokat említsem elsőként), de a mezőny nélkülözni lesz kénytelen az Életenergiát, és a Villámháborút is. Az íjász deck természetesen használni szeretné a bivalyerős követőjét, tehát engem a meta szűkítésből az érdekelt, hogy miként hatnak a fentiek a követőm biztonságára.

A legtöbb etnikum-követő régi verziója ugyancsak kimarad majd. Emellett az epikus követők, és némelyik felújított/alfás változat ott lehet. A Harangmester használható, ahogyan a 10. kiadásban újra megjelent Átkozott követő is.

Az íjászok két komoly mumusa tehát távol marad. Egyrészt nem lesz bilincs, ami mindig komoly probléma, hiszen mellette igen macerás egy hordának, főleg egy ilyen, „apró” lényekből álló verziónak tartania a tempót, és az íjász követő is sokat veszít erejéből. Másrészt nem lesz Életenergia, aminek azért örülünk, mert ez a szabálylap első cselekvéséből szemrebbenés nélkül töri a követőt…

A Zarknod börtönében szabálylap újra kijött a 10. kiadásban, tehát számolnunk kell vele (és mint lentebb látható lesz, komolyan számoltam is), és az Átkozott követő / Semleges csatamező felbukkanása is esélyes. Az utóbbi a börtön / Lépéselőny / Tábori adó hármas felbukkanása miatt lehetséges (Bűvös erdőre és Ősi bölcsességre kevésbé számítok), az előbbi pedig a Hét törzs főnöke és az újabb, igen erős követők, mint például a Legfőbb káoszmester, Rox, a csontok ura, és pont az Alpha Centaurus miatt reális választás.

A legnagyobb „mumus” a börtön. A side-om nagyobbik részét épp ezért erre a szabálylapra kell áldozzam, hogy a koncepcióm ütőképes, és győzelemre esélyes maradjon a laphúzás letiltása, és a két lapos kezdőkéz mellett is. A másik ilyen rossz matchup pedig nem egy bizonyos narancs lap, hanem a kontrollok, úgy általában. Ez utóbbi koncepció ellen már alapból, és nem csak side-ból készültem.

Itt engedjetek meg egy rövid kitérőt (és előre elnézést kérek azoktól a tapasztaltabb „kollégáktól”, akiknek mindez evidencia, mert biztosan vannak olyan játékosok is, akiknek újat mondok most).

A pakli mérete 50, a side 30. Ez hihetetlen variabilitást tesz lehetővé mind az alapjáték, mind a side utáni játék megtervezése terén. A 30 lapos side mérete azonban iszonyatosan szűkké válik, ha megpróbálunk minden lehetséges nehéz ellenfél ellen cipőkanállal erősítést tuszkolni belé. A jelenlegi versenymeta olyan rendkívüli módon kiszélesedett, hogy ez szinte teljesen lehetetlen. Mindebből az következik, hogy már az alapnak választott koncepció, a pakli és a saját narancs lap megválasztásakor lehetőleg olyan döntést kell hoznunk, ami néhány nehéz matchup ellen már az első játszmában felénk billenti a mérleget. A fent taglalt okok miatt két teljesen különböző „mumus” ellen készültem. Egyik ellen inkább side-ból, a másik ellen pedig már alapból is. Szerintem ez a megközelítés az eredményes versenyjátékhoz elengedhetetlen.

Szerencsére az íjász deck rendkívül stabil, igen gyors, és hatékony. Lentebb látható, hogy egyetlen fontos lapot kell csak nélkülöznünk az új generációból, tehát a koncepció szinte teljesen „sértetlen”, gond nélkül bevethető a formátumon. A pakli Achilles-sarka épp a követő, egyébként szépen elevickél szinte bármilyen ellenfél ellen.

A kontrollokat pedig azért emeltem ki a többi lehetséges koncepció közül, mert az Időlassító+counterek felállás nagyon megnehezíti a dolgunkat. Az Alpha Centaurus minden ellenfél ellen egyaránt erős, kivéve épp a kontrollt. A counterek ellen nem segít a követő. Hiába kapja azonnal a jelzőket és húzunk egy grátisz lapot minden második (megfogott) íjászunk után… ez a gyakorlatban csak azt jelenti, hogy 2 VP-ből és 2 eltékozolt lapból lesz egy harmadik, amit újabb 1 VP-ből kellene kitennünk. Ha pedig letöri a követőt az ellenfél, akkor szinte reménytelen a helyzetünk. Csak ha a követő működik, akkor van a leszedések ellen némi védelmünk, illetve egy extra aktivizálásunk…

Mikor idáig jutottam, akkor gondolkodtam el rajta komolyabban, hogy tényleg annyira erős lesz-e az íjász követő, mint ahogy az elhíresült róla? Félreértés ne essék, számos meccset és versenyt megjártak kezeim között a lövészek. Pontosan tudom, mire képes a pakli. Viszont a mostani időlassítós / univerzumkifordítós kontrollok 10-ből 7 partiban szanaszét szedik a decket! A leszedések elleni védelemnél tehát talán fontosabb a reakcióktól való védelem, és lövésünk az extra aktivizálás nélkül is van több mint elég. Azt is számításba kellett vennem, hogy a Centaurus laphúzós képessége teljesen haszontalan Zarknod börtönében botorkálva…

Na de akkor mit kéne tenni? Engedjük el a koncepciót? Ezt nem akartam.

A játék atyja így fogalmazott: „[…] a klasszikus horda, amelynek alap jellemzője az, hogy nem foglalkozik az ellenfél által kijátszott lapokkal, csak villámgyorsan ölni akar, már nem igazán tud létezni, és ha nyer, az inkább a szerencsének köszönhető.”

A tézis első fele aggálytalanul elfogadható. A klasszikus horda tényleg ignorálja az ellenfél ténykedéseit. Odamegy-rámegy… – ahogy a játékosok szokták mondani. A megállapítás utolsó része azonban vitatható. Egy működőképes és győzelem-esélyes horda összeállítása nagyon is sok agyalást, és tesztelést igényel, és a győzelmi esélyei nem csak a szerencsén múlnak. Hozzátéve, hogy – ellentétben az előző epizódban tárgyalt nekronhordával –, ez a mostani felállás egyáltalán nem „klasszikus” horda, tekintettel arra, hogy alapvetően nem az őrposztból nyer. Nem véletlenül neveztem fentebb fejbelövős-hordának.

A lények legújabb generációja sokféle semlegesítéssel, kijátszáskori- és asztalról működő képességgel van teleszórva. Emiatt igenis figyelhetünk, és figyelni is fogunk az ellenfél ténykedésére! Elsősorban azzal, hogy megpróbálunk beleszólni a játékába

A választott követőnk tehát: a Főparancsnok.

A Főparancsnok reakciódrágítása pont annyit segít, amennyit kell, jó eséllyel ad egy plusz lapot, és jelzőleszedős képessége is fontos lehet, ráadásul nem teljesen blank még börtön ellen sem.  A várható metában sokkal erősebbnek érzem, mint az íjászok saját követőjét.

Hogy még nehezebb legyen az ellenfél dolga, első körben azokat az íjászokat szedtem össze, amelyek még anti-mágiáznak is, és ha már bent van a piros a deckben, akkor a nagyfiút se hagyjuk ki semmiképp!

3 Mesterlövész
3 Íjász toborzó
3 Termigen
3 Vatagor
3 Tariklész*
3 Sötét íjászmester
3 Nekronsárkány

21

Ha működő követő mellett ebből a csoportból választva indulunk meg, nehéz megakadályozni a lényünket, és ha védekezésből (vagy pl. Kristálybarlanggal) sikerül is, akkor sem jövünk ki laphátránnyal a manőverből. Ha viszont létrejön a lap, a kontrolltól ezután jó eséllyel dobatni is fogunk, tehát az esélyeink nagyjából egyensúlyba kerülnek. Ha nem mi kezdtünk, akkor is érdemes valamelyik AM-es íjászt kitenni, mert ugyan 1 VP-ből már elég sok olyan lap van, amivel el lehet csípni őket, de erre általában az ellenfélnek is el kell költenie azt a bizonyos, bűvös első VP-jét, és ha nem kényszerítjük rá erre, a következő körös megindulásunkra már 3 Vp-ből tudna válaszolni. Ne felejtsük el azt se, hogy az így megcsípett lényünk még nincs teljesen elveszítve, hiszen a követőnkkel visszaszerezhetjük! Ha pedig épp nem akad rá megfelelő reakció, és létrejön az íjász, akkor máris jól állunk.

Mivel elengedtük a Centaurust, nem szükséges leragadnunk az íjászoknál, és nem is kell mindegyiküket beválasztani a csapatba. Ezért maradt ki a Magasles (nem védi a Főparancsnok) és A sötétség ivadéka (mivel kijátszásakor semmit sem csinál, és háló / börtön mellett egyenesen blank). Mivel azonban igen komoly szinergia van az íjászok közt még a saját követőjük nélkül is, és az öléseink is nagyobbrészt ebben a szekcióban találhatók, ezért az alábbi csapat semmiképp nem maradhatott ki:

3 Dhl’emolatzz
3 Íjászparancsnok
3 Khalod
3 Taraon
3 Monneor*

15

*A jelölt két szett íjász a tesztek legutolsó pillanatáig stabil kezdőjátékosai voltak, azonban úgy ítéltem meg, hogy kicsit kontrollosabbra kellene vennem a játékot, ezért helyettük két szett reakció került be: Villámhorgony, és Varkaudork varázsló. Azért nem a Bűzös, mert a varázsló esetében nagyobb az esély az 1-nél nagyobb költségű lapok elfogására, hiszen ennek feltételét sokkal könnyebb teljesíteni, illetve azért is, mert a mumus univerzumkifprdító szinte ugrál örömében, ha a Bűzös kitesz még két kártevőt is az asztalra… A varázslónak van „keze”, a bűzösnek nincs, ez pedig a Kétélű penge miatt lesz fontos. Felmerülhet a kérdés, hogy miért választottam közülük, és miért nem használtam mindkettőt. Nos, a pakliméret miatt.

A Gemina erdejével kihozott Íjászparancsnok az egyik legfontosabb lapunk, univerzális, egyszerűen kihagyhatatlan, az Ében klónmestert azonban nem érzem. Nem hinném, hogy egy ilyen hordának piszmognia kellene a lények másolgatásával, ezért ő kimaradt a buliból. A 10. kiadással kijött, újragondolt Dhl’emolatzz a counter-szekciót erősíti, ezért ő is nélkülözhetetlen. Aki a hordásabb vonal mellett marad, annak felhívom a figyelmét egy apróságra: Monneor és Tariklész igen hasznos áramlással bír! Nem csak a saját ölésünket tudjuk általuk még egyszer ellőni, de az ellenfél zavaró lapjait (Időlassító) is be lehet velük passzivizálni. Ezt mindig érdemes számításba venni.

Már 36-nál járunk, és elég gyorsan szűkül a mozgásterünk, mivel egy hordát nem fogunk fölöslegesen hígítani, igyekezzünk az pakli méretét minél jobban leszorítani!

Ha már így belevágtunk az anti-mágiázásba, akkor legyen a harmadik színünk a sötétzöld, és jöjjenek onnan a legjobb anti-mágiás lapok, plusz a látógömb, ami segít körönként működtetni a követőt! Lássuk meg, hogy az Idéző teki a paklink nagyobb részét előkeresi, és ez igen fontos lehet börtön ellen.

3 Idéző teknős
1 Teknős hínártorony
3 Víztisztító teknős
1 Rücskös látógömb

8 lap

A Tábori adóra (és a későbbi side-olásra) való tekintettel a negyedik színnek a fehéret választottam.* Egyetlen lapját használom ebből a színből alapból, de azt nem nagyon lehet kihagyni. Igen, eltaláltátok: Sivara* lesz a másik stabilizáló lapunk (Főparancsnok mellé az elf szinte kötelező). Érdemes felfigyelni rá, hogy Dhl’emolatzz semlegesítését is erősíti. Az Időlassítók nagyon meg tudják keseríteni az életünket, ezért az utolsó két szett lapot a vele jelentkező probléma megoldásának szenteltem.

1 Sivara*
2 Virulens Yathmog
3 Albínó varkaudar

összesen: 50 lap

*Bár a Sivara + a side-ból Kyb’er felállás is stabil volt, végül az elfet kihagytam, és mint fentebb látható, fehér helyett a sárgát játszottam. Sivara helyére pedig bekerült a harmadik Yathmog.

Yathmog még börtön mellett is igen zavaró lehet az ellenfél számára, és minden kijátszásakor oszthat elmúlásjelzőt. A varka pedig le tud kapni az asztalról egyszerre két-három Időlassítót is akár. Lássuk meg, hogy a deck alapvetően börtön-kompatibilis! Ez azért igen fontos, mivel egy nagyon erős ellenfélről, egy komoly meta-pakliról van szó, és bár alapból sem vagyunk gyengék ellene, side-ból a mérleget próbálom majd még inkább magam felé billenteni. (A versenybeszámolóból kiderül, hogy a metát benéztem, de ez nem vesz el a side-tervezésben betöltött szerepéből.)

Aki azt gondolja, hogy ezzel a paklival még egy kezdő/amatőr is tud játszani és így könnyedén nyeri a játszmákat, az… nos, aki így véli, az alaptézissel nem téved, a konklúzióval viszont igen. Tényleg könnyű balról-jobbra kitenni, amit felhúzol. Majd, ha megvan a második lény, húzni vagy visszavenni egyet a követővel, kitenni azt is, stb… így azonban nem lehet játszmát nyerni. A pakliban lévő semlegesítéseket, anti-mágiát, keresést és egyéb nyalánkságokat nagyon okosan kell ahhoz használni, hogy a hurok egyre csak szoruljon az ellenfél nyakán. Itt kell megemlítenem, hogy a pakli jól ismert kombó-faktoráról sajnos le kell mondanunk, ugyanis a Dúvad (új) kiadása is túl régi már ahhoz, hogy ezen a versenyen felbukkanhasson.

Ha idáig eljutott valaki, és ezt a részben gyakori-nem gyakori lapokból álló paklit összepakolta, még messze nem áll készen a versenyre. Sokat kell gyakorolni a paklival (lásd előző cikkemet), hogy a pakli minden rejtőző és nem nyilvánvaló szinergiáját nagy hatásfokon tudjuk kiaknázni. Ha azonban mindez már profi módon megy, akkor rátérhetünk ismét a várható ellenfelekre.

A side

Az egyik mumust, a kontrollt megpróbáltam kigolyózni azzal, hogy az anti-mágia + a követő reakciódrágítása kombinációjával igyekeztem a lapjai egy részét használhatatlanná tenni. Plusz kockázatos követőt törnie a Nekronsárkány és a sok fejbelövés miatt. A kontroll azonban az első játszma után villámgyorsan ki fogja szedni a varázslatalapú countereit, és a börtön ellen betárazott leszedéseit, lényeit fogja betenni ellenünk. Ráadásul a mai modern kontroll játszik egy ellenünk rendkívül hatékony lappal, az univerzumkifordítóval is. Ezzel érdemes számolnunk, mert a lényeink alapvetően védtelenek asztalbontás ellen.

Side-használat során ezért a fölöslegessé váló lapok helyett jön a Sármanó, ami szépen kiheréli a népszerű megoldó éjfattyat, de a Xenó bilincsmestert és az Időlassítót is, valamint találtam egy másik sárga lapot, kifejezetten az Időlassítós kontroll ellen. Ez pedig a Lávagólem!

A káoszmesteres kontroll általában Időlassítóval nyit, tehát tuti lesz vagy az asztalán, vagy a gyűjtőjében ősmágiás lap (NTI, Lélekrezonancia, Gemina kertje, stb). Ilyenkor a gólem ingyen érkezik. Vagy dobat egy általunk választott ősmágiás lapot, vagy leszed egy ilyet. Tehát vagy eldobatunk vele pl. egy UR bűbájt, vagy letépjük az asztalról az Időlassítót/kertet. A gólemmel meg is lehet akadályozni a bűbájokat, hiszen azok mindegyike ősmágiás. Ráadásul barátunk rezisztens, tehát a célzó leszedésektől is védett, és idézési költsége 2, tehát az univerzumkifordító nem tud vele mit kezdeni. Őrposzt torlasznak se rossz, mivel bőven túléli, ha össze kell csapnia az éjfattyal. Természetesen helyet szoríthatunk a pakliban side után Az álcázás mesterének és a Trebor kalodájának* is, mivel mindkettő megnehezíti a kontroll dolgát, de ezt az első meccs alapján kell majd eldönteni.

3 Az álcázás mestere
3 Lávagólem
3 Sármanó
3 Trebor kalodája*

12

*Szintén utolsó utáni pillanatban cseréltem le a kalodát a Kétélű pengére. Ennek egyetlen oka volt, mégpedig hogy a semlegesítésként kijátszott lapokra hiába jön a kaloda, attól még a semlegesítés hatása, azaz a reakció létrejön. Márpedig arra kell törekedni egy ilyen deck-ben, hogy a counter-eink mind védekezésre, mind támadásra egyaránt használhatók legyenek.

A mező / átkozott ellen csupán pár szett lap jön számításba. A legjobb védelmező „követő pótlék” a fentebb már említett Az álcázás mestere. Persze nyilván a mester lesz az első, akit le fog szedni az ellenfél, de minden kis segítség fontos lehet. A követő visszaállítására Csodatevő Fenyő Zoárdot nem használhatjuk, mivel túlságosan elaggott már (ahogyan Baghar golyóbisa is), Zoárd italát és Zudakebodnort viszont igen. (A többi követő- ill. szabálylap leszedést nem említem meg, mivel túl drágák, és vállalhatatlan a tempójuk egy olyan ellenfél ellen, ami kb. mindent igyekszik megakadályozni. A letört/átkozottazott/mezőzött követő közismert megbüntetője, A követő láncai is túl régi, ezért sajnos őt is nélkülöznünk kell.) A Gemina erdejében megjelent egy igen gonosz lap, az Örvénylő káosz! Eleinte szerepelt a side-ban, de aztán kiszorult, nem utolsósorban azért, mert erőteljesen anti-mágiázunk, így anti-kombó lett a varázslat használata.

Végül sem az italt, sem az éjfattyat nem tettem be a side-ba, mert túlságosan marginálisnak éreztem ezt az ellenfelet. Annyit megjegyeznék még, hogy ha Csatamező ellen játszom, az ingyenes, nem-varázslat alapú counter-eket veszem ki a paklijából. Szóval úgy döntöttem, hogy csak a kontroll és börtön ellen bekészített lapokból fogok erősíteni, ha nincs Főparancsnok. (A versenybeszámolóban majd látható lesz, hogy egyetlen csatamező volt a mezőnyben, bár az a deck döntőzött az utolsó fordulóban…)

Azt is írtam fentebb, hogy a börtön ellen épül fel a side nagyobbik része, és a hiányzó lapok valóban szinte teljes egészében a börtön elleni játékra segítenek áttérni. Ki kell szedni azokat a lapokat, amiket nem szeretnénk üres asztal/kéz mellett topdeck-elni (pl. counter-ek). Ilyenkor egyszerűen nem húzhatunk blank-ot! A börtön ellen leginkább a gyűjtőjáték megakadályozása lesz a feladat, illetve ki kell védekezni az érkező nagy dögöket, és azok sebzéseit, plusz a lopásokat, leszedéseket.

Ki fogjuk szedni Dhl’emolatzz-t, az Albínó varkaudart, Tariklész-t*, Monneort* valamint Vatagort (mivel az ellenfelünknek leginkább semmi nem lesz a kezében), és Taraon varázspont pusztítása sem fogja komolyan zavarni a börtönt, továbbá biztosan nem akarjuk topdeckelni a hínártornyot se. A kiszedett lapokat hatékonyabbakkal kell pótolni.

A börtön igyekszik majd gyűjtőt generálni, és onnan kijátszott víziókkal és/vagy feltámadó lényekkel fölénybe kerülni. Az asztalra kizárólag megoldásokat tesz majd, azaz próbálja leszedni/ellopni a lényeinket, plusz – mintegy mellékesen – dobathatja a kezünket is.

Semmizésre legjobb a Kyb’er, kettő elég is lesz belőle. Mivel börtön ellen üres kézzel kezdjük a játékot, ezért fölösleges a side-ot további semmizésekkel terhelni, mivel szinte semmi esély nincs rá, hogy fel is fogjuk húzni őket. Ne felejtsük el, hogy alapból is játszunk semmizéssel. A látógömb, és Khalod is jeleskedik e téren.

Két olyan lényt találtam, aminek igen örülni fogok üres asztalnál topdeckelve is, ezek a Kutatóosztag-parancsnok és a Smaragdsörényű pegazus. Besegít a gyűjtő hasznosításába Durrantó, és a lénylopásban fenomenális A vadak ura is harcba szállhat. Végül betettem még egy igen erős kezdő lapot, a Varkaudar fetisisztát, és kedvencét, a Tűzrakást.

2 Kyb’er, a csontangyal
3 Kutatóosztag-parancsnok
3 Durrantó
3 A vadak ura
3 Smaragdsörényű pegazus
2 Varkaudar fetisiszta
1 Tűzrakás
1 Az élet földje

18

Helyszín mindenképpen kelleni fog, hogy esélyünk legyen leváltani az ellenfélét. Ez pedig Az élet földje lesz, nem utolsó sorban az aktivizálása és a lopott lények visszaszerzése miatt.

Minimális esélye van, hogy a drágítások szerelmesei nem tudnak lemondani kedvenc környezetükről, és a tempó követőjük mellett a megszokott járjat/keltetőt Bűvös erdőre cserélik. Hosszas megfontolás után azonban úgy döntöttem, hogy egyetlen szettnyi Ősmágikus térfixáló nem nagyon segít ezeken a rossz matchupokon, és ezt a kockázatot vállalhatom talán, ezért ezt a lehetőséget elengedtem. Figyelni kell arra, hogy 5 színünk van, tehát börtön ellen a sárgát ki kell szedni. (A mezőnyben nem volt Bűvös erdő.)

A pakli és a side végleges verziója

követő: Főparancsnok

3 Mesterlövész
3 Íjász toborzó
3 Termigen
3 Vatagor
3 Sötét íjászmester
3 Nekronsárkány
3 Dhl’emolatzz
3 Íjászparancsnok
3 Khalod
3 Taraon
3 Varkaudork varázsló
3 Villámhorgony
3 Idéző teknős
1 Teknős hínártorony
3 Víztisztító teknős
1 Rücskös látógömb
3 Virulens Yathmog
3 Albínó varkaudar

50 lap

side:

3 Az álcázás mestere
3 Lávagólem
3 Sármanó
3 Kétélű penge
2 Kyb’er, a csontangyal
3 Kutatóosztag-parancsnok
3 Durrantó
3 A vadak ura
3 Smaragdsörényű pegazus
2 Varkaudar fetisiszta
1 Tűzrakás
1 Az élet földje

Persze lehet vitatkozni a pakli besorolásán, hogy vajon mennyire horda az a deck, amiben 26 reakcióként is kijátszható lap van… Hát, ezt a világot éljük.

A verseny elemzése

Várható volt, hogy nem ez a verseny lesz az év legnépszerűbb megmérettetése, de a 16 fős létszám azért eléggé lehangoló volt. A versenybeszámolóból majd látható lesz, hogy pontosan milyen deckek képviseltették magukat, de talán nem árulok el előre titkot azzal, ha leszögezem: voltak a kontrollok, meg az ellendeckek… A fenti pakli természetesen az utóbbi kategóriába tartozik.

Az első ellenfelem egy Legfőbb káoszmester volt (lilát nevezte meg). Kétszer kezdhettem, és végig mintaszerűen jöttek a lapok. Nem fogom részletezni a meccseket (mert kissé össze is mosódtak), de az kiderült, hogy jó választás volt a Lávagólem. Ellenfelemnek nem volt rá megoldása. Az albínó, és a gólem leradírozták az Időlassítókat, a lövéseim pedig megbüntették a követőlövést. 3:0

A második meccset – fő a változatosság – szintén a Legfőbb káoszmester ellen vívtam (a későbbi versenygyőztes ellen, aki szintén a lilát nevezte meg a követőnek). Kétszer kezdett, és ekkor derült ki, hogy ez a momentum sokkal fontosabb tényező a paklimnál, mint gondoltam, a sok védekezéses lapomtól függetlenül. A szerencse is megfordult, és a kontroll mintaszerű ütemben húzta a megoldásokat, dobatást, leszedést, countert, míg nálam ez elmaradt. A követőlövéseket nem tudtam jó ütemben büntetni, és végig tempón kívül voltam kénytelen játszani. Nincs mit szépíteni rajta, kikaptam. 0:3

A harmadik fordulóban egy Lépéselőnnyel néztem szembe. Nagyjából sejtettem, hogy mire számíthatok, de azért akadtak meglepetések. Az Alanori piac – ha jól rémlik – mindhárom meccsünkön kirámolta portékáit, és ez komoly lapelőnyt jelentett. Kétszer kezdtem, és ez a körülmény felém billentette a mérleg nyelvét. Az első meccsen a Nekronsárkány, a harmadikban a jó ütemben érkező Idéző teknős eldöntötték a játszmát (Az idéző keresi fetisisztát, az keresi Tűzrakást, majd a követővel visszavett másik idéző keresi hínártornyot… kezdetű hoki, a már-már pofátlan játék kategória, üres kéznél…). A második játszmát tempón kívül játszottam, és a Masszaszövő – Piac lapelőny megpecsételte a sorsomat. 2:1

A negyedik meccset a második asztalnál Zuon, az ajándékozó ellen játszottam, amiről kb. volt elképzelésem, de mivel még nem láttam közelről a decket, ráadásul nekem kb. az összes drakolder egyforma, kicsit aggódtam a meglepetésfaktor miatt. Kétszer kezdett, de az első meccsen kritikán aluli (blank) kezdőkézzel nyitott, ennek ellenére letörte a követőt. Nálam jól jöttek az anti-mágiás lények, és ha jól rémlik egy dupla Mesterlövésszel bevittem a szükséges sebzést. Side után bejött a Kétélű penge, a mester, a fetisiszta és a tűzrakás. A játszma elején belebonyolódtam – talán feleslegesen – egy counter-csatába, amit természetesen elbuktam, és a követőlövés után már két lap hátrányból játszottam. Jó ideig tartottam még magam, de a kontroll VP-je felszaporodott, és a lap- és erőforráselőnyből nem jöhettem ki jól. A döntő meccsre volt még 19 percünk. A pontos forgatókönyvre már nem emlékszem, de mire lejárt az idő, ellenfelemnek komoly asztala volt, és 3 komposztált varázszöldség is figyelt a kezében. Mindemellett csak 6 ÉP sebzést kellett volna bevinni, ami sajnos nem jött össze, bárhogy matekoztam is (Szikra + Yathmog csak 5…). A zöldségek dobással használható képességei is nehezítették a dolgomat. Sok kínlódás árán végül 3 ÉP-ben túlélte a kört. Időn kívül a grátisz körben pedig jött a Varázsbab, és a megfelelő segítséggel agyonütött. 1:2

A négyfordulós versenyen végül a 2 győzelem a 7. helyre volt elég.

A verseny tanulsága, hogy kicsit nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetnem a tempóra. Keresni kellett volna egy szett megfelelő VP-termelő lapot (pl. Chara-din oltára, Mágusiskola 1. szint, Rughar monolitja stb. – gondoltam erre a tényezőre, és a pakli egy korábbi verziójában az oltár benne is volt, de végül kihagytam), vagy néhány lap helyett keresni kellett volna 0-s, nekronos vagy zanszilánk költségű lapot. Ha valaki szeretné továbbfejleszteni ezt a koncepciót, javaslom, hogy erre a körülményre jobban figyeljen, mint én tettem.

A cikksorozat következő epizódja két teljesen új hordával a szeptemberi Kecskemét kupanap után várható.

Jancsár János

Reklámok

3 thoughts on “Vendégcikk – A hordák sorsa (3. rész)

  1. Köszönöm a cikket, Nagyon jó, tartalmas és tanulságos volt. Újrakezdőként pedig tökéletes a tapasztalataid és elképzeléseit leírása 🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.