Vendégcikk – A hordák sorsa (7. rész)

Utolsó részéhez érkezett Jancsár János cikksorozata.

A tizedik bevetés: december 16. Kecskemét Kupa, tesztelők versenye

  • Választott deck: teknős börtön

Nehéz lenne tagadnom, hogy a kilencedik bevetés (azaz az anti-kontroll börtön) eléggé jó benyomást tett rám. Stabilabb volt, mint a követős verziók, tényleg jó volt vele játszani, és az eredményre sem panaszkodom (pesti versenyen, 30 fő körüli mezőnyben az 5/3 szerintem vígan vállalható).

Természetesen nagyon vártam az új kiegészítő, az Elemi erők megjelenését. A bemutatóversenyen sikerült 6/4,5-et mennem, hála az erős bontásomnak, de ezt nem dicsekvésből mesélem, hanem azért, mert a verseny napján végül 18 ritkám lett, és ezek közt ott figyelt 2 Tudós teknős…

A tesztelők versenye nálunk, a Kecskemét Kupa sorozatban már tradíció. A hagyományos formátum itt annyiban változik, hogy a pakli 1/3-ának az új kiegészítővel megjelent lapnak kell lennie (a side-ban nem kell, legyen ilyen lap, és a 2. és 3. játszmában már nem kell tartani ezt az arányt). Tudtam, hogy ez lesz majd a formátum, de érthető módon nem tudtam rá előre készülni mindaddig, amíg az új lapokról le nem hullott a lepel. Mikor pedig a 2 Tudós teki a kezembe került, és nagy kerek szemekkel olvastam a szövegét, teljesen egyértelmű volt, hogy teknősökkel kell indulnom. Gyorsan eldöntöttem azt is, hogy a Dungeon versenyén debütált lényes börtönömet fogom átalakítani teknősökkel felálló verzióvá.

  • Választott „narancs” lap tehát: Zarknod börtönében

Először azt vizsgáltam meg, hogy az új kiegészítőből mi lesz az a min. 17 lap, amit használni fogok a formátumra vonatkozó szabályok szerint. A Hívó kürt olcsóbbít és keres. Mivel a paklim alapvetően drága, és szinte csak lényekből áll, ezért a kürt mindenképpen hasznos lesz. Nagyon nem lehet mellélőni vele. A tudós mellett persze megnéztem a további két új teknőst is. A leviatán nekem nagyon tetszik, sikerült is bontanom egyet a bemutatóversenyen, és bár nem ért asztalt egyszer sem, ez nem az ő hibája volt. Egy ideig ott volt ebben a pakliban is, de végül átültettem a kispadra. Nem úgy a Ködteknőst! Szerintem ő egy tökéletes börtön lap. Ha az ellenfél keze kifogyott, vagy side után, ha már kitette a varázslatai zömét, és nem tud dobni az atni-mágiának, akkor visszavehetek a gyűjtőből egy lapot, plusz még a gyűjtőből kiforgatva is terrorizálgat. Egyszerűen kell! A következő lap, ami bizalmat kapott, a Cseles krabber. Hasznos, olcsó, hatékony keresés. Pont ilyenek kellenek. Az utolsó lény-szett pedig a Xenó báb. Permanens, automatikus nem-varázslat counter… Mi van?? 15 lapnál jártam, mikor eszembe jutott, hogy a laptervező pályázatnak hála rendelkezem a Dungeon kulcsaival is.

Az új lap szekció:

3 Tudós teknős
3 Ködteknős
3 Xenó báb
3 Hívó kürt
3 Cseles krabber
2 A Dungeon kulcsai

Látható, hogy az új lapok többsége a középpályások (erőforrások) közé került. A krabber letesz egy hálót is az asztalra, és úgy általában nem akartam az Idéző teknős – Őshangya here – Szánalmas teknős vonalon mozogni, mert ezúttal a kombózgatás helyett lassabb, stabilabb játékot terveztem, ezért a hátvédek összeválogatásával folytattam.

Az Anyamotyogó, Sötét Nagyúr párost nem hagyhattam ki, ahogy vadi új szerzeményemet, a Sárkányteknőst sem… és ha már van xenóm és teknősöm is, jöjjön a Xenomorf teknős is!

3 Anyamotyogó
3 Sárkányteknős
3 Xenomorf teknős
2 Sötét Nagyúr
3 Xenó agyféreg

Nagyon jól bevált legutóbb az agyféreg is, ami szintén xenó, tehát növeli a lapok közti szinergiát. Mikor idáig elértem, kicsit elengedtem a sémát, és átugrottam a csatársorra (azaz az ölésekhez). Ha már van egy szett krabberem, vétek lenne kihagyni az öntörvényűt, és a Yathmog egymaga lehozott egy meccset nekem legutóbb, had jöjjön ezért ő is!

3 Öntörvényű krabber
3 Virulens Yathmog

Már 37 lapnál járok, de ez így még nem igazán teknős deck, márpedig azt szeretnék. A csapatba tehát kell még néhány teki, és néhány további összekötő (azaz megoldás). Legutóbb a maradék helyekre kereséseket tettem, de nem voltam elégedett az eredménnyel. Kerestem tehát néhány lapelőnyt generáló megoldást.

A Haragos teknős eléggé jónak tűnik. Ideális esetben eldobat egy varázslatot, leszed egy lapot és hagy egy 3/3-as testet az asztalon. Szerintem jó lesz. Ugyanezt csinálja kicsiben a Víztisztító teknős is. Végül a megoldások csoportba soroltam a Smaragdsörényű pegazust is, amivel a legtöbbször épp megoldást kerestem ki vele az ellenféltől. Végül bekerült 1 Alakváltó ősköd is, mert összekötő kapocsként funkciónál a lényeim között, másrészt pedig a Ködteknősnek kell valami, amit előkereshet (bár saját magát is képes kikeresni, ami adott esetben fontos lehet).

3 Haragos teknős
3 Víztisztító teknős
3 Smaragdsörényű pegazus
1 Alakváltó ősköd

3 vagy 4 lapom maradt (mivel ugyanúgy 17 új lap kell akkor is, ha a pakli mérete 51-re duzzad), és csupán három színt használtam eddig. A kapusom, a Füstös késdobáló adott. A kérdés tehát az, hogy melyik részleget kellene megerősíteni leginkább? Végül – hosszas tépelődés után – úgy döntöttem, hogy a Dezintegráló sugarat választom. Talán furcsának tűnhet, hogy ennyi anti-mágia mellé egy varázslatot is beteszek, de ez a lap arra hivatott, hogy kitegyük, amint feljön, tehát nem fog akadni az anti-mágiával, és nem kell aggódni, vagy az asztalon, vagy kézben, vagy a gyűjtőben biztosan akad neki megfelelő áldozat.

A pakli tehát így néz ki, a tesztelések kezdetén:

A hátvédek (determinálások)

3 Anyamotyogó
3 Sárkányteknős
3 Xenomorf teknős
2 Sötét Nagyúr
3 Xenó agyféreg
3 Xenó báb

Mentorom felhívta rá a figyelmemet, hogy speciális helyzetbe kerülhetek, ha behúzom a helyszínemet. Nem tartalékolhatom, ki kell tennem ilyenkor, és ha az ellenfélnél van helyszín, rám keresi azt, és ezzel megoldhatatlan helyzetbe kerülhetek. Bár játszom visszavétellel (Ködteknős), ez valóban kevésnek tűnik, ezért eldöntöttem, hogy egy helyett két kapust fogok használni. A csapat leggyengébb játékosa a Haragos teki, ezért egyiküket lecseréltem egy plusz késdobálóra.

A kapus(ok)

2 Füstös késdobáló

A középpályások (erőforrások)

3 Tudós teknős
3 Hívó kürt
3 Cseles krabber

Az összekötők (megoldások)

2 A Dungeon kulcsai
2 Haragos teknős
3 Víztisztító teknős
3 Smaragdsörényű pegazus
3 Dezintegráló sugár
1 Alakváltó ősköd

Csatárok (ölések)

3 Ködteknős
3 Öntörvényű krabber
3 Xenomorf teknős

Kicsit eltoltam a legutolsó paklimban használt lapok arányát a megoldások felé az erőforrások kárára, mert az volt a tapasztalat, hogy a deck hatékonysága ezt igényli. A pakli, mint látható, háromszínű maradt, ami ad egy kis plusz mozgásteret a side-építésnél.

A side

Ahogyan már legutóbb is, a mumusok elleni lapokkal kezdtem a kiegészítő pakli felépítését. A csatamező ismét felütötte a fejét, és ahogyan vizsla tekintettel figyelem a pesti eseményeket (ex-es és liga versenyek) muszáj számolnom vele. Sajnos bilincsmesterem csak 1 van, szóval az önmagában még eléggé karcsú ellenintézkedés lenne. Mivel azonban van egy szabad színem, és a kék elég erős börtön szín, ezért megnéztem, onnan mit rámolhatnék be egy mező ellen. Így esett a választás a Grobox fluxustörőre. Életes, anti-mágiázik, van egy ide nagyon jó semlegesítése, és lefojtja az erőforráskodást. Nem egy atombiztos védelem, de okozhat fejtörést, és ha csak egy-két kör erejéig feltartja a mezőt, az talán elég lehet. Bíztam az anti-mágiában, és abban, hogy valójában minden lapom topdeck lap. Bekerült egy szett, ami egészen furcsának tűnhet: A káosz örvénylő lovasa. Elsősorban nem a mező miatt, de oda is jó lesz. Ők az istentelenek helyére kerültek. Kicsit lentebb kifejtem, hogy miért.

  • vs. Semleges csatamező: 1 Xenó bilincsmester, 3 Grobox fluxustörő, 3 A káosz örvénylő lovasa

A másik nagy mumus a Lassan járj! Ide nyilván ősmágiás vagy járj-kompatibilis idézési költségű lapok kellenek a sok aprólék helyére. Járj! ellen az anti-mágia nem annyira fontos, ellenben tempóban kell maradnom, mindenáron. Bár ugye van egy Hívó kürtöm, ami segíthet, az 1 VP-s lények nagyon nem jók ide. Közülük fogok elsőként kiszedni. A Smaragd örényű pegazus helyére pl. Ysdrull, a hatalmas kerül. Ugyanaz a funkció, de még 3 VP-ért is olcsóbb lesz így kitenni valami nagyot az ellenféltől, mint 2-ért kikeresni ÉS kitenni. A Sárkányteknős teljesen haszontalan ebben a környezetben, az ő helyére a Csábító papnő kerül. A Cseles krabber, mint erőforrás helyére a Tyz’verxon reanimátor kerül. A Víztisztító tekinek nem lesz mit leszednie és reakcióként sem jön számításba, mennie kell. Az ő helyére megoldás kell. A Varázskertet választottam. Mivel a drágított környezetben nem az lesz a legfontosabb, hogyan nyerek, hanem az, hogy miként nem kapok ki, ezért az öntörvényűt is kivágtam. A helyére a Törzsi sámán érkezett. Jellemzően Zarándokként fog asztalt érni, ősmágiásan és VP-t fog termelni. Kitettem még a Xenomorf teknőst is, mert kettőért már nem megérős, a helyére érkezik 2 Dérfarkas, és (jobb híján) 1 A nagytanács ítélete.  A pakliban maradó lapok se nagyon brillíroznak drágítás ellen, de nem tudok minőségi cserét produkálni, tehát maradnak.

  • vs. Lassan járj!: 3 Ysdrull, a hatalmas, 3 Csábító papnő, 3 Tyz’verxon reanimátor, 3 Varázskert, 3 Törzsi sámán, 2 Dérfarkas

Mikor itt tartottam, akkor eljutottam odáig, hogy a Dérfarkas – bár nagyon jó lap – az én paklimhoz nem tesz hozzá eleget, ezért betettem inkább még 2 helyszínt. Ha mindkettő bekerül, akkor már 4 helyszín lesz a deckemben, ami a legádázabb síkcsatában is elég kell, legyen. Bekerült a harmadik tőr sík, és egy Fagyföld. Az utóbbi a Molluszk, illetve a fehér angyalkagyár ellen muzsikálhat nagyon jól.

A tesztek során azt láttam, hogy ha érkezik egy, ne adj’ isten egynél több UR bűbáj az ellenfélnél, akkor bajban vagyok. Ezért került be a side-ba 3 A nagytanács ítélete, amit viszont nem ártana előkeresni. Ezzel a feladattal a Varázslónőt bíztam meg, aki letette a nagyesküt, hogy segíteni fog. Az ellenfél NTI-jének Smaragdsörényű pegával való kikeresése mellett tehát gyakorlatilag 9 leszedésem van a forrásimmunis bűbájokra, ha úgy van.

  • vs. UR bűbájok: 3 A nagytanács ítélete, 3 Varázslónő

Ha behúzom 2 zanszilánk. Ha a pegazust húzom be, akkor 1 VP + 1 zanszilánk (hiszen a pegazus építheti), ha pedig a Varázslónőt húzom be, akkor 2 VP + 1 zanszilánk (mivel áldozom neki a kalandozót). Szerintem mindent megtettem ezzel, hogy a mumus lábára lépjek.

Természetesen úgy válogattam össze a kispadon üldögélőket, hogy Zarknod bilincse mellett is legyen kit a pályára küldeni. Ugye bilincs ellen a kereséseket (Cseles krabber, Hívó kürt, Smaragdsörényű pegazus) kell kiszedni először. Itt pályára lépnek helyettük: a kert és a papnő. Illetve attól függően, hogy milyen jellegű bilincs jön szembe, becserélem az NTI-t és semmizés gyanánt a Törzsi sámánt (Zarándok).

Fentebb ígértem, hogy megmagyarázom a lovast… Nos, ha valaki egy kicsit jobban figyel az új lapokra, akkor láthatja, hogy máris rávetült a metára egy gonosz kis árnyék a Mardakor ajándékozó személyében. Vele pedig Archaix szükségszerű felbukkanása is együtt jár. Azért vagyok rendkívül érzékeny erre a mumusra, mert könnyedén eljátszik a börtön mellett, és nem vagyok hajlandó feltett kézzel kivonulni a csatatérre. Emiatt került a side-ba még egy furcsa szett: a Szirén ősanya. Ő az éjfatty helyére kerül. Ha a lovas vagy az ősanya kezdőkézen van, akkor van egy fikarcnyi esélyem Archaix ellen, egyébként az győzelmi arányom nulla.

Lássuk egyben a decket és a side-ot:

szabálylap: Zarknod börtönében

3 Anyamotyogó
3 Sárkányteknős
3 Xenomorf teknős
2 Sötét Nagyúr
3 Xenó agyféreg
3 Xenó báb*
2 Füstös késdobáló
3 Tudós teknős*
3 Hívó kürt*
3 Cseles krabber*
2 A Dungeon kulcsai*
2 Haragos teknős
3 Víztisztító teknős
3 Smaragdsörényű pegazus
3 Dezintegráló sugár
1 Alakváltó ősköd
3 Ködteknős*
3 Öntörvényű krabber
3 Virulens Yathmog

51 (*-gal jelölve a 17 db most megjelent lap)

A side

1 Xenó bilincsmester
3 Grobox fluxustörő
3 A káosz örvénylő lovasa
3 Ysdrull, a hatalmas
3 Csábító papnő
3 Varázskert
3 Törzsi sámán
1 Füstös késdobáló
1 Fagyföld
3 A nagytanács ítélete
3 Varázslónő
3 Szirén ősanya

A verseny elemzése

Az első meccsen egy Lassan járj! + Teremtő rakshallion pakli jött szembe. Alapvetően jó vagyok a 3 lapos kezdőkéz ellen, hiszen van 1 lap előnyöm. Az első meccsen, ha jól rémlik az első három (!) lapom Cseles krabber volt. Ez mi?? Végül sikerült dobatnom és determinálnom a játékot, 1-0. Side-oltam a fentebb bemutatott szettet, és kijöttek az ide kevésbé jó lapok. A másodikban viszonylag hamar jött egy Csontamulett a másik oldalon, amire nem jött időben megoldás és gyorsan megette az Ép-m. A harmadik aztán nagyon elhúzódott, és bár kialakítottam az erőforrásfölényt, erre már túl későn került sor, és lejárt az idő. Döntetlen 1.5:1.5

A második partiban egy Legfőbb káoszmester (természetesen lila) volt az ellenfél. Kétszer kezdhettem, és erőteljesen gondolkodtam rajta, hogy át kéne adni a kezdést a lapelőny mérséklése miatt, de kezdőkézen volt egy Tudós teki, ami nagyon erős második körös megindulás lehet, szóval megtartottam a kezdést. Végül ez volt a kulcsmomentum, mert a tudóssal tudtam hozni az első játszmát. A másodikban aztán ellenfelemnél viszonylag hamar jött egy Az elme hatalma, aztán egy Varázskert és egy Füstös késdobáló, és bár kapálóztam még egy darabig, de ezt az asztalt nem tudtam egy kontroll ellen megoldani. Itt a kulcsmomentum – szerintem – az volt, hogy egy counter-xenó eldobásával sikerült elcsípnie a tudósomat. 1-1. A harmadikban elkövettem egy súlyos taktikai hibát. Ellenfelemnek 2 lap volt a kezében, amiket nem ismertem. A gyűjtőmben volt egy Haragos teki és volt az asztalon talán egy Őshangya ostromgép. A életpontom már alacsonyan volt, ellenfelem 13-ban élt. Varázslónőt húztam és létrejött. Volt még egy Yathmogom játékban. Tudóst kerestem. Kifért és visszavettem a haragost, majd ő is kifért. Sajnos ekkor derült ki, hogy Csábító papnő + Varázskert a keze. Persze nem tudtam eleget ütni. Passz. Jött a papnő, utat nyitott, és a kert által termelt Varázsborsó megoldott. 1:2

A harmadik meccsen ismét egy Lassan járj! jött szembe, de emellett Manafamiliáris volt. Nem tudtam, pontosan mire számítsak, de bíztam a lapelőnyben. Az első meccsen a laphátrány ellenére le tudott hordázni, gyorsan megoldott egy Szinguláris szaggató. Kiderült, hogy tűz-villám szinergiára épülő deck. Amúgy nagyon szimpatikusnak tűnt a koncepció. Side-oltam a Járj! ellen betárazott lapokat, és nem ragozom. Mindkét meccset lehozták a Varázskertek. 2:1

A negyedik és egyben utolsó partit egy epikus elementál követő ellen játszottam. Nem nagyon emlékszem a részletekre, de az biztos, hogy kétszer is létrejött Smaragd pegám, amivel megoldást kerestem ellenfelem deckjében. Kicsit megfogtak a Reakcióelementálok, de alapvetően nem éreztem bajban magam. 3:0

A két győzelem és egy döntetlen végül a 7. helyre volt elég a 18 fős mezőnyben. A konzekvenciákat levontam.

Az utolsó bevetés: Kecskemét Kupa, pörgős Hatalom korlátozása

  • A választott pakli: törpe-gnóm kontroll

Mikor végignéztem a félévben felvonultatott deckek során, azt láttam, hogy a sárga és a kék maradt ki domináns színként. Eleinte kacérkodtam egy szirénekkel összeállított Zarknod bilincse paklival, de végül elvetettem. A törpék és gnómok nagyon rég ott ülnek már nálam a kispadon, de eddig sosem választottam őket. Megnéztem a készletet és úgy láttam, hogy minden megvan hozzá, ami kell, ezért bizalmat szavaztam nekik.

A versenyen nem használható az Őshangya here, a Szánalmas teknős, a Magányos torony, és az Öntörvényű krabber. Még szerencse, hogy egyik se kell ehhez a deckhez.

  • A választott „narancs lap”: Törpe-gnóm Glion

Azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni. Hatalmas erő van a követőben. Pörgős, leterülő, agresszív hordában gondolkodtam, ezért nyilván a megfelelő alakulatok összeválogatása volt az első feladatom. Jött a jó öreg keresőmotor, és lássuk, mit dobott ki. Időrendben visszafelé kezdtem el kiszedegetni a törpéket és gnómokat. Kezdve a frissen megjelent Elemi erők kiegészítővel.

Az első, aki előkerült, Moldy. Mind a Beholder bemutatóversenyén, mind a december 1-én zajlott Dungeon frissen bontotton használtam, és nagyon jó benyomást tett rám. 1 VP-ért pedig egyenesen kötelező! A Bukott stratégát azonban nem találtam elég jónak. Ahova szánták, az a KF-es vonal, de ez a deck nem ilyen lesz, szóval ő maradt a mappában. Darko és a vízszámláló sajnos ritka lapok. Viszont a troll tesók legkisebb és középső tagja már erőteljesen bekívánkozik a deckbe, annak ellenére, hogy más nációhoz tartoznak! Ezzel meg is van három színünk. Barna, sárga és fehér. Milyen érdekes, hogy pont ezekben van a legtöbb gnóm és törpe…

10. kiadás… A király bohóca nagyon jó lenne, ha az a fránya háló nem lenne ott rajta. Sajnos nem lehet feláldozni, mert akkor ez a probléma a sok zanszilánknak és a követő képességének hála nem is lenne az. Így viszont kimaradt. A Mestermágussal szemezgettem egy ideig, de ez nem kombó, hanem horda, és a nekront sem szeretném a szükségesnél jobban erőltetni, szóval ide nagyon lassú és nehézkes. Kuka. A Teremtő erő ritka, pedig szívesen használnám. Kutató Ferd azonban jöhet, és jön is, mert tökéletes erőforrás. Ahogyan jön a Gnóm provokatőr is. Egy hordába elkél a sebzésre egy kis buffolás.

A Gemina erdejében csupán egyetlen itt használható lap jelent meg, ő viszont nagy kedvence Glionnak. Ő pedig nem más, mint Gigi. Mindent tud, amit egy ilyen jellegű pakliban egy erőforrás-lénynek tudnia kell. Arzol és Johann ritka, a Varázslónövendék pedig nagyon speciális lap, nem akartam a varázslóiskolák felé elvinni ezt a deck-et.

Az Alanori Olimpiával is csak pár ide illő lap jelent meg. Mithinor ritka, ezért kiesik, illetve kijött egy törpe, mégpedig Dharosz apródja. Hm, ha jobban megnézzük, ideális őkelme. 1 VP-ért húz egyet, majd áldozom a követőnek, kapok egy SZK-t, és húzok még egyet. Jól hangzik. Ezzel meg is van a negyedik színünk, a világoszöld… De várjunk csak! Ebben a kiegészítőben jött ki egy másik eszement Glion-kompatibilis lap is, a Változatos morf! A követő mindkét képességének áldozni kell, ő meg feltámad. Ráadásul zanszilánk. Lesz itt pörgés!

A Kreátor műhelyével kiadott Fec és Sziturena ritka, a Fegyverhordozó és Poxi pedig a KF-es vonalhoz tartoznak. Ide nem kellenek. A Gnómanó pedig olyan buta, hogy az már szinte fáj. Ha ütne 4-et, bíz’ isten betenném, de így, egy passzív, ennyire defenzív lapra nincs szükségem.

A Zarknod visszatérrel kijött Arnilla ritka, az Átokeltávolító pedig egy szimpla védekező lap. Az általam választott agresszív hordába nem illik. Nem úgy Kutató Ferd, akinek bérelt helye van a deck-ben, de róla már szóltam a 10. kiadásnál.

A Mágusok alkonyával csak két nem-ritka lény jött ki, ami jó ide. Az egyikről (provokatőr) már szóltam, a másik a Lomha morf. Igen, neki is van hálója, de ő vígan áldozható, és ez egy igen fontos szempont. Ráadásul a várható többi pörgős deck miatt ez inkább előny, mint hátrány. Belőle csak 2-t használok, hogy a minimumon tartsam a pakliméretet.

Világégés… Na igen. Hát itt aztán jött minden, ami kell. A Bölcs tanító és az Undok gnómocska persze ritkák, ezért kimaradnak. A többiek közül azonban egyedül az Esszenciaőrt hagytam ki, mivel ő egy védekező lap, és ugye már többször hangsúlyoztam, hogy ez egy offenzív deck. Szóval jött Delga, az Ezüsttorony védőmágusa, a Törpe kovács és az Aranysereg stratégája is.

A régebbi kiegészítőket, a morfokat, és az alfákat is átnéztem, de már csak két szettnyi lénynek volt hely és nem lehet más ez a kettő, mint a Zanszilánkokkal kiadott Agarannin és Halafir.

A csapat összeállt, de az igazi pörgés még hiányzott. Beválasztottam hát két nem-lény lapot is, amit kifejezetten emellé a pakli mellé terveztek (legalábbis úgy tűnik): Ryuku őrtorony és Alanori aréna. Lássuk egyben is a decket:

követő: Törpe-gnóm Glion

3 Aranyfogú Moldy
3 Vasököl
3 Furkósbot
3 Kutató Ferd
3 Gnóm provokatőr
3 Gigi
3 Dharosz apródja
3 Változatos morf
2 Lomha morf
3 Az Ezüsttorony védőmágusa
3 Törpe kovács
3 Az aranysereg stratégája
3 Delga
3 Agarannin
3 Halafir
3 Ryuku őrtorony
3 Alanori aréna

50 lap

Ahogy azt írni szoktam, a paklival nagyon könnyű és élvezetes játszani. Ajánlom a kezdőknek bárhová, a ligára (némi ízlés és lehetőség szerinti ritka lap erősítéssel), és mindenkinek, aki szereti… Persze vannak mumusok, de velük most kivételesen nem törődtem. Bíztam benne, hogy jól behörren a deck és megmutatja a kalandozók hatalmát. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy a követő laphúzó képességét az ellenfél körében is lehet használni, ezért érdemes lehet az arénával törpét kérni.

A verseny elemzése

Inkább nem részletezem. Elúsztam a paklival, de a gyngy pörgős már csak ilyen. Nagyon sok múlik a szerencsén. Az első meccsen a kezdőkezem: 2 Vasököl, 1 Furkósbot, 1 Halafír. No coment.

Ezzel a versennyel „A hordák sorsa” challenge lezárult. Nagyon jól éreztem magam végig, annak ellenére, hogy egyik paklim sem ért el kiemelkedő eredményt. Remélem, tudtam okulással és segítséggel szolgálni azoknak, akik szeretnének valamilyen hordát építeni, illetve azoknak is, akik még csak most ízlelgetik a HKK-t, vagy most tértek vissza egy hosszabb-rövidebb kihagyás után.

***

A jövő évi challenge-ről

Minden egyes versenyre új paklit építeni elég sok erőforrást, időt és energiát igényel. A legtöbb kezdő és újrakezdő nem is követi ezt a hozzáállást. A legtöbben inkább ugyanazt a paklit fejlesztgetik versenyről-versenyre. Nos, ezt a módszert fogom használni én is a következő félévben. A mostani félévem egyik legjobban teljesítő, legstabilabb paklija a lényes (anti-kontroll) börtön volt. Úgy döntöttem tehát, hogy minden hónapban legalább egy versenyre elviszem ennek a koncepciónak valamelyik változatát, természetesen az adott formátumhoz igazítva azt. (Nem, ez a koncepció nem horda, hanem inkább egyfajta börtön-kontroll.)

A pakli verzióit, evolúcióját dokumentálni fogom, ahogyan a vele elért eredményeket is. A legfőbb célkitűzés, hogy ezzel a paklival sikerüljön kvalifikálni a Nemzeti Bajnokságra, és ha ez összejön, akkor ott is ezzel a deckkel fogok indulni az első napon. (Biztató, hogy Kezdő Zsoltinak – egy az enyémnél sokkal kisebb mozgástérrel, kisebb és gyengébb lapkészlettel, meg persze jóval nagyobb versenyrutinnal és tudással – egyszer már sikerült ez. Nekem jóval szélesebbek a lehetőségeim, viszont sokkal kevesebb versenyre jutok el havonta. Szóval… szorítsatok!)

Természetesen a hordák szerelmeseit sem hagyom cserben. Bár szívből ellenzem az etnikum paklik uniformizálását, azt szeretném, ha a mellőzött koncepciók is előtérbe kerülnének. Mindezért minden hónapban ki fogok választani egy epikus követőt, és az adott hónap valamelyik versenyére ehhez a követőhöz fogok – lehetőség szerint – horda jellegű paklit építeni. Minden hónapban új (nem-gyakori) epikus követőt választok majd, tehát elvileg mindegyikre sor kerül (hacsak év végéig nem jön ki egy vagy több új).

Itt egy kis játékra invitálok mindenkit. Kommentben írjátok meg, hogy a következő hónapban, azaz 2019 januárjában melyik epikussal kezdjem el ezt a küldetést! (A Legfőbb káoszmestert ne írjátok! Nélküle pont 12 epikus van. Január elsején fogom összeszámolni, hogy melyik epikusra érkezett a legtöbb szavazat, ezután pedig az év későbbi hónapjaiban mindig más és más epikust fogok választani, ugyanígy, a Ti szavazataitok alapján. A FB csoportban is írok majd ki erről szavazást.)

Jancsár János

Reklámok

5 thoughts on “Vendégcikk – A hordák sorsa (7. rész)

  1. Szia! Nagyon jó cikk és szerintem a jövő évi programod is elég jó lesz 🙂
    Szívesen olvastam volna tőled még manó és goblin dekket is 😦
    A többi szerepel a következő évi listáidon.

    de most játékképpen leírnám neked milyen sorrendben olvasnám a paklikat 🙂

    Rhatt Követője (essünk túl a blokkoláson)
    Legendás pegazus
    Zuon az ajándékozó (nekem sötét folt, mit tudhatnak)
    Sárkány úrnő
    A mélység úra (levegőből a mélységbe)
    Phuki
    Az első vámpír
    Terik-von kincstárnok (moa)
    Legendák völgye (ugye nem rég volt, legalább addig is jöhetnek ki új lapok)
    Motyogó kultivátor
    Xenó ősplazma
    Elsődleges elementál (hátha erősödik addig még egy kicsit)

    de úgyis te döntesz a formátumok tükrében 🙂
    szóval, szerintem minden cikked várjuk majd!

  2. Ismét alapos cikk, ezúttal kicsit talán kiforrottabbra sikerült ez a börtönös történet. Érdekes ez a tesztelők versenye formátum 🙂 Egyetlen negatív megjegyzésem lenne: nem értem az utóbbi 2(?) cikkedben miért tértél át erre a focis hasonlatos stílusra, szerintem kifejezetten csökkenti az írás élvezeti értékét.

  3. nem akarok ellent mondani az előttem szólónak, de ez a focis hasonlat nekem azért jött be, mert egy kezdő játékosnak több támpontot ad. PL: ölés/kivégzés/csatár mindegy. De az olyan lapok amiket pl: középjátékban szívesebben látnál és mondjuk középpályára írod, az plusz segítség pakli összeállításnál. (kezdőkénél) Na meg egy csapatban mondjuk 2 csatár van, itt is elég 2 csak ölésre használatos lap, a többi pedig másra is jó 🙂 így legalább nem csak öléseket akar berakni a kezdő játékos, mert ugye nem mindenki lehet csatár 🙂
    tudom kusza a gondolatmenetem, de sok mindent rá lehet húzni a focis hasonlatra, de most inkább ez kicsit érdekesebb irány volt.
    Természetesen a régi cikkek jobban egyben voltak formailag, lehet S.R.-nek a szellőssége volt furcsa. 🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.