„Parizer” járj!

Tempó járj 2.0

Ha emlékeztek rá, nagyjából két éve, hogy a Lassan járj!-as paklik elkezdtek visszaszivárogni a metába, és bár voltak rövidebb-hosszabb gyengébb időszakai (az utolsó talán az új ősmágia szabály óta) folyamatosan szeretünk vele próbálkozni, legyen szó hordáról, tempóról vagy kontrollról.  Nekem a személyes kedvencem a tempó járj, két éve egy ilyennel sikerült nagyon stabil 6/4-et menni a Nemzeti Bajnokságon. Igazából a 2.0-s változatába azért kezdtem bele, mert az egyik ellenfelem az EX-ben majdnem azzal a paklival játszott, amit én akkor összeraktam, csak hát azért 2 év az 2 év, bármelyik paklin meglátszik. A pakli keresztapja Szabó Krisztián volt, azért nevezte el parizer járjnak, mert van benne minden (amikor ezt meghallottam nem kicsit fordultam le a székről).

Fura, bár nem igazán e logika menték szoktak kezdődni a paklik, de bizony első körben olyan lapokra szerettem volna építeni, amin túl sokat nem tudunk veszíteni, az ellenfelünknek viszont garantáltan fájjon az, ha belepiszkál a játékunkba. Így az első körben olyan lapokra szűrtem rá, amik úgy cselezik ki a Lassan járj!-at, hogy legalább 2 tiszta nekron van a költségükben, vagy valamilyen úton-módon teljesen helyettesíthető az. A helyettesítés rendszerint lapdobással érhető el, és igen, ha egy ilyen lapunk kap egy nagyon olcsó, ősmágiás countert akkor bizony komoly a laphátrányunk. De azt nem szabad elfelejteni, hogy amíg ilyen paklival játszunk, bizony nem a lap számít, hanem kőkeményen a mana. Nagyon elhúzódó játékban amúgy sem igazán vagyunk jók, mert a paklink alapvető jellege kicsit elveszik a késői körökben, illetve nagyon gyorsan el tud fogyni, igyekezzünk gyorsan pontot tenni a meccs végére.

3 Kincses sziget
1 Füstös késdobáló
1 Az élet földje

adunekkiralya.png

Túlságosan magyaráznom talán egyik síkot sem kell, ezek a helyszínek együtt szinte mindent lefednek, amire szükségünk lehet a játékban. Kincses szigettel igazán jó nyitni, de a másik kettővel nem feltétlen (azért is csak 1-1 van benne). Felmerül a kérdés, hogy nem kell-e több sík, hiszen ahogy azt írtam nagyon sok nekront használ a pakli, viszont azt is érdemes észben tartani, hogy sokszor nem lesz jó play earlyben se az Élet földje, se a Füstös késdobáló, nem ezeket a lapokat szeretnénk majd behúzni. Sok helyszín mellé nagyon szeretek A dűnék királyával is játszani, ha véletlenül összehúzzuk őket iszonyatosan nagyot tud szólni, de az is elég, hogy a szituációnak megfelelő síkot előrántja (meg elkaphatunk közben ezt-azt, de néha meg lehet tolni tempóból is, nem feltétlenül kell megvárni a húzó/kereső forrást). Nézzük a pakli erőforrás részlegét:

3 Tleikan manapilon
3 Börtjauk tréfája
3 Előny a Semmiből
3 Szörcsögő motyogó
2 Motyogó vérfarkas
3 Sötét összpontosítás
3 Phaltagore

Még mielőtt belemennék a lapok elemzésébe: a színválasztás közel egyértelmű szerintem. A fekete a legjobb nekronos lapokat tartalmazza, a kék mellett szólnak olyan igazán jó reaktív lapok, amik nagyon olcsón jöhetnek a helyettesítés miatt, a barna erősíti a lefojtó részleget, rontja az ellenfél tempóját, és bizony lilából van egy olyan lap, ami egyedülálló erőforrás a játékban. Sokat gondolkoztam azon, hogy a piros mellett azért elég komoly érv a Nekronsárkány, illetve bizony van Sötét mágia is, de látni fogjátok, hogy annyira olcsó a deck, hogy utóbbi nem biztos, hogy beférne, mert egyszerűen nincs rá szükség.

bt.png

A Tleikan manapilon rögtön egy nagy kérdőjel volt bennem, hiszen mivel a vegyes idézési költségű lapokat nem olcsóbbítja, ráadásul elég kevés a tisztán 3 vp-s, vagy drágább lapunk, akkor mégis miért jó? Nos, az ingyen cantrip háló nagyon sokszor jó lehet a korai játékban, főleg ha nem mi kezdtünk, vagy mondjuk Villámháború ellen kell küzdenünk. Bukni az égvilágon semmit nem bukunk rajta, csupán nyolc lapot. Igen, még valami, az előző állítás nem feltétlenül igaz, mert bizony nagyon okosan kell hozzáállni ahhoz, hogy melyik körben mire használjuk el a nekron-slotot (ugye az első három körben körönként csak egy tisztán nekronos lapot játszhatunk ki, lényegtelen, hogy sikeres vagy sikertelen a kijátszás). A Börtjauk tréfája egy iszonyatosan hangulatos régi kártya, valahogy kicsit elfelejtődött talán, hogy létezik. Ráfogni egyáltalán nem könnyű, ingyen juttat minket két laphoz a kör végén. Hasonló, de nyilván eggyel jobb a fent már beharangozott Előny a Semmiből, rizikó nélkül termel somana ÉS lapelőnyt egyszerre, nyilván komoly feltétellel (ha nem mi kezdtük a játékot akkor sem rossz, de kezdőkézre nem szeretnénk bizony látni). A Szörcsögő motyogót a mai napig nem tudjuk feldolgozni, hogy hogy lehet egy gyakori lap, látni fogjátok később, hogy még a látszólag haszontalan képességére is egy elég jó kombó kifigyel. A Sötét összpontosítás nagyon csábítónak tűnhet, kirakjuk a második körben és utána rászórjuk akár a teljes kezünket az ellenfélre, azonban mindig gondosan mérlegeljünk mielőtt ebbe belekezdünk, hiszen sokszor nagyon jó az áramlása, ha másra nem keressünk egy Előny a Semmibőlt egy tiszta kör végi lapért. Megmondom őszintén, hogy a Phaltagore még mindig egy olyan lap, amit nem igazán tudok hova tenni. Sokszor nagyon jó, de van, amikor teljesen haszontalan. A második körben kirakni rizikós, ha az ellenfél épp 0 manán ül akkor meg lehet vele indulni, maradjunk annyiban, hogy még ízlelgetem egy kicsit, de inkább afelé hajlok, hogy van helye (főleg mivel nem rosszul gyógyít is).

Következzenek a reaktív lapok:

3 A Semmi hívása
3 Vonyítás
3 Esszenciakapocs
3 A szirének hívása
3 Gomak megsemmisítő pillantása
3 Kékvérű oroszlán
2 Csábító papnő
3 A dűnék királya
3 Sötét nagyúr
3 Moa őshal

esszenciakapocsAmi a pakli nagy előnye, hogy több nagyon olcsó leszedés/korai beleszólás van a játékba úgy is, ha nem feltétlenül mi kezdtük a játékot. A Semmi hívása és a Vonyítás nagyon hasonlóak, előbbi van, hogy elég jól rontja az ellenfél tempóját azzal, hogy bukatunk egy manát, utóbbival kevésszer fogunk izmot osztani, de egy gyakori laptól elvárható maximumot messze túlteljesíti szerintem. Az Esszenciakapocs egy igazi örökzöld lap, teljes költséget tudunk helyettesíteni azzal, hogy dobunk egy lényt a semmibe (Kurtz MVP), igyekezzünk high-value lényeket másolni vele, de ha a helyzet úgy kívánja, egész nyugodtan toljuk el akár egy Vérfarkas preventorra is. A Szirének hívása és a Gomak megsemmisítő pillantása zárja az instant szekciót, ezekre azért felhívnám a figyelmet, hogy elég könnyű megakadályozni őket, hiszen a Sziklavadász és a Buborék megjelenésével már 3 instantot is fogó ősmágiás counter terrorizálhat minket. A Kékvérű oroszlánt szintén nem kell bemutatnom szerintem senkinek, permanens terror, a Csábító papnő pedig egy kiváló lopás, nagyon sok szituációban jó. A Sötét nagyúrral kapcsolatban egy tanács: ha nagyon megfigurázza az asztalunkat egy papnő, akkor bizony dobjuk rá a 16 lapot az első nézésre.

naso.png

A paklit végül olyan lapokkal fejeztem be, ami egy kicsit csavar a történeten, illetve bekerült két tank is, egyikük Ryma, a farkasok ősanyja, sok nekron mellé az esetek nagy részében egy ingyen 5/6, a másik pedig A Tengermély ura, óriási kedvencem a lap (hozzáteszem, nem az a klasszikus tank lap, mert bár nagyok a statjai passzívan érkezik a játékba), általában Álomhozó érkezik vele, kevesebbszer Viharrája/Teishin keselyű. A Nyugodt pentadron egész jól tempón kívülre helyezi az ellenfelet, az igazi ízt azonban a Naso-thin nagyúr adja. Igen, tényleg bekerült, és iszonyatosan jól is működött, és bár nagyon könnyű megoldani, ha az ellenfél nulla manán ül, akkor az sokszor GG. Ha összehúzzuk Kékvérű oroszlánnal vagy Szörcsögő motyogóval az már talán az inkorrekt kategória, persze egy ekkora pakliban ne építsünk arra, hogy ez sokszor össze fog jönni.

Lassan járj!

3 Tleikan manapilon
3 Kincses sziget
1 Füstös késdobáló
1 Az élet földje
3 Esszenciakapocs
3 A szirének hívása
3 Kékvérű oroszlán
3 Phaltagore
2 Kurtz
2 Csábító papnő
3 Nyugodt pentadron
3 Börtjauk tréfája
3 A Semmi hívása
3 Naso-thin nagyúr
3 A dűnék királya
3 Sötét Nagyúr
3 Moa őshal
3 Sötét összpontosítás
3 Szörcsögő motyogó
3 Vonyítás
2 Motyogó vérfarkas
3 Gomak megsemmisítő pillantása
3 Vérfarkas preventor
3 Ryma, a farkasok ősanyja
2 A Tengermély ura
3 Előny a Semmiből

70 lap

Maga a pakli meglepően szórakoztató, nagyon jó játszani vele. Bőven van fejlesztési lehetőség, ha megnézitek a lila szín az csak az EAS miatt van benne, könnyen cserélhető kvázi bármelyik színre, ha úgy érezzük, hogy többet tud tenni a paklihoz. Pörgős versenyen mindenképp mennék még vele próbaköröket, illetve korlátozottabb formátumokon simán megállhatja a helyét. Remélem adtam pár ötletet azoknak, akik szeretik ezt a fajta paklit, fejlesszétek, próbálkozzatok vele bátran.

Jó játékot!

Dév bácsi

Reklámok

2 thoughts on “„Parizer” járj!

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.