Mit jelentenek a legutóbbi HKK Kódex változások?

Egy kis segítség a szabályok útvesztőjében.

Nem könnyű azoknak a dolga, akik mindig 100%-ig naprakészek szeretnének lenni a szabályokat illetően, hiszen a különféle FAQ-k mindig behoznak kisebb-nagyobb módosításokat a játékba, amik általában aztán a HKK Kódexbe is beszivárognak. A közelmúltban több apró változás is történt – ezeknek szeretnénk most a gyakorlati jelentőségéről beszélni röviden.

Végső illúzió

Mielőtt rátérnénk a Kódex változásra, nézzük a legújabb laphoz kapcsolódó FAQ-t, ami az egyik új ultraritkához, a Végső illúzióhoz kapcsolódik. A módosítás így hangzik pontosan:

“utána a Semmibe kerülnek” helyett “utána mindenképpen a Semmibe kerülnek”

Hogy erre miért volt szükség? Leginkább az UR-bűbájok miatt, mivel azok a “mindenképpen” kitétel nélkül nem kerülnének a Semmibe a kör végén, mivel forrásimmunisak. Mondani sem kell, ez elég durva lenne, és nyilván nem is ez volt a szándék a lap mögött, így érthető a pontosítás.

Körszakítás

A Timera gondolata kapcsán felmerült, hogy mi történik akkor, ha egy lap bevédésére használjuk, viszont hatására véget ér a kör? Hasonló esetre az Időszaggatás alatt már létezett egy FAQ, miszerint a kör azonnal véget ér és nem jön létre sem az eredeti lap, sem pedig a kapcsolódó hatások. Most pedig ez hivatalosan is bekerült a játék szabályzatába, méghozzá egy “Körszakítás” alpontként, ami egyszer és mindenkorra rendet tesz ebben a témakörben. Mostantól tehát a sikeres körszakításoknál már nincs lehetőség további cselekvésre, illetve a reakciósor hátralévő hatásai, és a kapcsolódó hatások sem jönnek létre (pl. Talbot szava + Chara-din követője).

A kezdőkéz megállapítása

Elég nagy vitát váltott ki, hogy a Mardakor ajándékozó egészen pontosan mikor lép életbe, miközben a kezdőkezeket számoljuk. Most már a Kódex kimondja, hogy először a szabálylapok és a követők által meghatározott kezdőkezet kell kiszámolni (és lezárni természetesen, tehát negatív szám nem jöhet ki), majd ezután használható minden más játék eleji képesség.

Anti-mágia

Az anti-mágia szabály eddig úgy szólt, hogy “varázslat kijátszásával nem lehet reagálni a lapra”. Fontos azonban, hogy a “lapra reagálás” és a “lap kijátszására reagálás” nem ugyanaz, előbbibe ugyanis beletartoznak a képességekre kijátszott reakciók is.  Ez azonban nem szándékos volt, inkább csak egy nem elég precíz megfogalmazás, így mostantól az anti-mágiás lapoknak csak a kijátszására nem lehet reagálni varázslattal, a képességükre már igen.

Reméljük, hogy ezzel tudtunk segíteni egy kicsit az új és megváltozott szabályok értelmezésében!

Csető Zsolt

Reklámok

10 thoughts on “Mit jelentenek a legutóbbi HKK Kódex változások?

  1. ha már itt vagyok én is kérdezek: a “nem lehet rá varázslattal reagálni”-t nem lehetne pontosítani erre: “nem lehet rá varázslat kijátszásával reagálni”?

    Vagy rosszul tudom, és antimágiás lapra Flux áldozásával sem lehet reagálni?

  2. 134.10. Anti-mágia: X: ha egy lapnak anti-mágia képessége van, ez azt jelenti, hogy az ilyen lap kijátszására nem lehet varázslat kijátszásával reagálni […].

  3. Végső illúziónál a “mindenképpen” azt jelenti, hogy, ha sikertelen is volt mondjuk egy azonnalimnak a kijátszása, akkor megy is a levesbe?

  4. Azt kell(ene) látnotok, hogy a felvetődő kérdéseket mindig árgus szemmel figyelem/figyeljük, és nem lankadó éberséggel őrködöm/őrködünk a szabályrendszer egységén és konzekvenciáján.
    Ha a kérdés rámutat egy következetlenségre, igyekszünk gyorsan és hatékonyan korrigálni a hibát. Ezt általában komoly vita / egyeztetés előzi meg.
    Ezekna korrigálnivalók is a Ti jelzéseitek alapján kerültek napfényre, szóval egyáltalán nem baj jelzitek, az esetleges hibákat…

  5. János for President!

    Zsolti, a szöveges részben, az utolsó előtti bekezdés utolsó mondatában már lemaradt a “kijátszására” szó.
    Ez téveszthette meg egy kicsit a kollégát, de ettől még korrekt a cikk, mert korábban szó szerinti a megfogalmazás.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.