Retro Challenge 2.0 – Erdő = 50%

Ismét bevetésre került a Bűvös erdő – inkább több, mint kevesebb sikerrel.

Ahogyan azt a cikksorozat legutóbbi részében már jeleztem, a Börtön fejlesztgetése mellett már más paklikhoz is elkezdtem lapokat gyűjtögetni (persze lehetőleg minél nagyobb átfedéssel). Ezt bizonyítandó, az elmúlt másfél hétben kicsit félreraktam Zarknod kóceráját, és a korábban érintőlegesen már próbált 3 Bűvös erdő + Az alvilág ura setupra tértem át, melyet három különböző helyszínen is bevetettem. Jöjjenek hát a tapasztalatok!

Aki esetleg nem találkozott még volna a paklival: a deck lényege az, hogy a harmadik körben fixen érkező Füstös késdobáló és a követő kombinációjával erőforrásfölényt alakít ki, ami a jelentősen bedrágított környezetben hosszú távon eldönti a meccset. Egy kifejezetten Veszélyes faj formátumra készült szirénes verzióról korábban már hosszabban is olvashattatok, de igazából sokféle irányba elvihető a deck, hiszen a három sík alkotja mindössze az alapot.

Február 10. (Székesfehérvár)

A tervek szerint erről a versenyről videós formában fogok nektek beszámolni, hiszen a délelőtti látókör versenyt majdnem teljes egészében sikerült felvennem nektek, így egyelőre nem mennék bele részletesen. Addig is íme az eredmények:

  • Beszűkült látókör: 2-0-2 (6. hely)
  • Háromszínű pörgös: 2-0-3 (6. hely)

Február 15. (Profi Liga)

A Profi Ligában szintén a Beholder látókör versenyére lehetett készülni, így ide is elvittem a decket, hiszen az volt a terv, hogy a csúfos kudarcba fulladó január után februárban is ezzel fogok próbálkozni. Itt az első fordulóban kikaptam egy Ősi rúnával és Építő rakshallionnal felálló épületes kombótól – érthető mód nem tanúsítottam túlságosan nagy ellenállást. Ezután viszont leikszeltem egy Életenergiával, illetve megvertem egy Arochos-t és egy manó decket, úgyhogy egy egészen biztató negyedik hellyel várhattam a másnapi nagy erőpróbát.

  • 2-1-1 (4. hely)

Február 16. (Beholder)

Erről a versenyről már részletekbe menően is fogok írni, hiszen nyilván ezen volt a fókusz. Először is lássuk, hogyan állt össze a deck.

szabálylap: 3 Bűvös erdő
követő: Az alvilág ura

3 Füstös késdobáló
3 Koncentrált bűzsugár
1 Szárnyaló halál
3 Esszenciakapocs
3 Ysdrull, a hatalmas
3 Kékvérű oroszlán
3 Ragaszkodó szirén
3 Wyscanzi szirén
3 Kristálypók
3 Leanthil trükkje
3 Krabber herceg
3 Édesvízi iszaphajigáló
3 Ollókezű Derwad
3 Krabber nyisszantás
3 Vérvacsora
2 Seriz, a kaszás
3 Ősbolhedor
2 Tilretas iskolája

50 lap

kiegészítő pakli:

3 Szemétdomb
3 Ripityom bácsi
3 Rozsdás jelzavaró
3 Xenó életkioltó
3 Szárnyas bolhedor
3 Xenomorf királynő (régi)
3 Tükördémon
3 Ősi halálmágia
5 Bufa kódexe
1 Sötét Föld

Az első fordulóban egy Sheranra támaszkodó Életenergia ellen játszottam (Zieger Bálint), ami lényegében az előző napi döntetlen visszavágója volt. Én kezdtem, és bár Zigi egy követőlövéssel és egy Földanya hívásával meg tudta állítani az első komolyabb offenzívát, hosszú távon már nem bírt mit kezdeni a síkkal, illetve a Krabber hercegből kiáramló orgyilkosokkal. Side után összejött számára az álomkezdés: Pihenő, Réz mutyola és Aliza érkezett az első körben, amikhez egy Gemina kertje is csatlakozott a másodikban – nincs miről beszélni. Sebaj, a harmadik meccsen én kezdek, jók az esélyek – gondoltam. Nos, egészen odáig volt ez így, amíg passzoltam, ő ugyanis előbb eldobatta a Xenó királynőmet egy Varázsrépával, majd rámvédekezett egy Gomakot, így a helyszíneknek is búcsút inthettem. Amikor az UR-bűbáj és egy Pihenő is megérkezett a harmadik körben, akkor már tudtam, hogy nagyon nincs értelme erőltetni… 1:2

A folytatásban egy Lassan járj! következett (Horváth Zsolt), ahol végre nem kellett tartanom a második körös ősmágiás terrortól. És bár kezdtem, a harmadik körben mégis elég jól állt, sikerült nyomnia ugyanis egy áramlás + A káosz hatalma —> Varell play-t, ami után a követőmet is be tudta lőni. Egész egyszerűen azonban annyira tempón kívülre rakták az erdők, hogy innen pár agresszív húzásnak és a sík leszedésének hála le tudtam hozni a meccset. A másodikban egy harmadik körös Mithril gólemre érkező Leanthil trükkje jelentette a fordulópontot, amit előbb leszedtem a síkkal az én körömben, majd az asztalon is előnybe kerültem egy Ysdrullnak hála, miközben a helyszín biztosította a védelmet és az utánpótlást. A harmadik meccsben a kezdésnek hála végig előnyben voltam, a követőmet sem tudta leszedni – egy Leanthil trükkje itt is elcsattant, a kivégzést pedig ezúttal egy kijátszott Krabber herceg biztosította. 3:0

A harmadik ellenfelem egy Az együgyű volt (Várnai Péter), ahol végig láthattam, hogy mi vár rám… például egy második körös Gemina kertje, így elég gyorsan 0:1-re módosult az eredmény. Side után sajnos nem jött követőlövés, pedig több direkt sebzés is volt a kezemben, ám így is megnyílt egy rés a támadásra, Peti ugyanis 7 manánál inkább kijátszott egy Gomakot a Füstös késdobálóra, így viszont nem maradt VP-je a kezében lévő B. Jagumirra. Ezt kihasználva meg is indultam egy Kékvérű oroszlánnal, ami úgy tűnt, elég hatékony lehet, ám hamar feljött neki egy Lélekrezonancia, ami nemcsak az oroszlánomat butította le, hanem még a képességét is átvette egy Időlassítóra. Innen sík híján már nem nagyon tudtam visszajönni, mert nem igazán tudtam körbejátszani a Jagumirt, ráadásul egy Geyed terrorizált már ekkor. Így hát végül elvéreztem, a harmadik meccsre pedig már nem jutott idő. 0,5:2,5

A negyedik fordulóban egy rémálom matchup jött, hiszen egy ködös Zarknod börtönével (Anka Márton) kellett volna kezdenem valamit. 0 lapos indulással, követő nélkül, 1 manás keresések és Molgan mellett azonban mondani sem kell, semmi esélyem nem volt. 0:3

A következő körben egy Terik-von kincstárnokot kaptam (Jancsár János), aminek ugyan van egy elég durva képessége Erdő mellett (a manapusztítás), de szerencsére elég sokáig tart “megnyitni”, ráadásul olcsóbbítani sem tud, így magától a követőtől annyira nem tartottam. Az első meccsen ő kezdett, követőt viszont nem mert lőni (jól is tette egyébként, mert volt nálam Ősbolhedor), így szép lassan ki tudtam egyenlíteni a kezdeti tempóhátrány annak ellenére is, hogy az első késdobálómat ő egy behúzott síkkal tudta lecserélni. A Moa fényvető által képviselt agressziónak “hála” 8 ÉP-ből kellett zsonglőrködnöm, szép lassan azonban stabilizálódtam, majd az utolsó offenzívát feltartóztatva nyerni is tudtam. Side után én kezdtem, János pedig rámvédekezett egy Őshangya kamikázét, ami a második körében felépített egy Őshangya ostromgépet. Ez viszont olyan tempóelőnyt jelentett számomra, amit végig magammal tudtam cipelni, támadó lapokkal folyamatosan védekezésre (és így 0 manára) kényszerítve, így esélye sem volt fordítani. A harmadik meccset nem játszottuk le. 3:0

A hatodik fordulóban egy Sárkány úrnővel és Kragoru familiárisával felálló Kreátor követői jött szembe, aminek annyira nem örültem, hiszen ez lényegében azt jelentette, hogy engem drágít az Erdő, őt pedig nem, ráadásul a sík leszedése sem működik, és követőlövésre sem nagyon van esély. Az első meccset én kezdtem ugyan, ám egy Nekronsárkány még azelőtt elintézett, hogy fordítani tudtam volna az első komolyabb offenzívát követően. Side után sok esélyt nem adtam magamnak, ám valahogy túléltem az első három kört, illetve egy átcsábított Kristálysárkány után egy Vámpírsárkányt is el tudtam lopni egy Vérvacsorával, így ha kínkeservesen is, de visszajöttem. A harmadik meccs pedig igazán epikusra sikeredett: az első körében Sárkányfióka, a másodikban pedig Vámpírsárkány jött, én azonban erre 6 manából egy Ysdrull —> Kyorg szolgasárkány —> mana —> Vérvacsora körrel tudtam válaszolni, de így is csak annak köszönhetően maradtam életben, hogy a Vámpírsárkány hálózik, különben egy Nekronsárkány beverte volna a maradék 8 HP-t. Így azonban az őrposztban és ÉP-ügyileg is stabilizálódni tudtam, így gigantikus szerencsével (mindhárom meccsen volt Vérvacsora a Vámpírsárkányra) sikerült lehoznom ezt a borzasztó matchupot. 2:1

Ezzel végül 6/3-as összesítéssel zártam a napot, amivel elégedett voltam, hiszen hiába alakulgat a pakli, az Erdő számára azért még mindig bőven vannak problémás matchupok és lapok. Nem állítom, hogy nincs több a deckben, hiszen még bőven van hova fejlődni, de ha azt nézzük, hogy az előző challenge során milyen eredményeket hoztam az év eleji beholderes versenyeken, akkor most egy rossz szavam nem lehet. Nincs is.

  • 3-0-3 (21. hely)

Összességében tehát 50% körüli mérleggel hozta le az Erdő ezt az időszakot, amire szerintem bőven lehet alapozni. Továbbra sem szeretnék azonban megragadni egyetlen decknél, hiszen valamekkora mozgástérre még ilyen erős korlátok mellett is szükség van. Hogy milyen paklikat és lapokat tartogatnak a következő hetek? Hamarosan erről is olvashattok majd, ám előtte még mindenképpen tervezem az említett videót is. Mára ennyit!

Csető Zsolt

Ui.: Köszönet mindazoknak, akik eddig cserével segítették boldogulásomat: Balla Gábor, Dömös, Gábor, Erdei Kristóf, Évinger Ferenc, Gergely Ferenc, Kalugyer Roland, Katulin Péter, Merényi Tamás, Restye László, Szatmári Bálint, Várnai Péter, Zieger Bálint (és mindenki, akit kihagytam!)

Az alábbi táblázatban nyomon követhetitek mind a nyereményeimet, mind pedig a cseréimet.

16 thoughts on “Retro Challenge 2.0 – Erdő = 50%

  1. Gratulálok a jól átgondolt koncepcióhoz. Nem a tempóhatrány vert meg, hanem az h összesen egy síkkal játszottam. Ez megpecsételte a sorsomat.

  2. Én kifejezetten örülök, hogy kerültünk össze a versenyen. Járj ellen ugyan készültem a side-ban, de inkább járj kompatibilis lapokkal mint ősmágiával! A 3 erdő olyan durván drágított volna, hogy esélytelen lettem volna veled szemben!

  3. Erős ez a deck, jó win condition a 3 sík. Mázlim volt ellened, hogy a síkcsatában bemákoltam egy Elme hatalmát. Kíváncsi vagyok működne-e valami hasonló 3 tűz síkjával, arcbalövésekkel 😀

  4. Egyik kedvenc szabálylapom az Erdő és jó látni, hogy még challange körülmények között is tud hasítani 😀 Gondoltál már az Erdőtűz tűzerdős vonal megpendítésére? vagy az már nagyon lassú a mai környezethez, még Erdők mellett is?

  5. Vicces látni, hogy a narancs lapok döntik el a meccseket, és kb. tökmindegy, hogy milyen fosgurigák kerülnek a pakliba. Ez nem HKK, KPO (kö-papír-olló).

  6. A narancs lapok?
    Én a mai versenyen mezővel, sideolós formaton úgy letérdeltem a 3 erdő+követő elé, hogy még most is fáj a térdem (meg a torkom).
    Két hete meg ugyanezt előadtam 5 követő ellen, szintén mezővel pörgősön.

  7. Tomi! De azért úgy húzni, hogy 4 lapból 2 sík + a második körben behúzod a harmadikat is úgy nagyon nehéz nyerni bármi ellen. Sajnáltalak is, amikor láttam a kezed. 😮

  8. Zsolt dekkje nagyon kreatív, nekem tetszett. S le a kalappal előtte, mert nem lehet könnyű úgy nekiindulni a versenyeknek, hogy nem a top lapokkal játszol. No meg olvassák a cikkeid, s tudják, hogy erdő ellen kell készülni. Ma is 2 csatamező, 2 Rúna volt a mezőnyben.

  9. Hát elég sokan. 😀
    2 Mező, 2 Rúna, Sideban rengeteg lap, és volt, aki úgy készült a retró erdő ellen, hogy ő maga is 3 erdő+követővel játszott, csak nyilván erősebb lapokkal.

  10. Csak gratulálni tudok annak, aki egyetlen side-lapot is rakott a várható 1 db erdő ellen. Szerintem inkább arról lehet szó, hogy rendkívüli módon kifogytak az olcsó kánterek és az 5 lap már nem jelentett akkora előnyt, hogy egy erőforrás-rúna ne lett volna teljesen valid választás. Az ősmágiák meg elsősorban a járj ellen voltak bent. (Jó, annyit el tudok képzelni, hogy aki vacilált, hogy a kettőből melyik lapot pakolássza be járj ellen, az inkább az erdőállóbbat választotta, de ennél többet nem.)

  11. Kicsit elbeszéltek egymás mellett szerintem: Robiék a tegnapi szombathelyi versenyekről beszélnek.

  12. @Marci: valóban a szombathelyi versenyekről van szó. Az egyik rúna én voltam és pofon egyszerűen azért választottam, mert kombó deckkel játszottam, amit minden szabálylap zavart volna. Az már más, hogy Zsoltin kivül nem volt letiltható szabálylap (szerencsére nem játszottunk).
    @Robert B: Semmi köze a szabálylap választásomnak ahhoz, hogy Zsolti most éppen erdővel játszik… és a többiekről sem feltételezem, hogy amiatt pickelték volna a mezőt vagy a rúnát, mert tudták, hogy Zsolti megy a versenyre.

  13. @Dávid: Én spec azért választottam, mert tudtam jön Zoli és Fruzsi, akik szoktak járjazni, gondoltam hogy lesz erdő (vagy Börtön), lehetett volna VH, Merényi Tomi szeret Lépéselőnyözni. Abszolút jó választásnak tűnt a Rúna. Részemről ezért választottam. Tehát, ha nem is Zsolt erdejére készültem direktben, de benne volt a fejemben ő is. 😉
    Az már más kérdés, hogy jól ment neki a mező ellen is. 😉

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .