Timera Challenge #26 – Xenó ősplazma

Eredményesnek bizonyult a kirándulás a xenomorfok bolygójára.

A Timera Challenge legutóbbi állomása a Beholder havi versenye volt: az Új nemzedék formátumra Xenó ősplazma jutott ezúttal, ami bizakodásra adott okot, hiszen egy olyan etnikumról van szó, ami nem elhanyagolható mértékű támogatást kapott a legutóbbi kiegészítőben.

Miután az említett lapok erősen a kontroll vonalat képviselik, ezért túl sok választási lehetőségem nem volt: szerettem volna ugyan kicsit erősebben építeni a Yelpirre és a Xenó bilincsmesterre (részben ez is indokolta az olyan – persze magukban is erős – kiegészítő lapok használatát, mint a Xenó fészekőr vagy Az újjászületés könyve), de nem nagyon lehetett elmenni tempó irányba, így maradtam a sok beleszólásnál. Mivel az említett xenókra fixen kell keret, ezért a támogató lapok átlagköltségét igyekeztem a lehető leginkább 0 közelében tartani. Egy ligás próba és némi finomhangolás után így állt össze a deck:

követő: Xenó ősplazma
céh: 2 Művészek céhe

3 Időkristály
3 Kifordított varázsdoboz
3 Xenó lárva
3 Xenó rajzás
2 Xenomorf keltetőfészek
3 Xenó bilincsmester
3 Yelpir
3 Xenó fészekőr
3 Xenó Ct’lauhud
3 Az anyakirálynő oltalma
2 Elbájolt xenomorf
3 Fürge elf
3 Lélekcsapda
3 Leira, a hangtolvaj
1 Rücskös látógömb
3 Selyemátok
3 Az újjászületés könyve
3 Titánpók
3 Taurus
3 Földanya ereje

56 lap

Nézzük, hogyan alakult az 5 fordulós verseny!


1. forduló | Ócsai László – Egérút + Harangmester

Nem tűnt egy egyszerű matchupnak, hiszen a deckem azért nem a gyors nyerésről szól, komolyabb ütőerőt pedig csak a Ct’lauhud képvisel. Az első meccsen Yelpirekkel sikerült lefojtanom Lacit, miközben szorgalmasan dolgoztak az Elbájolt xenók, így sikerült időben átmennem az Őrangyalokon és a kék céheken. A második meccs már húzósabb volt, történt némi lopkodás, illetve egy Gábriel is nagyot szólt, de végül itt is sikerült nagy erőforrásfölénybe kerülnöm, miközben ellehetetlenítettem őt egy bilincsmesterrel. A harmadikat nem tudtuk lejátszani. [2,5:0,5]

2. forduló | Kurunczi Dávid – Sokszínűség

Az első meccsen azt hittem, jó leszek, mert volt nálam két Ct’lauhud és egy Lélekcsapda is, de előbb Gyémántfésűvel nyitott, majd az Elbájolt xenómat egy Csökevényes burástyával counterelte, így semmire nem tudtam reagálni, ráadásul még a Termómat is ellopta a fésűvel. Némi vergődés után be is dobtam. Fordulás után én kezdhettem, és bár nem tudtam egyértelműen kihasználni a tempóelőnyömet, végül a Taurusok szépen betermelték a hosszú távú előnyt. A harmadik meccs hasonlóan indult, mint az első: Fürge elfek, Selyemátok voltak nálam, ezért úgy tűnt, nem lesz baj a tempóhátrányból, a körömben viszont Enkala szolgájával counterelt, ami eléggé átírta a dolgokat. Idővel sikerült kijönnöm a szorításból, de végül lejárt az idő – egy darabig még biztosan ellettünk volna. [1,5:1,5]

3. forduló | Vogel Patrik – A legfőbb káoszmester

Az első meccsen sajnos Patriké volt a hatékonyabb xenó deck (a Lárva, a Ct’lahud és a Bilincsmester is szépet ment nála), és bár elvoltunk egy darabig, valójában végig én álltam rosszabbul, így idővel bedobtam. Side után aztán sikerült fordítani – a pontos részletek már nincsenek meg, de tipikus 5 lap vs. 5 lap meccsek voltak, melyeken ismét megmutatta, milyen “kellemes” lap a Termomágikus indikátor. [2:1]

4. forduló | Dönczi Krisztián – A Semmi mestere (epikus)

Itt sem sikerült megdobni a kezdést, DK pedig nagyon erős indulásokat produkált: az elsőben például nem volt semmim az elsőkörös Immunis krakochra, hogy aztán két Lélekcsapdát is húzzak, de a másodikban is nagyon csúnyán be lettem darálva egy Rotyogó motyogóval – szinte végig nagyon rossz ütemben húztam a dolgokat, úgyhogy ez volt egy legegyoldalúbb forduló a nap során. [0:3]

5. forduló | András Bence – A Semmi mestere (epikus)

AB szokatlan színösszeállítással (lila, fehér, zöld) játszotta a decket, de így legalább érdekesebbek voltak kicsit a meccsek. Legalábbis a használt lapokat tekintve, mert egyébként az elsőt nagyjából önmagában lehozta nekem egy elsőkörös Termó – ismét virtuóz játék a részemről. A másodikban azt hittem, jó leszek, mert ő kezdett, nekem pedig egy Elbájolt xenomorf és két-két Xenó lárva, illetve Az anyakirálynő oltalma volt a kezdőkezem, így már nyálcsorgatva vízionáltam a countercsatát, a kiürült kezeket, illetve nálam az életes permanens erőforrást. Ebből aztán nem lett semmi, egy Időkristállyal ugyanis gyönyörűen kidobatta az induló lapomat, ami helyett nem jött másik, csak egy Selyemátok, így kellett egy kis idő, mire érdemben ki tudtam használni a countereimet. A Taurus sokadszorra volt nagy sztár a nap folyamán, valamint a counterek és az erőforrások is jó tempóban jöttek végig – itt visszakaptam azt, ami az előző fordulóban elúszott. A harmadikat nem játszottuk le. [3:0]


A vége így 3-1-1-es mérleg és egy 7. hely lett, aminek nagyon örültem, hiszen meglett végre a kvalifikáció a Nemzeti Bajnokságra. Voltak ugyan már jó eredményeim a kihívás alatt, így HSZ fronton sem volt reménytelen a helyzet, de azért jobb így, mint számolgatni. Magával a deckkel elégedett voltam, de továbbra sem leszek nagy rajongója az epikus követőknek, illetve annyit mindenképpen kellene finomhangolni a paklin, hogy kicsit több olcsó megoldás legyen benne a Gyémántfésű jellegű lapokra.

Ezzel tehát eldőlt, hogy a Nemzetire is lesz kockadobás (kettő is!), ennek részleteiről kicsit később fogok beszélni. Maga a kihívás azonban addig sem áll le: most vasárnap az Eldüen egylapos versenyén fogok próbálkozni.

Csető Zsolt

Az alábbi táblázatban nyomon követhetitek mind az eredményeket, mind azt, hogy melyik narancs lapok kerültek eddig sorra, és melyek találhatóak meg még a poolban. A kezdeti 125-ös lista kiválasztási szempontjairól itt olvashattok.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .