Timera Challenge #27 – Pontaco

Ismét előbukkant egy ritkán látott narancs lap.

A Timera Challenge fő izgalmát mindig az adja, amikor valamilyen különleges követő vagy szabálylap (vagy amire szintén volt már példa: párosítás) kerül elő, az Eldüen augusztusi egylapos versenyére azonban alaposan feladta a leckét a szerencse asszonya, a Pontaco ugyanis nem igazán olyan lap, amire lehet építeni a jelenlegi játékkörnyezetben – pláne ezen a formátumon.

Amíg tehát sok esetben viszonylag egyértelmű, milyen irányba érdemes elindulni a pakliépítéssel, addig itt eléggé bizonytalan voltam – pláne úgy, hogy 50 különböző lappal kellett feltölteni a paklit. A 33 ÉP miatt nyilván adná magát a gyógyulós, Isteni érzéses vonal, ezt azonban elég hamar elvetettem, nem igazán láttam, hogy a (várhatóan) erősen kontrollos metában miként érvényesülhetne egy ilyen deck 4 lapos kezdés és támogató / védő narancs lap nélkül. Arról nem is beszélve, hogy a jelenleg tomboló A Semmi mestere miatt minden kombó deck brutálisan sérülékeny – meg hát amúgy sem az egylapos formátum ezeknek a terepe.

Mindezek miatt végül megfordítottam kicsit a gondolatmenetet, és azt próbáltam kitalálni, hogyan tudnék megverni 4 lappal egy 5 lapos decket úgy, hogy az egyetlen előnyöm hozzá képest csupán annyi, hogy nem kell félnem a gyors elhalálozástól. Végül a kicsit lassabb, drágább, de kevésbé sérülékeny, a népszerű olcsó counterektől védett lapok felé fordultam: reakciódrágítás, anti-mágia, kompenzáció, jelenés, víziók, leginkább ezek voltak a fő kulcsszavak. A fehér és a lila szín hamar kirajzolódott, hogy fincsi dolgokat lehet felhúzni rájuk, harmadikként pedig az innen is kihagyhatatlan zöld került be.

követő: Pontaco

Virulens Yathmog
Teknős pergamengyűjtögető
A káosz eljövetele
Rozoga lebuj
Gregor, a mahinátor
Szárnyaló tolvaj
Hulcarhud
A káosz hatalma
Zytan, az istencsászárnő
Teknős csapatszellem
Földanya ereje
Rovarsámán
Az igazság próbája
Chara-din lesújt
Teknős gárdista
Tetranomália
Mithril gólem
Az idő hercege
Solkim, az alkimista
Rücskös látógömb
Varázsrépa
Védőangyal
Előny a Semmiből
Oázisfészkelő
Méregsárkány
Káoszangyal
Ködtigris
Vízióféreg
Jéghozó
Megrontott trikornis
Spektrális skorpió
Thu’zad utazása
Sivító fenevad
Gábriel, a trükkös
Vízióhalál
Massza
Gyilkos mókus
Haragos teknős
Polipokalipszis
Mennybéli ítélőszék
Drig’ra, az álomtörő
A teknősök bölcsessége
Elhagyott vizeskulacs
Rúnabárd
Kifejlett sárkánykígyó
Kifordított varázsdoboz
Mennyei áldás
Raska
Boldog béke
Womath

50 lap

Nézzük, mit tartogatott a verseny!


1. forduló | Gulyás Róbert – Zarknod bilincse

Az első meccs nagyon sima volt: én kezdtem, a második körben jött egy Solkim, amire nem volt megoldás, és mivel Robi nagyrészt gyűjtőjátékra épített, ezért lényegében önmagában lehozta a meccset. A másodikban szintén volt bőven semmizésem, főként egy Varázskertnek köszönhetően, ráadásul Zytannal is tudtam dobatni, így itt sem tudott kiépülni. A harmadik meccsnek így már nem volt tétje, de itt is sikerült nyernem a tempóelőnyt kihasználva. [3:0]

2. forduló | Ország Gergő – Beldian

Bíztam a kompenzációs lapjaimban, és bár jöttek is, inkább a drágább darabok. Az elsőben például egy Solkimot tudtam belerakni a követőbe, és kezdtek is eldurvulni a dolgok, de aztán Gábriel segítségével sikerült egy elég durva swing kört nyomnom, amiből Geri már nem tudott visszajönni. Fordulás után Védőangyallal próbálkoztam, de ez nem jött létre, így itt végül egy Jéghozót kellett a Beldianba raknom. Ez sem volt rossz, hiszen kilőtt egy Védelmező motyogót, majd egy Boldog béke támogatása mellett egy Hulcarhuddal és egy Teknős gárdistával ki tudtam dobatni a komplett kezét, itt húztam talán a legdurvábban a nap folyamán. A harmadik meccsen már nem voltam elég jó, amikor lejárt az idő, akkor már majdnem reménytelen helyzetben voltam, de ez szerencsére már nem számított. [2,5:0,5]

3. forduló | Dönczi Krisztián – A Semmi mestere (epikus)

Az első meccsen DK elég szépen leürített egy Kárhozott bájolással, többek között egy Gyilkos mókust is kidobatva, és bár bíztam a nálam lévő Méregsárkányban, a maradék 1 manájából egy Az erős gyengéjét tudott nyomni rá, úgyhogy itt talán lapom sem jött létre. Side után én kezdhettem, némi dilemmázás után kiraktam az első körömben egy Rozoga lebujt, de nem volt rá semmije. Ezután persze megint nem jött létre semmim – a kedvencem az volt, amikor volt nálam egy Gábriel, egy Az idő hercege és egy Süvítő fenevad, a Gábriel bukatott egy manát, és tudtam, hogy ha meg is countereli, a fenevadra már nem marad erőforrása… vagyis hát majdnem, mert volt nála egy Leira, ami kisütötte Az idő hercegét (!), így aztán volt keret mindenre is. Szerencsére kiderült, hogy a másik lap is nála volt, ami megoldja a szituációt (Zu’lit kastélya) – elég megmosolyogtató volt ilyen szempontból ez a két parti. A harmadik meccsen is elcsobbantam. [0:3]

4. forduló | Varga István – A Semmi mestere (epikus)

Sajnos ez ellen az 5 lap ellen sem tudtam kezdeni, de sikerült viszonylag jól kordában tartani a kézméretet – egy Virulens Yathmog különösen nagyot ment, a kegyelemdöfést pedig egy Polipokalipszis vitte be, amit nem maradt elég manája lekezelni. Fordulás után egy Lohd Haven vaházslatát passzivizálgattam, de hiába volt nálam egy Gábriel, soha nem pakolt ki annyira, hogy ki tudjam rakni az erőforrásaiból, végül pedig az ÉP-áldozgatásoknak és egy nagy aggro rushnak köszönhetően pont le tudott ütni ÉP-re, amikor kezdett volna kényelmessé válni a helyzet. A harmadik meccsen ő kezdett, a második körben egy Börtjauk egy Lohd Haven vaházslata, egy Az újjászületés könyve és egy Orzag bilincse is kint volt már nála – ekkor persze nem húztam Gábrielt. Mindemellé jött Ker-kalak és Rovarsámán is, szóval itt is eléggé megfogyatkoztam ÉP-ügyileg – ennek a meccsnek is olyan volt a forgatókönyve és a lapjárása, mintha valaki rámrakta volna a prikézsiát (Ország G-re gyanakszom). Végül lejárt az idő, de hosszú távon szerintem kikaptam volna. [1,5:1,5]

5. forduló | Várnai Péter – Hegymélyi keltető

Természetesen itt sem kezdtem. Check-check után nála Sullár jött, a két manájából pedig könnyedén megfogta az Előny a Semmibőlt és a Solkimomat is, de ez még csak a kezdet volt, mert később 1 manából előbb kaptam egy Raia főpapját a Thu’zad utazásomra, majd egy Quwarg hangyabűvölő is kificcent még a Haragos teknősömre, biztos, ami biztos. Itt már túl sok reményt nem fűztem a fordításhoz, de aztán – nagy meglepődésemre – teljesen kiterült, többek között egy Augurt is kitéve, 0 manára rakta magát, úgyhogy egy Az idő hercege + Gregor indulással brutálisan kipörögtem, szinte mindenét megoldva – egyedül a Fertőzött gazdatestből kipottyant Főnix fiókák maradtak, mint zavaró tényező. Peti aztán innen is vissza tudott még jönni, hiszen counterek helyett itt most a 2-for-1 lapok jöttek gyönyörűen, meg aztán a Főnixek is takarították az őrposztomat, úgyhogy nem maradtam túl sokban (a Teknős csapatszellem jelenése miatt azért annyira nem izgultam). Az újabb fordulópont a Gyilkos mókus volt, ami lepucolt mindent, itt azonban még mindig kellett egy-két kör, hogy rendeződjek manaügyileg, az időbe pedig sajnos ez már nem fért bele. 0:0 lett tehát a vége, de ekkora már egyértelműen előnyben voltam – a nap legjobb, legfordulatosabb meccse volt természetesen. [1,5:1,5]


Nagy kár ezért az utolsó fordulóért, mert a Top 5 is meglett volna, de azért a 2-2-1-es mérleg és a 8. hely sem ad okot panaszra ezzel a (valljuk be) rettenetesen rossz követővel – főleg úgy, hogy egy törhető követőt sem kaptam, valamint a kockadobás sem ment túlzottan. Annak mindenképpen örülök, hogy az alapelképzelés működött – változtatásra, finomhangolásra persze bőven van lehetőség (már valami értelmes narancs lappal, persze 🙂 ), de egylapos formátumon ez természetes.

Mivel egyre inkább közeledik a Nemzeti Bajnokság, ezért igen valószínű, hogy ez volt a Timera Challenge utolsó “normál” felvonása. Dobás természetesen lesz, méghozzá kettő is, hiszen a verseny mindkét napján random narancs lapokkal fogok játszani, de mivel már csak egy-két versenyen fogok indulni a Nemzeti előtt, ezért azok már a tesztelés jegyében fognak telni.

Hamarosan tehát jelentkezem a fináléval – ehhez méltó módon pedig kicsit meg is lesznek extrázva a dolgok. Stay tuned!

Csető Zsolt

Az alábbi táblázatban nyomon követhetitek mind az eredményeket, mind azt, hogy melyik narancs lapok kerültek eddig sorra, és melyek találhatóak meg még a poolban. A kezdeti 125-ös lista kiválasztási szempontjairól itt olvashattok.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .