Paklielemzés – Lassan járj!

Időről időre megvillan, majd újra eltűnik. Kedvenc drágítós szabálylapunk újabb üstökösszerű feltűnése ezúttal versenygyőzelmet eredményezett.

Új rovatunkban a versenyeken jól teljesítő paklik kerülnek a fókuszba: ezúttal a Dungeon októberi hagyományos versenyét megnyerő Lassan járj! decket raktuk nagyító alá.

A Járj nem egy olyan koncepció, mely stabilan a versenyek élmezőnyébe tartozna. Számos tényező együttállása szükséges jó szerepeléséhez, úgymint az olcsó lapokkal tömített metagame, a kevés olcsóbbítás az aktuális verseny-lapkészletben, kevés ősmágia a side-okban, és még sorolhatnánk. Látható tehát, hogy igencsak körülményes felkészülni és kivárni arra, míg ez a szabálylap lehet a legjobb egy adott napon. Bizonyos időközönként azonban mégis beköszön, és olyankor mindent visz. Ezúttal Kahn Evarth paklija tarolt az októberi Dungeonös hagyományos verseny keretein belül.

A Járjnak rengeteg változatával nyertek már versenyt a játékosok: emlékezhetünk még a Bjölteodrokos kombó vonalra, a Kyorgos UR-temetőre, a vérfarkasos verzióra vagy éppen a manabukató változatra – egytől egyig megfordultak már az első asztalokon. A leggyakoribban próbálgatott változat persze mégis a jó öreg good-stuff kontroll, melybe folyamatosan érkeznek az erősítések, és az ellenfél felkészületlensége esetén semmi esélyt sem hagy neki a győzelemre. Ezen a vonalon indult el mostani győztes paklink is, lássuk végre a lapokat.

szabálylap: Lassan járj!

3 Swind
3 Szikráció
3 Eltörlés
3 Eldüeni vándor
3 Elfeledett szingularitás
3 Zu’lit kísérlete
3 Vérkeszeg
3 Manaszonda
3 Zu’lit mérlege
3 A furfang temploma
3 Manakulacs
3 Tűzmadár
3 Esszenciakapocs
2 Hendiala intrikája
2 Kurtz
2 Tömegbájolás

45 lap

Side: 3 Lopakodó ganüid, 3 Kifejlett sárkánykígyó, 3 Bomtar trükkje, 3 Ősi béklyó, 2 Szörnybűvölés, 1 Samantha, 3 Túlélők Földje, 3 Mágikus óra, 1 Kurtz, 3 Kronobogár

Kezdjük a színekkel elemzésünket, bár azt hiszem semmi meglepőt nem tapasztalunk, mikor átfutjuk szemünkkel a listát. A Rhatt az utóbbi időkben, lényegében a Szikráció óta kirobbanthatatlan szín a Lassan járjos kontrollokból, és bár előtte is voltak ehhez a koncepcióhoz spoilerei (Ezer világ őre, Eleonóra, Eltörlés) mégis hiányzott egy ilyen szintű lap, hogy biztos helye legyen a pakliban. Ennek megfelelően ezzel, a kedvünkre variálható idézési költségű lappal indul a Rhatt szekció, a középjátékban rengeteg hasznát látjuk majd. Nem úgy az Eltörlésnek, mely már az első körtől kezdve komoly terror lehet az ellenfélen. Potom egy manért a semmibe küldeni egy asztalon maradót nem is kérdés, hogy megéri-e, hiszen ha belegondolunk, ellenfelünknek egyrészt biztosan több manájába került, másrészt, ha egy Bűvös forrást vagy A furfang templomát sikerül elcsípnünk vele, óriási tempóhátrányt okozhatunk vele. A counterektől nem kell féltenünk és még ellenfelünk kezébe is bepillantást nyerhetünk, tiszta haszon ez a lap. A szín utolsó hírmondója egy mostanában igencsak elfelejtett erőforráslény, ami óriási előnyt képes kovácsolni ebben a deckben. Swind barátunk már a második körben kiröppenhet és elkezdheti csócsálni ellenfelünk ÉP-jét, mellette pedig ellát minket manával, és gyógyítgat is rendesen. Ha mi kezdtünk, nála jobb kezdésünk talán nem is létezik, ha teszem azt még le is tudjuk másolni, már csak be kell védeni a kész asztalunkat pár körig. Persze semmi gond, ha később húzzuk be, hiszen ha kicsit drágán is, de plusz lapokkal is elláthat minket, egyszóval mindent tud, amire ebben a kontrollban szükség lehet!

Következő, szintén az ősidőktől Járjas színünk a sötétzöld, melyben ugyan csak egy-két erős kártya passzol a deckhez, mégis az egész magját ez adhatja a jó szereplésnek. Egészen konkrétan az Eldüeni vándor erejére gondolunk itt, ami a Kurtz megjelenése óta ha lehet még erősebb lett, mint volt. Ha behúztuk a kezdő kezünkbe, már első cselekvésből kereshetjük is a bárhol felbukkanó végzeturat, hogy a semmibe dobva kijátsszuk belőle Sheran legkeményebben drágító hívét. Ellenfelünk bedrágulva, mi pedig adott esetbe olcsóbbá téve magunkat szemléljük tovább a terepet, ami óriási előnyt képes biztosítani néhány leszedéssel és counterrel fűszerezve. A lap erejét mutatja, hogy a másik, ebből a színből használt kártyánk, az Elfeledett szingularitás csakis őt képes keresni, ami lássuk be egy rizikós dolog, és luxus is egyben. Persze a szingularitást egyéb okok miatt is szeretjük, rengeteg ÉP áldozós lapunk mellé hasznos a gyógyítása is, de az ellenfél következő spelljét letiltó képessége miatt tesszük be leginkább. Ebben az összeállításban viszont még a középjátékban is csak az Eldüeni jöhet, ami nem akkora probléma persze, de van, hogy egy Kifejlett sárkánykígyóval többre mennénk. A varázslatoktól persze be leszünk védve, hiszen az első drágul és nem is jön létre, a második pedig továbbra is drága lesz, és feltehetőleg lesz nekünk is rá válaszunk, elképzelhető hogy olcsóbbítva is akár.

A két legerősebb Lassan járj színünkből kezdjük a gyors bepillantást Fairlighttal, melyből nem a többfunkciójú lapokat szeretjük, hanem az egy játékelemre koncentráló kártyákat, amik azonban hibátlanul teszik a dolgukat. A counter szekcióból a Zu’lit kísérlete a legkomolyabb fegyverünk, látható hogy rengeteg gyógyulással játszik a deckünk, így az ÉP áldozás nem fog fájni, egy manárt akadályozni pedig ugyanaz a helyzet, mint amit az Eltörlésnél is láthattunk : az ellenfélnek úgyis többe fájt. Az akadályozás másik fellegvára A furfang temploma (szintén ÉP-ből), mely képes lehet megtermelni magának a countereléshez szükséges VP-t, de adott esetben kör végi lapot is kérhetünk persze. Ha már manatermelés, a Manaszonda egy igencsak véleményes lap, nagyon jól is elsülhet, de óriási botlásba is hajszolhat minket. Előbbi esetet például akkor tudjuk érzékelni, mikor a második körben egy áramlás, vagy egy A furfang temploma után kipattintjuk, és ellenfelünk árva VP-jét be is szippantjuk vele, következő körben pedig vélhetően ugyanez lesz a manájának sorsa, míg mi vígan költjük a saját és az ő VP-jét. Varázslatként kijátszva már inkább a rizikósabb kategória, hiszen ha harmadik körben ezzel próbálkozunk, csak a Zu’lit kísérlete lehet a védelmünkre, míg ellenfelünk 3 manából akár még közbe is tud szólni. Kétségtelen persze, hogy amit tud az rettentő erős, főleg a drágítások mellett, de ha nem mi kezdünk, könnyen a kezünkbe ragadhat az első körökben. Térjünk most vissza kicsit az előbb említett drágításra, mert a pakliban egy rég elfeledett kártyát is újra köreinkben köszönhettünk ebből a szekcióból, méghozzá a Zu’lit mérlege személyében. A Vándorhoz hasonlóan míg ellenfelünket akadályozza, minket olcsóbbításával a győzelem felé segít, szintén a meccsek elején lehet nagy hasznunkra – a vége felé, teszem azt üres kézre húzva már annyira nem örülünk majd neki. Nem feltétlenül érzem jogosságát a pakliban, de az eredmények őt igazolják. Ha a drágítás ennyire kemény a mostani metagame-ben, akkor valóban ez a legjobb recept, minél erőteljesebben meglovagolni ezt a kínálkozó lehetőséget. A szín utolsó választottjára legfőbb nyerésünkként is tekinthetünk, a Vérkeszeg irdatlan méreteket képes ölteni ha felgyűlik a mana, és egy esetleges halálozás esetén visszakapjuk a befektetett manát is, csak a lapot bukjuk az üzleten. Remekül hangzik, kiváló erősítés ez a lap a Lassan járj legújabb generációjához, reméljük a novemberi nagykiegben is számíthatunk majd hasonló tápokra a koncepcióhoz.

Utolsó színünk természetesen a kék, mi is lehetne más, hiszen ez a szín biztosítja a legváltozatosabb és talán a legerősebb lapokat a deckhez. Szinte minden járjas változatban találkozhatunk ezekkel a lapokkal, és rajtuk kívül is rengeteg ide illő kártya látezik, hiszen például olyan spoilerek, mint Az idő kereke vagy az Álomhozó már be sem fértek a 45 legjobb lap közé. Helyettük az ellenfél manáját célba vevő Manakulacs és Hendiala intrikája lesz stratégiánk építőköve, mindkettővel hasonló húrokat pengetve. Ellenfelünk minél kevesebb manából gazdálkodhasson, míg mi az ő körében juthatunk VP-hez. Az Esszenciakapocs szerepét már felvázoltuk Swindnél, de tulajdonképpen nincs olyan lény a paklinkban, amiből nem lenne jó, ha egyszerre kettő érkezne az asztalra. Egy maxos Keszeg, egy Eldüeni vagy Manaszonda-jelző megoldhatatlan feladat elé állíthatja ellenfelünket, nekünk pedig szinte csak ÉP-be került. Mondom ezt azért, mert a lény kézből dobása a Kurtz létezése óta egy nevetségesen egyszerű feltétel, nem véletlen, hogy a legnagyobb karriert befutó végzetúrnak bérelt helye van a paklinkban. Ölésként is számíthatunk persze rá, de ha el kell dobni egy lapot a kezünkből Templomnak, Vándornak vagy Kapocsnak, ő lesz a leghasznosabb. A másolt lényekre visszatérve persze ne feledkezzünk meg az ölésben szintén remeklő Tűzmadarakról sem, melyek egymást erősítve akár egy kör alatt is képesek kivégezni ellenfelünket. Felgyűlt manánál szintén ideális, hiszen keresik is egymást ezek a jómadarak, és három ilyen lény egyszerre már kemény dilemmát okoz majd ellenfelünknek. Ha bármelyiküket is leszedi, hetet sérül rá, ha pedig felszúrják magukat az őrposzton, összesen 21-et csavarhatunk teli őrposzttal rendelkező ellenfelünkre. Amennyiben mindhárom az asztalon van, legolcsóbban 3 leszedéssel úszhatja meg a dolgot ellenfelünk, ez Járj mellett nem kevés lap- és manaigényű dolog, de persze megoldható. Nekünk a keresések miatt csak elég manára lesz szükségünk, és ne felejtsük el, hogy ellenfelünk ilyenkor is 15 ÉP-nyi sebzéssel lesz karcsúbb. A pakli utolsó, ám egyben legfontosabb lapja is a Tömegbájolás, mely a megjelenése óta igencsak nagy karriert futott be. Az első hónapokban nem nagyon értékelték a játékosok, pár verseny leforgása alatt azonban a kiegészítő egyik legjobban használható lapjaként kezdték számon tartani.

Ez a hozzáállás egyébként a Lassan járjba szánt lapokkal kapcsolatban (Kurtz is tudna mesélni), és úgy egyébként az egész pakli viszonylatában kijelenthető, hiszen nagyon kevesen bíznak bennük, és veszik a fáradtságot a vele történő kísérletezésre. Variációs lehetőség pedig lenne bőven, újabban a lila szín is bőven esélyes lehetne a bekerülésre, de a fehér szín is tudna meglepetéseket okozni az ellenfeleknek. Novembertől kiderül, mi a pakli sorsa a megújult metagameben – újabb pár hónapos eltűnésre kárhoztatják az új lapok, vagy néhány erősítésnek köszönhetően ismét kivirul? Kíváncsian várom a választ!

Bíró Tamás

3 thoughts on “Paklielemzés – Lassan járj!

  1. Az intrika helyett az idő kereke jobb, de nem volt a boltban, ezért csak ezt tudtam Ewarth-nak beletenni! 🙂

    (Ugye, az én paklimmal játszott, mert Neki nem nagyon volt lapja)

  2. Nagyon jó,olvasmányos cikk,látszik Tomi,hogy ezzel foglalkozol 🙂
    Mellesleg mi az a Kyorgos UR-temető? 😀

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.