Szombaton HKK Blog verseny!

Kvalifikációs versennyel várunk benneteket most szombaton a Dungeonben.

Szeretnél indulni az augusztusi HKK Nemzeti Bajnokságon, de még nem jutottál be? Itt az egyik utolsó lehetőség: szombaton kvalifikációs versenyt tartunk a Dungeonben, ahol mint tizedik induló egy kvalifikációs helyet az az év legnívósabb HKK versenyére.

A formátum hagyományos lesz, néhány tiltott lappal kiegészítve. Fontos emellett, hogy ez lesz a félév utolsó HKK Blog versenye, vagyis ez az utolsó lehetőségetek arra, hogy javítsatok helyezéseteken a Blogligában. Kihívások teljesítésével most is szerezhettek néhány extra pontot – ezeket találtuk ki a mostani versenyre:

  • 5 pont – Végezz a legjobb tízben úgy, hogy paklidat a Veszélyes faj formátum szabályainak megfelelően építed (a 30 fajos lapnak side után is meg kell maradnia)
  • 10 pont – Végezz a legjobb tízben úgy, hogy legalább 5 olyan lapot használsz a paklidban, melynek már van felújított (nem újra kiadott!) változata. Nem kell mind az 5 lapnak különbözőnek lennie (tehát használhatsz például 3, illetve 2 darabot két fajta lapból), de side után is meg kell maradnia a minimum 5 darabnak.

A várhatóan nagy érdeklődésre való tekintettel ne felejtsetek el előre nevezni a hkkblog@gmail.com címen, hogy biztos legyen a helyetek!

flash_201406

A júniusi verseny

Kvalifikációs verseny a Nemzeti Bajnokságra!

  • Időpont: június 14. (szombat), 10 óra (kezdés 10:30-kor)
  • Helyszín: Budapest, Dungeon Szerepjáték Szaküzlet és Klub, Erzsébet körút 37.
  • Formátum: Hagyományos verseny

Kiegészítés: Tiltott a Nil herceg dalnoka, az Előnyös üzlet, a Szánalmas teknős, az Életadó, a Trinigan manakonzervátora, a Ködmangó, a Molgan, a Raia követője, a Rox, a csontok ura és az ultraritkák. Engedélyezett a Méonech fürkész, a Bundás yeti és az Idegösszeomlás használata.

Szeretettel várunk benneteket szombaton!

41 thoughts on “Szombaton HKK Blog verseny!

  1. Úgy, ahogy bármikor máskor: ha valakinek kétségei vannak, a meccs után át lehet nézni / lehet paklilistát kérni.

  2. A kihívás szempontjából kérdezem, pl én tuti nem nézném meg, hogy az ellenfelemnek a paklija még mindig megfelel-e a kihivásnak.

  3. Lehet csak nekem nem egyértelmű, de a 10 pontosnál ugye a lapok régi verziójával kell játszani?(mert szerintem most ha az újított verzióval játszom a megfogalmazás szerint az is számít)

  4. @hzsolt:

    Miért, a Techiánaflux (új)-nak van felújított változata? Naugye.🙂

  5. Nézzétek srácok, csalni nagyon sok mindennel lehet, még a side-on belül is – miért pont most jön ez elő? Igen, aki akar, nyilván visszaélhet ezzel. Ez van, nagyon nem lehet ellene mit tenni.

    Erős, Gyenge stb.: mint írtuk, az újra kiadott lapok nem számítanak.

    Plusz egy kiegészítés, mert felmerült: az élőholtak nem számítanak a veszélyes fajos deckek közé.

  6. Még 2 kérdés lenne:
    1. A kihívás szempontjából a morfok beszámítanak a fajba?
    2. A zilak-din hogy fog működni?(behóson az ép-t is számolja az ik-jához, tehát a here keresését 2ért fogja,pedig tudtommal ezt eddig sehol se így játszották)

  7. A morfok számítanak.
    A Zilak – amíg nincs rá FAQ – 0-ért fogja az ÉP költséget.

  8. Ne vicceljetek mar sracok a Zilakkal, az 1 csont vagy a 2 nekron koltsegu hatasokat is ingyen fogja???
    Tok egyertelmu a lap szovege (ebben)

  9. A csont és a nekron költségű hatásokat ki mondta, hogy ingyen fogja? Ilyet én nem látok sehol, de javíts ki kérlek.

    Továbbá, ez az X költség nekem nem tűnik azért olyan egyértelműnek. Több kérdést és ellentmondást is felvet bennem:

    – Bűvös forrásnak lapdobást miért fogja akkor ingyen? Az nem egy költség? (Vagy mostantól azt se fogja ingyen? Jézus!) Egy lapot kell neki dobnom, tehát egyért fogja? Nem, mert ilyen definiált költség (ikonja van, szabálykönyvben megtalálom stb) hogy “kézből lapdobás” nincsen. A játékban ismert “költségek” közül tehát egyet sem költök el, ezért ingyen zilakozom. Ugyanígy az ÉP áldozás. Semmilyen hivatkozás nincs az ÉP áldozásra, mint költségformára, így teljesen okés az ingyenesség.

    – Ha a fent említett érvelés szerinted nem állja meg a helyét, és minden elköltött “játékelem” (legyen az ÉP áldozás, VP, csont, akármi) után vizsgálni kell a zilakot, akkor a következő lépés az lesz, hogy a nekronos lapok egyszerre számítanak 1 és 4 (mivel 4 lapot dobok neki lényegében) költségűnek is, attól függ melyik az előnyösebb annak, akinek a köre van?

    Kicsit összezavarodtam, leírnád kérlek, hogy szerintetek hogy kell akkor játszani?

  10. Balázs! Azzal nincs is baj, amikor egy hatásnak olyan költsége van, ami leképezhető idézési költségként. De mi a helyzet a speciális költségű hatásokkal? Ép áldozás, lapdobás kézből/pakliból, semmizés? Ezeket hogyan képezed le idézési költségként? 1:1-ben, vagy 1:2-ben, vagy 1:3-ban, vagy más arányban? Ha bármelyiket választod ezek közül, azt vajon milyen alapon teszed? Csak mert van ott egy szám? De ha így van akkor 4 lap egy pakli tetejéről = 4, 1 nekron (ami szintén 4 lap egy pakli tetejéről) = 1? Tényleg nem érzed a lukakat a lap logikájában?
    Nemrég megkérdezték a véleményemet ebben a kérdésben. Így foglaltam állást: azok a költségek, amelyek egyértelműen megfeleltethetők valamelyik idézési költségtípusból X ik-nak, ott úgy kell tekinteni, hogy a költsége X. Minden más esetben a költsége nulla. Amíg ezzel ellentétes döntés nem születik, és nincs leírva (pláne logikus érveléssel alátámasztva), addig véleményem szerint az Ép áldozás nem képezhető le Vp-re önkényesen, hasra ütök alapon 1:1-be.

    Szerintem.

  11. Egyszerre írtuk, de ugyanazt. nyilván nem véletlenül gondolkodunk ugyanúgy.

  12. János kommentjét olvasva azért megnyugodtam, hogy nem éltem eddig teljes homályban HKK of the ügyileg.

    Attól függetlenül, hogy mivel mi így látjuk helyesnek (csakúgy, mint a fürkészt és a yetit is …) és a saját versenyeinken így fogunk ítélni, komolyan érdekelne a szabályalkotó triumvirátus érvelése is a témában. Sajnos akárhogy töröm a fejem, egyszerűen el sem tudok képzelni helyes érvet az ÉP áldozás és kézből lapdobás számszerűsítése mellett.

    De ha létezik váltószám, akkor még írd le kérlek még, hogy a passzivizálás hány manának számít a Zilaknál.

  13. Balázs félre gondolta sztem ennyi történt.Elég egyértelmű a dolog egyébként úgy gondolom.

  14. A jelenlegi faq szerint mindent ingyen fog,ami nem varázspont költség (pl ép áldozás, lapdobás, automatikus hatás, stb.)

    Kb. másfél éve mindig így működik ne most találjátok már ki, hogy mégsem.

  15. @ Feri : Szerintem is félregondolta, csak nem értem, miért vetődött ez most fel? Tényleg évek óta működik valahogy ez a lap, a játékosok értik, elfogadják. És akkor most a semmiből, egy ezzel teljesen szembehelyezkedő, egy láthatóan nem átgondolt, odavetett gondolat került megfogalmazásra. Tényleg bántó szándék nélkül mondom, de 2 percbe SE telt átgondolni az ide vonatkozó dolgokat, úgyhogy a “félregondola” elég érthetetlen kifogás.

    Már a “minden lény tudjon-e KF-elni” szavazásnál is tökön vertem magam, hátha felébredek álmomból … kíváncsisággal vegyült borzongással várom, hogy hová nő még ez a mostani “értelmetlen, és egyébként is feleslegesen előrántott szabályok a HKK-ban” saga.

  16. Mondjak egy ilyet? A jelenleg hatályos szabályok szerint a helyszín előkeresése a helyszín-szabály szerint nem keresés, hanem húzás. Bezony ám! Ez a faq természetesen tarthatatlan, de egyelőre még létezik. (Lehet felcsatolni a leesett állakat.)

  17. Nekem amugy nem problema, ha igy latjatok.
    A ‘mindig igy volt’-hoz meg a ‘2 perc’-hez csak annyit, hogy amikor a Zilakot teszteltuk, mar ekkor (a vege fele) megkerdeztem Miklost, nem lesz-e ezzel a megfogalmazassal (X koltsegu lap ill. hatas) problema, hogy fog ez mukodni, Ravagta, hogy hat az X EP, az is X. Bevallom, ebben lattam logikat, es most is latok. A lapdobasra sajnos nem emlekszem, hogy felmerult-e (jo reg volt).
    Azt, hogy az EP aldozas is koltseg, nemigen tagadhatjuk.

    Tamas: eltekintve az en izlesemnek kisse elhamarkodott, agressziv, sarkito es tulzo megfogalmazasoktol, szerintem valos problema, amit irsz a lapdobasrol ill. a passzivizalasrol. Ez egy _rendkivul_ szutyok fogalmazas, a kovetkezo ilyen esetnel agresszivabb leszek. A gordiuszi csomo egy lehetseges elvagasa a ‘0 es kesz’ – bar hogy ez pont az EP-re miert, a nekronra vagy a csontra miert nem, az jo kerdes. Es az 1 nekron az 1 VP, a ‘mindig igy jatszottuk torveny szerint’? de ha valaminek pl. 3 lapot kell dobni, akkor mi van? Vagy a nekron is nulla?

    (amugy pedig ne keverjuk ossze a tiltott lapokat, amirol minden versenyszervezonek joga van donteni, egy szabalykerdessel, ami azert zavarhatja a jatekosokat, ha hol igy van, hol ugy)

    Akos: milyen FAQ? en nem latok semmit errol.

  18. Janos:
    ez egy szep mondat, es erzem benne a logikat:
    “azok a költségek, amelyek egyértelműen megfeleltethetők valamelyik idézési költségtípusból X ik-nak, ott úgy kell tekinteni, hogy a költsége X. Minden más esetben a költsége nulla. ”
    de gyakorlatilag a ‘passzivizald egy lenyedet’ az megfeleltetheto 1 epitesnek? A dobj a paklid tetejerol 4 lapot a Semmibe, az megfeleltetheto 1 nekronnak?

    Szerintem tilcsukki🙂

  19. Ja, az ‘aldozd fel egy lenyedet’ az megfeleltetheto 1 aldozasnak? (es akkor igy 3 VP lenne a Zilak)

  20. Sajnos már rövid időn belül másodszor kell leírom, de nem életszerű, hogy minden behós szabályt minden versenyszervező betartson.

    Sajnos vannak totál értelmetlenek (lásd János kommentjét : mely szerint a helyszínkeresés igazából húzás, tehát Börtön mellett mindenki felejtse el!) és olyanok is vannk, melyek a játékosok 90%-a szerint teljesen tévesek. Mint a mostani zilakos példa : mindenki úgy gondolja, hogy ami szabályban fellelhető, ikonnal ábrázol IK-knál (VP, csont, nekron, zsz, építő, áldozás és lehet kihagyok valamit) kell költeni, a többi pedig (lapdobás, ép, biztosvanmégegypár) szimplán 0. És sajnos vannak elavult FAQ-k is, amiket nem fogok azért betartatni a versenyeinken, hogy “ne zavarjam össze a játékosokat” :

    – (AK23) Ha az ellenfelem húzás helyett helyszínt akar keresni, de nem talál, és valami miatt fontos volt a paklijának a sorrendje (pl. Tolvajszem), akkor azonnal elvesztette a játékot. Ha csak elfelejtette, hogy van-e még síkja, de a pakliban a lapok sorrendjének nem volt jelentősége, akkor egyszerűen potyára elköltötte a 3 VP-t, és nem húzhat lapot.

    Tehát ha valaki nem nézi meg, hogy a második síknak kinekronozta-e a harmadikat, és utána kap egy Térfaló manaspórákat, ahol számít ugye a pakli sorrendje, akkor ítéljem be hogy vesztett? Nem fogom, és sajnálom ha EZ zavar össze valakit, és nem a “gyakori kérdések”-nél fellelhető, vállalhatatlanul öreg szabályok.

    Vagy vannak olyan szabályok amiknek egységesnek kell lennie, és van olyan, amit nem baj, ha nem tartatok be? Akkor az miért egy létező szabály, miért nem opcionális lehetőség?

  21. Bárcsak megehetném ezt a sok régi szabályt, 14 zacskó Skitllesszel egyetemben.

  22. Nagy a porges errefele, ugyhogy itt kerdeznek: valamelyik regi AK-ban volt, hogy ha a sajat lenyemre lovok tisztitotuzet, akkor az ellenfel kapna a komponenst.

    De mi a helyzet, ha pl. harom Aranyfecskem van az orposztban, kinn van az Atkozott kincs, es egy Termeszet haragjaval kinyirom a sajat fecskeimet? Az ellenfel kap 18 komponenst es sebzodik 18-at?🙂
    (A retró versenyre talalok ki epp kombólat)

  23. Mivel az Átkozott kincs megtiltja, hogy a kompikról lemondjon az ellenfél, igen. Ez egy működő kombó.

  24. János, ha már FAQ-napot tartunk: első körben Kalandozók védőszentjével kijátszott Reznagol már saját maga után is megkapja az 1 vp-t, és rögtön terülni tudnak a 2 vp-s kalandozók?🙂

  25. Nem igazán értem, hogy ez a kérdés egyáltalán hogyan merült fel? Mióta adnak az asztalon maradó lapok a saját kijátszásuk után bármit? A válasz természetesen nem.

  26. Valaki a kalandozós deckleírásnál emlegette (helyesebben hianyolga) Reznagolt es az elso koros terulest. De ezek szerint az csak Lepeselonnyel johet ossze.

  27. @Szűcs Gyula: Lépéselőnnyel sem. Az első 4 körben ugyanis nem kaphatsz manát.🙂 Akkor már inkább 2 Halafír-Crimson kvázi-végtelen kombót erőltetnék.

  28. @Gyula:
    Én kaptam már arcba 1. körös terülést a kallerektől, reznagol bácsi után egy 0ás mikkeldorf érkezett (majd 2 halafir, hogy legyen keze😀 ) és így indult be a “megkapom az első manát” és pörgés😀

  29. Nos, ragcsaltuk egy kicsit a dolgot, es a Janos altal javasolt definicio-felet fogjuk alkalmazni: a Zilak-din költségét a hatásból azok a költségek növelik, amelyeket egy lapnál is költségnek tekintük (VP, nekron, stb) – vagyis amik konkretan megjelenhetnek a lap bal felso sarkaban. A tobbi dolgot 0-nak tekintjuk.
    Ez sem jo, de nem tudunk jobbat.

  30. Ja es (figyu, nem olyan nehez🙂 ): _tevedtem_, amikor azt irtam, egyertelmu a lap ebben a kerdesben – amint arra a kommentek jol ramutattak.

  31. Minden tiszteletem! Egyébként szerintem jó döntést hoztatok, én nem feltétlenül gondolkodnék jobb megoldáson. Ha később bejön még bal felső sarkos IK, olyan ami jelenleg nincs, tehát most 0, akkor az alapvetően a másik halmazba kerülne át.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s